پوشش همسر و ایجاد اختلافات زناشویی

پوشش همسر و ایجاد اختلافات زناشویی

مشکل به خاطر نوع پوشش همسر یکی از مواردی است که می تواند زندگی زوجین جوان را با چالش روبرو کند. در واقع نوع پوشش همسر در برخی اوقات می تواند کشمکش های آزاردهنده ای را ایجاد کند. چرا که بسیاری از مردان به دلیل باور و اعتقاداتی که دارند نظر خاصی در خصوص نوع پوشش همسرشان دارند و نمی توانند قبول کنند که همسرشان با هر نوع پوششی در جامعه ظاهر شود.

گاهی اوقات کشمکش بین زوجین آنقدر زیاد می شود که می تواند منجر به طلاق و جدایی شود. شایان ذکر است که نوع پوشش همسر صرفا مختص به زنان نیست و با توجه به تغییراتی که در جامعه ایجاد شده است برخی از مردان نیز به نوع ظاهر و پوشش خود اهمیتی نمی دهند و در این خصوص همسرشان با آنها دچار مشکل می شود.

با توجه به اهمیتی که نوع پوشش همسر می تواند در زندگی داشته باشد نیاز است تا ابعاد این موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهیم و با رویکرد روانشناسی به شما بگوییم که چگونه این مشکل را رفع نمایید. پس تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت تخصصی تاثیر پوشش همسر بر زندگی زناشویی را مورد بررسی قرار دهیم.

جلوگیری از دعوای زوجین به خاطر پوشش همسر

زوجین قبل از ازدواج باید بر سر تمام موضوعات به توافق برسند. چرا که رابطه افراد موضوعی بسیار مهم است و حتی موضوعات بسیار کوچک نیز می تواند چالش های بسیار بزرگی را در زندگی افراد ایجاد کند. زمانی که دختر و پسری می خواهند با یکدیگر ازدواج کنند باید از نظر فرهنگی و مذهبی با هم به توافق برسند و هرگز افرادی که از طبقات فرهنگی و اعتقادی متفاوتی هستند نباید بدون مشاوره اقدام به ازدواج کنند.

چرا که اعتقادات مذهبی متضاد می تواند اساس مشکلات زندگی زناشویی را ایجاد کند. به همین دلیل زوجین همواره باید به ملاک های انتخاب همسر به خوبی توجه داشته باشند.

شفاف و روشن با یکدیگر صحبت کنید

زمانی که زوجین در رابطه با موضوعات مختلف به صورت شفاف با یکدیگر صحبت نمی کنند باعث می شود تا مشکلات فراوانی بین آنها ایجاد شود و در نهایت بین زن و شوهر دعوا ایجاد می شود. مثلا زمانی که دختر و پسری قصد ازدواج با یکدیگر را دارند باید بر سر نوع پوشش با یکدیگر به توافق برسند. به عنوان مثال مردی ممکن است از همسرش بخواهد که پوشش متناسب با شرع و عرف جامعه را داشته باشد.

نوع پوشش همسر چه مشکلاتی را برای زوجین ایجاد می کند؟

از این رو زن نیز باید با چنین شرایطی موافق باشد و هرگز قصد لجبازی با همسرش را نداشته باشد. البته لازم است اشاره شود که دیدگاه افراد درباره نوع پوشش بسیار متفاوت است. مثلا ممکن است زن پوشیدن مانتو را به عنوان بهترین پوشش در نظر بگیرد ولی شوهرش عقیده داشته باشد که بهترین نوع پوشش همسر فقط پوشیدن چادر است.

اگر شما می خواهد از بروز مشکلات مختلف جلوگیری نمایید لازم است تا قبل از ازدواج تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهیم و هرگز اجازه ندهید زندگی تان بعد از ازدواج دچار چالش شود. برای آموزش بیشتر به پکیج ازدواج موفق مراجعه فرمایید.

ثبات شخصیت افراد

یکی از مشکلاتی زنان با آن درگیر هستند این است که بعد از ازدواج نظر همسرشان در مورد نوع پوشش به کلی تغییر می کند. به عنوان مثال در ابتدا شوهر به شکلی رفتار می کند که گویی با پوشش همسرش هیچ مشکلی ندارد ولی بعد از مدتی شروع به سخت گیری می کند و به طور کلی نظر و عقیده اش تغییر می کند. از این رو زنان قبل از ازدواج باید به رفتار همسر آینده شان بسیار توجه کنند و صرفا به حرف هایی که می زند توجه نداشته باشند.

زیرا بسیاری از افراد دارای ثبات شخصیت نیستند و در یک زمانی یک نظری می دهند و بعد از مدتی مجدد نظرشان را به کلی تغییر می دهند. شایان ذکر است که ثبات شخصیتی در کیفیت و سبک زندگی زوجین بسیار مهم است و اگر می خواهید بعد از ازدواج مشکلی بین شما و همسرتان ایجاد نشود باید به موضوع ثبات شخصیتی بسیار توجه داشته باشید. زیرا عدم ثبات شخصیتی موجب می شود تا اطرافیان شما دچار سردرگمی شوند و نمی دانند چگونه باید با شما برخورد داشته باشند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله پیش بینی ازدواج ناموفق را مطالعه فرمایید.

اگر می خواهید این موضوع را مورد بررسی قرار دهید لازم است تا به طور دقیق تمام گذشته همسرتان را تحلیل کنید. یعنی باید ببینید که او با خانواده اش به چه شکلی برخورد می کند. البته باید بدانید که بررسی چنین مواردی کار آسانی نیست و برای آنکه به نتیجه بهتری برسید می توانید به مشاوره قبل از ازدواج بروید تا مشاور یا همان زوج درمانگر به کمک انجام تست و مصاحبه نوع شخصیت شما و همسرتان را مورد بررسی قرار دهد.

این کار به شما کمک می کند تا نگرش بهتری نسبت به موضوع داشته باشید. یعنی اگر مشکلی در شخصیت شما یا همسرتان وجود داشته باشد می توانید آن را شناسایی کنید و به کمک مشاور آن را مورد درمان قرار دهید.

واکنش صحیح در مورد اختلاف نظر به خاطر نوع پوشش

اگر شما قبل از ازدواج به مشاوره روانشناسی نروید یا به هر دلیلی بعد از ازدواج متوجه شوید که عقیده و نظر همسرتان در مورد نوع پوشش شما تغییر کرده است قطعا با مشکل و چالش روبرو می شوید. در چنین شرایطی اگر شما یا همسرتان برخورد نامناسبی داشته باشد می تواند سبب بروز مشکلات بیشتری بین شما شود.

از این رو اگر شما می خواهید رابطه مناسبی با همسرتان داشته باشید باید بر روی اخلاق و شخصیت خود کار کنید و هرگز به صورت واکنشی عمل نکنید. یعنی در چنین مواقعی باید کمی تامل کنید و با عصبانیت به همسرتان واکنش نشان ندهید. چرا که این کار می تواند مشکلات بسیاری را برای شما ایجاد کند. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله مهارت های لازم ازدواج مراجعه فرمایید.

در ادامه به شما تکنیک هایی را آموزش می دهیم که به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید برخورد مناسبی با همسرتان بر سر نوع پوشش داشته باشید.

دلیل نگرانی همسرتان را بررسی کنید

شما باید رابطه صمیمی و خوبی با همسرتان داشته باشید. اگر بتوانید رابطه عاطفی مناسبی با همسرتان داشته باشید قطعا قادر هستید تا بر بسیاری از مشکلات زناشویی غلبه نمایید. شما باید به احساسات همسرتان اهمیت دهید و بدانید که چرا او در مورد موضوعی نگران است. یعنی باید به شکلی با او رفتار کنید که او بداند زندگی اش برای شما مهم است.

نکته بسیار مهمی که تمام زوجین باید به آن توجه داشته باشند این است که بیشتر ترس زنان از همسرشان به خاطر نوع پوشش به دلیل نوع برخوردی است که شوهرشان با آنها می کند. از این رو تمامی مردان باید مهارت کنترل خشم را یاد بگیرند تا در مواقع عصبانیت برخورد نامناسبی با همسرشان نداشته باشند.

برخی از مردان نیز به دلیل مشکلات شخصیتی خودشان همواره ترس از طرد شدن دارند و به همین دلیل نمی توانند رابطه خوبی با همسرشان برقرار نمایند. یعنی مدام همسرشان را کنترل می کنند و رفتارهای نامناسبی را از خودشان نشان می دهند. همچنین می توانید به مقاله معیارهای انتخاب همسر دکتر انوشه مراجعه فرمایید.

یعنی چون می ترسند که همسرشان را از دست بدهند به شدت او را کنترل می کنند و به تمام ویژگی های شخصیتی او گیر می دهند. به عنوان مثال مدام به نوع پوشش همسرشان ایراد می گیرند تا از این طریق سرپوشی بر مشکلات شخصیتی خودشان قرار دهند.

به تعهدات ازدواج خود پایبند باشید

هم مرد و هم زن ملزم هستند تا به تعهدات ازدواجشان عمل کنند. یعنی اگر مرد و زن قبل از ازدواج در مورد مسائل مختلف به توافق رسیده اند باید بعد از ازدواج هم به آن عمل کنند و نظرشان را در این باره تغییر ندهند. یعنی اگر شما و همسرتان در مورد نوع پوشش به نظر واحدی رسیده اید باید به تعهدات انجام شده عمل کنید و انتظار نداشته باشید که اگر شما بعد از ازدواج نظرتان را تغییر دهید همسرتان نمی تواند هیچ اعتراضی نداشته باشد.

زیرا اگر شما به تعهدات خود عمل نکنید بعد از مدتی اثر منفی بر روی زندگی مشترک خود ایجاد میکنید و همین موضوع می تواند تبعات ناگواری در زندگی شما به وجود آورد.

اختلاف نظر زوجین بر سر پوشش چه مشکلاتی را ایجاد می کند؟

تحمل شرایط یا پذیرفتن

اگر همسر شما در مورد موضوع پوشش نظر خاصی دارد لازم است تا در زمانی مناسب با هم صحبت کنید و از طریق گفتگو به نتیجه برسید. توجه داشته باشید که در حین گفتگو با همسر بسیار مهم است که شما تن به خواسته های او می دهید و شرایط او را می پذیرید و یا به شکلی رفتار می نمایید که گویی صرفا در حال تحمل اوضاع و شرایط هستید.

شایان ذکر است که اگر شما خواسته های خودتان را نادیده بگیرید و اوضاع موجود را بپذیرید کار درستی نیست و نمی تواند به حل مشکلات شما کمکی کند. زیرا اگر شما شخصی هستید که نظر و خواسته تان را بیان نمی کنید بعد از مدتی قطعا با مشکل روبرو می شوید. یعنی باید بدانید که سرکوب همیشگی خواسته ها موجب می شود تا به ابعاد مختلف شخصیت شما آسیب وارد شود. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان شوهر بی احساس را مطالعه نمایید.

اگر شما در مورد نوع پوشش همسر خود با مشکلات زیادی روبرو هستید و خودتان نمی توانید از طریق گفتگو آن را حل و فصل کنید باید به یک روانشناس خبره و متخصص مراجعه نمایید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل با موضوع مشکل بر سر نوع پوشش همسر با شما عزیزان گفتگو کردیم و متوجه شدیم که این موضوع را نباید نادیده بگیرید. چرا که در زندگی زناشویی هر موضوع به ظاهر کوچکی می تواند روزی تبدیل به یک چالش بسیار بزرگ شود و در نتیجه زندگی زوجین را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

پس لازم است تا شما قبل از ازدواج تمام موضوعات لازم در زندگی زناشویی را مورد بررسی قرار دهید و با یکدیگر به توافق برسید. از طرف دیگر زمانی که شما در خصوص یک موضوع به نتیجه رسیدید باید بعد از ازدواج هم به آن پایبند باشید و هرگز زیر قول خود نزنید. زیرا ازدواج یک تعهد است که بین زن و شوهر بسته می شود و هر دو طرف باید به تمامی تعهداتشان پایبند باشند.

دسته‌بندی‌ها