پکیج آموزش زبان فیلیپینی از پایه تا پیشرفته

پکیج آموزش زبان فیلیپینی از پایه تا پیشرفته
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

زبان رسمی و ملی کشور فیلیپین زبان فیلیپینی است، این زبان از سال ۱۹۸۷ بنابر قانون اساسی این کشور به عنوان زبان رسمی انتخاب شد. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از جامع ترین پکیج های آموزش زبان با عنوان آموزش زبان فیلیپینی از پایه تا پیشرفته را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری این زبان قرار دهیم تا بتوانید با مشاهده این این مجموعه به صورت تخصصی بر زبان فیلیپینی تسلط یابید.

پکیج آموزش زبان فیلیپینی از پایه تا پیشرفته

به طور کلی زبان فیلیپینی نسخه ای استاندارد شده از زبان تاگالوگ است هر چند که به طور قانون با این زبان متفاوت است و یک زبان آسترونزیایی به حساب می آید. در برخی موارد از این نام به عنوان زبان تمام فیلیپین استفاده می شود که اشتباه است و گاهی به عنوان گویش ها هم از آن یاد می شود، تحقیقات نشان می دهد که بیش از ۱۰۰۰ لهجه در کشور فیلیپین وجود دارد.

مختصری کوتاه در مورد کشور فیلیپین

این سرزمین در ابتدا توسط یک کاشف پرتغالی با نام فردیناند ماژلان کشف شد و امپراتوری اسپانیا این کشور را به عنوان مستعمره خودش در آورد و سال ها در جنگ بین آمریکا و اسپانیا، فیلیپین مستعمره کشور آمریکا شد و در آخر هم مستعمره کشور ژاپن شد تا اینکه سرانجام فیلیپین به یک کشور مستقل تبدیل شد.

دوره جامع آموزش زبان فیلیپینی
دوره جامع آموزش زبان فیلیپینی

پایتخت فیلیپین کجاست؟

نام پایتخت کشور فیلیپین شهر مانیل است که در طی سال های گذشته بسیار پیشرفت کرده است و چیزی حدود ۱۰ میلیون نفر هم جمعیت دارد و تا به امروز به عنوان ارزان ترین شهر جهان شناخته می شود.

این شهر به عنوان مرکز اصلی تجارت و سرمایه گذاری و کارهای مالی در کشور فیلیپین شناخته می شود و بندر آن دارای بیشترین حجم واردات و صادرات در تمام فیلیپین است.


پیشنهاد ویژه : دوره جامع آموزش زبان لاتین از پایه تا پیشرفته


آشنایی با الفبای فیلیپینی

نکته ای که در خصوص این زبان وجود دارد این است که خط فیلیپینی همان الفبای لاتین است و با کمی تغییرات در این زبان مورد استفاده قرار گرفته است.

الفبای فیلیپینی از ۲۸ حرف تشکیل شده است که مجموعه ای کامل از حروف آباکادا، الفبای تاگالوگ (شامل دو نویسه Ng)  و ۸ حرف هم از زبان اسپانیایی شامل حروف (C, F، J، Ñ، Q, V، X و Z) را در بر می گیرد.

تعداد گویشوران زبان فیلیپینی

به طور کلی حدود ۹۰ میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند که در این میان ۶۰ میلیون نفر همه به عنوان زبان دوم از این زبان استفاده می کنند.

آشنایی با کشور فیلیپین و زبان آن
آشنایی با کشور فیلیپین و زبان آن

آشنایی با زبان تاگالوگ

یکی از زبان های مهم کشور فیلیپین که به عنوان زبان ملی این کشور هم به حساب می آید، زبان تاگالوگ است که عضوی از خانواده زبان های آسترونزیایی به حساب می آید.

این زبان به عنوان زبان مادری حدود ۲۲ میلیون فیلیپینی است و تقریبا حدود ۹۰ میلیون نفر این زبان را می فهمند.

باید بدانید که زبان انگلیسی به همراه زبان فیلیپینی در کشور فیلیپین به عنوان زبان اصلی مدارس و همچنین رسانه های فیلیپین است.

در سال ۱۸۹۷ میلادی مقارن با سال ۱۲۷۶ شمسی، قانونی در کشور فیلیپین به تصویب رسید که طبق آن تاگالوگ به عنوان زبان رسمی این کشور انتخاب شد. اما در سال های بعد یعنی ۱۹۵۶ زبان هایی همچون انگلیسی و اسپانیایی جایگزین زبان تاگالوگ شدند.

سپس شورای ملی زبان فیلیپین دو سال بعد زبان تاگالوگ را به عنوان زبان پایه کشور انتخاب کرد و از سال ۱۹۳۹ این زبان به زبان فیلیپینی معروف شد.

برای تعیین قواعد و گرامر این زبان و همچنین انتخاب واژه ها، آکادمی ملی زبان تاگالوگ درصد است تا به صورت تخصصی در جهت رشد و توسعه این زبان بکوشد و هر کاری که لازم است را در این مسیر برای زبان فیلیپینی انجام دهد.

البته در سال های اخیر تعداد زیادی لغت از زبان اسپانیایی وارد این زبان شده است و از طرف دیگر این آکادمی واژه هایی که در علم و دانش به کار می رود را برابر سازی می کند تا بتواند این زبان را زنده نگه دارد.

مردم فیلیپین به چه زبانی صحبت می کنند؟

آیا تا به حال برایتان سوال پیش آمده که فیلیپینی ها به چه زبانی تکلم می کنند؟ و زبان آن ها به چه نامی شناخته می شود؟ و چرا به این کشور فیلیپین گفته می شود؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق این موضوع را بررسی کنیم باید به قرن ۱۶ میلادی یعنی زمان پادشاهی فیلیپ دوم اسپانیا برگردیم که وقتی می خواست این جزیره را نام گذاری کند شاهزاده کشور اتریش بود و یکی از ملوانان اسپانیایی که نامش روی لوپز د والالوبوس (Ruy Lopez de Vallalobeos) بود به افتخار نام پادشاه فیلیپ نام این جزیره را به نام Las Islas Filipinas نامگذاری نمود و سال های بعد Philippine به عنوان نام این منطقه و کشور انتخاب شد.

حال بیایید تا در مورد زبان این کشور که به زبان فیلیپینی معروف است صحبت کنیم.

در سال ۱۹۸۷ بود که این زبان به عنوان زبان رسمی مردم این سرزمین انتخاب شد و در کنار زبان Filipino، زبان انگلیسی هم به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می شود. البته در ۳۰۰ سال گذشته زبان اسپانیایی هم در این منطقه کاربرد فراوانی داشته است، اما زمانی که این کشور توسط آمریکایی ها اشغال شد، زبان انگلیسی به عنوان زبان تدریس در مدارس فیلیپین مورد استفاده قرار گرفت و در سال ۱۹۰۱ میلادی حتی در دانشگاه ها هم برای درس دادن از زبان انگلیسی استفاده می کردند و به طور کلی زبان اسپانیایی از این کشور بر چیده شد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش صفر تا ۱۰۰ زبان سواحلی


یکی از نکاتی که در خصوص این زبان وجود دارد این است که چیزی حدود ۱۲۰ الی ۱۷۵ زبان بومی و محلی در کشور فیلیپین وجود دارد که تمامی آن ها جز زبان هایی محسوب می شوند که به اعتقاد بسیاری از زبان شناسان در خطر فراموشی هستند و ممکن است در چند سال دیگر به طور کامل هیچ اثری از آن زبان ها نباشد.

اما با توجه به این که این زبان ها صرفا توسط عده معدودی مورد استفاده است، این زبان ها به عنوان زبان های اصلی شناخته نمی شوند و زبان معیار کشور فیلیپین همان زبان فیلیپینی است.

شناخت الفبای زبان فیلیپینی
شناخت الفبای زبان فیلیپینی

از طرف دیگر باید اشاره کرد که زبان Filipino و یا همان زبان فیلیپینی در نوشتار از الفبای لاتین استفاده می کند و از نظر زبانشناسی این زبان را می توان به عنوان یکی از زیر مجموعه های زبان مالایی دانست.

نگاهی به برخی از اصطلاحات در زبان فیلیپینی

در ادامه قصد داریم تا شما را به برخی از عبارات رایج در این زبان آشنا کنیم تا اگر روزی تصمیم گرفتید به این کشور مسافرت کنید بتوانید با مردم آن کشور با زبان خودشان صحبت کنید، البته همان طور که گفتیم در این کشور مردم به زبان انگلیسی هم مسلط هستند و اگر شما زبان انگلیسی را بدانید به راحتی می توانید در این کشور با تمامی افراد به انگلیسی صحبت کنید و آن ها زبان شما را می فهمند و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد، ولی شما باید به چند نکته نیز توجه کنید که اگر شما به زبان اصلی هر کشوری تسلط داشته باشید اگر در مسافرت با افراد بومی آنجا هم کلام شدید می توانید با زبان خودشان با آنها صحبت کنید و این موضوع یک مزیت بزرگ محسوب می شود و همانطور که می دانید اگر شما بخواهید با فرهنگ یک منطقه آشنا شوید باید به زبان آن جا تسلط داشته باشید و به عبارت دیگر دروازه ورود به هر فرهنگی، زبان آن سرزمین است.

حال اگر شما بتوانید به زبان بومی آن کشور که به عنوان زبان رسمی آن کشور هم محسوب می شود گفتگو نمایید بی شک این را بدانید که مردم آن جا رابطه گرم و صمیمانه ای با شما برقرار خواهند کرد و لازم نیست شما نگران چیزی باشید چرا که آن ها می دانند شما به دلیل احترامی که به زبان و فرهنگ آن ها قائل هستید با آن ها به زبان خودشان صحبت می کنید و همین موضوع باعث می شود تا شما در چشم مردمان آن سرزمین به عنوان یک دوست دیده شوید.

حال شما را با برخی از عبارات آشنا می کنیم، اولین نکته ای که در زبان فیلیپینی باید بدانید این است که هر چیزی که شما به زبان فیلیپینی و یا زبان تاگالوگ می خوانید آوایی است، یعنی اینکه شما اگر بخواهید یک لغات را بگویید کافی است تا آن را نگاه کنید و بعد از دیدن لغت فقط کافی است که آن را بیان کنید و به احتمال زیادی شما تلفظ صحیح را به کار خواهید برد.

در مورد حروف صدادار باید این نکته را بیان کنیم که در زبان انگلیسی آمریکایی این حروف خیلی محکم بیان می شود ولی در زبان انگلیسی بریتانیایی حروف صدادار ملایم تر ادا می شوند و تمامی حروف صدادار به جز حرف O گرد نمی شوند.

البته استثنائاتی هم وجود دارد که اگر شما با آن ها آشنا شوید می توانید تمام جملات و عبارات به صورت کامل و صحیح بخوانید، برای مثال ng به شکل nang و mga هم به شکل muhNGA تلفظ می شود. ng- که حرفی تکی به حساب می آید هم به شکل bang یا song تلفظ می شود.

در پکیج جامع آموزش زبان فیلیپینی شما عزیزان به صورت قدم به قدم با این زبان و عبارات و لغات پر کاربرد و همچنین با گرامر آن آشنا خواهید شد و در آخر می توانید به این زبان صحبت کنید و به راحتی این زبان را متوجه شوید.

یکی از مواردی که لازم است تا به خوبی آن را یاد بگیرید گفتن صبح بخیر، بعد از ظهر بخیر و عصر بخیر است ک در فیلیپینی این کلمات به طرق دیگر بیان می شود و برای خودشان ترجمه تحت اللفظی ندارند، برای مثال مردم فیلیپین از کلمه beautiful برای گفتن بعد از ظهر بخیر یا عصر بخیر و یا سلام و احوال پرسی های قبل از روز استفاده می کنند.

کلمه ma-gan-dang u-ma-ga که Magandang umaga خوانده می شود در ترجمه به منای صبح زیبا است ولی در زبان فیلیپینی برای گفتن صبح بخیر استفاده می شود.

همچنین اگر در این زبان شما بخواهید بگویید بعد از ظهر بخیر باید از ma-gan-dang ha-pon که به صورت Magandang hapon خوانده می شود استفاده کنید که در ترجمه به معنای بعد از ظهر زیبا می باشد.

برای گفتن عصر بخیر هم باید از عبارت ma-gan-dang ga-bi که به صورت Magandang gabi خوانده می شود استفاده کنید که آن هم در ترجمه به معنای عصر زیبا می باشد.

زمانی که وارد جمع جدیدی از افراد می شوید برای گفتن حال شما چطور است از عبارت Kumusta kayó که به صورت /kah – mu:s – ta: ka: – yo:/ تلفظ می شود استفاده کنید که معادل عبارت How are you? در زبان انگلیسی است.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.