درک پایان رابطه و مهارت کنار آمدن به شکلی صحیح با شکست عاطفی

درک پایان رابطه و مهارت کنار آمدن به شکلی صحیح با شکست عاطفی

مسلماً پایان رابطه بسیار دردناک است و فشار روانی بسیاری برای افراد ایجاد می کند، اما لازم است تا طرفین مهارت های لازم برای کنار آمدن با این شکست را فرا بگیرند. ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان درک پایان رابطه و مهارت کنار آمدن به شکلی صحیح با شکست عاطفی را در اختیار شما روانشناسان عزیز و تمامی مخاطبین گرامی وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم، پس اگر کنجکاو هستید تا بدانید که در پایان رابطه چگونه به شکل صحیحی جدا شوید تا انتهای مقاله درک پایان رابطه با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

درک پایان رابطه و مهارت کنار آمدن به شکلی صحیح با شکست عاطفی

دانستن مهارت های درک پایان رابطه به شما کمک می کند تا بتوانید به شکلی صحیح و انسانی از شریک زندگی تان جدا شده و مشکلی برایتان ایجاد نشود.

چگونه یک رابطه را به روش صحیح پایان دهیم

وقتی عاشق می شویم غالباً اعتقاد داریم که این رابطه تا ابد ادامه خواهد داشت. ما همیشه امیدواریم که این یکی باشد که این بار متفاوت است و هیچ راهی برای شکستن شما وجود ندارد.پیشنهاد می شود تا مقاله درمان قلب شکسته را مطالعه فرمایید.

به جز بعضی اوقات ممکن است آن اتفاقات رخ دهد و شما از هم بپاشید اگر فقط به میزان طلاق نگاهی بیندازیم تحقیقات نشان می دهد که این میزان در حدود 50٪ است (اگرچه اندازه گیری میزان طلاق نسبت به مقایسه ازدواج با طلاق در یک سال پیچیده تر است) از آنجا که نظارت دقیق بر آنها انجام نمی شود به دست آوردن نرخ مشارکت های گاه به گاه و قانون عادی که از هم می پاشد دشوارتر است.

روابط به دلایل بسیار متنوعی پایان می یابد درگیری یکی از دلایل رایج است اما گاهی اوقات دلایل دیگری را نیز در بر می گیرد که به معنای پایان دادن به رابطه با شخصی است که هنوز برای او مهم هستید وقتی این اتفاق می افتد شما باید یاد بگیرید که چگونه از شخصی که دوستش دارید جدا شوید.

چرا و چگونه پایان رابطه اتفاق می افتد؟

بیشتر ما با این امید که هرگز مجبور به پایان دادن به آنها نیستیم وارد روابط می شویم ازدواج به ویژه بر این اساس بنا شده است که “تا زمانی که مرگ ما را از بین نبرد” باقی خواهد ماند.همچنین لازم است تا کارگاه روانشناسی عشق را مشاهده نمایید.

دلایل عمده این جدایی ها شامل اختلاف شخصیت، کمبود وقت گذراندن با هم، خیانت، عدم تعاملات مثبت بین زن و شوهر، رضایت جنسی کم و رضایت کلی از روابط عمومی است.

پایان دادن به رابطه یکی از سخت ترین کارهایی است که باید انجام دهیم فرقی نمی کند که در کجای جدایی قرار داشته باشید دانستن چگونگی قطع رابطه خوب (از جمله نحوه قطع رابطه با شخصی که دوست دارید) می تواند به شما کمک کند تا این انتقال برای هر دو شریک نرم و روان شود.

چگونه راه درست را بشکنیم

ما می گوییم “راه درست” اما در واقعیت هیچ راه درست یا “بهترین” برای جدا شدن وجود ندارد هر رابطه ای متفاوت است و هر فردی در یک رابطه متفاوت است این شما هستید که باید شخصیت، نیازها و احساسات همسرتان را هنگام مطالعه این مقاله در نظر بگیرید و بفهمید که چگونه چیزها را پایان می دهید.

تشخیص دهید که هرگز این کار آسان نیست

بدانید که هیچ راهی بدون درد برای جدایی وجود ندارد همه ما آرزو می کنیم که بتوانیم بدون آسیب و درد به روابط خود پایان دهیم اما مهم نیست که هرچه رابطه قطع شود پایان رسمی آن باعث درد هر دو طرف خواهد شد هنگامی که تأیید کردید که دردی وجود دارد می توانید برای عواقب پس از آن آماده شوید.

رو در رو انجام دهید

اگر تا به حال از طریق متن یا ایمیل رها شده اید (یا اینکه کلاً به صورت ناگهانی غیب شده است) می دانید که توجه به شما خیلی کم است که شخص مقابل حتی به خود زحمت نمی دهد شخصاً به شما بگوید چه احساسی دارد چرا همین کار را برای شخص دیگری انجام می دهیم؟برای مطالعه بیشتر مقاله غیب شدن ناگهانی در رابطه را بخوانید.

شریک زندگی شما شایسته وقار مکالمه رو در رو است یک محیط صمیمی مسلماً بهتر است اما اگر نگران هستید که شریک زندگی خود واکنش خشن نشان دهد یک مکان عمومی امن تر خواهد بود.

آموزش درمان شکست عاطفی

درک پایان رابطه

صادق باشید اما خیلی جزئیات ندهید

به طور کلی مردم می خواهند بدانند که چرا دیگران رابطه شان را قطع می کنند گرچه به نظر می رسد شما فرد جاه طلبی نیستید پاسخی صادقانه به نظر می رسد اما در واقع عزت نفس یا عزت شریک زندگی شما را حفظ نمی کند.

استفاده از یک جمله انعکاسی مانند “من احساس نمی کنم از نظر جنسی با هم سازگار هستیم” یا “فکر نمی کنم اهداف بلند مدت ما دیگر همسو شوند” روش های زیبایی برای بیان احساسات شما هستند از کارهایی که شخص مقابل مرتکب اشتباه شده است استفاده نکنید یا از جمله هایی مانند “این تو نیستی، من هستم” استفاده نکنید.

تسلیم مشاجرات و اعتراضات نشوید

اگر این جدایی برای شخص مقابل غافلگیرکننده است آنها ممکن است سعی کنند بحث کنند اعتراض کنند یا دلایلی بیان کنند که چرا باید با هم بمانید و یک بار دیگر دوباره امتحان کنید اگر در مرحله از هم گسیختگی باشید اکنون هیچ چیز نمی تواند رابطه را برقرار یا احیا کند تسلیم شدن فقط امر اجتناب ناپذیر را به تأخیر می اندازد.

یک پایان رابطه تمیز را انجام دهید

پیشنهاد نمی کنم دوست بمانید از گفتن “بیایید در تماس باشیم” خودداری کنید برای حرکت از روابط عاشقانه باید از درگیری عاطفی بیشتر با شریک زندگی قبلی خودداری کنید.

همدردی نشان دهید

غم و اندوه خود را از این جدایی ابراز کنید و موارد خوب در مورد اوقات مشترک خود را به اشتراک بگذارید قطع ارتباط احساس خیلی بدی دارد با صحبت در مورد اوقات خوبی که با هم به اشتراک گذاشته اید می توانید درد جدایی را کمتر کنید.

چنین جمله ای را بگویید: “تو در مورد آشپزی خیلی چیزها را به من یاد دادی و من به لطف تو الان یک آشپز بهتری هستم” یا چیزی شبیه آن. شما می خواهید به طرف مقابل خود بگویید که علی رغم پایان رابطه تأثیر مثبتی در زندگی شما داشته است.

شاید شما هم بخواهید چنین این جمله ای را بگویید: “من امیدوار بودم که با هم پیر شویم و از این اتفاق ناراحتم” این نشان می دهد که شما برخی از احساسات صدمه دیده شریک زندگی خود را در مورد امیدهای شکسته به اشتراک می گذارید.

از سرزنش یا شرمندگی خودداری کنید

از تبدیل شخص مقابل به “آدم بد” خودداری کنید هیچ کس کامل نیست شما نیز خطاهایی دارید و تبدیل شریک زندگی قبلی خود به شخص شیطانی مفید نیست (جدا از موارد آشکار خشونت اما این نوع رابطه ای نیست که ما در اینجا درباره آن صحبت می کنیم).

آنها ممکن است کارهای بدی مانند تقلب انجام داده باشند اما آنها نیز انسان هستند بهتر است احساسات خود را نسبت به آنچه آنها انجام داده اند حل کنید (اگر کار اشتباهی مرتکب شده باشند) به جای اینکه چه کسانی هستند.

به خودتان وقت بدهید تا غمتان را از ذهنتان بیرون کنید

حتی اگر شما تنها فردی باشید که رابطه را خاتمه می دهید یک دوره دل شکستگی، غم و درد وجود خواهد داشت این یکی از دشوارترین قسمت ها برای فهمیدن نحوه جدا شدن از شخصی است که دوستش دارید شما هنوز هم به آنها اهمیت می دهید اما باید دلایل عدم موفقیت این رابطه را به خود یادآوری کنید.حتماً کارگاه درمان شکست عشقی را مشاهده نمایید.

درک کنید که شما همچنین باید خود را با شرایط جدید سازگار کنید خود را با افرادی که دوستشان دارید محاصره کنید کارهایی انجام دهید که باعث خوشحالی شما شود و به یاد داشته باشید که گریه و ناراحتی کاملاً مشکلی ندارد.

سخن پایانی

در هر شرایط جدایی مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید مهربانی و دلسوزی است به راحتی می توان احساس شخصی که طرف مقابل را گرفتار احساسات خود می کند فراموش کرد اما مهم است که از متمرکز کردن کل مکالمه روی خود خودداری کنید اگر با مهربانی و مهربانی برخورد کنید همه چیز برای همه آسان تر خواهد بود.

دسته‌بندی‌ها