روش های درمان همسر رفیق باز بعد از ازدواج

روش های درمان همسر رفیق باز بعد از ازدواج

آیا شما هم یک همسر رفیق باز دارید و به جای آنکه شوهرتان با شما وقت بگذارد بیشتر وقتش را با دوستانش می گذراند؟ همانطور که میدانید رفیق بازی یکی از بدترین عاداتی است که می تواند زندگی مشترک زوجین را به سمت مشکل ببرد. لازم به ذکر است که همسر رفیق باز گاهی اوقات آنچنان غرق در عادات منفی زندگی اش می شود که بنیان خانواده را با تهدید های جدی و خطرناکی مواجه می کند.

اگر همسر شما فردی رفیق باز است و نمی تواند دست از این عادت زشتش بردارد پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به شما اصول و روش هایی را آموزش دهیم که بتوانید به کمک آنها با شوهر رفیق باز خود رفتار کنید.

همسر رفیق باز

هنگامی که مرد دوران مجردی اش را میگذراند و رفیق بازی می کند مشکل خاصی وجود ندارد اما هنگامی که وارد زندگی متاهلی می شود اگر بخواهد باز هم به مانند سال های گذشته رفیق بازی کند قطعا زندگی زناشویی اش را با مشکل مواجه می کند.

به یاد داشته باشید که رفیق بازی صرفا خاص مردان نیست و زنان نیز می توانند چنین عادت زشتی را داشته باشند اما چون در این مقاله قصد دارید تا راجع به همسر رفیق باز با هم صحبت کنیم گروه مردان را مورد بررسی قرار داده ایم. در ابتدا لازم است بدانیم رفیق بازی چه دلایلی دارد و چرا همسرمان به سراغ دوستانش می رود و بیشتر وقتش را با آنها می گذراند.

شوهران رفیق باز معمولا در خانه نیستند و هنگامی که باید در کنار زن و بچه شان باشند دارد با دوستانشان وقت گذرانی می کنند. حتی هنگامی هم که در خانه هستند سرشان در گوشی موبایل است و در حال چت کردن با دوستانشان هستند و یا در گروه های دوستان خود پیام ارسال می کنند.پیشنهاد می شود تا مقاله درمان حس تنفر در مردان را بخوانید.

به طور کلی باید بدانید که همسر رفیق باز نمی تواند با خانواده اش باشد و تمرکزش را با زن و بچه اش نمی گذارد. حتی اگر مشکلی برای همسرش ایجاد شود باز هم برایش هیچ اهمیتی ندارد و نمی تواند به مشکلاتی که در زندگی ایجاد می شود رسیدگی نماید. بنابراین شایان ذکر است که همسر رفیق باز توانایی قبول مسئولیت زندگی را نداشته و نمی تواند به عنوان همسر، پدر، مادر و یا سایر موارد نقشش را به درستی ایفا کند.

اگر فردی با مردی که رفیق باز است ازدواج کند بعد از مدتی دچار مشکل می شود و ادامه زندگی با او بسیار سخت و دشوار می گردد. چرا که این مردان هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کنند و همواره دوست دارند تا با دوستانشان اوقات خوبی را بگذرانند.

مرز بین رفیق بازی و حریم شخصی

برای بررسی دقیق موضوع که آیا همسر شما فردی رفیق باز است باید بدانید که آیا شوهرتان همواره دوستانشان را به شما ترجیح می دهد و دوست دارد تا تمامی اوقاتش را با آنها بگذراند یا به این صورت نیست. چرا که برخی از زنان تصور اشتباهی دارند و گمان می کنند که همسرشان رفیق باز است با این که شوهرش چنین اخلاقی نداشته و همواره در خدمت خانواده اش می باشد.

به طور کلی باید بدانید که زندگی مشترک بر اساس اهداف مشترک قرار دارد و این موضوع ارتباطی به از بین رفتن آزادی های فردی ندارد. زیرا هر فردی بعد از ازدواج برای خودش یک حریم خصوصی دارد و می تواند در برخی مواقع با دوستانش باشد در حالی که این موضوع هیچ آسیبی به زندگی شخصی اش نمی زند. چرا که آزادی های فردی حق هر شخصی است و هیچ کس نمی تواند دیگری را از حق طبیعی اش محروم کند.

به یاد داشته باشید که هر فردی نیاز به استقلال شخصی داشته و اگر کسی بخواهد این نیاز را نادیده بگیرد قطعا بعد از مدتی شاهد وجود مشکلات زیادی در زندگی زناشویی می شود. حتی در تربیت فرزندان نیز این موضوع بسیار مهم است و اگر والدین به استقلال طبیعی فرزندانشان اهمیت ندهند در آینده متوجه می شوند که فرزندان آنها بسیار وابسته و بیمارگونه رفتار می کنند و نمی توانند بر روی پاهای خودشان بایستند.

با همسر رفیق باز چه رفتاری باید داشته باشیم؟

هنگامی که راجع به موضوع رفیق بازی صحبت می کنیم به این معناست که فرد بیش از حد زندگی اش را صرف دوستانش می کند و این موضوع به صورت افراطی موجب شده تا به زندگی مشترک وی آسیب وارد شود.

در واقع رفیق بازی برای او در اولویت اول قرار دارد و هنگامی که به سایر اولویت های او نگاه می کنیم متوجه می شویم که هیچ وقتی برای زن و زندگی اش را قائل نیست. به عبارت دیگر آن فرد هنوز نتوانسته مرزهای بین زندگی مجردی و متاهلی را به خوبی رعایت کند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله زنان با وقار را مطالعه فرمایید.

رفیق بازی همسر چه دلایلی دارد؟

به یاد داشته باشید که رفیق بازی همسر میتواند دارای دلایل متفاوتی باشد که اصلی ترین آن ها مربوط به شخصیت وی می باشد. همچنین باید اشاره شود که اگر شما نتواند برخورد درستی در زندگی متاهلی با شوهرتان داشته باشید باز هم می تواند زمینه های رفیق بازی را برای او فراهم کنید.

در ادامه با برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت دقیق علل و عوامل رفیق بازی را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم که چرا برخی مردان حتی بعد از ازدواج باز هم رفیق بازی می کنند و برای زن و زندگی شان وقت نمی گذارند.

درک نکردن مفهوم زندگی مشترک

اگر شوهر شما مردی بی مسئولیت باشد هنگامی هم که وارد زندگی مشترک با شما می شود چون هیچ درکی از زندگی زناشویی ندارد فکر می کند می تواند مانند گذشته تمام وقتش را برای خودش داشته باشد. در این حالت هیچ گونه قید و بندی برای خودش در نظر ندارد و مانند دوران مجردی با شما برخورد می کند و بیشتر وقتش را با دوستانش می گذراند. چرا که گمان می کند زندگی مشترک مانند گذشته است و می تواند هر کاری که دلش می خواهد را انجام دهد.

اغلب این افراد در خانواده خود به خاطر وجود مشکلات ارتباطی دچار آسیب و اختلال شده اند و هنوز مفهوم خانواده و زندگی مشترک با همسر را نمی دانند. در واقع این افراد در دوران مجردی به دلیل وجود مشکلاتی که در خانواده بوده است به سمت دوستانشان پناه می برده اند و حالا هم که ازدواج کرده اند همان کارهای گذشته را تکرار می کنند و چون توانایی رفع مشکلات را ندارند از حل کردن مشکلات فرار می کنند و به رفیق بازی شان ادامه می دهند. در نظر داشته باشید که اگر چنین رفتارهایی ادامه پیدا کند می تواند زندگی زناشویی را با مشکلات فراوانی روبرو کند.

توجه نکردن به همسر و فرار از رابطه جنسی

دلیل دیگری که موجب می شود تا همسر شما رفیق باز شود به نوع رفتار شما باز می گردد. یعنی چون شما به او هیچ توجهی نمی کنید و هنگامی که بچه دارد می شوید دیگر وقتی برای شوهرتان نمی گذارید باعث می شود تا به مرور زمان همسرتان از شما دور شود و برای سرکوب نیازهایش به سمت رفیق هایش گرایش پیدا کند و بیشتر وقتش را با آنها بگذراند. پیشنهاد می شود تا مقاله خصوصیات مردان وفادار را مطالعه کنید.

اگر چنین مشکلی برای مردان رخ دهد به این باور می رسند که دیگر مانند گذشته جذاب نیستند و دیگران آنها را فراموش کرده اند. این در حالی است که زنان فکر می کنند باید از فرزندانشان مراقبت کنند و در این زمان شوهرشان توانایی مراقبت از خودش را دارد و به همین دلیل دیگر مانند گذشته به شوهران توجه نمی کنند.

در این شرایط چون زنان فقط به فرزندشان توجه می کنند به مرور زمان رابطه کلامی زوجین کاهش یافته و زن نیز صرفا با کودک خود سرگرم می شود و چون مرد هیچ هم کلامی ندارد و باید اوقاتش را در تنهایی بگذراند تلاش می کند تا از این شرایط خارج شود و به همین دلیل به سمت رفیق های خودش می رود و دیگر تمایلی به در خانه ماندن ندارد.

اگر شما به دلایل منطقی رابطه جنسی با همسرتان را رد کنید هیچ اشکالی ندارد اما اگر این روند ادامه دارد باشد موجب می شود تا این پیام را به همسرتان بدهید که دیگر مانند گذشته برای شما جذابیت نداشته و در نتیجه به مرور زمان ها یکدیگر فاصله می گیرید و او نیز بیشتر وقتش را با دوستانش می گذراند.

کنترل کردن بیش از حد همسر

اگر شما تمام کارهای خانه را خودتان انجام دهید و در هیچ کاری نظر همسرتان را نپرسید باعث می شود تا او احساس کند که برای شما هیچ اهمیتی ندارد و در نتیجه دچار دلسردی می شود. به یاد داشته باشید که وقتی مردان دلخور می شوند تمایلی به درد و دل کردن ندارند و در نتیجه دلخوری به وجود می آید و از بحث کردن فرار می کنند و به سمت دوستانشان می روند و بیشتر وقتشان را با آنها در بیرون می گذرانند.

اگر شناخت خوبی از مردان داشته باشید باید متوجه شوید که آنها دوست ندارند از جزئیات کارهایشان صحبت کنند و اگر بخواهید مدام در کارها به آنها امر و نهی کنید و بگویید که پول هایش را چگونه خرج کند باعث می شود تا از دست شما فرار کند. چرا که هیچ مردی دوست ندارد زیر ذره بین باشد و نمی خواهد توسط همسرش کنترل شود.

روش هایی برای درمان همسر رفیق باز

اگر شما با مردی ازدواج کرده اید که رفیق باز است ممکن است بخواهید بعد از مدتی به دلیل مشکلاتی که ایجاد شده است از او جدا شوید که این کار آسان ترین راه بوده و نیازی به مشاوره هم ندارید. اما باید توجه کنید که طلاق گرفتن و جدا شدن خودش یک آسیب است و اثرات آن تا چندین مدت بر روی روان شما باقی می ماند.

به یاد داشته باشید که طلاق مانند یک جراحی است که در آن عضوی از بدن قطع می شود. به عنوان مثال هنگامی که فردی به دلیل بیماری قند مجبور می شود تا یکی از پاهایش را قطع کند. زیرا اگر این کار را انجام ندهد ممکن است جانش را از دست دهد و فوت کند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله کنار آمدن با فوت همسر را بخوانید.

در طلاق نیز شرایط به همین شکل است و شما باید مشاهده کنید که آیا مشکلی که با آن مواجه شده اید چه میزان است و آیا می توانید به کمک هم آن را حل کنید. بنابراین اگر شما فردی هستید که شوهرتان را دوست دارید و می خواهید با هم به زندگی مشترکتان ادامه دهید می توانید از راهکارهای زیر برای درمان شوهر رفیق بازتان استفاده کنید.

به همسرتان توجه کنید

لازم به ذکر است که هر فردی شناخت دقیق و خوبی از خودش دارد. به همین دلیل شما می توانید تشخیص دهید که آیا رفیق بازی همسرتان به دلیل بی توجهی شما بوده و یا دلیل دیگری دارد. بنابراین اگر همسر شما به خاطر بی توجهی شما گرفتار مشکل رفیق بازی شده است می توانید از طریق توجه به او کاری کنید تا تمایل داشته باشد که در خانه بماند و بیشتر وقتش را با شما بگذراند.

شایان ذکر است که زوجین باید تمامی رفتارهایشان را مورد بررسی قرار دهند و به یک موضوع ساده بیش از حد گیر ندهند. یعنی با هم رفتارهای مسالمت آمیزی داشته باشید و تلاش کنید تا اوقات خوبی باهم داشته باشید. همواره لازم است تا با تنظیم زمان کاری کنید که از فرزندانتان هم به خوبی مراقبت نمایید و در کنارش به همسرتان نیز توجه داشته باشید و سعی کنید تا برای هم وقت آزاد نیز داشته باشید.

به عنوان مثال گاهی اوقات دو نفری به رستوران یا سینما بروید و یک شام مشترک با هم بخورید و در مورد همه چیز با هم صحبت کنید. تمام این کارها باعث می شود تا همسرتان احساس خوبی نسبت به زندگی اش داشته باشد و هرگز فکرش هم به سمت رفیق بازی نمی رود.

توجه به رابطه جنسی و نظر خواهی از شوهر

به یاد داشته باشید که تمامی انسان ها دارای اراده هستند و اگر شما نسبت به این موضوع بی توجه باشید باعث می شود تا او دچار اختلال افسردگی شود. به همین دلیل در امور روزمره و کارهای خانه از شوهرتان سوال کنید و نظر او را بپرسید تا او بداند که نقش مهمی در خانه دارد و شما برای او ارزش و اهمیت قائل هستید. به عنوان مثال گاهی اوقات کاری کنید که او متوجه شد شما برای انجام برخی کارها به او وابسته هستید و در کارها از او مشورت و همفکری بگیرید.

به این صورت نشان می دهید که شما به او احتیاج دارید و در نتیجه احساس غرور و اقتدار را در شوهرتان ایجاد می کنید. به یاد داشته باشید که با این کار می توانید کاری کنید که همسرتان به شدت شما را دوست داشته باشد و از این که شما همسرش هستید احساس افتخار کند. پیشنهاد می شود تا مقاله ازدواج بدون رابطه جنسی را بخوانید.

در خصوص رابطه جنسی نیز نباید به طور مکرر درخواست هایش را رد کنید. چرا که رابطه جنسی می تواند به خانواده شما کمک زیادی بکند و در نتیجه به این نکته توجه داشته باشید که رابطه جنسی باعث می شود تا زن و مرد از نظر روحی و روانی به هم نزدیکتر شوند.

به یاد داشته باشید اگر مدام همسرتان را از خود دور کنید باعث می شود تا نتوانید در آغوش هم به یکدیگر مهربانی نمایید. زیرا هم آغوشی و پیش نوازی باعث می شود تا حس جذابیت زوجین نسبت به یکدیگر بیشتر شده و در نتیجه اعتماد به نفس شان نیز تقویت می گردد. به همین دلیل به موضوع رابطه جنسی بسیار توجه کنید چرا که تداوم ارتباط جسمی و جنسی موجب می شود تا از نظر عاطفی و روانی به یکدیگر نزدیک شوید.

همسرتان را بیش از حد کنترل نکنید

اگر شما بیش از حد به رفتارهای همسرتان کنجکاو باشید موجب می شود تا او احساس کند که در یک زندان گیر کرده است و در نتیجه احساس خفگی می کند. به همین دلیل نباید کاری کنید که او گمان کند در زیر ذره بین قرار دارد. به عنوان مثال نباید در امور مالی او بیش از حد سرک بکشید و مانند مادرش مدام به او امر و نهی کنید. مثلا اگر همسرتان قصد دارد وسیله ای گران قیمت را تهیه کند نباید با سرزنش با او مخالف کنید. بلکه باید سیاست داشته باشید و این موضوع را به شیوه ای دوستانه با او مطرح کنید.

روش های کاربردی برای برخورد با همسر رفیق باز

شما به عنوان زن خانه نباید کاری کنید که همسرتان احساس کند مورد بازخواست قرار می گیرد. چرا که فشار بیش از حد به شوهر باعث می شود تا آزادی عمل را از او بگیرید و در نتیجه او نیز در مورد نیازهایش با شما صحبت نمی کند. زیرا در چنین شرایطی او تصمیم می گیرد تا به سراغ دوستانش برود و تمایلی به خانه ماندن نداشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر از یک رفتار همسرتان دلخور هستید هرگز نباید بعد از ورود به منزل فورا ناراحتی تان را مطرح کنید. چرا که این کار گله و شکایت است و باعث می شود تا با عصبانیت و پرخاشگری رفتار کنید. بنابراین اگر قصد دارید تا در مورد موضوعی با همسرتان گفتگو کنید باید وقت مناسبش را پیدا کنید و در فضایی آرام مشکل را به خوبی با او در میان بگذارید تا اثرش را بهتر مشاهده کنید. زیرا اگر شما فنون و سیاست های برخورد با شوهرتان را به خوبی بدانید می توانید هر مشکلی را به خوبی با او در میان بگذارید و بعد از مدتی حتی نتیجه آن را هم مشاهده می کنید.

رابطه مفید و موثر با همسر

اگر بعد از ازدواج متوجه شدید که شوهرتان فردی رفیق باز است و نمی تواند مسئولیت زندگی مشترک را بر عهده بگیرد باید به طور واضح احساساتتان را با او در میان بگذارید. چرا که لازم است تا او متوجه رفتار اشتباه شود و بداند که باید رفتارش را تغییر دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روش های کنترل شوهر را بخوانید.

برای درمان این مشکل لازم است تا در ابتدا راجع به خوبی ها و نقاط مثبت همسرتان صحبت کنید و به خاطر زحماتی که برای شما کشیده است از او تشکر کنید. بعد از آن هنگامی که شرایط مساعد شد در مورد مشکل اصلی با او صحبت کنید و با استفاده از مهارت های کلامی تلاش کنید تا به او بفهمانید که شما هم نیازهایی دارد و او باید به شما توجه کند. یعنی لازم است بداند که زندگی مشترک دارای قوانینی است و او باید در کنار شما باشد و به شما اهمیت دهد. توجه داشته باشید که اگر این کار را انجام دهید باعث می شود تا رابطه شما عمیق و عمیق تر شود.

دقت داشته باشید که هرگز نباید از طریق خشونت و عصبانیت سعی کنید یک شبه مانع رفیق بازی همسرتان شوید. زیرا این نوع رفتار هرگز به کسی کمک نکرده و به شما نیز کمک نخواهد کرد و در نتیجه شما باید رابطه موثر را یاد بگیرید و بدانید که چگونه راجع به مشکل با همسرتان صحبت کنید.

زیرا بسیاری از کارها نیاز به زمان دارد و شما باید در این مسیر سیاست به خرج دهید و به مرور زمان کاری کنید که او تمایل داشته باشد تا به جای رفیق بازی به فکر زندگی اش باشد و در نتیجه به جمع های خانوادگی هم علاقه مند می شود و دوست دارد تا با شما به مهمانی برود و همین کار موجب می شود تا دست از رفیق بازی بردارد.

شما باید در مورد اهداف زندگی مشترک با او گفتگو کنید و دورنمای آینده را به او نشان دهید. در واقع با این کار به او یادآور می شوید که اگر بخواهد به عادت زشت رفیق بازی اش ادامه دهد به برنامه هایتان آسیب وارد می شود و اجازه نمی دهد که شما پیشرفت کنید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در آخر هفته برای خودتان برنامه بچینید و وقت تان را به شکلی پر کنید که اصلا وقتی برای سایر دوستان نماند.

نتیجه گیری

مردانی که وارد زندگی متاهلی می شوند باید بدانند که زندگی مشترک دارای اصول و قواعدی است که نباید خلافش را عمل کنند. زیرا هنگامی که فردی ازدواج می کند علاوه بر خودش مسئولیت فردی دیگر را هم بر عهده دارد و باید نسبت به تعهد و مسئولیت داشته باشد. از این رو به این نکته توجه داشته باشید که همسر رفیق باز می تواند مشکلاتی را برای زندگی زناشویی ایجاد کند و به همین دلیل لازم است تا این عادت اشتباه ترک شود و تمام وقت و تمرکزتان را برای همسر و زندگی تان بگذارید.

دسته‌بندی‌ها