کارگاه روانشناسی درمان اعتیاد به عشق

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اعتیاد به عشق می تواند زندگی فرد به شدت تحت تاثیر قرار دهد. حتی بسیاری از افراد اعتیاد به عشق را با سایر اعتیادهای دیگری برابر می دانند اما از نظر علمی به این شکل نبوده و اعتیادهای دیگر بر روی مغز و جسم انسان تاثیرات منفی فراوانی را می گذارد.

لازم به ذکر است که عشق در مفهوم اساسی خودش بسیار مفید و کاربردی است و اگر ما بتوانیم تعادل آن را در زندگی مان به درستی حفظ کنیم قطعا قادر هستیم تا بسیاری از مشکلات روانی مان را به خوبی درمان کنیم. توجه داشته باشید که اعتیاد به عشق می تواند به طور چشمگیری زندگی ما را تحت تاثیر قرار دهد و در نهایت مشکلات رفتاری و روانی فراوانی را برای ما به وجود می آورد.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان درمان اعتیاد به عشق را در اختیار شما افراد علاقه مند به پکیج های روانشناسی قرار دهیم.

آموزش درمان اعتیاد به عشق

در قسمت بالا اشاره کردیم که عشق در بطن خود مفهومی سالم و بسیار انرژی بخش است. اما هنگامی که انسان در جاده اشتباه آن قرار می گیرد قطعا مشکلات فراوانی برایش ایجاد می شود. به عنوان مثال اگر شخصی به صورت اشتباه عاشق فردی شده باشد که هیچ تناسبی به یکدیگر نداشته باشند می توانیم از اصطلاح اعتیاد به عشق یاد کنیم که در این حالت فرد نمی تواند اشتباهاتش را به درستی درک کند و تنها هدف و خردی که در نظر دارد رسیدن به خواسته اش می باشد.

اعتیاد به عشق چیست و چه نشانه هایی دارد؟

در این حالت لازم است تا فرد نگاه دقیق تری به نوع عشق خودش داشته باشد و بداند که در مسیر اشتباهی وارد شده است. زیرا در غیر این صورت مشکلات فراوانی برایش ایجاد می شود. ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان قصد داریم تا به صورت تخصصی درمان اعتیاد به عشق را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم. از این رو اگر شما علاقه دارید تا با تکنیک های درمانی اعتیاد به عشق آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا این پکیج آموزشی را دریافت نمایید.

اعتیاد به عشق

به طور کلی اعتیاد به عشق یک رفتار انسانی است که در آن افراد به صورت معتادگونه احساس عشق می کنند. توجه داشته باشید که افراد معتاد به عشق به روش های مختلف رفتار می کنند و ادامه دار بودن این روند حتی می تواند باعث ایجاد معضلات فراوانی شود.

شایان ذکر است که افراد گرفتار اعتیاد به عشق خودشان هیچ درکی از نوع وابستگی شان ندارد و بر این باورند که در شرایط نرمال و ایده آلی قرار دارند. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش درمان شکست عشقی مراجعه فرمایید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود این است که ما به کمک روش های مختلف روان درمانی قادر هستیم تا اعتیاد به عشق را درمان کنیم و فرد بعد از گذراندن مراحل بازپروری مجدد به زندگی نرمال خودش باز می گردد. لازم به ذکر است که فرایند درمان اعتیاد به عشق شباهت زیادی به درمان سایر اعتیادها مانند اعتیاد به رابطه جنسی و اعتیاد به الکل دارد.

برگزاری جلسات گروه درمانی و ایجاد گروه های حمایتی می تواند قدم بزرگی برای درمان اعتیاد به عشق باشد. شایان ذکر است که عشق اعتیاد آور یک اصطلاح بوده و می تواند به طور چشمگیری انسان ها را دچار وابستگی کند. چرا که این نوع عشق ولع خاصی را در افراد به وجود می آورد و باعث می شود تا فرد نتواند به راحتی از آن جدا شود.

افرادی که در زمینه سلامت روان فعالیت می کنند بر این باورند که هنوز نمی توانیم در خصوص اعتیاد به عشق توافق یکدستی داشته باشیم. زیرا کتاب مرجع دی اس ام در روانشناسی هنوز ملاک ها و توصیف های لازم را در این خصوص بیان نکرده و تعریفی در این باره در این کتاب نیامده است.

آیا تمایل شدید همان اعتیاد است؟

افراد در دوره های مختلف زندگی شان دچار علاقه مندی هایی می شوند که لازم است به خوبی آنها را مورد بررسی قرار دهیم. چرا که برخی از دوران مانند نوجوانی باعث می شود تا فرد تمایل شدیدی داشته باشد که حتما عشق مورد علاقه اش را تجربه کند. اگر این تمایل آنقدر شدید باشد که فرد دچار مشکلات احساسی و رفتاری شود گفته می شود که او دچار اعتیاد به عشق شده است. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی درمان عشق یک طرفه مراجعه نمایید.

البته با توجه به نوع هنجارهایی که در هر جامعه ای وجود دارد نمی توانیم به صورت دقیق در مورد اعتیاد به عشق صحبت کنیم. چرا که مفهوم اعتیاد در قالبی که ارائه شده است در جامعه به صورت برچسبی منفی و ننگین شناخته می شود. به همین دلیل استفاده از اصطلاح اعتیاد به عشق می تواند بار منفی فراوانی را ایجاد کند. اما به هر حال باید واژه ای را برای این نوع وابستگی به کار ببریم که بتواند جان کلام را به مخاطب منتقل کند.

اعتیاد به عشق چه نشانه هایی دارد؟

ما در کارگاه روانشناسی اعتیاد به عشق به صورت کامل شما را با مفهوم عشق واقعی، نشانه های عشق و همچنین نشانه های اعتیاد به عشق آشنا می کنیم. اما در این جا برخی از مواردی که در این باره باید بدانید را بیان می کنیم.

یکی از نشانه هایی که در اعتیاد به عشق وجود دارد افکار مزاحم است که فرد عاشق دچار نوعی درگیری ذهنی می شود. یعنی دیگر نمی تواند به موضوع دیگری فکر کند. از طرف دیگر گرفتار اضطراب جدایی می شود و نمی تواند از فرد مورد علاقه اش حتی برای مدت کوتاهی جدا شود.

یعنی هنگامی که فرد از او دور است به شدت دچار احساس تنهایی شده و نمی تواند این وضعیت را تحمل کند. حتی گاهی اوقات موجب می شود تا عملکرد کلی شخص نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. به عنوان مثال فردی که اعتیاد به عشق دارد به مدرسه یا دانشگاه و یا به سر کار نمی رود. لازم به ذکر است که اعتیاد به هر شکلی که باشد می تواند به سلامت روان انسان ها آسیب وارد کند. زیرا فردی که معتاد به عشق است اگر در رابطه اش دچار شکست شود خیلی سریع وارد رابطه دیگری می شود.

چرا که توانایی تحمل تنهایی را ندارد. در واقع این افراد برای آنکه از شر افکار مزاحم خلاص شوند به سمت تجربه عشق می روند. به همین جهت نوع رابطه برای آنها درست نیست و ما شاهد هستیم که این افراد حتی وارد روابط ناسالم نیز می شوند. به طور کلی لازم است بدانیم که اعتیاد به عشق موجب می شود تا فرد صرفا از تجربه عشق لذت ببرد و به سایر مسائل هیچ توجهی نداشته باشد.

چگونه می توانیم اعتیاد به عشق را درمان کنیم؟

دلایل بروز اعتیاد به عشق

در قسمت بالا اشاره شد که متخصصان بر این باورند که اعتیاد به عشق به صورت علمی نمی تواند وجود داشته باشد و ما از روش نشانه هایی که قبل، حین و بعد از رابطه ایجاد می شود می توانیم به موضوع اعتیاد به عشق پی ببریم.همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش درمان عشق مجازی مراجعه نمایید.

یعنی شما مشاهده می کنید که فردی عاشق شخصی دیگری شده است و در این بین حال بسیاری بدی دارد و نمی تواند دوری او را تحمل کند و حتی ممکن است آن شخص اقدامات خطرناکی را هم انجام دهد. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که عشق باعث می شود تا در مغز انسان دوپامین ترشح شود و کاهش یافتن آن نشانه های ترک را در شخص آشکار می کند. البته باز هم لازم است اشاره شود که هرگز نباید اعتیاد به عشق را با سایر انواع اعتیاد مقایسه کنیم.

روش های درمان اعتیاد به عشق

برای درمان اعتیاد به عشق می توانیم از تکنیک های مختلفی استفاده کنیم که در کارگاه درمان اعتیاد به عشق به صورت کامل آن را آموزش می دهیم و شما یاد می گیرید تا به صورت تخصصی به درمان بپردازید. بنابراین اگر شما به روان درمانی علاقه دارید تا به صورت کامل درمان اعتیاد به عشق را یاد بگیرید پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی درمان اعتیاد به عشق را دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.