آموزش بیان خواسته های جنسی در زندگی زناشویی

آموزش بیان خواسته های جنسی در زندگی زناشویی

صحبت کردن راجع به نیازهای جنسی با همسر در زندگی زناشویی موضوعی است که ممکن است برای برخی افراد مشکل باشد. یعنی فرد در بیان خواسته های جنسی اش مشکل دارد و نمی تواند در مورد آن با شریک زندگی اش صحبت کند.

به همین دلیل ممکن است فرد دچار مشکلاتی شود که تمام زندگی اش را تحت تاثیر قرار دهد و در نتیجه در زندگی زناشویی دچار مشکل شوند. اگر افراد گمان کنند که در مورد نیازهای جنسی خود با همسرشان صحبت کنند به نتیجه ای نمی رسند و نمی توانند نیازهایشان را برآورده کنند دچار سرخوردگی می شوند و این کار برایشان بسیار دشوار می شود.

اگر زوجین خیلی راحت بتوانند با یکدیگر در مورد نیازهای جنسی شان گفتگو کنند به این معناست که رابطه سالمی دارند. به دلیل اهمیتی که این موضوع دارد در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان آموزش بیان خواسته های جنسی در زندگی زناشویی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم.

سرخوردگی از بیان خواسته های جنسی

یکی از مواردی که نیاز است در مورد آن صحبت کنیم طرز افکاری است که از گذشته ها به یاد داریم و به صورت ناخودآگاه بر زندگی ما تاثیر می گذارد. به عنوان مثال از دوران کودکی به گونه ای با ما برخورد شده است که اصلا نباید به رابطه جنسی فکر کنید و رابطه جنسی را زشت و پلید نمایش داده اند.پیشنهاد می شود تا مقاله عدم تفاهم جنسی را مطالعه کنید.

یا ممکن است به ما تلقین کرده باشند که رابطه جنسی فقط برای ازدواج است و اگر شما خودارضایی کنید یک گناهکار بزرگ هستید. با توجه به این مسائل طبیعی است که فرد به طور ناخودآگاه نیازهای جنسی اش را سرکوب کند تا دچار گناه نشود و از این طریق از خودش مراقبت کند.

در کلیپ زیر به صورت کامل اصول درخواست جنسی به همسر را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید در زندگی زناشویی خود به شکلی درست این کار را انجام دهیم.

اگر شما نیز چنین گذشته ای داشته باشید و با شما به این روش برخورد شده باشد به شدت از فکر کردن در مورد رابطه جنسی ترس و هراس دارید و زمانی که به سنین بالاتر می رسید نمی توانید در این مسائل به خوبی عمل کنید و در این زمینه بسیار مشکل دارید و در زندگی زناشویی هرگز نمی توانید خواسته های جنسی تان را با همسرتان در میان بگذارید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله تاثیر عشق بازی را مطالعه نمایید.

به همین دلیل افرادی که چنین تجربیاتی را داشته باشند زمانی که به دلیل فشار جنسی خود ارضایی می کنند به شدت احساس گناه می کنند. البته منظور ما این نیست که خودارضایی خوب است بلکه هدف نوع برخوردهایی است که به دنبال آن فرد نیازهای جنسی اش را سرکوب می کند و در آینده نسبت به مسائل جنسی دیدگاه منفی دارد.

زمانی که فرد کمتر از آنچه که می خواهد رابطه جنسی دارد دچار سرخوردگی جنسی می شود. یعنی در زندگی زناشویی در بیان خواسته های جنسی اش به شدت مشکل دارد و نمی تواند در مورد نیازهای جنسی اش با همسرش صحبت کند. چرا که در روند تربیتی به آموخته اند که روابط جنسی زشت و مذموم است و این افکار بر روی باورهای فرد تاثیر گذاشته و حالا در زندگی زناشویی به شدت دچار مشکل شده است.

نشانه های سرخوردگی جنسی

  • تنش در بدن
  • سرخوردگی
  • افکار و تخیلات جنسی

زمانی که فرد در بلند مدت تحت فشار جنسی قرار می گیرد و نمی تواند نیازهای جنسی اش را برآورده کند دچار سرخوردگی جنسی میشود و در نتیجه نمی تواند به راحتی درخواست های جنسی اش را با همسرش در میان بگذارد. برای مطالعه بیشتر به مقاله آموزش شب زفاف مراجعه نمایید.

اگر شما هم چنین تجربیاتی را داشته اید و در طول زندگی همواره نیازهای جنسی تان را سرکوب کرده اید. قطعا در زندگی زناشویی نیز با همسرتان دچار مشکل هستید و در نتیجه در بیان خواسته جنسی تان به شدت مشکل دارید. به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چگونه خواسته ها و نیازهای جنسی تان را به همسرتان بیان کنید.

چرا نیازهای جنسی را سرکوب می کنیم؟

مهمترین عاملی که موجب سرکوب نیازهای جنسی میشود نوع نگرش های موجود پیرامون افکار و باورهای جنسی است. زمانی که فرد در محیطی بسیار محدود زندگی می کند و به دلیل نادان بودن اطرافیان به او تلقین می کنند که نیاز اساسی و حیاتی انسان زشت و مذموم است بی شک او با این افکار و باورهای غلط و نادرست بزرگ می شود و در نتیجه در زندگی شخصی دچار مشکلاتی می شود. برای مطالعه بیشتر به مقاله آموزش رابطه جنسی صحیح مراجعه نمایید.

اما به یاد داشته باشید که حتی اگر شما چنین تجربیاتی را از سر گذرانده باشید باز هم جای نگرانی نیست و با مراجعه به یک سکس تراپ متخصص و یا یک مشاور جنسی می توانید مشکلاتتان را درمان کنید.

باورهای غلط و منفی راجع به رابطه جنسی

برخی افراد ممکن است بیان کنند که دین یک ابزار محدود کننده رابطه جنسی است در حالی که اصلا به این شکل نیست. یعنی در دین نیز آموزش های بسیاری در خصوص نیازهای جنسی بیان شده است و به افراد بیان می کند که در چه بستری می بایست نیازهای جنسی تان را برآورده کنید.

به همین دلیل نباید برخی از افکار منفی و بیمارگونه که هیچ ارتباطی به دین ندارد را به دین نسبت دهیم. به یاد داشته باشید که عده ای از افراد سودجو و بیمار چنین تحریف هایی را مطرح می کنند و باعث می شوند تا افراد نسبت به دین بدبین شوند، در حالی که اصلا به این شکل نیست.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل سکس تراپی


در کنار این موارد باید به تجربیات منفی نیز اشاره شود که به دنبال آن افراد به شدت در مورد رابطه جنسی بدبین می شوند. به عنوان مثال زمانی که نمونه هایی از عفونت های مقاربتی را در جوانان مشاهده می کنید و یا وقتی که فردی در نوجوانی به دلیل رابطه جنسی حامله شده باشد. به همین دلیل ممکن است والدین این وقایع را مشاهده کنند و به شدت مضطرب شوند و به گونه ای با شما برخورد کنند که منجر به سرکوب نیازهای جنسی شما شود.

همچنین زمانی که شما مدام اخبار مربوط به تجاوزهای جنسی را مطالعه کنید با گذشت زمان به صورت ناخودآگاه متوجه می شوید که ذهنتان تحت تاثیر قرار گرفته است و بدون آنکه خودتان متوجه شوید نیازهای جنسی تان را سرکوب می کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله اهمیت مشاوره جنسی را بخوانید.

بنابراین با توجه به مواردی که گفته شد فرد در شرایطی قرار می گیرد که به شدت نسبت به روابط جنسی بدبین می شود و این افکار و باورها زندگی زناشویی اش را تحت تاثیر قرار می دهد و نمی تواند رابطه سالمی با همسرش داشته باشد.

کمبود آگاهی و دانش پیرامون نیازهای جنسی

زمانی که والدین تربیت جنسی را به فرزندشان آموزش نداده باشند و در این زمینه اطلاعات بالایی نداشته باشند موجب می شود تا فرد برای دریافت اطلاعات به سراغ افرادی برود که هیچ دانشی ندارند و در نتیجه باورهای غلطی را به فرد منتقل کنند و همین افکار موجب می شود تا نگرش فرد در مورد نیازهای جنسی تحت تاثیر قرار بگیرد.

آموزش مهارت گفتگو در زندگی زناشویی

بنابراین توجه داشته باشید که بی توجهی به این موارد موجب می شود تا فرد دچار سردرگمی شود و در رابطه با روابط جنسی دچار نفرت شود.

تاثیر نقش های جنسیتی

همواره تربیت بیشترین تاثیر را بر افکار و نگرش افراد راجع به روابط جنسی دارد. به عنوان نمونه اگر دختران در روند تربیتی به این نتیجه برسند که لذت بردن از رابطه جنسی بسیار زشت و مذموم است ممکن است این افراد در زندگی زناشویی دچار سرد مزاجی شوند.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش درمان انحرافات جنسی


در حالی که این موضوع ارتباطی به دختر و پسر ندارد و هر دو باید در رابطه جنسی لذت ببرند و مختص به جنس خاصی نیست. در مقابل اگر پسران به این باور دست یابند که در رابطه جنسی فقط نیاز مرد از همه مهم تر است ممکن است در زندگی شخصی شان بخواهند که این فکر را تعمیم دهند و در نتیجه با همسرشان دچار مشکل شوند.

چرا که به آنها آموخته شده است که مردان در اولویت هستند و نیازهای آنها در مهمتر است و اگر زنان از رابطه لذتی نبرند اهمیتی ندارد. در حالی که این باورها به صورت ریشه ای غلط و اشتباه است و در بلند مدت زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

شاید در ابتدا گمان کنید که این افکار چگونه موجب سرکوب نیازهای جنسی می شود. ولی به یاد داشته باشید که تاثیر این باورها به صورت غیر مستقیم بوده و به دنبال آن چون افراد در زندگی تلاش می کنند که طرف مقابل را کنترل کنند در نتیجه با مشکل روبرو می شوند و زندگی زناشویی شان دچار آسیب می شود. چرا که آنها هرگز به یکدیگر توجهی نمی کنند و فقط به نیازهای خودشان فکر می کنند و در نتیجه خودخواهانه عمل می کنند.

گرایشات جنسی

فرهنگ های مختلف در مورد جنسیت افکار و باورهای متفاوتی دارند و اگر فردی با آنها هماهنگ نباشد ممکن است دچار سرخوردگی شود. به عنوان مثال زمانی که فرد مدام از دوران کودکی شنیده باشد که رابطه جنسی باید در بستر ازدواج صورت بگیرد و اگر شخص نتواند شرایط ازدواج را فراهم کند دچار سرخوردگی جنسی می شود و در نتیجه نیازهای جنسی اش را سرکوب می کند. برای مطالعه بیشتر به مقاله درمان اعتیاد جنسی مراجعه نمایید.

همچنین افرادی هستند که گرایشات جنسی دیگری مانند تراجنسیتی و یا دو جنسیتی دارند که این موارد نیاز به بررسی های بیشتری دارد و نمی توانیم یک نسخه را برای تمام افراد تجویز کنیم. چرا که این گرایشات پیچیدگی های فراوانی داشته و لازم است تا متخصصان این حوزه در مورد آنها نظر بدهند. به همین دلیل لازم است تا به گرایشات جنسی نیز توجه شود تا افراد مختلف در زندگی دچار مشکلات و آسیب های روانی نشوند.

آموزش بیان خواسته های جنسی از همسر

همانطور که بیان شد، ممکن است برخی افراد به دلیل تجربیاتی که از گذشته داشته اند دچار نفرت از رابطه جنسی شده باشند و در نتیجه در زندگی زناشویی شان به شدت استرس و هراس دارند. این تجربیات بر نگرش شما تاثیر می گذارد و در نتیجه فرد به خودارضایی اعتیاد پیدا کند.

بنابراین اگر بیان خواسته های جنسی برای شما بسیار مشکل است و همواره نیازهای جنسی تان را سرکوب کرده اید در زندگی زناشویی پیرامون رابطه جنسی دچار شرمندگی و خجالت خواهید شد.

در ادامه به شما یاد میدهیم تا به راحتی بتوانید با همسرتان پیرامون مسائل جنسی صحبت کنید و هیچ ترسی از این موضوعات نداشته باشید و خیلی راحت نیازهای جنسی تان را به همسرتان بگویید.

توجه به زمان مناسب برای بیان نیاز جنسی

همانطور که حضرت حافظ بیان می کند : ” هر سخن وقتی و هر نکته مکانی دارد ” ما نیز باید به یاد داشته باشیم که در زندگی زناشویی نمی توانیم در هر زمانی راجع به نیازهای جنسی صحبت کنیم و باید کاملا وقت شناس باشیم. بنابراین باید بدانیم که بهترین زمان را برای بیان نیازها و خواسته های جنسی مان انتخاب کنیم. برای مطالعه بیشتر مقاله روش های مدیریت نیازهای جنسی نوجوانان را بخوانید.

شما باید زمانی را انتخاب کنید که موضوعی موجب حواس پرتی شما نشود. به عنوان مثال هرگز قبل از خواب در مورد آن گفتگو نکنید. همواره نیز به یاد داشته باشید که قبل و بعد از رابطه جنسی نباید در مورد مشکلات صحبت کنید، چرا که موجب می شود تا بر رابطه شما تاثیر بگذارد.

توجه به مکان مناسب برای بیان خواسته

پیشنهاد می شود تا خواسته های جنسی تان را در اتاق خواب با همسرتان در میان بگذارید. یعنی در جایی که احساس آرامش و راحتی دارید و می توانید خیلی راحت حرفتان را بیان کنید. به یاد داشته باشید که هرگز در حضور دیگران راجع به این موضوعات صحبت نکنید چرا که اگر فرد دیگری در کنارتان باشد موجب می شود تا گفتگوی شما قطع شود و در نتیجه حرفتان نصفه خواهد ماند.

بنابراین لازم است تا نیازهایتان را در مکانی مناسب مطرح کنید که با همسرتان احساس راحتی و صمیمیت می کنید و در این خصوص به شما استرسی وارد نمی شود.

آموزش بیان خواسته ها به همسر

مهمترین نکته ای که افراد باید به آن توجه کنند این است که وقتی می خواهند خواسته شان را به همسرشان بیان کنند بدانند ممکن است همسرشان واکنش نشان دهند و این واکنش ها در زمان های مختلف با هم فرق دارد و شما باید برای شنیدن هر حرفی آماده باشید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی ازدواج موفق


به عنوان مثال ممکن است همسرتان خسته باشد و نتواند با شما همراهی کند و اگر برای آن زمان پیشنهاد شما را نپذیرفت ناراحت نشوید و گمان نکنید که او قصد تحقیر شما را داشته است. پس شما باید اصول گفتگو و مکالمه را بیاموزید تا بتوانید خیلی راحت با همسرتان پیرامون بیان خواسته های جنسی تان صحبت کنید.

داشتن طرح و نقشه برای بیان نیازهای جنسی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد در زندگی زناشویی با آن روبرو هستند آن است که مدام منتظر هستند تا طرف مقابل راجع به رابطه جنسی صحبت کند. در حالی که این روش اصلا صحیح نیست و لازم است تا شما خودتان صحبت را آغاز کنید و بگویید که تمایل دارید تا در مورد صمیمیت جنسی بیشتر با هم صحبت کنیم و از او بخواهید که زمانی را برای آن مشخص کنید.

زمانی که شما این کار را انجام می دهید آن ها فرصت دارند تا در مورد خواسته هایشان فکر کنند و در زمان تعیین شده راحت تر نیازهایشان را بیان می کنند. برای مطالعه بیشتر حتما مقاله درمان زن ذلیلی را مطالعه فرمایید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برخی افراد به دلیل وجود تجربیات منفی ممکن است واکنش هایی از خودشان نشان دهند و این شما هستید که باید شرایط را مدیریت کنید و به آنها بگویید که رابطه جنسی و نیاز جنسی اصلا موضوع منفی و پلیدی نیست و فقط یک نیاز است و باید به آن توجه شود و سرکوب آن فقط موجب آسیب می شود.

به نکات مثبت توجه کنید

در هنگام صحبت و بیان خواسته در نظر داشته باشید که هرگز در مورد مسائلی که حس بدی به شما میدهد صحبت نکنید. در این مواقع باید با نکات مثبت توجه کنید و بخواهید که شریک جنسی تان در مورد نیازهایش با شما صحبت کند و این کار موجب ایجاد حس صمیمیت بین شما خواهد شد. به عنوان مثال به همسرتان بگویید که ” من دوست دارم هنگام رابطه در کنار یکدیگر خیلی با هم صمیمی باشیم ”.

هرگز یکدیگر را سرزنش نکنید

نکته بسیار مهمی که زوجین باید به آن توجه داشته باشند این است که در زمان صحبت کردن پیرامون مسائل جنسی نباید طرف مقابل را سرزنش کنید و به او القا کنید که او مقصر مشکلات است. بلکه باید خیلی حس ارزشمندی در همسرتان ایجاد کنید و به او نشان دهید که هر دوی ما در مورد نیازهای جنسی به توافق رسیده ایم و با هم تفاهم داریم. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان تنفر در مردان را بخوانید.

مثلا اگر شما از واژه من استفاده کنید موجب می شود تا حس سرزنش را به طرف مقابل منتقل نکنید. در حالی که اگر از واژه شما استفاده کنید موجب می شود تا همسرتان فکر کنید که با او صمیمی نیستید. به عنوان مثال هرگز نگویید ” تو هیچ وقت کاری که من می خواهم را انجام نمی دهی ! ” به جای این جمله باید بگویید ” اگر این کارهایی که من می پسندم را انجام دهی خیلی حس خوبی می کنم ”. پس همانطور که متوجه شدید لازم است تا اصول مکالمه را به خوبی بدانید تا دچار مشکل نشوید.

شنونده فعالی باشید

زمانی که همسرتان با شما صحبت می کنید باید با دقت و توجه بالا به حرفهایش گوش کنید و هنگام گوش دادن حتما به چشمانش نگاه کنید و هیچوقت موقع صحبت کردن حواستان پرت نشود. زمانی که شما شنونده فعالی هستید خیلی عالی می توانید نظراتتان را بیان کنید. همانطور که گفته شد رابطه جنسی دقیقا مانند یک جاده دو طرفه است که زن و مرد باید در مورد نیازهایشان به توافق برسند و دو طرف باید خیلی راحت حرفهایشان را بیان کنند. پیشنهاد می شود تا مقاله روش های کنترل شوهر را بخوانید.

اگر شما باز هم برایتان سخت و دشوار است که راجع به خواسته های جنسی تان با همسر خود صحبت کنید باید بدانید که اصلا کار سختی نیست و فقط باید با او احساس صمیمیت کنید و در کمال آرامش خواسته هایتان را بیان کنید. اگر شما شنونده فعالی باشید و خیلی راحت خواسته و نیازتان را بیان کنید متوجه خواهید شد که بیان نیازهای جنسی به همسر اصلا کار سختی نبود و تمام این مشکلات به دلیل موانعی است که انسان ها در ذهنشان ایجاد کرده اند.

توجه به فرکانس های مختلف افراد

همه می دانیم که انسان ها مثل هم نیستند و ممکن است برخی از افراد نیاز جنسی بالایی داشته باشند و در مقابل افرادی هم هستند که علاقه دارند تا کمتر با همسرتان رابطه جنسی داشته باشند. در رابطه با این موارد باید با همسرتان گفتگو کنید تا به توافق برسید و هیچ مشکلی در این خصوص برایتان وجود نداشته باشد.

به عنوان مثال اگر شما تمایل دارید که رابطه جنسی بیشتری داشته باشید باید این موضوع را به همسرتان بگویید که او در این خصوص چه احساسی دارد و چه کاری می توانید انجام دهید که او نیز خوشحال باشد. بنابراین باید در رابطه با این مسائل به سازش دست یابید و هرگز این موضوعات را دست کم نگیرید، چرا که می توانید تاثیر بسزایی بر زندگی شما داشته باشد.

توجه داشته باشید که فعالیت جنسی فقط به معنای رابطه جنسی نیست و زوجین می توانند روش های متفاوتی برای ارضای نیازهای جنسی شان داشته باشند. پس در نظر داشته باشید که همسر شما تمایل دارد تا چگونه با هم رابطه داشته باشید و در رابطه خود چه کارهایی را تجربه کنید.

اگر شما تمایل جنسی کمتری دارید نیز باید حرفتان را به صورت مثبت آغاز کنید و به همسرتان بگویید که خیلی دوست دارید با او رابطه جنسی داشته باشید و این کار به شما لذت فراوانی می دهد ولی میل جنسی تان مانند همسرتان نیست و در رابطه با این موضوع حتما به سازش برسید.

در مورد تمایلات خود حرف بزنید

اگر شما از برخی از کارهای همسرتان لذت می برید و دوست دارید مجدد آنها را انجام دهد حتما به او بگویید. همچنین اگر برخی از کارهای همسرتان شما را اذیت می کند نیز لازم است تا شما آنها را بیان کنید و به او بگویید که مثلا در تخت خواب فلان کاری که انجام می دهی موجب می شود تا من ناراحت شود. این کار باعث می شود تا زوجین بدانند چه کاری را دوست دارند و از چه کاری بدشان می آید.

اگر برای اولین بار است که می خواهید پیرامون کارهایی که دوست دارید و کارهایی که دوست ندارید با همسرتان صحبت می کنید ممکن است کمی برایتان سخت باشد و حس ناخوشایندی را تجربه کنید ولی به یاد داشته باشید که برای دفعات بعد دیگر دچار مشکل نخواهید شد و از زندگی با همسرتان بیش از اندازه لذت خواهید برد.

آموزش بیان نیازهای جنسی به همسر

برای بیان خواسته ها باید با آرامش در کنار همسرتان بنشینید و خیلی راحت خواسته تان را بیان کنید. از طرف دیگر هم می توانید به صورت فیزیکی کاری را انجام دهید و واکنش همسرتان را مشاهده کنید و اگر متوجه شدید که او از این کار لذت برده است قطعا آن را ادامه خواهید داد و بر عکس اگر همسرتان از کاری ناراحت شد حتما باید آن را کنار بگذارید و دیگر آن کار را انجام ندهید. چرا که رابطه جنسی یک رابطه دو طرفه است و زوجین باید در مورد تمام بخش های آن با یکدیگر توافق داشته باشند.

نحوه برخورد با تفاوت ها

همواره باید بدانید که تمام انسان ها قطعا در مورد مسائلی با یکدیگر اختلافاتی دارند و این موضوع امری طبیعی است. همچنین وجود اختلاف در زندگی زناشویی نیز امری اجتناب ناپذیر است. پس شما باید تفاوت ها را بپذیرید و تلاش کنید تا مشکلات را با گفتگو حل کنید و با انجام این کار متوجه خواهید شد که تمام افراد ویژگی هایی دارند که باید به آنها احترام گذاشت و این احترام دو طرفه است.

یعنی ممکن است شما کاری را دوست نداشته باشید و همسرتان باید به آن احترام بگذارد. اگر بخواهیم مثالی بزنیم باید به علاقه افراد در مورد غذاها اشاره کنیم. به عنوان مثال فردی غذای قورمه سبزی را دوست دارد و فردی دیگر آن را دوست ندارد و این فقط تفاوت افراد است و هیچ اشکالی وجود ندارد.

بنابراین شما باید در این خصوص خیلی کنجکاو باشید که همسرتان از چه کارهایی لذت می برد و چه کارهایی را دوست ندارد تا بتوانید از رابطه تان نهایت لذت را ببرید.

مرزها را مشخص کنید

به یاد داشته باشید که تمام علایق خود را با همسرتان در میان بگذارید و اگر از موضوعی خوشتان نمی آید نیز به راحتی به همسرتان بگویید. چرا که اگر این کار را انجام ندهید چون آن ها نمی دانند که شما از چه کاری خوشتان می آید و از چه کاری بدتان می آید ممکن است کاری را انجام دهند که موجب ناراحتی شما شود. پس شما باشید مرزهایتان را مشخص کنید و به مرزهای یکدیگر احترام بگذارید.

چرا که زندگی زناشویی کاملا دو طرفه بوده و افراد نباید به خاطر تمایلاتی که دارند احساس شرمندگی کنند. فردی که تمایل جنسی کمتری دارد نباید احساس گناه کند، چرا که هرگز انسان ها مجبور به انجام کاری که دوست ندارند نیستند و دیگران باید به علایق او احترام بگذارند. همچنین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرگز برای جلب رضایت طرف مقابل کاری که دوست ندارید را انجام ندهید، چرا که این کار در بلند مدت به رابطه تان آسیب می زند و در شما حس تنفر نسبت آن شخص ایجاد می کند.

دسته‌بندی‌ها