درمان استرس بارداری در کرونا و معرفی راه های کاهش استرس

درمان استرس بارداری در کرونا و معرفی راه های کاهش استرس

در دوران کرونا مادرانی که باردار هستند خیلی دچار استرس می شوند و نگران هستند که مشکلی برای فرزندشان ایجاد شود، ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان درمان استرس بارداری در کرونا و معرفی راه های کاهش استرس را در اختیار شما مخاطبین عزیز وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم پس اگر مایل هستید تا در رابطه با درمان استرس در زمان بارداری بیشتر بدانید تا انتها مقاله درمان استرس بارداری در کرونا با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

درمان استرس بارداری در کرونا و معرفی راه های کاهش استرس

در مقاله درمان استرس بارداری در کرونا روش هایی را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید بر فشارهای روحی و روانی ناشی از بیماری در این دوره غلبه نمایید.

درک استرس بارداری در طی کرونا

مطالعات نشان می دهد که استرس در دوران بارداری احتمالاً روی جنین در حال رشد تأثیر می گذارد به همین ترتیب محققان از دانشگاه ایالتی واشنگتن تلاش کردند تا بفهمند که همه گیری COVID-19 چگونه باعث استرس به زنان باردار و پس از زایمان می شود و آنها چه اقداماتی را برای مقابله با این استرس انجام می دهند.

مطالعه اخیر آنها منتشر شده در BMC Pregnancy and Childbirth نتایج تحقیقات را نشان می دهد و پیشنهاداتی را برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ارائه می دهد تا به شما در کاهش فشارهای استرس همه گیر در زنان پری ناتال کمک کند.پیشنهاد می شود تا مقاله توکوفوبیا را مطالعه نمایید.

در حالی که بسیاری از آنها عوامل استرس زا را در طی همه گیری تجربه کرده اند اما زنان باردار و پس از زایمان علاوه بر استرسی که توسط بسیاری دیگر ایجاد شده استرس های اضافی نیز دارند.دکتر سلستینا باربوسا لیکر نویسنده اصلی توضیح می دهد از آنجا که استرس در دوران بارداری بر رشد جنین تأثیر می گذارد ما باید به کاهش این عوامل استرس زا در زنان باردار و پس از زایمان کمک کنیم.

درباره مطالعه

این مطالعه 125 زن باردار و 37 زن پس از زایمان را از طریق پرسشنامه ای بررسی کرد که عوامل استرس زا، راهکارهای مقابله ای و جمعیتی آنها را ارزیابی می کند 79٪ از شرکت کنندگان زنان سفیدپوست غیر اسپانیایی تبار و 96٪ تحت پوشش بیمه درمانی بودند.

این نمونه تصویری کم جمعیت از استرس مربوط به بارداری در کرونا را نشان می دهد که محققان امیدوارند در آینده گسترش یابد.برای مطالعه بیشتر به مقاله افسردگی ناشی از بارداری مراجعه فرمایید.

از نمونه، آنها توانستند تعیین کنند که سطح استرس در جمعیت اقلیت کم درآمد و نژادی بیشتر است و مکانیزم های مقابله ای که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند بالاتر است.

عوامل استرس زای مشترک

علاوه بر استرسی که همه ما در طی همه گیری با آن دست و پنجه نرم می کنیم زنان باردار و مادران جدید نیز با این مشکلات روبرو هستند:

  • عدم دسترسی به غذای سالم به دلیل محدودیت های پناهگاه در محل یا مشکلات مالی
  • عدم دسترسی به منابعی مانند پوشک، دستمال مرطوب و شیر خشک یا وسایل مورد نیاز کودک
  • ترس از این که کودک آنها با COVID-19 بیمار شود
  • ترس از اینکه خود یا شریک زندگی آنها به COVID-19 مبتلا شوند
  • احساس عدم آمادگی برای تولد
  • قرارهای مهم قبل از زایمان از دست رفته است
  • مشکل در دستیابی به مراقبت های بهداشتی
  • عدم حمایت اجتماعی در بارداری و بعد از زایمان

اگرچه بسیاری از زنان با کمبود حمایت اجتماعی دست و پنجه نرم می کنند اما برخی از زنان بیش از حد با آن دست و پنجه نرم می کنند باربوسا لیکر فاش کرد که شرکت کنندگان ما خاطرنشان کردند که وقتی از آنها خواسته اند که در طی بیماری همه گیر شخصاً به ملاقات نروند سعی در جریحه دار کردن اعضای خانواده داشتند.

سازوکارهای مقابله

به منظور انجام این مطالعه از زنان خواسته شد تا استراتژی های مقابله ای را که از آنها استفاده می کردند از لیست ارائه شده انتخاب کنند یافته های کلیدی نشان داد که زنان پس از زایمان بیشتر از زنان باردار می توانند از راهکارهای مقابله استفاده کنند.

به طور خاص آنها بیشتر احتمال دارد که از تماشای اخبار همه گیر شدن استراحت، خوردن غذاهای سالم، محدود کردن الکل و یا مواد مخدر، ورزش و ارتباط اجتماعی با دیگران فاصله بگیرند.

دلیل این امر ممکن است این باشد که یک نوزاد جدید زنان را مجبور به تمرکز بر روی موضوعی غیر از پوشش خبری می کند و دوستان و خانواده را ترغیب می کند که بیشتر در این مورد چک کنند.

همچنین مشخص شد که زنانی که درآمد بالاتری دارند بیشتر از کسانی که درآمد کمی دارند سازوکارهای مقابله ای را به کار می گیرند.

توصیه هایی برای کاهش استرس

پیاده روی و استراحت در اخبار می تواند در کاهش استرس مفید باشد اما خانواده ها به راه های عملی برای رفع عوامل استرس زا نیز نیاز دارند. ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، دوستان، خانواده و افراد باردار همگی در کاهش فشارهای روانی تجربه شده در بارداری نقش دارند.

باربوسا لیکر پیشنهاد می کند: برای عموم مردم ما از آنها می خواهیم که اعضای خانواده، دوستان و همکاران خانواده باردار و پس از زایمان (از فاصله ای امن!) را بررسی کنند تا ببینند در صورت نیاز به هر کاری آیا می خواهند با دیگران ارتباط برقرار کنند وضعیت آنها چگونه است؟ برای تعاملات اجتماعی.

کمبود منابع

ناتوانی در دستیابی به غذای سالم در بارداری نگران کننده و استرس آور است باربوسا لیکر می گوید: “کمبود مواد مغذی کلیدی در دوران بارداری بر رشد جنین و سپس رشد کودک تأثیر می گذارد اگر به هر دلیلی در تلاش برای دستیابی به غذای سالم در بارداری هستید راه حل هایی وجود دارد.

اگر توانایی تهیه وسایل لازم برای مراقبت از کودک خود را ندارید برای پشتیبانی به پزشک متخصص اطفال بیمارستان محلی یا دفتر خدمات اجتماعی شهرستان مراجعه کنید. شایری لاکی مشاور بهداشت رفتاری و LPC در Howard Brown Health می گوید: آنها می توانند شما را با خدمات مبتنی بر جامعه یا حتی محصولات رایگان ارتباط دهند.

در سطح ملی WIC یک برنامه تغذیه ای است که برای خانواده های باردار، شیردهی و پس از تولد و کودکان تا پنج سال تهیه می شود.

WIC منبع بسیار خوبی برای ایمن سازی غذا و حتی صندلی ماشین است. شایری لاکی توصیه می کند زنان می توانند با تماس با دفتر خدمات اجتماعی شهرستان محلی خود به خدمات WIC دسترسی پیدا کنند.

زنان در این مطالعه دستیابی به لوازم مورد نیاز کودک مانند پوشک، شیرخشک کودک و دستمال مرطوب را نیز چالش برانگیز می دانند سفارشات در خانه، کمبود درآمد مالی و کمبود سهام موجود همه این نگرانی را برای شرکت کنندگان ایجاد کرده است.

با ارجاع تیم پزشکی می توانید به مددکاران اجتماعی در بیمارستان محلی خود دسترسی پیدا کنید آنها می توانند شما را با خدمات محلی که می توانند در تأمین منابع لازم برای شما کمک کنند مرتبط کنند.

لاکی اضافه می کند شبکه ملی پوشک بانک منبع بسیار خوبی برای ایمن سازی پوشک است زیرا آنها برای ارائه این خدمات ارزشمند با سازمان های سراسر ایالات متحده همکاری کرده اند.

اگرچه عدم مراقبت از کودکان یکی از نگرانی های اصلی شرکت کنندگان در مطالعه نبود نویسندگان مطالعه توصیه می کنند ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در این مورد با خانواده ها تماس بگیرند برای بسیاری از خانواده ها این ممکن است یک نگرانی باشد و از اهمیت حیاتی برخوردار است که کودکان در یک محیط امن قرار بگیرند.

این امر به ویژه با توجه به اینکه پدربزرگ و مادربزرگ اغلب ساختار مراقبت از کودک را برای خواهر و برادر بزرگتر در حدود زمان تولد تشکیل می دهند بسیار مهم است. در طول COVID-19 پدربزرگ و مادربزرگ از آسیب پذیرترین افراد هستند که ظرفیت آنها در ارائه مراقبت از کودک را محدود می کند.برای مطالعه بیشتر به مقاله تاثیر کرونا بر سلامتی زنان مراجعه فرمایید.

یک بار دیگر لاکی توصیه می کند که ارتباط با خدمات اجتماعی در بیمارستان شما می تواند شما را با منابع لازم در منطقه شما از جمله گزینه های مراقبت از کودکان مرتبط کند.

احساس آمادگی برای تولد

حداقل یک چهارم زنان در هنگام همه گیری ملاقات های قبل از تولد با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود را از دست داده اند در حالی که بیش از یک سوم آنها از طریق سلامتی ملاقات کرده اند. زنان به دلیل این عدم دسترسی به خدمات بهداشتی خود را برای زایمان آماده نکردند آنها همچنین با لغو یا کاهش در کلاسهای حضوری حضوری و گروههای پشتیبانی قبل از تولد از عدم حمایت اجتماعی رنج بردند.

چگونه می توان میزان استرس را کاهش داد

درمان استرس بارداری در کرونا

محققان پیشنهاد می کنند که ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با خدمات ارائه شده توسط مرکز آنها یا خدمات ارائه شده از خارج در منطقه محلی آشنا شوند برای سلامت روان زنان باردار و پس از زایمان مهم است که آنها به اطلاعات و پشتیبانی بهداشتی با کیفیت دسترسی داشته باشند.

گروه های پشتیبانی آنلاین و telehealth (سلامتی از راه دور) برای رفع برخی از شکاف ها کمک می کنند با این وجود دسترسی به یک دستگاه الکترونیکی و اتصال به اینترنت پایدار برای همه امکان پذیر نیست خانواده های کم درآمد و کسانی که در مکان های دور از دسترس هستند ممکن است برای دسترسی به خدمات آنلاین مشکل داشته باشند.

لاکی توصیه می کند که در اکثر بیمارستان های ایالات متحده هنوز باید قرار ملاقات حضوری، کلاس های زایمان و پشتیبانی از افرادی که به سلامت از راه دور دسترسی ندارند ارائه شود برای پرسیدن این موارد مهم است که با ارائه دهنده خدمات بهداشتی محلی خود صحبت کنید.

راهنمای ملی والدین (1.855.4A Parent) همچنین گزینه خوبی برای زنان بدون دسترسی به اینترنت است.” به لاکی توصیه می کند.

نگرانی در مورد قرارداد COVID-19

نیمی از شرکت کنندگان در مورد ابتلای کودک خود به COVID-19 در بیمارستان تحت فشار قرار گرفتند استرس خود یا شریک زندگی خود که به ویروس مبتلا شده از نزدیک دنبال می شود آنها نگران بودند که این از نظر جدایی از نوزاد و نتایج سلامتی برای همه دست اندرکاران به چه معناست.

این یک استرس واقعی برای همه است بهتر است این نگرانی را با بیمارستانی که قصد تولد آن را دارید در میان بگذارید. سوالات را بپرسید دریابید که چه محدودیت ها و دستورالعمل هایی در مورد زایمان و مراقبت از نوزاد وجود دارد آنها چه اقدامات ایمنی دارند و انتظار شما چیست؟

آنچه شما انتظار دارید با تغییر همه گیر تغییر می کند CDC برای کمک به کاهش خطر قرار گرفتن در معرض COVID-19 رهنمودهایی را برای زایمان ارائه می دهد با اجرای این دستورالعمل ها می توانید مدت اقامت کمتری داشته باشید بازدیدکنندگان محدودی دارید و استفاده از ماسک و سایر لباس های محافظ شخصی توسط کارمندان استفاده می شود.

توصیه های عمومی برای کاهش استرس

اگر ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در مورد کاهش استرس در دوران بارداری مکالمه را شروع نمی کند انجام این کار مشکلی ندارد در مورد منابع موجود که به شما در رفع نیازهای شخصی شما کمک می کنند سال کنید. منابع معمولاً بیش از آنچه ما از آن آگاه هستیم در دسترس است و شما فقط به کسی نیاز دارید که شما را به مسیر درست هدایت کند تا به شما کمک کند این فشار روانی را برای شما کاهش دهد.

مددکاران اجتماعی و سایر ارائه دهندگان بهداشت روان مانند روانشناسان و مشاوران مجاز به طور معمول در بیمارستان های ایالات متحده در بخش های مختلف از جمله واحدهای قبل و بعد از تولد کارکنان هستند لاکی توصیه می کند نقش این افراد وکالت برای بیماران ارائه حمایت بهداشت روان و تأمین منابع مورد نیاز بیمار برای دستیابی به نتیجه مثبت سلامتی است.

به یاد داشته باشید که از تماشای اخبار حوادث اجتناب کنید بدن خود را تا جایی که می توانید حرکت دهید به دیگران اجازه دهید از راه دور به شما کمک کنند، ارتباط اجتماعی داشته باشید و از درخواست کمک نترسید.

دسته‌بندی‌ها