پکیج مشاوره کنکور و انتخاب رشته زبان های خارجه

پکیج مشاوره کنکور و انتخاب رشته زبان های خارجه
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
150 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

اگر شما هم دانش آموز کنکوری هستید و امسال در کنکور شرکت کرده اید نیاز است تا خیلی تخصصی با مسائل انتخاب رشته آشنا بوده تا بتوانید انتخاب درستی برای آینده خود داشته باشید. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از بسته های آموزشی با عنوان پکیج مشاوره کنکور و انتخاب رشته زبان های خارجه به صورت جامع را در اختیار شما عزیزان علاقه مند قرار دهیم.

پکیج مشاوره کنکور و انتخاب رشته زبان های خارجه به صورت جامع

بسته جامع مشاوره انتخاب رشته زبان های خارجه به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی حرفه ای تخصصی بهترین انتخاب را با توجه به رتبه ای که کسب کردید داشته باشید.

آن دسته از داوطلبانی که در کنکور زبان شرکت کرده و طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته محل های دوره روزانه و غیر روزانه شدند، می توانند پس از مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور زبان نسبت به انتخاب کد رشته محل اقدام نمایند.

نتخاب رشته کنکور زبان برای کسانی که از کودکی زبان خوانده اند و سر کلاسهای زبان رفته اند و به شدت به زبان علاقه مندند ایده ال است. انتخاب رشته برای این دسته چندان سخت نیست ولیکن گاهی پیش می آید که داوطلبان سایر گروهها رتبه های خوبی در این کنکور می آورند و رتبه نسبتا خوبی نیز در کنکور اصلی خود می آورند.

بهترین انتخاب رشته برای زبان

مشاوره کنکور و انتخاب رشته زبان های خارجه

شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی هم برای متقاضیان این رشته و هم برای متقاضیان گروه های آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی، انسانی) مجاز می باشد. یعنی اگر داوطلبی متقاضی شرکت در یکی از گروه های آزمایشی اصلی باشد نیز می تواند در کنکور زبان شرکت کند.

به جرات می توان گفت نیمی از متقاضیان کنکور سراسری که از پایه زبان خوبی برخوردار هستند مایلند تا شانس قبولی خود را در رشته های این گروه آزمایشی نیز محک بزنند از این رو پس از اعلام نتایج کنکور سراسری به دنبال آن هستند که دریابند که در کدام رشته محل پذیرفته خواهند شد.

مشاوره انتخاب رشته کنکور زبان های خارجی

نتایج کنکور زبان به صورت کارنامه و از طریق سایت سنجش منتشر خواهد شد. اولین قدم برای یک انتخاب رشته صحیح، تسلط کافی به اطلاعات مندرج در کارنامه اولیه است. اگر شما نیز جزو داوطلبانی هستید که علاوه بر کنکور زبان، در آزمون هنر و یا آزمون یکی از سه گروه آزمایشی اصلی ریاضی، علوم تجربی و یا علوم انسانی نیز شرکت نموده اید، لازم است بدانید که نتیجه همه آزمون هایی که شرکت کرده اید در یک کارنامه و در جداول جداگانه منتشر خواهد شد. کارنامه کنکور به دو بخش تقسیم می شود. در قسمت اول، اطلاعات شخصی (شناسنامه ای) و تحصیلی (نوع سهمیه و استان بومی) و در قسمت دوم اطلاعات آزمونی شما درج می شود. تحلیل کارنامه نیازمند تجربه و اطلاعات کافی است و تاثیری مستقیم بر انتخاب رشته داوطلبان دارد.

تحلیل نادرست کارنامه داوطلب ممکن است باعث اشتباه در انتخاب رشته و در نتیجه تغییر سرنوشت داوطلب شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل انتخاب رشته ریاضی


اینکه با چه رتبه ای و در چه دانشگاهی تحصیل خواهید کرد به انتخاب رشته شما بستگی دارد تا با انجام انتخاب رشته درست مسیر آینده تحصیلی خودتان را انتخاب کنید. ما در این بسته آموزشی قصد داریم اطلاعات شما را برای انتخاب رشته کنکور سراسری افزایش دهیم تا با رسیدن به درک دقیقی از کارنامه کنکور زبان و اصطلاحاتی مانند تاثیر سهمیه، نمره آزمون، رتبه کشوری و رتبه در سهمیه، بهترین انتخاب رشته را انجام داده و از تحصیل در رشته و دانشگاه متناسب با رتبه ای که در کنکور زبان کسب کردید، لذت ببرید.

برای انتخاب رشته کنکور زبان می بایست با توجه به درصد های هر یک از دروس آزمون خود، از زیر گروهی که در آن شانس قبولی دارید رشته های واقع بینانه خود را انتخاب نمایید. مواد امتحانی هر یک از زیرگروه ها و ضرایب هر یک از دروس امتحانی در دفترچه انتخاب رشته موجود می باشد. همچنین توجه داشته باشید دروس امتحانی برای تمامی رشته های هر یک از زیر گروه ها، دارای ضرایب یکسانی هستند.

اولویت بندی انتخاب رشته زبان سازمان سنجش

اولویت بندی انتخاب رشته سازمان سنجش یک نکته بسیار مهم دارد و آن این است که حتما باید براساس علاقه مندی باشد و بالاتر گذاشتن یک انتخاب، دلیل برای افزایش شانس قبولی شما در آن انتخاب نیست. دلیل این امر این است که سازمان سنجش به ترتیب رتبه ها، انتخاب رشته ها را چک می کند.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش کامل مشاوره انتخاب رشته علوم تجربی


مثلا رتبه 1000، مورد بررسی قرار نمی گیرد تا زمانی که 999 نفر قبل از آن تعیین تکلیف شده باشد. حالا اگر رتبه 999، مثلا یک کد رشته را در ردیف 100 خود انتخاب کرده باشد که رتبه 1000 آن را در انتخاب اول خود گنجانده باشد تفاوتی در شانس قبولی آن کد رشته محل برای رتبه 1000 ایجاد نمی شود.

اگر رتبه 999، آخرین قبولی آن کد رشته محل باشد، رتبه 1000 که آن را در انتخاب یک گذاشته است قبول نمی شود چرا که در رتبه 999، ظرفیت آن کد رشته تکمیل شده است. اولویت بندی زمانی ارزش دارد که فرم انتخاب رشته هر فرد نسبت به خود آن فرد بررسی می شود. مثلا اگر همین داوطلب رتبه 1000، بتواند در دوره روزانه قبول بشود ولی انتخاب اولش را دانشگاه پیام نور گذاشته باشد، در همان انتخاب اول قبول می شود و دیگر بقیه انتخاب های او لحاظ نمی شود. در واقع اولویت بندی غلط در فرم انتخاب رشته هر شخص است که باعث می شود سرنوشت شما تبدیل به کابوس بشود.

پس بهتر است اولویت بندی انتخاب رشته براساس کیفیت رشته و دوره و دانشگاه و همچنین علاقه باشد تا هیچوقت از آن پشیمان نشوید. اگر تعداد کد رشته هایی که دارید اولویت بندی می کنید بیشتر از 150 تا شد باید سعی کنید از انتخاب های رویایی بالاتر کم کنید.

بهتر است انتخاب های اولیه شما جاهایی باشد که شما بسیار به آنها علاقه دارید حتی اگر شانس قبولی شما در آنها صفر باشد و به همین ترتیب که پایین تر می آیید، رفته رفته کد رشته هایی را بزنید که شانس قبولی شما در آنها بیشتر است و در نهایت در انتهای فرم انتخاب رشته 150 تایی، کد رشته دانشگاه هایی را قرار دهید که شانس قبولی شما در آنها قطعا صد در صد است.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل مشاوره انتخاب رشته علوم انسانی


البته باز هم تذکر می دهیم که شانس قبولی نسبت به علاقه مندی شما فاکتور دوم حساب می شود و اولین اصل رعایت علاقه مندی است. در ضمن در اولویت بندی خود علاوه برعلاقه، استعداد و توانایی خود را هم مد نظر داشته باشید.

مجموعه رشته های زیر گروه 1 زبان های خارجی

آموزش زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی

مجموعه رشته های زیر گروه 2 زبان های خارجی

زبان آلمانی، مترجمی زبان آلمانی

مجموعه رشته های زیر گروه 3 زبان های خارجی

زبان فرانسه گرایش ادبی، زبان فرانسه گرایش مترجمی

مجموعه رشته های زیر گروه 4 زبان های خارجی

زبان ایتالیایی، زبان اسپانیایی، زبان روسی، زبان ژاپنی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات اردو، زبان چینی

مشاوره انتخاب رشته زبان

در کل برای اینکه بهترین نوع اولویت بندی را در انتخاب رشته کنکور زبان داشته باشید، سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید:

چگونه در کنکور سراسری موفق شویم؟

فنون انتخاب رشته زبان های خارجه

برای اولویت بندی رشته های زبان بهتر سعی کنید با توجه به رتبه خود بدین ترتیب عمل کنید. ابتدا رویایی ترین و بهترین انتخابهای خود را در فرم انتخاب رشته سنجش مخصوص گروه زبان وارد کنید. می توان گفت که بهتر است از 150 انتخاب حداقل 30 انتخاب، انتخاب های رویایی باشد که شما حتی شانس قبولی در آنها را ندارید.

رشته هایی با کیفیت و در دانشگاههایی خوب. سعی کنید 50 انتخاب خود را انتخابهای خوشبینانه بچینید. انتخاب هایی که اگر خوش شانس باشید در آنها قبول می شوید و 50 انتخاب بعدی خود را انتخابهایی با احتمال قوی در قبولی را قرار دهید. 20 انتخاب آخر مخصوص انتخابهایی است که صد در صد در آنها قبول هستید.

پیشنهاد ما این است که در ابتدا این را در نظر بگیرید که قرار است تا آخر عمر با این رشته زندگی کنید و این انتخاب یک انتخاب موقتی نیست. عملاً از فرآیند کسب درآمد تا ازدواج و سالمندی شما، این انتخاب، زندگی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس با دید بلند مدت به موضوع انتخاب رشته نگاه کنید.

به جای این که دچار کابوس حسرت شوید که چرا اینگونه انتخاب رشته کردم، با دیدی باز انتخاب رشته کنید. از کسانی که می دانند و در این زمینه متخصص هستند کمک بگیرید. قطعا مسائلی وجود دارد که شما در این سن کم اصلا به آنها فکر نمی کنید ولی 10 سال بعد گریبان شما را در پیچ های تند زندگی می گیرند.

همچنین برای یک انتخاب رشته صحیح و خوب در گروه زبانهای خارجی  باید بدانید که آخرین رتبه قبولی رشته های مختلف چند است. مثلا آخرین رتبه قبولی مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و … و صد البته باید در نظر داشته باشید که باید از آخرین رتبه قبولی نسبت به دانشگاه باخبر باشید. مثلاً اخرین رتبه قبولی مترجمی زبان انگلیسی دانشگاه  تهران، آخرین رتبه قبولی زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران، علامه، بهشتی، خوارزمی و …

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.