اصول صحیح یادداشت برداری و آموزش درک کامل مطالب

اصول صحیح یادداشت برداری و آموزش درک کامل مطالب

وقتی در یک سخنرانی نشسته اید خیلی علاقه مند هستید تا بتوانید جوری از مطالب یادداشت برداری کنید که هم در حال حاضر بتوانید مطالب را درک کنید و هم برای بعد نکاتی را به همراه خود داشته باشید که بتوانید با مرور به درک بالایی از مطالب دست یابید. ما در این قسمت از این پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان اصول صحیح یادداشت برداری و آموزش درک کامل مطالب را در اختیار شما دانشجویان قرار دهیم. پس اگر قصد دارید تا با برترین نکات مربوط به یادداشت برداری آشنا شوید تا انتهای مقاله اصول صحیح یادداشت برداری با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

اصول صحیح یادداشت برداری و آموزش درک کامل مطالب

با فرا گرفتن اصول صحیح یادداشت برداری خواهید توانست به تسلط بالایی در نت برداری و درک هر نوع سخنرانی برسید که این ویژگی می تواند باعث افزایش سطح یادگیری تان شود.

تکنیک هایی برای یادداشت برداری بهتر از کنفرانس

ممکن است وسوسه شوید که فقط به خاطر اینکه خود را از رختخواب بیرون بیاورید و به کلاس برسانید یک ضربه بزرگ به خودتان بزنید اما واقعیت این است که اگر از زمان سخنرانی خود بهترین استفاده را نمی کنید فقط خودتان را از چیزی پنهان کرده اید.

اگر مدت زمان خود را صرف تصمیم گیری در مورد شام خوردن نمایید حضور 100 درصدی در سخنرانی معنا ندارد و اگرچه گوش دادن به صورت دقیق برای گرفتن اولین مقاله مفید است  یادداشت برداری مناسب که می توانید هنگام نوشتن مقاله و بازنگری به آنها مراجعه کنید بسیار مهمتر است. ما چند نکته در مورد نحوه گرفتن بهترین یادداشت های سخنرانی ممکن ارائه داده ایم، پس تا انتهای مقاله با برنا اندیشان همراه باشید.

یادداشت های مختصر بنویسید

این یک اشتباه آسان است که بیشتر ما در برخی از موارد هنگام یادداشت برداری از سخنرانی مرتکب شده ایم.

نه تنها تلاش برای نوشتن همه چیز روی کاغذ تقریباً غیرممکن است بلکه به این معناست که شما واقعاً به صحبت های گفته شده گوش نخواهید داد یا به آن فرصت می دهید تا در سخنرانی غرق شود.

نکته اصلی ایجاد تعادل است گوش دهید و عبارات خاصی را که فکر می کنید مهم هستند یادداشت کنید سپس می توانید با اسلایدهای سخنرانی که باید با اتمام کلاس در دسترس باشند از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای یادگیری بیشتر به پکیج آموزش فن سخنرانی مراجعه نمایید.

سخنرانی ها را با یک تلفن ضبط کنید

اگر نویسنده آهسته ای هستید یا کمی با یادداشت برداری دست و پنجه نرم می کنید استفاده از دستگاه ضبط صدا برای ضبط سخنرانی پشتیبان خوبی است در صورتی که نگران از دست دادن چیزی هستید این روش می تواند بسیار مفید باشد.

با این کار می توانید برای زمان های بعدی خود هم سرگرمی داشته باشید بنابراین بعداً به سخنرانی مدرس خود گوش دهید، به جای اینکه در طول کلاس چند وظیفه ای انجام دهید، تمرکزتان را بر روی سخنرانی بگذارید و نکات اصلی را یادداشت نمایید و نگران از دست دادن مطالب هم نباشید چرا که دستگاه صوت در حال ضبط کردن است. همچنین پیشنهاد می شود به کارگاه آموزش درمان اختلالات یادگیری مراجعه فرمایید.

از ضبط صوت به عنوان جایگزین توجه و یادداشت برداری استفاده نکنید چرا که کمی یادداشت برداری به شما در پردازش اطلاعات مفید می تواند کمک می کند.

این روزها اکثر تلفن های هوشمند از ویژگی های ضبط صدا برخودار هستند اما در صورت عدم موفقیت می توانید چند گوشی ارزان قیمت پیدا کنید یا Soundnote را در لیست برنامه های ضروری خود قرار دهید تا بتوانید در هر زمانی از آن استفاده نمایید.

با دقت توجه نمایید

سلام! هنوز با ما هستید؟ حتی اگر هشت ساعت خواب با کیفیت را مدیریت کرده باشید، از دست دادن تمرکز در یک سخنرانی خسته کننده آسان است.

مراقب باشید که منطقه بندی در کلاس صرفاً به معنای وقت بیشتر برای جبران چیزهایی است که بعداً از دست داده اید یا ناامید شدن به دلیل اینکه چیزی را نمی فهمید. با تمرکز در سخنرانی ها بهتر می دانید که بعداً چیزهای زیادی برای جبران کردن ندارید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله افزایش تمرکز مراجعه فرمایید.

یک قهوه قبل از کلاس ممکن است برای بعضی از افراد مفید باشد اما همیشه باید مطمئن شوید که برای ادامه کار خود سوخت مغزی مناسبی را به خود می دهید.

یادداشت های خود را برجسته ، زیر خط و بزرگ بنویسید

با خط کشیدن، ارائه نکات کلیدی در نکات سخنرانی آسان تر است.

اگر سخنران شما بر موضوعی مهم تأکید دارد توجه به برخی از کلمات یا عبارات به هر روشی به بهترین وجهی به شما کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارید اما با خلاقیت های هنری خود خیلی حواس پرت نشوید.

استفاده از رنگ ها و هایلایترهای مختلف نیز به عنوان ترفند شناخته می شوند (همچنین باعث می شوند صفحات یادداشت های شما هیجان انگیزتر به نظر برسند) اما احتمالاً بهتر است این موارد را بعد از کلاس هنگام خواندن دوباره یادداشت های خود اضافه کنید.

از اختصارات استفاده کنید

این یادداشت های شما هستند قرار نیست علامت گذاری شوند و تنها شخصی که باید قادر به خواندن آنها باشد شما هستید بنابراین کمی وقت بگذارید تا هر کد کوتاه را که با آن راحت هستید کار کنید وآنها زا کدگذاری کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا پکیج آموزش تندخوانی را مطالعه فرمایید.

کلماتی مانند استفاده از “2” به جای “to، too” و “two، da” برای “the، w /” for “with” و غیره را کوتاه کنید.

تا زمانی که می توانید یادداشت های خود را درک کنید مهم نیست که آنها کوتاه می شوند یا حاوی اشتباهات هجی هستند.

مطمئن شوید که واقعاً می توانید آنها را درک کنید! در زمان امتحان باید مجدداً آن ها را مرور کنید پس زیاد با این کار زیاده روی نکنید.

آموزش نکاتی برای یادداشت برداری به صورت اصولی

اصول صحیح یادداشت برداری

حواس پرتی را از خود دور کنید

اگر برای یادداشت برداری از لپ تاپ یا تبلت استفاده می کنید مطمئن شوید که قبل از شروع کلاس از هرگونه حواس پرتی احتمالی خلاص می شوید (به طور کلی توصیه می کنیم یادداشت برداری را با دست انجام دهید، اما برخی از افراد نوشتن را ترجیح می دهند).

تمام برگه ها یا برنامه های دیگر را که در حال اجرا هستید ببندید و WiFi را خاموش کنید تا وسوسه نشوید که شبکه های اجتماعی را بررسی کنید یا اعلان ها حواس شما را پرت کند.

ممکن است فکر کنید در صورت نیاز به جستجوی چیزی که از آن مطمئن نیستید داشتن WiFi مفید است اما به حرف ما گوش کنید چرا که الان زمان انجام چنین کارهایی نیست.

فقط به آنچه می خواهید در مورد آن تحقیق کنید توجه داشته باشید و پس از سخنرانی آن مطالب را مرور کنید در غیر این صورت شما در نهایت با کلی مطالب روبه هستید که نمی دانید با آن ها باید چه کارکنید.

در یادداشت های خود جای خالی بگذارید

اگر چیزی را که گفته شد از دست دادید یا مطلبی کمی گیج کننده پیدا کردید (یا دوباره مشغول فکر کردن در مورد شام خود هستید) فقط آنچه را که می توانید یادداشت کنید و جای خالی بگذارید تا بعداً اطلاعات بیشتری اضافه کنید.

این کار توجه شما را به مناطق خاصی که نیاز به توجه بیشتری دارند جلب می کند و فضای اضافی برای شما ایجاد می کند تا بعداً به آنها بپردازید.

یادداشت های خود را بعد از سخنرانی تایپ کنید

مرور مجدد یادداشت های سخنرانی خود بلافاصله پس از کلاس همیشه ایده خوبی است. خواندن یادداشت های خود به تقویت دانش شما کمک می کند و تایپ کردن آنها بهترین راه برای اطمینان از درک همه چیز است. برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش تکنیک های تقویت حافظه مراجعه فرمایید.

این روش همچنین خواندن یادداشت های خود را هنگام بازگشت برای بازنگری بسیار آسان می کند و احتمال از دست دادن آنها را در میان انبوهی از مجلات در جایی کاهش می دهد.

یادداشت های سخنرانی خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

اگر در کلاس خود دوستان خوبی دارید پس از آن یادداشت های سخنرانی خود را با آن هابه اشتراک بگذارید یا اینکه بخواهید سخنرانی شخص دیگری را بخوانید هیچ ضرری ندارد.

همیشه این شانس وجود دارد که یکی از شما چیزهای حیاتی را که دیگران از دست داده اند انتخاب کرده باشد یا اینکه راهی ساده برای ساده کردن چیزی کاملاً پیچیده پیدا کرده باشید.

انجام این کار نیز کار خوبی است که به شما انرژی خوبی می بخشد و به معنای پردازش مجدد اطلاعات هنگام خواندن یادداشت های دیگران است.

اما به یاد داشته باشید که هرکسی دوست ندارد یادداشت به اشتراک بگذارد بنابراین اگر همکلاسی شما درخواستتان را رد کرد آزرده خاطر نشوید!

دسته‌بندی‌ها