شوهر حرف گوش کن یا شوهر مهربان

شوهر حرف گوش کن یا شوهر مهربان

داشتن شوهر حرف گوش کن یکی از مواردی است که برخی از زنان دنبال آن هستند و همواره سؤال می‌کنند که واقعاً چگونه می‌توانند کاری کنند که شوهر آن‌ها حرف گوش کن باشد. البته شایان ذکر است که مطیع بودن و یا حرف گوش کن بودن یکی از طرفین در رابطه در بلند مدت می‌تواند منجر به آسیب های فراوانی شود. چرا که اگر همواره یکی از طرفین مطیع دیگری باشد در نتیجه ناراحتی و نارضایتی ایجاد می‌شود.

بنابراین اگر می‌خواهید یک رابطه سالم همراه با آرامش را تجربه کنید لازم است تا احترام دو‌طرفه را سرلوحه رابطه تان قرار دهید. در این بخش از برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله‌ای کامل در خصوص روش‌های حرف گوش کن کردن شوهر را در اختیار شما زنان گرامی قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از کارهایی که به شما آموزش دهیم کاری کنید که لحظات خوبی را با یکدیگر داشته باشید.

شوهر حرف گوش کن و مطیع

اصطلاح شوهر حرف گوش کن جنبه‌های مختلفی دارد که از نظر لغوی بسیار پیچیده است و از طریق روش‌های مختلف می‌توانیم آن را تفسیر کنیم. اگر از نظر سنتی، مفهوم اطاعت کردن و حرف گوش کن بودن را مورد بررسی قرار دهیم می‌توانیم به زنانی اشاره کنیم که به طور مطلق تسلیم شوهرانشان بوده‌اند و در تمامی جنبه‌ها از او پیروی می‌کردند. برخی از زنان نیز می خواهند تکنیک های کنترل شوهر را یاد بگیرند تا بتوانند تسلط بیشتری بر روی همسرانشان داشته باشند.

اما به دلیل تفاوت‌های فرهنگی در خصوص برابری جنسیتی ما شاهد برابری زن و مرد در بسیاری از عرصه ها هستیم و دیگر چنین باورهایی در مورد زن و مرد وجود ندارد. همچنین بسیاری از مردن بر این باورند که هم مرد و هم زن باید قدرت بیان و تصمیم گیری برابری داشته باشند.

هنگامی که ما در مورد شوهر حرف گوش کن صحبت می‌کنیم ممکن است برخی به این فکر کنند که این حالت برای مردی است که صفر تا ۱۰۰ حرف‌های همسرش را بدون هیچ تردیدی گوش می‌کند. اما چنین منظوری وجود ندارد و باید بدانیم که گاهی اوقات ممکن است وظیفه مردان و زنان در برخی از عرصه ها متفاوت باشد. برخی از افراد بر این عقده اند که شوهر حرف گوش کن باعث می‌شود تا بسیاری از کلیشه های جنسیتی تغییر کند و به مرور زمان برابری جنسیتی حاصل می‌شود.

البته افرادی وجود دارند که می‌گویند شوهر حرف گوش کن باعث می‌شود تا یکی از طرفین در ازدواج مطیع دیگری باشد که این شرایط باعث نارضایتی فرد مقابل در زندگی مشترک می‌شود. چرا که در این حالت نیازها و احساسات مرد به خاطر همسرش به طور کامل نادیده گرفته می‌شود که این موضوع می‌تواند نوعی بی قانونی و بی‌حرمتی به مقام زوجین باشد.

چگونه می‌توانیم شوهرم را حرف گوش کن کنم؟

آیا شما هم می‌خواهید تا شوهر حرف گوش کنی داشته باشید؟ همانطور که می‌دانید روابط زناشویی بسیار مهم هستند و برای آنکه بخواهیم یک رابطه بلند مدت و پایدار داشته باشیم باید بین زوجین احترام متقابل وجود داشته باشد. در روابط طولانی مدت زن و شوهر در زیر یک سقف برای بلند مدت زندگی می‌کنند و برای هم احترام قائل هستند.

تصور کنید که شما بر روی مبل نشسته اید و می‌خواهید تا همسرتان مانند یک ملکه با شما رفتار کند. ممکن است با خود بگویید که این فکر صرفاً یک تصور است و افراد این طرز فکر مخالف هستند. اما باید به شما بگوییم که روش‌هایی وجود دارد تا شما  از طریق آن‌ها کاری کنید که شوهر شما فردی حرف گوش کن باشد و با شما مانند یک ملکه رفتار کند و کاملاً بر اساس نظر شما رفتار کند.

انجام رفتار درست

لازم است تا شما به خودشناسی برسید و بخش رفتارها آزاردهنده تان را از او پنهان کنید. هنگامی که شما این کار را انجام می‌دهید به او نشان می‌دهید که واقعاً یک فرشته هستید و در مراحل اولیه می‌توانید قلب او را به دست آورید و بعد از آنکه به طور کامل شوهرتان را عاشق خود کردید دیگر با شما به شکلی رفتار می‌کند که گویی شما او را هیپنوتیزم کرده اید. البته همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما باید رفتار درست و خوبی با او داشته باشید.

چشم‌پوشی از اشتباهات شوهر

شما به عنوان یک زن باید بدانید که لازم است تا اشتباهات شوهرتان را نادیده بگیرید. به طوری که در مراحل اولیه به هیچ وجه اشتباهات او را به رویش نیاورید. با این کار به او نشان می‌دهید که شما واقعاً قلب خوبی دارید و تمام گناهان او را می بخشید.

هنگامی که شما اشتباهات شوهرتان را می‌بخشید باعث می‌شوید تا حالش خوب شود و بعد از مدتی به تمام حرف‌های شما گوش می‌کند. بنابراین اگر شما فردی هستید که مدام به شوهرتان غر می‌زنید و همواره به خاطر کارهایی که انجام می‌دهید او را سرزنش می‌کنید و در مقابلش می ایستید باعث می‌شوید تا او نیز از شما اطاعت نکند و از خودش در مقابل شما دفاع کند.

تعریف و تمجید

هنگامی که شوهر حرف گوش کن شما به حرف‌های شما گوش می‌کند باید با او مهربان باشید و به پشت او به آرامی ضربه بزنید و با این کار او را تحسین کنید. این کار شما او را به اوج می‌برد و باعث می‌شود تا مطیع شما باشد. گاهی اوقات لازم است تا شوهرتان را فریب دهید که وقتی کاری برایتان انجام داد کاری کند که او نیز خوشحال شود و لذت ببرد.

چگونه می‌توانیم شوهرم را حرف گوش کن کنم؟

به یاد داشته باشید که این رفتار واقعاً جادو می‌کند و باعث می‌شود تا تمامی روابط به طور چشمگیری عالی باشد. شایان ذکر است که مردان از زنان زورگو و مسلط فراری هستید و شما نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که هرگز با همسرتان بداخلاقی نکنید. اگر شما کوچکترین رفتاری از خودتان نشان دهید که مرد احساس کند شما یک زن مسلط هستید مطمئن باشید که او دیگر به حرف‌های شما گوش نخواهد کرد.

اعتماد به نفس و داشتن حد و مرز

شایان ذکر است که شما باید در هر رابطه‌ای اعتماد به نفس داشته باشید. چرا که وقتی شما بتوانید توانایی هایتان را نشان دهید می‌توانید برخوردی جدی و قاطعانه داشته باشید و در صورت نیاز خودتان به خوبی دفاع کنید. چنین شرایطی باعث می‌شود تا شوهرتان به شما مطمئن باشد و بداند که شما یک فرد قوی و قدرتمند هستید. لازم به ذکر است که قوی بودن شما باعث ایجاد احترام در رابطه می‌شود.

به یاد داشته باشید که اعتماد به نفس باعث می‌شود تا شما ارتباط موثرتری داشته باشید و با وضوح و اطمینان بیشتری تصمیم بگیرید. شایان ذکر است که مرزها در هر رابطه‌ای به شما کمک می‌کند تا همواره نیازها و احساسات شما رعایت شود و هنگامی که شما مرزهای مشخصی را با شوهرتان تعیین می‌کنید در‌واقع نشان می‌دهید که شما برای خود و شوهرتان احترام زیادی قائل هستید.

هنگامی که مرزهایتان را بیان می‌کنید بسیار شفاف و محکم باشید و به تمامی نیازها و احساسات همسرتان نیز احترام بگذارید. مشخص کردن حد و مرزها می‌تواند باعث شود تا تمامی توقعات و انتظاراتی که زوجین از یکدیگر دارند به خوبی مشخص گردد.

حمایت و قدردانی

برای آنکه از همسرتان حمایت کنید لازم است تا مجموعه‌ای از اعمال و رفتارها را انجام دهید. یکی از روش‌های حمایت از شوهر این است که به تمامی حرف‌های او با دقت گوش کنید و او را به صورت فعالانه تشویق کنید. به عنوان مثال می‌توانید از او راجع به رؤیاها و اهدافی که برای خودش دارد سؤال کنید و از طریق بازخورد و تأیید مثبت به او احساس خوبی را منتقل کنید. همچنین هنگامی که او در شرایط سختی قرار دارد و استرس دارد باید در کنارش باشید و با این کارها از او حمایت کنید.

شما به عنوان یک زن باید حامی احساسات شوهرتان باشید و از نظر عاطفی به خوبی از یکدیگر حمایت کنید. به عنوان مثال هنگامی که افکار منفی او را آزار می‌دهد باید کاری کند که لحظات خوبی را در کنار یکدیگر داشته باشید. همواره به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید سپاسگزار کارهایی باشید که شوهرتان برای شما و خانواده اش انجام داده است. لازم است اشاره شود که زنان می توانند از طریق حمایت و قدردانی از همسرانشان با پدیده ترک خانه توسط شوهر مقابله نمایند.

در‌واقع هنگامی که شما تلاش‌های او را تصدیق می‌کنید باعث می‌شود تا احساس مثبت و یک جو حمایتی را برای همسرتان ایجاد کنید. نشان دادن قدردانی مانند تشکر کردن از او به خاطر رفتارهایی با شما دارد و قدردانی کردن از او تصدیق کردن شوهرتان می‌تواند بسیار مهم باشد. هنگامی که از همسرتان حمایت می‌کنید باید به او نشان دهید که او برای شما مهم است و این کار را به عنوان بخش منظمی از زندگی‌تان تبدیل کنید. هنگامی که قدردانی می‌کنید به ایجاد اعتماد و احترام در رابطه خود کمک می کنید.

ارتباط مؤثر

شایان ذکر است که داشتن ارتباط مؤثر کلید هر رابطه سالمی است. البته توجه داشته باشید که این موضوع می‌تواند شامل افکار و احساسات و گوش دادن فعالانه همسر باشد. یعنی شما باید بتوانید دیدگاه‌های او را درک کنید و هنگامی که با او ارتباط موثری دارید همواره باید به صورت واضح مستقیم با او صحبت کنید و هرگز درون ذهنتان دادگاهی ایجاد نکنید که بخواهید شوهرتان را قضاوت کنید.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید همسرتان را سرزنش کنید و این موضوع امری دو‌طرفه است و لازم است تا به نیازها و نگرانی‌های او پاسخ دهید. در رابطه با همسرتان همواره صبور باشید و برای مشکلات و مسائلی که وجود دارد به دنبال راه حل باشید. شایان ذکر است که شما از طریق برقراری ارتباط مؤثر می‌توانید احترام متقابل را در رابطه تان ایجاد کنید و در نهایت ارتباط خود را با شوهرتان به طور چشمگیری تقویت کنید.

وقت گذاشتن برای هم

با اینکه مشغله ها و مسئولیت های فراوانی برای افراد وجود دارد هرگز نباید از همسرتان غفلت کنید. بنابراین اگر می‌خواهید رابطه سالم و موثری با هم داشته باشید لازم است تا به فکر یکدیگر باشید و همواره برای هم وقت بگذارید. به عنوان مثال می‌توانید روزهایی را مشخص کنید که با هم بیرون بروید و شام را در بیرون میل نمایید.

حتی اگر سرتان بیش از اندازه شلوغ است باز هم باید در خانه برای یکدیگر وقت بگذارید و این احساس را به هم بدهید که به فکر یکدیگر هستید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که وقتی شما در کنار همسرتان هستید هرگز با تلفن همراه خود بازی نکنید و حواستان به طور کامل به همسرتان باشد. این کار موجب می‌شود تا رابطه تان بسیار عمیق شود و استرس و تنش‌های موجود در زندگی نیز کاهش پیدا می‌کند.

رابطه سالم با زوجین

لازم به ذکر است که در یک رابطه سالم هم مرد و هم زن باید به یک اندازه دارای قدرت تصمیم گیری باشند. از این رو هرگز نباید از طرفین توقع و انتظار مطیع بودن داشته باشید. به همین دلیل زوجین باید در کنار یکدیگر کار کنند و برای زندگی خود تصمیم بگیرند. با این حال شرایطی وجود دارد که ممکن است یکی از طرفین نقش مطیع تری داشته باشد و اجازه دهد که همسرش بیشتر تصمیم ها را بگیرد. گاهی اوقات شریک دیگر ممکن است که خوشحال باشد و یک قدم به قدم برگردد و البته باید توجه داشته باشید که هرگز این شرایط نباید برای طرفین به صورت اجبار باشد.

به یاد داشته باشید که شوهر مطیع و حرف گوش کن ممکن است در کوتاه مدت برای شما لذت بخش و دلپذیر باشد اما در بلند مدت باعث می‌شود تا رابطه زوجین به سمت سردی گرایش پیدا کند. لازم است اشاره شود که اگر یکی از طرفین همواره مطیع و فرمانبردار باشد قطعاً شرایط نارضایتی را فراهم می‌کند. زن و شوهر باید بدانند که در زندگی زناشویی همواره باید به احترام متقابل توجه نمود و مطیع محض بودن به عنوان بی احترامی شناخته می‌شود.

رابطه سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که گفته شد یک رابطه سالم همواره نیاز به احترام و دوستی متقابل دارد. چرا که زن و شوهر از طریق احترام متقابل می‌توانند اعتماد بیشتری به یکدیگر داشته باشند و در نهایت به احساس و هدف مشترکی نیز دست پیدا می‌کنند. در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا ویژگی‌های یک رابطه سالم را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم.

آیا زنان از شوهر مطیع خوششان می آید؟

احترام متقابل : همانطور که گفته شد در یک رابطه سالم همواره طرفین به احساسات و نظرات یکدیگر احترام می‌گذارند و این کار به این صورت است که آن‌ها هرگز یکدیگر را قضاوت نمی‌کنند و به صورت فعالانه به حرف‌های هم گوش می‌کنند و به خوبی دیدگاه‌های یکدیگر را درک می‌کنند. گاهی اوقات یک شوهر رفیق باز می تواند مشکلات و مسئل زیادی را برای همسرش ایجاد کند.

اعتماد : به یاد داشته باشید که پایه و اساس هر رابطه قوی اعتماد است و این موضوع در ازدواج بسیار با اهمیت است. در‌واقع زوجین باید از یکدیگر مطمئن باشند که می‌توانند به هم تکیه کنند و می دانند که همسرشان بهترین منافع را در دل دارد.

ارتباط : برای هر رابطه سالم لازم است تا یک رابطه باز و صادقانه فراهم شود. در‌واقع طرفین باید افکار و احساسات خودشان را به راحتی بیان کنند و بتوانند بدون ترس از قضاوت شدن به راحتی افکار و عقیده شان را با هم در میان بگذارند.

ارزش‌های مشترک : به طور کلی همواره لازم نیست که زوجین در تمامی موضوعات به توافق برسند اما اگر بخواهیم به ارزش‌های مشترکی دست پیدا کنیم لازم است تا ارزش‌های مشترکی در زندگی داشته باشیم تا از این طریق به احساس وحدت و هدف در زندگی دست پیدا کنیم.

حمایت : زن و شوهر در زندگی دو نفره باید به آرزوها و اهدافی که برای خودشان در نظر گرفته‌اند ارزش و احترام قائل شوند. آن‌ها می‌توانند موفقیت‌های همدیگر را جشن بگیرند تا در زمان های سخت به یکدیگر آرامش و دلگرمی بدهند.

صمیمیت : توجه داشته باشید که صمیمیت فیزیکی بخش مهمی از یک ازدواج سالم است اما این نوع صمیمیت بخشی از یک رابطه است و زن و شوهر باید از نظر احساسی و عاطفی نیز مراقب یکدیگر باشند و از این طریق احساس رضایت خاطر را در زندگی‌شان ایجاد کنند.

دسته‌بندی‌ها