معرفی کتاب برای شکست عشقی و درمان مشکلات روحی

معرفی کتاب برای شکست عشقی و درمان مشکلات روحی

کتاب برای شکست عشقی به ما کمک می کند تا بتوانیم با مشکل شکست عشق در زندگی کنار آییم. آیا در زندگی دچار شکست عشقی شده اید و می خواهید بدانید چگونه با این موضوع کنار بیایید؟ یکی از روش های درمان روانشناسی استفاده از کتاب درمانی است که به شما کمک می کند تا در رابطه موضوعی که در زندگی با آن روبرو شده اید راهکارهایی به دست آورید.

همانطور که میدانید در زندگی هر انسانی چالش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن چالش ها شکست عشق است و لازم است تا در این زمینه آگاهی و دانش خودتان را افزایش دهید تا بتوانید برخورد مناسبی با این چالش داشته باشید. در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جالب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید راهکارهای مناسبی در خصوص شکست عشقی به دست آورید.

بنابراین اگر شما هم اهل کتاب و مطالعه هستید پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله معرفی کتاب برای شکست عشقی و درمان مشکلات روحی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

کتاب برای شکست عشقی

با توجه به ماهیت اجتماعی بودن انسان، شکست عشقی امری اجتناب ناپذیر است و هر انسانی ممکن است در زندگی اش با این موضوع مواجه شود. به همین دلیل نویسندگان مختلف کتاب های زیادی در این زمینه به رشته تحریر درآورده اند تا افراد بتوانند با مطالعه کتاب ها به خودشان کمک کنند که خیلی بهتر با موضوع شکست عشقی کنار آیند.

معرفی بهترین کتاب ها برای شکست عشقی

بنابراین اگر شما یا یکی از عزیزانتان در زندگی دچار شکست عشقی شده اید پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. چرا که تصمیم داریم تا بهترین کتاب هایی که در زمینه شکست عشقی می تواند به شما کمک کند را در این مقاله برایتان معرفی می کنیم تا بتوانید با خواندن آنها روحتان را التیام بخشید.

کتاب پس از جدایی

اولین کتاب برای شکست عشقی کتاب پس از جدایی اثر سوزان ج. الیوت است که نویسنده کتاب تجربه خودش پیرامون موضوع جدایی را نوشته است. این کتاب به گونه ای نوشته شده است که به طور کلی برای موضوع فقدان کاربرد دارد. زیرا هم فردی که به دلیل جدایی یا مرگ، فردی عزیز را از دست داده باشد می تواند از کتاب پس از جدایی استفاده کند و این کتاب برایش بسیار مفید و کاربردی است.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی درمان شکست عشقی


در کتاب پس از جدایی نویسنده روش هایی را به شما معرفی می کند که به وسیله آن می توانید با مشکلات احساسی و عاطفی کنار آیید. یعنی اگر شما در زندگی دچار شکست عاطفی شده اید با خواندن این کتاب می توانید زندگی تان را از نو آغاز کنید و چون نویسنده کتاب تمام تجربیات خودش را به رشته تحریر درآورده است باعث می شود تا بتوانید خیلی بهتر با کتاب رابطه برقرار کنید.

کتاب دوستش داشتم

دومین کتاب برای شکست عشقی کتاب است تحت عنوان دوستش داشتم اثر آنا گاوالدا است که نگاهی واقع گرایانه به موضوع عشق دارد. موضوع کتاب راجع به زنی است که همسر او بعد از چند سال زندگی تصمیم دارد تا زن و فرزندانش را ترک کند.

در ادامه کلوئه که شخصیت زن داستان است به همراه فرزندانش به خانه پدرش می رود و راجع به موضوع عشق گفتگویی طولانی با پدرش انجام می دهد و پدرش نیز داستان عشق خودش را بازگو می کند و به تصمیمی بزرگی اشاره می کند که وقتی بین عشق و تعهد قرار گرفته بود باید آن تصمیم را می گرفت. بعد از آن کلوئه متوجه می شود که قبل از هر چیزی نیاز دارد تا با مشکل شکست عشقی اش مواجه شود و آن را درمان کند.

به طور کلی کتاب دوستش داشتم به نگاهی منطقی به شما آموزش می دهد که وقتی شما دچار شکست عشقی می شوید هرگز زندگی تان نابود نمی شود و شما می توانید مجدد به زندگی عادی خودتان بازگردید.

کتاب آیلین

سومین کتاب برای شکست عشقی کتابی است تحت عنوان آیلین اثر آتوسا مشفق که از زبان یک زن روایت می شود که در زندگی اش به صورت خیلی غیر منتظرانه دچار شکست عشقی می شود اما بعد از مدتی می تواند بر این مشکل غلبه کند و خودش را پیدا کند و به زندگی عادی اش ادامه دهد. کتاب آیلین به گونه ای جذان نوشته شده است و کاری می کند تا خواننده تا انتهای داستان همراه باشد داستان را ادامه دهد.

چرا که این کتاب بر اساس یک داستان واقعی نوشته شده است و نشان می دهد که چگونه یک انسان دچار شکست عشقی می شود و سپس مسیر درمان را به شما نشان می دهد تا بتوانید با طی کردن مسیر وارد ادامه زندگی نرمال خود شوید.

کتاب زندگی خصوصی یک سرآشپز

چهارمین کتاب برای شکست عشقی کتاب زندگی خصوصی یک سرآشپز نوشته نورا افرون است که داستان یک ازدواج موفق را روایت می کند که به صورت ناگهانی دچار شکست می شود. داستان در مورد زنی به نام راشل است که دوران بارداری را طی می کند و به ناگاه در این دوران رازی پنهان راجع به شوهری را متوجه می شود و می فهمد که همسرش عاشق یک زن دیگر است.


پیشنهاد ویژه : کارگاه روانشناسی عشق


در ابتدا زندگی برای راشل سیاه و تاریک می شود اما بعد از مدتی تلاش می کند تا به فکر حق و حقوق خودش باشد و داستان به شکلی ادامه می یابد که خواننده را مجذوب خودش می کند و باعث می شود تا انتهای کتاب را با دقت مطالعه کند تا متوجه شود که سرانجام راشل چه می شود.

کتاب غذا، دعا، عشق

پنجمین کتاب برای شکست عشقی کتاب غذا، دعا، عشق است که توسط الیزابت گیلبرت نوشته شده است و گیلبرت در این کتاب داستان زندگی خودش را روایت می کند. او نویسنده ای است که در آغاز دهه سوم زندگی اش قرار دارد و زندگی متاهلی اش بسیار خوب و نرمال است، اما به ناگاه ها اتفاقی رخ می دهد و به دنبال آن الیزابت متوجه می شود که هر چیزی که باعث تعادل در زندگی اش شده است به نوعی او را آزار می دهد و همین موضوع باعث می شود تا تصمیم به جدایی بگیرد.پیشنهاد می شود تا مقاله نشانه های دختر عاشق را مطالعه کنید.

زمانی که او از زندگی قبلی اش خارج می شود وارد روابط دیگری می شود که خیلی رضایت بخش نیست و همین موضوع باعث می شود تا الیزابت تصمیم بگیرد که به ۳ سفر برای جستجو برود. او برای کشف کردن زندگی به کشور ایتالیا سفر می کند و سپس برای دعا و آرامش به هند و بعد از آن برای آنکه عشق واقعی را بیابد به کشور اندونزی می رود.

کتاب شیر و عسل

ششمین کتاب برای شکست عشقی داستانی است که به صورت شعر و نثر نوشته شده است. این کتاب شیر و عسل نام دارد که توسط روپی کار نوشته شده است و در ۴ بخش به رشته تحریر درآمده است. در این کتاب اشعار مختلفی راجع به شکست عشقی نوشته شده است و همچنین در بخش هایی از کتاب به موضوع عشق واقعی اشاره شده است. کتاب شیر و عسل در آغاز با دل شکستگی شروع می شود و در انتها بر روی زخم عشق مرحمی قرار می دهد.

کتاب هنر عشق ورزیدن

هفتمین کتاب برای شکست عشقی کتاب مشهوری است تحت عنوان هنر عشق ورزیدن که توسط اریک فروم نوشته شده است. در این کتاب اریک فروم تلاش می کند تا با نگرشی روانشناختی و جامعه شناختی به موضوع عشق در بین انسان امروزی بپردازد و بیان می کند که انسانی که در زیر سلطه نظام سرمایه داری قرار گرفته است چگونه درصدد است تا از تنهایی فرار کند.

کتاب درمانی برای شکست عشقی

اریک فروم معتقد است که مهمترین پیوند انسانی رابطه های بین فردی است و بر این باور است که عشق کامل ترین روش ارتباطی بین انسان هاست. به باور فروم عشق ورزیدن یک هنر است و در کتاب هنر عشق ورزیدن تلاش می کند تا به انسان ها کمک کند که مهارت عشق ورزیدن را بیاموزند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله نقشه راه عشق را بخوانید.

کتاب ابله

هشتمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است تحت عنوان ابله نوشته فئودور داستایوسکی که برای افرادی که دچار شکست عشقی شده اند بسیار مفید است. داستان راجع به دختری به نام سلین است که یک مهاجر ترک است و وارد هاروارد می شود.

در ادامه سلین با افراد مختلفی آشنا می شود و می تواند دوستانی برای خودش پیدا کند و سپس او وارد روابط عاشقانه می شود همین مسئله موجب می شود تا او وارد دنیای ناشناخته عشق شود و اتفاقات شگفت انگیزی برایش رخ می دهد. کتاب ابله نیز بسیار جذاب نوشته شده است و به گونه ای داستان روایت می شود که اگر شما کتاب را شروع کنید هرگز نمی توانید آن را کنار بگذارید و مجذوب داستان می شوید و همین طور به خواندن ادامه خواهید داد.

کتاب شجاعت در برهوت

نهمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است با نام شجاعت در برهوت که توسط برنی براون نوشته شده است. او یک متخصص علوم اجتماعی است و درصدد است تا با استفاده از روش های نوینی که وجود دارد راجع به احساسات و عواطف انسانی سخن بگوید.برای مطالعه بیشتر مقاله تجربه عشق اول را مطالعه کنید.

برنی براون در این کتاب بیان می کند که انسان ها در روابط عاشقانه خودشان باید به چه شکلی رفتار کنند. همچنین موضوع حس تعلق خاطر را مطرح می کند و یاد می دهد که چگونه می توانیم این حس را در خودمان تقویت کنیم.

به باور برنی براون تمام انسان ها در زندگی شان با مشکلات ارتباطی روبرو هستند و زمانی انسان می تواند به حس تعلق خاطر دست یابد که به خودش ایمان داشته باشد و بتواند از تنهایی اش نهایت استفاده و لذت را ببرد و هرگز از تنهایی هراس نداشته باشد.

به باور برنی براون این فرایند نوعی معنویت درونی است و بیان می کند که کار سخت و دشواری است و فرهنگ جامعه بر روی آن تاثیر می گذارد. به طور کلی برنی براون در کتاب شجاعت در برهوت به انسان یاد می دهد که اعتماد به نفسش را تقویت کرده و بتواند از تنهایی اش لذت ببرد.

کتاب رهایی از غم جدایی

دهمین کتاب برای شکست عشقی کتاب رهایی از غم جدایی است. باید بدانیم که رهایی و جدا شدن همواره یک تجربه شخصی است و هر فردی به روش های گوناگونی آنها را تجربه می کند. زمانی که فردی دچار شکست عشقی و جدایی عاطفی می شود ترس های زیادی را تجربه می کند که نتیجه آن گوشه گیری و انزوای فرد است و در نتیجه ممکن است به یک عادت آسیب زا در فرد تبدیل شود.

کتاب رهایی از غم جدایی توسط سوزان اندرسون نوشته شده است و تلاش می کند تا مسئله رهایی را به صورت کامل به افراد توضیح دهد و سپس با ارائه روش های درمانی به انسان ها کمک می کند تا بتوانند با توجه به اتفاقاتی که برایشان افتاده است با شرایط پیش آمده کنار آیند و خیلی سریع بتوانند مشکل تنهایی شان را حل کنند.

کتاب آزادی

یازدهمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است تحت عنوان آزادی اثر جاناتان فرنزن که داستان آن مربوط به روستاهای مینه سوتا ست که در قرن ۲۱ روایت می شود. کتاب آزادی ماجرای یک ازدواج را بیان می کند که با شکست عشقی به پایان رسیده است و می خواهد به مخاطبان نشان دهد که چگونه می توانند بعد از شکست عشقی دوباره به زندگی شان ادامه دهند. یعنی روش هایی را بیان می کند که به افراد یاد می دهد تا بعد از جدایی و طلاق بتوانند آزادی خودشان را به دست آورند.

کتاب ساعت ستاره

دوازدهمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است با عنوان ساعت ستاره نوشته کلاریس لیسپکتور. کتاب داستان یک ماجرای عشقی را بیان می کند که در آن عشق با غم پیوند خورده است. در ادامه داستان اتفاقاتی برای شخصیت های داستان ایجاد می شود که ترس را در آنها به وجود می آورد.

فردی که داستان را روایت می کند خودش شخصیتی وسواسی دارد و به گونه ای داستان را بیان می کند که موجب می شود تا ذهن مخاطب درگیر شود. چرا که ابهامی را به وجود می آورد که سرانجام فردی که در داستان آسیب دیده است چه می شود.

کتاب پایان های ضروری

سیزدهمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است با عنوان پایان های ضروری که توسط هنری کلاود نوشته شده است. او در این کتاب تصمیم دارد تا به مخاطب بگوید که باید بتوانیم با موانعی که برای آزادی و پیشرفت ما ایجاد می شود کنار آییم و به گونه ای هوشمندانه آنها را کنار بگذاریم.

یعنی وقتی فردی دچار شکست عشقی می شود باید به این آگاهی دست یابد که رابطه اش به پایان رسیده است و باید برای همیشه آن را رها کند. کتاب شما را با پایان ها اجباری و ضروری آشنا می کند و روش های را به شما آموزش می دهد تا بتوانید مجدد به زندگی تان بازگردید و سلامتی تان را به دست آورید.

کتاب عاشقی یعنی جدایی

چهاردهمین کتاب برای شکست عشقی کتاب عاشقی یعنی جدایی است که گای کارنو آن را نوشته است. او در این کتاب بیان می کند که در ابتدا گمان می کردم که عشق موجب می شود تا زندگی برای انسان آسان تر شود ولی بعد از آن متوجه شدم که عشق موضوعی بسیار پیچیده و بی انتها است.

گای کارنو در کتاب عاشقی یعنی جدایی نوشته است که وقتی زمان جدایی فرا می رسد افراد دچار یک نوع عدم امنیت روانی می شوند که همین موضوع موجب می شود تا شرایط برای آنها بسیار بدتر شود. هدف کتاب این است که به افراد آموزش دهد بعد از جدایی بتوانند موقعیت خودشان را شناسایی کنند و بدانند در کجا قرار دارند و باید چه کاری را انجام دهند تا دچار افسردگی نشوند. به این ترتیب می توانید بر شکست عشقی پیروز شوید و روح تان را به آرامش برسانید.

کتاب فراموش کردن شکست عشقی مخرب

پانزدهمین کتاب برای شکست عشقی کتاب فراموش کردن شکست عشقی مخرب نوشته نیکی بشارتی است که به افراد می آموزد تا با شکست عشقی شان به خوبی برخورد کنند. کتاب به گونه ای نوشته شده است که می توانید به عنوان یک راهنما از آن استفاده کنید.

به طور کلی این کتاب برای افراد نوشته شده است که یک رابطه قدیمی را پشت سر گذاشته اند و نیاز دارند تا به زندگی نرمال خود بازگردند و در این میان به کمک و پشتیبانی نیاز دارند. در کتاب روش هایی آمده است که به شما در این مسیر دشوار کمک می کند تا بتوانید با مشکل شکست عشقی به آسانی کنار آیید.

کتاب نیمه تاریک وجود

شانزدهمین کتاب برای شکست عشقی کتابی است با عنوان نیمه تاریک وجود که توسط دبی فورد نوشته شده است. انسان ها همواره از نیروهای پنهانی که آنها را آزار می دهند فرار می کنند در حالی که لازم است با آنها مواجه شوند و به دنبال آن به روشنایی برسند. کتاب نیمه تاریک وجود به گونه ای نوشته شده است که به مخاطبین کمک می کند تا بتوانند با نیمه پنهان وجودشان آشنا شوند و سپس بتوانند تغییراتی را در خودشان به وجود آورند.

آشنایی با کتاب هایی با موضوع شکست عشقی

کتاب مثل یک زن فکر کن، مثل یک زن رفتار کن

هفدهمین کتاب برای شکست عشقی کتاب مثل یک زن فکر کن، مثل یک زن رفتار کن اثر استیو هاروی است. بسیار از افراد به دنبال رابطه ای هستند که بسیار سالم و پایدار بوده و در عین حال هرگز در زندگی دچار مشکل نشوند. کتاب مثل یک زن فکر کن، مثل یک زن رفتار کن به شما آموزش می دهد تا در زندگی با همسرتان به شکلی رفتار کنید که هرگز با شکست روبرو نشوید. استیو هاروی در این کتاب رازهایی راجع به مردان بیان می کند در پشت تفکر آنها وجود دارد.

کتاب عشق کافی نیست

بالاخره میرسیم به هجدهمین کتاب برای شکست عشقی اثر مارک منسن که بیان می کند برای داشتن یک رابطه موفق صرفا عشق کافی نیست. در این کتاب شما با مسائلی راجع به عشق و تعهد آشنا می شوید و یاد می گیرید که با خودتان صادق باشید.

نتیجه گیری

در خصوص عشق باید بدانید که عشق ساختنی است و نیاز به نگهداری دارد. در این مقاله ۱۸ کتاب برای شکست عشقی خدمت شما عزیزان معرفی کردیم تا بتوانید با مطالعه آنها شکست عشقی تان را درمان کند. البته در این میان استفاده از مشاوره و درمانگر را باید در نظر بگیرید و سپس از درمان مکمل کتاب درمانی نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید که لازمه عشق ماندگار داشتن تعهد است و اگر می خواهید هرگز در زندگی با شکست مواجه نشوید لازم است تا مهارت های زندگی زناشویی را به خوبی بیاموزید.

دسته‌بندی‌ها