نقش ویتامین ها بر سلامتی و تاثیر آن ها بر تقویت مغز

نقش ویتامین ها بر سلامتی و تاثیر آن ها بر تقویت مغز

بدن انسان به ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند عملکرد خوبی داشته باشد، ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان نقش ویتامین ها بر سلامتی و تاثیر آن ها بر تقویت مغز را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم، اگر شما به مجموعه مقالات پزشکی علاقه مند هستید پیشنهاد می شود تا انتهای مقاله نقش ویتامین ها بر سلامتی با گروه علمی تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

نقش ویتامین ها بر سلامتی و تاثیر آن ها بر تقویت مغز

نقش ویتامین ها بر سلامتی بسیار مهم بوده، به طوری که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و مانع بروز بیماری ها شود در کنار این موارد ضروری است تا اطلاعات کافی در مورد انواع ویتامین ها داشته باشیم.

ویتامین ها و مکمل هایی که ممکن است مغز شما را تقویت کنند

برچسب بسیاری از ویتامین ها و مکمل های موجود ممکن است برخی اوقات ادعاهای بسیار جسورانه ای در مورد چگونگی ارتقا سلامت شما داشته باشد.

متأسفانه اظهارات برخی تولیدکنندگان همیشه توسط آژانس های معتبر خارج بررسی نمی شود. این موضوع دشوار است که بفهمید کدام ویتامین ها ارزش سرمایه گذاری را دارند و در واقع مزایای سلامتی شما را فراهم می کنند.

اولین چیزی که باید بدانید این است که همه چیز اعتیاد به مواد مخدر نیست مکمل های رایجی در دسترس هستند که مطالعات علمی نشان می دهد که آنها مزایای اثبات شده برای برخی شرایط جسمی و روانی را دارند.

کار با پزشک خود، به طور بالقوه می توانید با مکمل ها بر سلامت روان و سلامت مغز خود تأثیر مثبت بگذارید.

در اینجا آخرین اطلاعاتی است که در مورد سلامت روان و ویتامین ها می دانیم را برایتان آورده ایم.

روغن ماهی

روغن های امگا 3 که به آنها اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) نیز گفته می شود برای رشد مناسب سیستم عصبی مرکزی از جمله مغز و چشم مهم هستند.

بهترین منبع شناخته شده روغن امگا 3 روغن های ماهی هستند. همچنین شناخته شده است که برای سلامت روان کودکان و بزرگسالان بسیار مهم است. کاهش PUFA با افزایش احتمال بروز اختلال بیش فعالی با کمبود توجه (ADHDاختلال دو قطبی، افسردگی و اسکیزوفرنی همراه است.

مکمل امگا 3 در افراد مسن در طی 6 ماه علائم افسردگی را با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد اندازه گیری کرد همچنین در این گروه، شناخت بهبود یافت.

پروبیوتیک ها

اصطلاح ضد شهودی “باکتری های خوب” به این معنی است که برخی از باکتری ها در بدن و روی بدن ما زندگی می کنند که در واقع برای ما بسیار مفید هستند و در بعضی موارد برای بقای ما بسیار مهم هستند.

در روده ما یک اکوسیستم داریم که به آن میکروبیوم فلور یا روده نیز گفته می شود. به نظر می رسد که مشخصات باکتری های موجود در روده شما یک عامل تعیین کننده در سلامت روان شما است. شما می توانید با استفاده از پروبیوتیک ها روی محیط باکتریایی روده تأثیر بگذارید.

مقادیر بیشتری از باکتریهای مناسب روده می توانند التهاب و هورمون استرس معروف به کورتیزول را کاهش دهند. این همچنین می تواند به کاهش علائم افسردگی، اضطراب اجتماعی و به بهبود حافظه کمک کند.

مرز بعدی درمان برای شرایط روانی ممکن است دستکاری یا بازآرایی باکتریهای روده برای هدف قرار دادن برخی شرایط باشد. این به عنوان روان پریشی شناخته می شود. به عنوان مثال، ارگانیسم Bifidobacterium infantis ثابت شده است که به کاهش علائم افسردگی و سندرم خستگی مزمن کمک می کند.

ویتامین دی

ویتامین D با توجه به رابطه آشکار بین کمبود و آسیب پذیری COVID-19 در بین ویتامین ها به یک ستاره تبدیل شده است. همچنین به نظر می رسد ارتباطی بین کمبود ویتامین D و افسردگی وجود دارد.

در حال حاضر درک نشده است که آیا کمبود ویتامین D علت یا پیامد افسردگی است یا نه یا اینکه رابطه دیگری بین این دو وجود دارد که هنوز کاملاً ارزیابی نشده است.

به نظر می رسد مصرف مکمل ویتامین D در بزرگسالان و در میان نوجوانان علائم افسردگی را بهبود می بخشد، سطح بالاتری از ویتامین D برای احساس رفاه بیشتر پیش بینی می شود. در افراد جوان، مکمل ویتامین D تحریک پذیری، ناهنجاری های خواب، دشواری تمرکز و خستگی را کاهش می دهد.

ممکن است شواهدی وجود داشته باشد که افراد مبتلا به افسردگی بالینی و کمبود ویتامین D ثابت شده ممکن است پس از بحث و گفتگو با پزشکان از مکمل به عنوان تقویت سایر روش های درمانی بهره مند شوند.

ویتامین D تا حدی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب است بنابراین این امر ممکن است به ویژه در ماه های زمستان و در میان کسانی که در مناطق جغرافیایی با نور خورشید محدود زندگی می کنند یا به دلیل رنگدانه های پوستی، جذب نور خورشید کمتری دارند صادق باشد.

ویتامین های B

ویتامین های B یک خانواده شامل هشت ویتامین است که عبارتند از :

  • تیامین (B1)
  • نیاسین (B3)
  • اسید فولیک (B9)
  • کوبالامین (B12)

شناخته شده است که همه ویتامین های B نقش مهمی در سلامتی ما دارند اما به نظر می رسد به ویژه ویتامین B12 و اسید فولیک به نوعی با وجود علائم افسردگی ارتباط دارند.

ویتامین ها چگونه سلامتی انسان را ارتقا می دهند

نقش ویتامین ها بر سلامتی

کمبودهای موجود در ویتامین B12 و اسید فولیک در مواد مغذی بیشتر در افراد افسرده دیده می شود در مقایسه با افرادی که افسرده نیستند. اسید فولیک کم ممکن است محرک بین رابطه قوی بین اعتیاد به الکل و افسردگی باشد.برای مطالعه بیشتر به کارگاه های پزشکی مراجعه فرمایید.

در مناطقی که رژیم های غذایی به طور طبیعی دارای غذاهای غنی از اسید فولیک هستند مانند چین، جمعیت این منطقه در طول زندگی میزان افسردگی کمتری دارد.

سطح اسید فولیک پایین ممکن است در واقع پاسخ کامل به داروهای ضد افسردگی را مهار کند. مکمل با اسید فولیک و B12 می تواند به طور بالقوه نتایج درمان را بهبود بخشد.

ویتامین K

در یک مطالعه آمریکایی های مسن که بیشترین میزان دریافت ویتامین K را در رژیم غذایی داشتند احتمال بروز علائم افسردگی پایین تر بود.

یک مطالعه امیدوار کننده دیگر روی حیوانات نشان داد که مکمل ویتامین K به مدت 10 هفته و به دنبال آن آزمایشات رفتاری منجر به بهبود عادی قند خون و همچنین کاهش افسردگی و اضطراب می شود.

ویتامین سی

ویتامین C از سلولهای عصبی که سلولهای مغز و سیستم عصبی هستند محافظت می کند. شناخته شده است که این ویتامین باعث کاهش التهاب در این سلول ها می شود و رشد مغز را تحت تأثیر قرار می دهد.

کمبود ویتامین C می تواند منجر به اختلال شناختی و ناهنجاری های رفتاری شود. برعکس به نظر می رسد مکمل ویتامین C با توجه به تأثیر آن بر اضطراب، بیماری آلزایمر و افسردگی اساسی نقش پیشگیری و درمانی داشته باشد.

سخن آخر

ممکن است طاقت فرسا باشد که به چند جنبه سلامتی فکر کنید. به نظر می رسد برای داشتن سلامت مطلوب جسمی و روانی فرد باید ورزش کند، غذاهای سالم بخورد، مطالعه کند، شاید به دنبال درمان ، مراقبه و موارد دیگر باشد.

مصرف یک مشت ویتامین در کنار سایر فعالیت ها ممکن است جذاب به نظر نرسد. با این حال این خبر مهیج است که برخی مکمل ها با داده های تحقیقاتی درمورد میزان مفید بودن آنها برای شما پشتیبانی می شوند.

شما می خواهید قبل از استفاده از مکمل های رژیم خود با پزشک خود مشورت کنید تا اطمینان حاصل کند که این داروها با سایر بیماری هایی که دارید یا داروهای مصرفی شما تداخل ندارند.