آشنایی با شب زفاف برای زوجین و رسوم ویژه آن

آشنایی با شب زفاف برای زوجین و رسوم ویژه آن

در مورد شب زفاف چه می دانید و آیا به صورت کلی با رسم و رسومات این شب آشنا هستید؟ اولین رابطه جنسی برای زوجین در این شب اتفاق می افتد. طبق آنچه که در رسم ها وجود دارد در شب عروسی این کار انجام می شود و حتی اگر چنین کاری در شب اول زندگی رخ ندهد و برای شب دیگری باشد باز هم باید زن و شوهرها در این باره اطلاعات بالایی داشته باشند.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان آشنایی با شب زفاف برای زوجین و رسوم ویژه آن را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب زناشویی قرار دهیم تا بتوانید آگاهی و اطلاعات خودتان را در این زمینه افزایش دهید.

آشنایی با شب زفاف برای زوجین و رسوم ویژه آن

زوجین تازه ازدواج کرده باید در مورد شب زفاف و رسوماتی که در مورد این شب وجود دارد اطلاعاتشان را بالا ببرند تا بتوانند به صورت صحیحی با یکدیگر رابطه برقرار کنند.

مقدمه

مهمترین نکته ای که باید در این خصوص بدانید این است که آنچه که بسیار تاثیر گذار است احساساتی است که در زوجین ایجاد می شود و مربوط به جنس خاصی نیست و هم برای زنان و هم برای مردان این موضوع صادق است.

چرا شب زفاف اهمیت بالایی دارد؟

زیرا اولین رابطه جنسی زوجین با یکدیگر تاثیر به سزایی بر روابط بعدی آن ها دارد و بسیار مهم است که در اولین رابطه با یکدیگر به صورتی سالم و صحیح رابطه داشته باشند. بنابراین اولین کاری که زوجین در این زمینه باید انجام دهند این است که با استرس ها و اضطراب های ناشی از رابطه جنسی مقابله کنند تا بتوانند یک رابطه سالم را با هم برقرار نمایند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل سکس تراپی


چرا که در غیر این صورت تاثیر بدی بر زندگی زناشویی آنها خواهد گذاشت و موجب می شود در زندگی با یکدیگر دچار مشکلاتی شوند. حتی بسیاری از افراد بر این باورند که بهتر است تا زن و شوهر در اولین شب عروسی خود رابطه جنسی برقرار نکنند و اجازه دهند تا ۱۰ روز از ازدواجشان بگذرد تا هر دوی آن ها به آمادگی روانی دست یابند و سپس رابطه جنسی برقرار کنند.

شب زفاف چیست؟

به اولین رابطه جنسی بین زوجین که دخول انجام می شود و معمولا در شب ازدواج صورت می گیرد زفاف گفته می شود. طبق رسم و رسوماتی که در این خصوص وجود دارد پدر دختر عروس و داماد را در مقابل اتاق که به حجره شناخته می شود دستانشان را در دست یکدیگر قرار می دهد و مادر عروس هم پشت در اتاق می ایستد تا داماد دستمال خونی را تحویل دهد.پیشنهاد می شود تا مقاله عدم تفاهم جنسی را مطالعه نمایید.

زمانی که این کار انجام می شود به این معنی است که بکارت از بین رفته است. اما با گذشت زمان دیگر چنین رسم هایی وجود ندارد و زن و شوهرها اولین رابطه جنسی خودشان را قبل از شب عروسی انجام داده اند.

در شب زفاف زوجین از یکدیگر چه انتظاراتی دارند؟

یکی از مهمترین انتظاراتی که زوجین در شب زفاف از یکدیگر دارند این است که پرده بکارت در این شب از بین برود. نشانه از بین رفتن پرده بکارت هم خونی است که از واژن خارج می شود. در رابطه با پرده بکارت باید بدانید که درست در بخش ورودی واژن قرار دارد و به شکل ها و انواع مختلفی است و به طور کلی پرده بکارت یک چین غشایی است. برای مطالعه بیشتر مقاله اهمیت مشاوره جنسی را بخوانید.

یکی از عواملی که موجب می شود تا زوجین در شب زفاف دچار اضطراب شوند این است که دختران انتظار دارند تا داماد در رابطه جنسی درد زیادی را به آن ها وارد کنند و در مقابل داماد نیز بر این باور است که برای از بین بردن پرده بکارت نیاز است تا فشار زیادی را وارد کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش روش های جذابیت


در حالی که باید بدانید پرده بکارت یک غشاء نازک بوده و نیاز به فشار زیاد نمی باشد. بنابراین داشتن چنین باورهایی اشتباهی موجب می شود تا در شب زفاف زوجین دچار استرس و اضطراب شوند.

نکته ای که زن و شوهرها در شب زفاف باید بدانند این است که اگر در حین رابطه جنسی با همسرتان یک معاشقه خوب داشته باشید و زن در حالت برانگیختگی جنسی قرار بگیرد واژن مربوط میشود و عمل دخول به آسانی انجام می شود و در بسیاری از موارد حتی نه دردی وجود دارد و نه خونریزی صورت می گیرد.

دلیل عدم خونریزی در شب زفاف

یک باور اشتباه دیگری که وجود دارد این است که در شب زفاف بعد از رابطه جنسی حتما باید از واژن عروس خون بیرون بیاید تا ثابت شود که او باکره بوده است. در حالی که باید بدانید این باور به کلی اشتباه است و عدم خونریزی به این معنی نیست که آن فرد باکره نبوده است.

شب زفاف چیست؟

زیرا همانطور که گفته شد پرده بکارت انواع مختلفی دارد و برخی از افراد در شب زفاف بعد از رابطه جنسی دچار خونریزی نمی شوند. همچنین باید اشاره شود که به دلایل ژنتیکی از بدو تولد بدون پرده بکارت به دنیا می آیند.

وجود اضطراب در شب اول ازدواج

در بالا نیز اشاره شد که به دلیل وجود برخی از باورهای اشتباه در مردان و زنان ما شاهد وجود اضطراب در افراد هستیم. به این معنا که دختران به شدت اضطراب دارند که دچار خونریزی نشوند. به همین دلیل لازم است تا در این زمینه آموزش هایی به افراد داده شود و هم مردان و هم زنان اطلاعات کاملی در این خصوص داشته باشند.پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش اصول صحیح رابطه جنسی را مطالعه نمایید.

یعنی در ابتدا با انواع پرده بکارت آشنا شوند و بدانند که برخی از افراد با اینکه باکره هستند ولی حتی با پاره شده پرده بکارت باز هم دچار خونریزی نمی شوند و برخی افراد دیگر به دلایل ژنتیکی بدون پرده بکارت هستند و این موارد نقص محسوب نمی شود.

آیا واقعا پاره شدن پرده بکارت در شب زفاف درد دارد؟

در این مورد نیز باید بدانید که از بین رفتن پرده بکارت همواره دردناک نیست. چرا که در افراد مختلف درد علاوه بر منشا جسمی، اساس روانی هم دارد. زمانی که فرد انتظار دارد تا درد زیادی را تحمل کند بدنش را منقبض می کند و همین کار موجب می شود تا هر محرک کوچکی برایش بزرگ تلقی شود.

درست مانند زمانی که شما می خواهید آمپول تزریق کنید و بدنتان را به شدت سفت کنید که موجب می شود تا درد زیادی داشته باشد. به همین دلیل منقبض کردن عضلات موجب می شود تا فرایند دخول سخت تر باشد و فرد درد زیادی را تجربه کند. پیشنهاد می شود تا مقاله اثر کولیج را مطالعه نمایید.

بنابراین رابطه جنسی هرگز یک رابطه خشن و ناپسند نیست و زوجین باید در کمال آرامش با یکدیگر رابطه برقرار کنند تا بتوانند اولین رابطه شان را بدون هیچ تجربه دردناکی انجام دهند و همچنین هیچگونه فشار روانی بر آنها وارد نشود.

مطابق با آنچه که گفته شد اگر زن و شوهرها در محیطی آرام و با معاشقه رابطه جنسی برقرار کنند می توانند بهترین تجربه جنسی را با یکدیگر داشته باشند.

برنامه ریزی برای شب زفاف را فراموش نکنید

یکی از مسائلی که زوجین را دچار اضطراب بیشتر می کند این است که زن حامله شود و چون تازه وارد زندگی زناشویی شده اند آمادگی این کار را نداشته باشند، به همین دلیل لازم است تا زوجین در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند تا دچار مشکل نشوند.

یکی از مواردی که زوجین باید بدانند این است که اگر رطوبت واژن کم است از ژل لوبریکانت استفاده کنند و اگر احساس درد کردید از لیدوکایین استفاده نمایید.

وجود درد در شب زفاف

این که در هنگام دخول کمی درد وجود داشته باشد امری طبیعی است و اگر این مورد باعث اضطراب در شما می شود می توانید از لیدوکایین استفاده کنید تا از درد شما بکاهد. همچنین به یاد داشته باشید اگر هنگام رابطه دچار درد زیاد شدید حتما دخول را ادامه ندید.

چرا که اگر درد باعث می شود تا دخول انجام نشود لازم است تا فرد تحت درمان قرار بگیرد و ریشه های ایجاد درد در او شناسایی شود. به همین دلیل اگر در رابطه با این موضوع دچار مشکل هستید حتما با یک سکس تراپ مشورت نمایید.

مشکلات در شب زفاف و تاثیر آن بر زندگی زناشویی

یکی از مواردی که زوجین باید در مورد آن اطلاعات مفیدی داشته باشند این است که رابطه جنسی یک مهارت است و با تمرین در طول زمان فرا گرفته می شود. به همین دلیل در این خصوص با همسرتان گفتگو کنید و بدانید که او چه علاقه هایی دارد و حتی ممکن است در بسیاری از موارد از طریق آزمون و خطا بتوانید علایق یکدیگر را بفهمید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش چگونه مرد جذابی باشیم


یکی از مواردی که در این خصوص وجود دارد این است که معمولا زنان در رابطه جنسی کمتر ارضا می شوند و در بسیاری از موارد تظاهر به ارگاسم می کنند. به همین دلیل لازم است تا زوجین بدانند که در یک رابطه جنسی لذت بخش زن و مرد با یکدیگر به ارگاسم می رسند.

در شب زفاف چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

با توجه به آنچه که در مورد شب زفاف گفته شد باید به یاد داشته باشیم که رعایت برخی از نکات در این شب به زوجین کمک می کند تا دچار مشکلات جسمی و روانی نشوند. به همین دلیل در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا برخی از اصولی که لازم است از آن ها آگاه باشید را به شما عزیزان آموزش دهیم.

حتما نکات بهداشتی را به درستی رعایت کنید. به عنوان مثال عطر زدن و استحمام کردن و مسواک زدن را رعایت کنید تا کیفیت رابطه شما افزایش یابد.

هرگز توقع نداشته باشید که اولین رابطه جنسی شما باید بهترین رابطه شما باشد. زیرا رابطه جنسی به مرور زمان رشد می کند و افراد می توانند مهارت هایشان را در این زمینه افزایش دهند.

اگر بتوانند با یکدیگر در مورد ترس هایی که در شب زفاف دارید صحبت کنید می توانید به درک بهتری از رابطه دست یابید.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مشاوره قبل از ازدواج


مهمترین کاری که به شما کمک می کند تا یک رابطه خوبی را تجربه کنید این است که از انتظارات هم باخبر باشید تا بتوانید یک رابطه جنسی عالی را تجربه کنید.

در مورد باورها و رسومات اشتباهی که در این خصوص وجود دارد با خانواده خودتان صحبت کنید تا چنین افکار غلطی زندگی شما را تحت الشعاع قرار ندهد.

اولین رابطه جنسی در شب زفاف بسیار تاثیر گذار است

همانطور که در تمام این مقاله اشاره کردیم، باید به یاد داشته باشید که رابطه جنسی در شب زفاف بسیار بر رابطه شما تاثیر می گذارد. بنابراین باید در شب زفاف نکاتی را رعایت کنید تا دچار استرس و نگرانی نشوید.

چون زنان در مورد روابط جنسی بسیار حساس هستند، اگر در اولین رابطه شان دچار ترس و نگرانی شوند این امکان وجود دارد که دیگر تمایلی به رابطه جنسی نداشته باشند و به دنبال آن رابطه زناشویی آنها دچار مشکل شود.

آموزش های لازم برای شب زفاف

در مقابل اگر زوجین بتوانند در شب زفاف یک رابطه جنسی خوبی داشته باشند می توانند تاثیر مثبتی بر زندگی زناشویی شان بگذارند. اگر مردان بتوانند بر غریزه خودشان غلبه کنند و در شب زفاف بر رفتارهایشان کنترل داشته باشند می توانند با کمال آرامش و همراه همسرشان یک رابطه جنسی عالی را تجربه کنند.

چرا که همواره وجود خشونت و درد در رابطه جنسی موجب بیزاری از انجام آن می شود و در نتیجه بر روابط زوجین تاثیر منفی می گذارد.

در شب زفاف از لحاظ روحی آمادگی داشته باشید

زن و شوهرها برای آنکه بتوانند در شب زفاف آرامش بیشتری داشته باشد باید از نظر روحی آمادگی داشته باشند. در ادامه مواردی را به شما آموزش میدهیم تا بتوانید با رعایت کامل آن ها به آمادگی لازم در این خصوص برسید.

با یکدیگر صحبت های عاشقانه داشته باشید

اگر بتوانید با همسرتان صحبت های عاشقانه ای انجام دهید می توانید اضطراب و نگرانی را از خودتان دور کنید. در یک رابطه همواره زنان ارزش زیادی برای آن رابطه قائل هستند و اگر متوجه شوند که همسرشان بسیار آن ها دوست دارد و از آنها مراقبت می کند به آرامش میرسند و در نتیجه می توانید از یک رابطه جنسی درست و سالم لذت ببرید.

بوسیدن را فراموش نکنید

یکی از بخش های مهم رابطه زناشویی بوسیدن یکدیگر است که موجب می شود تا زن و مرد بتوانند احساسات عاطفی و عاشقانه شان را به یکدیگر منتقل کنند. بنابراین قبل از رابطه جنسی لازم است تا همسرتان را در آغوش بگیرید و به آرامی او را ببوسید تا در او احساس امنیت و آرامش را ایجاد کنید.

انجام نوازش در رابطه

زنان بسیار ظریف و لطف هستند و زمانی که همسرشان آنها را نوازش می کند به او اعتماد می کنند و در کنار او به آرامش عمیقی دست می یابند. به همین دلیل اگر مرد بتواند به درستی همرش را نوازش کند می توانند در کنار یکدیگر به آرامش برسند و از رابطه جنسی لذت فراوانی ببرند.

نگاهی به شب زفاف در روانشناسی

تحقیقات بسیاری در این زمینه انجام شده است و محققان بر این باورند که ریشه بسیاری از مشکلات و بیماری ها مربوط به شب زفاف است. با توجه به فرهنگی در کشور ایران وجود دارد زمان همواره در روابط جنسی دچار اضطراب و دلهره می شوند و در نتیجه اولین رابطه جنسی نقش مهمی در زندگی زناشویی زوجین دارد.

به یاد داشته باشید که اشتباهات به ظاهر کوچک نیز می تواند موجب ایجاد مشکل در رابطه شما شود و بی میلی جنسی و سرد مزاجی را در همسرتان ایجاد کند و در نتیجه با گذشت زمان دچار مشکلات روانی شوند.

در این خصوص لازم است تا زوجین قبل از آنکه اولین رابطه جنسی را با هم داشته باشند با یک سکس تراپ و مشاور مشورت نمایند و در این خصوص آموزش های لازم را به دست آورند تا در رابطه جنسی دچار مشکل نشوند.

ماهیت شب زفاف به دلیل انجام اولین رابطه جنسی اهمیت پیدا می کند. چرا که انجام کوچکترین کار اشتباه موجب میشود تا تاثیر بسزایی بر روابط زناشویی زوجین داشته باشد و حتی بر علاقه آن ها از یکدیگر هم تاثیر بگذارد.

برخی افراد برای آنکه در رابطه جنسی دچار درد نشوند از اسپری لیدوکایین استفاده می کنند که موجب می شود تا آلت به کلی بی حس شود و در نتیجه فرد هیچ گونه لذتی را احساس نمی کند. بنابراین لازم است تا هنگام رابطه جنسی از معاشقه و نوازش استفاده کنید تا به آرامش عمیق برسید.

مهم ترین عاملی که در رابطه جنسی باید وجود داشته باشد آمادگی روانی است. چرا که برخی از افراد به دلیل افکار و باورهایی که در این خصوص دارند کارهای اشتباهی را انجام می دهند که در نتیجه موجب می شود تا درد را تجربه کنند. به همین دلیل انجام معاشقه را در نظر بگیرید تا بتوانید به آرامش روانی دست یابید.

دسته‌بندی‌ها