در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان آموزش کامل اصول ارائه به صورت تخصصی و کاربردی را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به فیلم های آموزشی کاربردی قرار دهیم.
آموزش کامل اصول ارائه به صورت تخصصی و کاربردی
در فیلم آموزش کامل اصول ارائه به صورت تخصصی و کاربردی شما خواهید آموخت تا به صورت علمی یک ارائه عالی و مناسب را در هر جایی که بخواهید ارائه دهید.
ارائه چیست و چگونه یک ارائه خوب داشته باشیم؟
یک ارائه میتواند از صحبتی کوتاه برای گروه کوچکی از همکاران و آشنایان، تا یک سخنرانی طولانی برای گروهی از افراد غریبه متغیر باشد. نوع و تعداد حضار، رسمی یا غیررسمی بودن، کوچک یا بزرگ بودن فرقی نمیکند؛ بهترین ارائه قادر است شنوندگان را نسبت به موضوع مطلع و علاقهمند نماید.
آنها میخواهند راجع به موضوع بیشتر بدانند و اغلب نظرات و سوالاتی دارند. برعکس، یک ارائه بد شنونده را خسته یا گیج کرده و اغلب باعث میشود فکر کند که چرا وقت خود را اینگونه هدر داده است. ارائه ضعیف از اهمیت موضوع میکاهد و میتواند برای شهرت ارائه کننده زیانبار باشد.
ارائه ها علاوه بر تفاوت در مدت و شکل، میتوانند در شیوه نیز متفاوت باشند. هدف اصلی یک عرضه مبادله نظرات و اطلاعات است. ابزار مؤثر مبادله نظرات و اطلاعات میتواند متفاوت بوده و شامل ترغیب، راهنمایی، القاء، یا سرگرمی باشد.
بدون توجه به مدت، شکل، یا هدف، ارائه ها ابزار مهم و مفیدی در تمام عرصههای کسب و کار هستند. با وجود اهمیت آنها، تعجب برانگیز است که تنها کلاسهای معدودی در رابطه با چگونگی ارائه مؤثر در دسترس هستند.
پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش روش های موفقیت در ارتباط
زمانی که شما طلاعاتی را به فرد یا گروهی از افراد انتقال می دهید، در حال ارائه آن اطلاعات می باشید. این ارائه می تواند از طرق مختلف همچون کتاب ، روزنامه، مقاله، صفحات وب و مانند
ارائه یا پرزنتیشن (presentation) یک ابزار ارتباطی است و ارتباط در ساده ترین شکل یعنی انتقال پیام از فرستنده به گیرنده.
زمانی که شما طلاعاتی را به فرد یا گروهی از افراد انتقال می دهید، در حال ارائه آن اطلاعات می باشید. این ارائه می تواند از طرق مختلف همچون کتاب ، روزنامه، مقاله، صفحات وب و مانند اینها انجام شود، اما آنچه بطور غالب مد نظر می باشد ارائه اطلاعاتی است که شما به صورت کلامی و با کمک ابزارهای سمعی بصری و چندرسانه ای انجام می دهید. بنابراین ارائه عبارت است از :
انتقال اطلاعات (روش ها، ایده ها، دستورالعمل ها، توضیحات) به گروهی از افراد در یک مکان مشخص (سالن اجتماعات، کلاس های درس، سازمان، شرکت، موسسه و…) با کمک ابزارهای چندرسانه ای و سمعی – بصری (فیلم، عکس، پوستر، موسیقی، اسلاید، و…) و با اهداف مختلف (آگاهی سازی، ایجاد انگیزش، متقاعد سازی، تغییر نگرش و رفتار) است که می تواند بصورت تعاملی یا غیر تعاملی باشد.
مؤلفه های ارائه خود را تعریف کنید
آگاهی قبلی از مؤلفه ها، عدم قطعیتها و شگفتیها را کم کرده و ارائه شما را هدفمند، آگاهانه و جذاب مینماید. مهمترین مؤلفه های یک ارائه عنوان و قالب، زمان، نوع برنامه، چگونگی مستندسازی، مخاطبین مکان ارائه، و پرسشهای احتمالی است. برخی از این مؤلفه ها را میتوان پیش از ارائه تعیین نمود.
تعدادی از موارد تا روز ارائه قابل تغییر هستند. لازم است که کمی مانده به عرضه، مؤلفه ها را دوباره تعریف کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از تغییرات ارائه را تحت تأثیر قرار نخواهند داد.
عنوان و قالب. در مورد چه چیزی میخواهید صحبت کنید؟ آیا میخواهید دیدگاه کلی از این موضوع عرضه کنید یا نمونههایی از فعالیتهای اخیر را مورد اشاره قرار دهید؟ از این مباحث به کجا میخواهید برسید؟
زمان. برای ارائه خود چقدر زمان دارید؟ این سؤال سادهای است، اما بسیار اتفاق میافتد که عرضه کننده خود را تنها در قالب یک شماره یا یک نام در برنامه زمانی جلسه میبیند. احساس کلی وی این خواهد بود که صحبتش ممکن است بین ۱۰ دقیقه تا یک ساعت طول بکشد، اما هیچ چیز مشخص نیست.
برنامه. آیا سخنرانان دیگری ارائه خواهند داشت؟ اطلاعات ارائه شما در مقایسه با عناوینی که سایر سخنرانان پوشش دادهاند چگونه است؟ ترتیب ارائه ها چگونه است؟ آیا از شما انتظار میرود که شروع جذابی برای مراسم رقم بزنید یا یک گزارش مشروح ارائه دهید؟
مستندسازی. در دوران ضبط ویدئویی و تلویزیون کابلی، عرضه ها اغلب ضبط میشوند یا روی آنتن میروند تا در آینده دیده شوند یا به مصرف عمومی برسند. اگر فکر میکنید چنین عرضه ای خواهید داشت، در مورد آن بپرسید. اگر عرضه شما روی کاست ضبط میشود، یک نسخه از آن را بخواهید. این میتواند مرجع ارزشمندی برای مرور ارائه تان و شیوه آن باشد و اگر بعدها برای عرضه مشابهی از شما دعوت شد، میتواند به عنوان ابزار مناسبی مورد استفاده قرار گیرد.
مخاطبین. برای چه کسانی ارائه میکنید؟ صحبت در مورد درختان برای عوامل اجرایی در صنایع چوب بسیار متفاوت از ارائه همان سخنرانی برای اعضای گروه طرفدار محیط زیست خواهدبود. پیشتپیش در مورد شنوندگانتان تحقیق کنید پیشزمینه آنها چیست و چقدر در مورد موضوع صحبت آگاهی دارند؟ از ارائه چه انتظاری دارند و چگونه میتوانید به تجربه آنها بیفزایید؟ آیا انتظار دارند که در مورد موضوع آگاه گردند از آن لذت ببرند یا با آن درگیر شوند؟
چند نفر قرار است در ارائه شما شرکت کنند؟ اگر برای یک جمع یا سازمان صحبت میکنید به خصوص اگر با آن جمع ناآشنا هستید چند لحظه برای شناخت بیشتر وقت بگذارید برخی اطلاعات ساده و کارآمد را میتوان در وبسایت سازمان یا در نشریات اخیر آن یافت. چه مسائلی برای اعضا مهمتر است؟ اگر گروه معمولا پذیرای ارائه کنندگان است به دنبال عرضه کنندگان قبلی باشید این ارائه کنندگان راجع به چه چیزی صحبت کردهاند، و چگونه با ارائه آنان برخورد شده است؟
مکان. عرضه کجا صورت میپذیرد؟ شرایط صوتی (آکوستیکی) فضا چطور است؟ چه امکانات صوتی و تصویری در مکان وجود دارد؟ آیا شما میتوانید لپ تاپ خود را به سیستم صوتی – تصویری آنجا متصل کنید یا لازم است که برنامه تان را در رایانه مستقر در آنجا نصب کنید؟ آیا کسی آنجا هست که در مورد ابزار صوتی – تصویری به شما کمک کند؟ آیا تالار سخنرانی سکو، بالکن، میکروفن، میز و صندلی دارد؟
آیا شنوندگان روبروی شما مینشینند، یا دور میز مینشینند؟ (در صورت امکان از ایجاد فاصله زیاد بین خود و شنوندگان خودداری کنید. جایگاهها را تا حد امکان صمیمی کنید.) اگر از یک صفحه نمایش برای عرضه خود استفاده میکنید، این صفحه نمایش کجا قرار خواهد داشت؟ (سعی کنید صفحه نمایش در یک گوشه قرار بگیرد. این به شما امکان میدهد که راحتتر به آن ارجاع دهید.)
بخش پرسش و پاسخ. آیا در پایان ارائه بخش پرسش وجود خواهد داشت؟ آیا مسئول جلسهای برای جمعآوری پرسشها وجود دارد یا خود شما باید آنها را جمع کنید؟ اگر چندین عرضه کننده وجود دارند، پرسشها در پایان عرضه شما پرسیده خواهد شد یا پس از اینکه همه ارائه کنندگان صحبت کردهاند؟
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.