گام به گام تجربی پایه دهم | یازدهم | دوازدهم

نوع فایل
PDF
حجم فایل
1.5 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

کتاب گام به گام تجربی برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت کامل می تواند به شما کمک کند تا خیلی جامع تمامی دروس رشته تجربی را فرا بگیرید. هنگامی که در روز اول مدرسه فرزندتان را به کلاس درس می برید و او تازه مدرسه را آغاز می کند یکی از مواردی که به فکرتان خطور می کند این است که چگونه می توانید بهترین منابع درسی و امکانات آموزشی را برای فرزندتان فراهم کنید.

با توجه به رشد و پیشرفتی که در تمامی بخش های زندگی افراد ایجاد شده است امروزه ما شاهد توسعه در بخش های آموزشی مدارس هستیم. به عنوان مثال در دهه ۶۰ تنها منبع درسی دانش آموزان کتاب های درسی شان بوده است و آنها به غیر از کتاب به چیز دیگری دسترسی نداشته اند. اما این شرایط به کلی تغییر کرده است و امروزه شما می توانید به راحتی به تمامی امکانات درسی دسترسی آسان داشته باشید.

ما در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین و جامع ترین پکیج های آموزشی با عنوان مجموعه گام به گام رشته تجربی برای پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم را در اختیار شما افراد علاقه مند قرار دهیم.

مجموعه کامل گام به گام تجربی

این بسته آموزشی به صورت کامل شامل تمامی دروس رشته تجربی است که شما می توانید در کنار کتاب های درسی تان به این پکیج آموزشی نیز دسترسی داشته باشید. شایان ذکر است که پکیج کامل گام به گام رشته تجربی شامل تمامی دروس بوده و حتی شما می توانید برای کنکور رشته تجربی نیز از آن استفاده کنید.

گام به گام چیست؟

در ابتدا لازم است تا به صورت کامل با کتاب های درسی آشنا شویم و بدانیم که هر ساله تعداد زیادی کتاب درسی برای تمامی مقاطع چاپ می شود که دارای بخش های مختلفی می باشد. لازم است اشاره شود که در سال های اخیر با توجه به مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است اساتید صاحب نظر به این نتیجه رسیده اند که در تالیف کتاب های درسی باید به نکات زیادی توجه داشته باشند تا بتوانند کتابی مناسب برای هر پایه تحصیلی منتشر کنند.

پکیج کامل گام به گام تجربی ویژه تمامی پایه های تحصیلی

به عنوان مثال لازم است تا در هر کتاب به موارد زیر توجه نماییم :

  • متن های کتاب چقدر باید ساده باشند؟
  • سیر توالی دروس به چه صورت باشد؟
  • از چه رنگ هایی در تصاویر کتاب استفاده شود؟
  • در چه بخش هایی از نمودار و جدول و تصاویر استفاده شود؟
  • از دانش آموزان چه سوالاتی پرسیده شود؟
  • فعالیت های که به دانش آموزان داده می شود به چه صورت باشد؟

رشته تجربی

زمانی که دانش آموزان پایه نهم خودشان را به اتمام می رسانند باید انتخاب رشته انجام دهند و یکی از رشته هایی که مورد پسند بسیاری از دانش آموزان و خانواده هایی ایرانی است رشته تجربی بوده که تقریبا ۴۶ درصد از دانش آموزان در این رشته تحصیل می کنند. پیشنهاد می شود تا به پکیج بانک تست رشته تجربی ویژه کنکور مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است که انتخاب رشته موضوع بسیار مهمی است که می توانید بر آینده فرد تاثیر بسیاری زیادی بگذارد. چرا که انتخاب رشته به صورت مستقیم با آینده شغلی فرد مربوط است و همواره تمامی افراد قبل از انتخاب رشته باید به فکر آینده شغلی خودشان نیز باشند.

به یاد داشته باشید که رشته تجربی مانند سایر رشته های دیگر نیاز به مهارت هایی دارد که داوطلبین این رشته باید به آن مجهز باشند. چرا که اگر می خواهید در رشته تجربی موفق شوید باید به خوبی در این رشته مطالعه نمایید تا در آینده دچار مشکل نشوید و بتوانید به موفقیت های تحصیلی دست پیدا کنید.

اگر شما به شغل هایی مانند پزشکی، داروسازی، اتاق عمل، جراحی، مهندسی شیمی، فیزیوتراپی و مانند این موارد علاقه مند باشید لازم است تا وارد رشته تجربی شوید.

در تعریف رشته تجربی باید بیان کنیم که این رشته در مورد انسانها، زیست، طبیعت و عوامل طبیعی مطالعه می کنید و در نهایت نتایجی که در این زمینه به دست می آید را به دانش آموزان یاد می دهد.

هدف رشته تجربی

به طور کلی باید بدانیم که رشته تجربی آناتومی انسان و سایر موجودات را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند بخش های مختلف آن را بشناسد و روش هایی برای درمان بسیاری از بیماری هایی که برای انسان و سایر حیوانات وجود دارد را کشف کند. این کار موجب می شود تا بتوانیم از منقرض شدن بسیاری از گونه های حیوانی و گیاهی جلوگیری نماییم.

در کنار این موارد باید اشاره شود که طبیعت و محیط زیستی که در آن زندگی می کنیم نقش مهمی در زندگی ما دارد و هرگز نمی توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم. چرا که اگر خواسته یا ناخواسته به محیط زیست خود آسیب وارد کنیم باعث می شود تا حیات زندگی را برای انسان های امروزی و سایر انسان هایی که در آینده به دنیا می آید تخریب کنیم و در نتیجه اکوسیستم با تغییرات بسیاری مواجه می گردد.

با توجه به مواردی که گفته شد متوجه می شویم رشته تجربی بسیار نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته و باید به این رشته توجه ویژه ای داشته باشیم. چرا که متخصصین این رشته می توانند به سلامت انسان، حیوانات، گیاهان و طبیعت بسیار کمک کنند.

مهارت های لازم برای رشته تجربی

افرادی که وارد رشته تجربی می شوند باید به صورت تخصصی با حل مسائل ریاضی، به خاطر سپردن مفاهیم شیمی، زیست و سایر موارد آشنا باشند و حافظه بسیار خوبی داشته باشند. بنابراین اگر دانش آموزی می خواهد وارد رشته تجربی شود و در این رشته به موفقیت دست پیدا کند باید به این نکات توجه کند و به خوبی مطالعه نماید تا در آینده به فردی موفق در رشته تجربی تبدیل شود.

کنکور تجربی

با توجه به علاقه زیادی که به رشته تجربی وجود دارد و دانش آموزانی که تمایل دارند تا وارد زیر شاخه های رشته تجربی شوند رقابت سنگینی در کنکور تجربی وجود دارد و به همین دلیل لازم است شما تمرکزتان را بر روی دروس تخصصی رشته تان بگذارید.

بخش های مختلف کتاب گام به گام

در قسمت بالا متوجه شدیم که کتاب درسی به چه صورت است و شامل چه بخش هایی می باشد. حالا لازم است تا با کتاب گام به گام آشنا شویم. در کتاب درسی بخش هایی وجود دارد که به دانش آموزان سوالاتی داده می شود تا فرد بتواند با توجه به آن چیزی که مطالعه کرده است به آن سوالات پاسخ دهد. در این زمینه گام به گام به دانش آموزان کمک می کند تا بتوانند به پاسخ ها دسترسی داشته باشند و با توجه به آن چیزی که خودشان پاسخ می دهند و آن چیزی که در گام به گام آمده است به یک پاسخ صحیح دست پیدا کنند.

گام به گام به مزایایی دارد؟

در خصوص استفاده از گام به گام باید اشاره شود که هم دانش آموزان و هم معلمان می توانند از کتاب گام به گام استفاده کنند تا فرایند آموزش تسهیل تر شود. به عنوان مثال می توانید برای دروس حفظ کردنی از گام به گام به خوبی استفاده کنید و در این زمینه کتاب گام به گام بهترین ابزار برای شما محسوب می شود.

گام به گام رشته تجربی برای پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم

همچنین با توجه به مفهومی بودن برخی از سوالات می توان از این کتاب برای بررسی دقیق تر موضوع استفاده کرد و پاسخ خودتان را با پاسخی که در کتاب گام به گام آمده است مقایسه نمایید. در کنار این موضوع باید اشاره شود که بسیاری از تمریناتی که در کتاب درسی آمده است به صورت کامل در آزمون کنکور نیز می آید و به همین دلیل شما دانش آموزان می توانید با تسلط کامل بر مباحث کتاب و مراجعه به کتاب گام به گام تمامی تمرینات را به خوبی انجام دهیم و به تمامی دروس تسلط پیدا کنید.

استفاده معلم ها از کتاب گام به گام

همانطور که اشاره شد کتاب گام به گام حتی توسط معلمان هم مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانند فرایند تدریس را تسریع نمایند. زیرا هنگامی که معلم مبحثی را آغاز می کند می تواند با توجه به مواردی که در کتاب گام به گام آمده است به خوبی تدریس نماید.

لازم به یادآوری است که وقتی دانش آموزان درگیر حل مسئله ای هستند و نمی دانند که پاسخ یک سوال را چگونه پیدا کنند می توانند به راحتی و با مراجعه به گام به گام پاسخ و راه حل سوال را پیدا کنند و در این زمینه هم در وقتشان صرفه جویی نمایند و هم با چند بار تمرین موفق می شوند تا به خوبی بر آن سوال مسلط شوند و بدانند که چگونه در آزمون ها نیز به چنین سوالاتی پاسخ دهند.

اگر شما دانش آموز رشته تجربی در هر یک از پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم هستید پیشنهاد می کنیم تا این بسته آموزشی بی نظیر را از این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان دانلود نمایید تا بتوانید به راحتی به تمامی متون کتاب مسلط شوید و همچنین برای آزمون کنکور خودتان را آماده نمایید.

بسیار مهم است که هر فردی به آینده شغلی خودش توجه کند و بداند درسی که می خواهد بخواند در آینده چه فایده ای برای او دارد. در این صورت فرد می تواند به راحتی رشته ای که مدنظر دارد را انتخاب کند و در دانشگاه به خوبی آن را مطالعه کند و به متخصص آن رشته تبدیل شود تا بتواند به مردم و جامعه خویش خدمت رسانی نماید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.