پکیج آموزش زبان ژاپنی به صورت گام به گام

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
1 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

یادگیری زبان یکی از تخصص هایی است که بسیاری افراد به آن علاقه دارند و دوست دارند تا با زبان های مختلف آشنا شوند و بتوانند به آن تکلم کنند. در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیمی داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزش زبان با عنوان پکیج آموزش زبان ژاپنی به صورت گام به گام را در اختیار شما علاقه مندان به یادگیری زبان ژاپنی قرار دهیم تا بتوانید این زبان را به صورت کامل یاد بگیرید.

آشنایی با زبان ژاپنی

زبان ژاپنی زبان کشور ژاپن است که حدود 130 میلیون نفر به این زبان گفتگو می کنند. همچنین زبان ژاپنی، زبان مادری 126 میلیون انسان بوده و به عنوان نهمین زبان پر گویش در دنیا محسوب می شود.

دوره جامع آموزش قدم به قدم زبان ژاپنی
دوره جامع آموزش قدم به قدم زبان ژاپنی

زبان ژاپنی بیشتر در کشور ژاپن و انسان هایی که از این کشور به سایر نقاط دنیا مهاجرت کرده اند صحبت می شود، همچنین امروزه افرادی در کشورهایی مثل کره و تایوان که در قدیم مستعمره کشور ژاپن بوده اند ، ژاپنی صحبت می کنند.

زبان ژاپنی یکی از اعضای خانواده زبان ژاپنی است که شامل زبان های ریوکیویی نیز می شود که در جزایر ریوکیو صحبت می شود. اما نکته ای که وجود دارد این است که تاریخ ابتدایی زبان ژاپنی نامعلوم بوده و مشخص نیست دقیقا با سایر زبان ها چه رابطه ای دارد.

البته تعدادی نظریه در این خصوص وجود دارد که نشان می دهد زبان ژاپنی و کره ای از یک ریشه هستند و در کنار این نظریه یک تئوری دیگر بیان می کند که این دو زبان خودشان از یک خانواده بزرگتری هستند که به آن زبان های آلتایی گفته می شود که شامل زبان های ترکی، مغولی و زبان تونگوزی می شود، البته این موضوع یک نظریه است و کسی نمی تواند صحت آن را تایید کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج مشاوره مهاجرت قانونی به کشور ژاپن


تمام این نظریات مورد بحث قرار گرفته اند و هرگز کسی آن ها را تایید نکرده است. نظریات دیگری هم وجود دارد که می گوید زبان ژاپنی از زبان اقوام یایویی که سه هزار سال پیش از شما شرقی آسیا به کشور ژاپن مهاجرت کرده بودند و زبان اقوام جومویی که از قبل در آنجا زندگی می کردند گرفته شده است اما زبانی که این دو قوم صحبت می‌کردند مشخص نیست.

آشنایی با زبان های ژاپنی

زبان های زنده ژاپنی شامل دو شاخه هستند : ژاپنی و ریوکیویی. بسیاری از محققان و پژوهشگران باور دارند که ژاپنی حدود هفتصد تا 300 سال پیش از میلاد مسیح توسط برنج کاران یایوی از شبه جزیره کره به شمال کیوشو آورده شده است و سپس از آنجا در مجمع الجزایر ژاپن گسترش یافته است و با زبان های بومی جایگزین شده است و بعد از آن زبان های ژاپنی به سمت جنوب و جزایر ریوکیو گسترش یافته است.

در ابتدا زبان ژاپنی ساختار نوشتاری نداشت به همین دلیل اسناد و مدارکی وجود ندارد که مشخص کند در دوره یایویی زبان ژاپنی به چه شکلی بوده است.

در قرن سوم ایالت یاماتو با کشور چین وارد رابطه تجاری و فرهنگی شدند و در مدت 600 سال کشور ژاپن تحت تاثیر فرهنگ کشور چین قرار گرفت. به احتمال زیاد زبان نوشتاری ژاپنی در قرن 6 به وجود آمده است. از آن جایی که زبان ژاپنی تا آن زمان هیچ ساختار نوشتاری نداشته است افراد نخبه آن زمان زبان نوشتاری چینی را به عنوان ساختار نوشتار زبان ژاپنی انتخاب کردند و در گذشت زمان، نویسه های چینی با زبان ژاپنی تطبیق پیدا کرد.

اولین نمونه هایی که نشان می دهد زبان ژاپنی ساختار نوشتاری داشته است به قرن 8 بر می گردد که به صورت می باشد. شکل اول آن کامبون نام داشت و شکل دوم آن هم مان یوگانا بود که ساختار نوشتاری داشتند و به چینی نوشته می شدند و از آن زمان از نویسه های چینی برای لغات ژاپنی استفاده شد. تمامی این متونی که نوشته می شد در کل به زبان چینی بودند ولی به قصد زبان ژاپنی نوشته می شدند.


پیشنهاد ویژه : آموزش قدم به قدم زبان چینی به صورت جامع


شکل دوم آن که به نام مان یوگانا معروف بود به طور کلی از نویسه های چینی استفاده می کرد. در این سبک، از نویسه های چینی استفاده می شد تا لغت ژاپنی صدای فونتیک را در زبان چینی بدهد. به طور مثال، واژه ژاپنی یاما به معنای کوه می باشد و به شکل دو کاراکتر چینی یا ما نوشته می شد که صدای فونتیک آن کلمه ژاپنی را داشتند و از کاراکتر چینی مخصوص برای کلمه کوه استفاده نمی شد که امروزه در زبان چینی به کار می رود. برای هر آوا و صد در زبان ژاپنی از چندین کاراکتر چینی استفاده می شد.

آشنایی با قوائد و ساختار زبان ژاپنی

زبان ژاپنی یک نوع زبان پیوندی یا همان زبان چسبانشی است که در مورد منشا آن هیچ اطلاعی وجود ندارد. زبانی که در کشور ژاپن مورد استفاده قرار می گیرد زبانی آهنگین است که تمام واژگان آن به واکه (مصوت صدایی) ختم می شود. زبان ژاپنی شامل 5 واکه و 19 همخوان است. کلمات آن چند هجایی هستند و دستورات آن تغییر می کند. برای صرف افعال هم اجزایی به آخر کلمات اضافه می شود، برای ایجاد تمایز بین زمان ها از ادات فعل استفاده می شود.

زبان ژاپنی یک ویژگی دارد و آن این است که زبان مکالمه آن با زبان نوشتاری آن متفاوت است و به ترکیب هر صامت و مصوت هم مورا می گویند.

آشنایی کامل با زبان ژاپنی
آشنایی کامل با زبان ژاپنی

زبان ژاپنی با زبان هایی همچون : آینو، آسترو آسیایی و همچنین گزینه بی اعتبار آلتایی دسته بندی شده است ولی باید بدانیم که هیچ کدام یک از آن ها به صورت گسترده پذیرفته نشده است.

آشنایی با خط ژاپنی

سامانه نگارش زبان ژاپنی از 3 دسته واج با نام های هیراگانا (平仮名)، کاتاکانا (カタカナ) و روماجی (ローマ字) و همچنین واژه نگارهای کانجی (漢字) تشکیل شده است. به طور کلی تر از هیراگانا و کاتاکانا تحت عنوان کانا نام می برند.

در واقع کانجی همان حروف چینی برگرفته از سیستم نگارشی چینی است که معمولا برای نوشتن کلماتی که از زبان چینی وارد زبان ژاپنی شده اند استفاده می شود. معمولا برای نوشتن کلمات ژاپنی از هیراگانا استفاده می شود.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش زبان کره ای به صورت کامل


بر اساس برخی از کلمات کانجی، الفبایی تحت عنوان کاتاکانا ایجاد شد که برای نوشتن کلمات وارد شده به ژاپنی از زبان انگلیسی و سایر زبان ها استفاده می شود. فقط حرف (へ) از حروف هیراگانا و کاتاکانا با هم یکی است. همچنین نکته ای که وجود دارد این است که برای بیان چگونگی تلفظ کانجی از هیراگانا و کاتاکانا استفاده می شود.

برای نوشتن کلمات ژاپنی از حروف لاتین هم استفاده می شود که به آن روماجی گفته می شود.

آشنایی با کانجی

کانجی ها در واقع همان علامت هایی هستند که هر کدام از آن علائم به تنهایی یک کلمه هستند. کانجی های استاندارد زبان ژاپنی حدودا 2 هزار تا هستند که اصولا از زبان چینی گرفته شده اند.

تا قرن 7، ژاپن برای خودش صاحب خط نبود و خط را از چین گرفت. در ابتدا فقط از کانجی ها در خط ژاپنی استفاده می شد و سپس در قرن هشتم، هیراگانا و کاتاکانا ابداع شد و چون ساده بود خیلی سریع گسترش یافت.

در زیر چند مثال از کانجی به همراه معنای آن را مشاهده می کنید :

آشنایی با کانجی در زبان ژاپنی
آشنایی با کانجی در زبان ژاپنی

آشنایی با حروف ژاپنی

هجاهای ژاپنی به حروف فارسی، روماجی، کاتاکانا و هیراگانا

آشنایی با حروف ژاپنی
آشنایی با حروف ژاپنی

در قسمت بالا به صورت کامل با زبان ژاپنی آشنا شدیم و خواندیم که این زبان دارای چه ویژگی هایی است، در این پکیج آموزشی شما به صورت حرفه ای و با متدی نوین این زبان را یاد گرفته و خواهید توانست بر آن به تسلط کامل برسید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.