کتاب صوتی ارزشیابی گروهی نگاهی دوباره به یادگیری

کتاب صوتی ارزشیابی گروهی نگاهی دوباره به یادگیری
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
20 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کتاب های صوتی شنیدنی با عنوان دانلود کتاب صوتی ارزشیابی گروهی نگاهی دوباره به یادگیری را جهت دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی قرار دهیم.

دانلود کتاب صوتی ارزشیابی گروهی نگاهی دوباره به یادگیری

بی شک ارزشیابی دانش آموزان بخشی جدانشدنی از تدریس است . معلمان کمابیش هر روز دانش آموزان را ارزشیابی می کنند و از راهکارهایی که برای جمع آوری اطلاعات به کار می گیرند تا نتایج ارزشیابی را به اطلاع دانش آموزان ، والدین و سایر معلمان برسانند ، احساس رضایت می کنند . ولی ورود بحث یادگیری (مهارت) ی اساسی در همه ی برنامه های درسی جدید، به کارگیری انواع گسترده ای از راهبردهای آموزشی را مطرح کرده است.

دانش عملی یا به عبارت دیگر فرایند ها و نگرش هایی که برای«یادگیری چگونه یاد گرفتن » لازم و ضروری اند ، بخش بسیار مهمی را در آموزش تشکیل می دهند . بخش لاینفک این راهبردهای جدید ، راهکارهای ارزشیابی دانش آموزان برای سنجش این نوع دانش های عملی دانش آموزان است . باید توجه داشت که برخی از  راهکارهای سنتی فاقد قابلیت به کارگیری در شرایط جدیدند .

معلمان برای پاسخ گویی به دانش آموزان ، والدین و به طور کلی عموم مردم به شدت تحت فشارند . ارزشیابی دانش آموز در قالب برنامه ای منسجم می تواند معلمان را از تنگناهای پاسخ گویی برهاند.

درباره کتاب صوتی ارزشیابی گروهی

تعریف ارزشیابی :

ارزشیابی در آموزش و پرورش تعاریف متعددی دارد:

کرونباخ ،ارزشیابی را جمع آوری و به کار گیری اطلاعات در جهت اتخاذ تصمیم برای یک برنامه آموزشی تعریف می کند.

بی بای ، ارزشیابی را فراگرد جمع آوری و تفسیر منظم شواهدی که در نهایت به قضاوت ارزشیابی نظر به این که به اقدام شخصی بیانجامد ، می داند. ابعاد این تعریف : جمع آوری شواهد ، تفسیر ، قضاوت و تصمیم گیری است.

استا فل بیم ، ارزشیابی رافرایند، تعیین کردن  ، به دست آوردن  و فراهم ساختن اطلاعات مفیدی برای قضاوت در تصمیم گیری ها تعریف کردند.


پیشنهاد ویژه:کتاب صوتی الماس های آگاهی اوشو

اما می توان تعریف جامع تری از ارزشیابی ارائه کرد. ارزشیابی به یک فرآیند نظام دار برای جمع آوری، تحلیل و تفسیر اطلاعات گفته می شود به این منظور که تعیین شود آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا در حال تحقق یافتن هستند  به چه میزانی؟ (به نقل از سیف 1376)

با توجه به تعریف فوق سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری در این باره که آیا فعالیتهای آموزشی آموزگار و کوششهای یادگیرندگان به نتایج مطلوب انجامیده است و به چه میزانی (همان منبع ص 121)

ارزشیابی میزان موفقیت یک دوره تدریس، روش تدریس و یا یک برنامه درسی و مواد آموزشی را نیز شامل می شود.

برخی شیوه های ارزشیابی

  • ایستگاه های سنجش
  • قرارداد ها
  • خودسنجی و سنجش های هم سالان
  • کارپوشه ها
  • ارزشیابی کیفی
  • سنجش های گروهی
  • ارزشیابی گروهی( مشارکتی)

چنانچه فراگیران را به عنوان افرادی مشارکت جو که در تمامی مراحل و فرایند آموزشی و یاددهی – یادگیری

را در درون بحث آزمون سازی و ارزشیابی قرارداد. در این حالت فراگیران در زمینه تصمیم گیری در خصوص ارزشیابی از پاسخ های خودشان مشارکت داده می شوند.از سوی دیگر، الگوی ارزشیابی گروهی از جمله الگوهایی است که بر دیدگاه طبیعت گرایانه استوار است پدیدآورندگان و پیروان رویکرد ارزشیابی طبیعت گرایانه و مبتنی بر مشارکت معتقدند که غالب رویکردهای ارزشیابی موجود به دلیل تاکیدزیاد بر هدف گرایی و عینیت گرایی، روش های ماشینی و غیر انسانی را برگزیده اند.

لذا استفاده کنندگان از روش های ارزشیابی گروهی بر این باورند که دخالت افراد در موضوع مورد ارزشیابی، نه تنها امری لازم و طبیعی به نظر می رسد، بلکه باعث می شود تا دانش آموزان در فرایند قضاوت نسبت به آموزش سهمی برعهده داشته باشند و بدین ترتیب امکان بهره گیری از شیوه های کیفی برای قضاوت درباره برنامه فراهم می گردد.

از این رو ارزشیابی گروهی نوعی ارزشیابی است که در فرآیند اجرایی، گروه به عنوان یک کل درنظر گرفته شده( نه به عنوان فرد) و یک نمره مشترک به همه اعضای گروه (کل گروه) داده می شود. در این ارزشیابی دانش آموزان صرفا موضوع ارزشیابی نیستند بلکه به طور فعال و به صورت گروهی در امر ارزشیابی شرکت کرده و با هم همکاری می کنند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.