یادگیری زبان اشاره و نگاهی به چالش های موجود و رفع هر یک از آن ها

یادگیری زبان اشاره و نگاهی به چالش های موجود و رفع هر یک از آن ها

زبان اشاره دارای قواعد و دستورات مخصوص به خود بوده و کسانی که به این یادگیری این زبان علاقه مند هستند باید مهارت های خاص و ویژه آن را بیاموزند تا بتوانند به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کنند. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان یادگیری زبان اشاره و نگاهی به چالش های موجود و رفع هر یک از آن ها را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم. پس اگر شما هم تصمیم دارید تا با چالش های یادگیری زبان اشاره آشنا شوید تا انتهای مقاله یادگیری زبان اشاره با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

یادگیری زبان اشاره و نگاهی به چالش های موجود و رفع هر یک از آن ها

یادگیری زبان اشاره دارای چالش هایی است و افراد علاقه مند به این حوزه باید مهارت های ویژه و خاص این تخصص را بیاموزند تا بتوانند بدون مشکل در این زمینه فعالیت کنند.

چالش های یادگیری زبان اشاره

این تصور وجود دارد که یادگیری زبان اشاره سخت است و به نوعی هم درست است و هم درست نیست این بستگی زیادی به این دارد که شما سعی در یادگیری نوع زبان اشاره دارید.

چالش ها موجود در زبان اشاره مکالمه

اگر می خواهید زبان اشاره را برای اهداف مکالمه یاد بگیرید در واقع همه چیز دشوار نیست مانند هر زبانی این کار به سادگی زمان می برد اما بصورت شخصی تر با دیگران درگیر می شود با گذشت زمان و درک گستردگی بیان در زبان اشاره تسلط شما بهبود می یابد به همین سادگی.

با این اوصاف یادگیری هر زبانی بعد از یک سن خاص بسیار دشوارتر از انجام این کار در جوانی است بعلاوه با زبان اشاره به طور کلی توانایی غوطه ور شدن در زبان خارج از کلاس را ندارید در بسیاری از موارد تعامل شما ممکن است محدود به یک عضو خانواده تنها باشد که ناشنوا باشد. اگر آن شخص کودک باشد اهداف و نیازهای شما بسیار متفاوت از ارتباط برقرار کردن با یک بزرگسال خواهد بود این می تواند سرعت و دقت تسلط شما به زبان را محدود کند.همچنین می توانید برای یادگیری بیشتر به مقاله آموزش به دانش آموزان دارای معلولیت مراجعه فرمایید.

چالش دیگر یادگیری زبان اشاره این است که سرعت متوسط ​​ارتباطات در یک محیط اجتماعی اغلب می تواند طاقت فرسا باشد خصوصاً اگر در یک گروه باشید این ارتباطات را به یک سطح کاملاً متفاوت می رساند و می طلبد که بر نگاه خیره کننده تسلط داشته باشید تا بهتر بتوانید از داده های متقابل مشترک استفاده کنید.

نگاهی به مشکلات حوزه زبان اشاره

چالش های یادگیری زبان اشاره

از طرف دیگر تصور کنید اگر در گروهی از افراد شنوا برای یک ناشنوا ترجمه می کردید برای انتقال آنچه واقعاً در جریان است کدام قسمت از مکالمه را بیان می کنید؟ این حتی می تواند برای افراد ماهر در برقراری ارتباط شخصی نیز چالش برانگیز باشد.

برای شروع روند یادگیری زبان اشاره مکالمه ای برای ارجاع به کالج های محلی، دانشگاه ها، مدارس و انجمن های مستقر در جامعه که کلاس های زبان اشاره بزرگسالان را ارائه می دهند با شرکت تابعه خود از انجمن ملی ناشنوایان (NAD) تماس بگیرید.پیشنهاد می شود تا مقاله فعالیت های ورزشی ویژه کودکان معلول را مطالعه نمایید.

سخت بودن یادگیری زبان اشاره از فردی به فرد دیگر متفاوت است در پایان مانند هر زبان دیگری است هر بار یک قدم بردارید دلسرد نشوید و احتمالاً سریعتر از آنچه تصور می کنید آن را یاد خواهید گرفت.

چالش ها در یک محیط حرفه ای

اگر می خواهید زبان اشاره را برای اهداف حرفه ای یا فنی یاد بگیرید ممکن است دشوار باشد یکی از چالش هایی که مردم هنگام یادگیری زبان اشاره آمریکایی (ASL) با آن روبرو می شوند این است که از آنها می خواهد به انگلیسی مستقیم فکر نکنند و برای برقراری ارتباط پویا و دقیق به تجرید و مهارت های دیگر اعتماد می کنند.

در حالی که یک شخص می تواند تا حد زیادی در یک محیط مکالمه با مهارت های مختلف انگشت نویسی و آوایی (نشانه های دست و نماد که صدای انگلیسی گفتاری را نشان می دهد) بگذرد یک مترجم حرفه ای به ویژگی بیشتر و همچنین توانایی ترجمه زبان های مختلف و واژگان حرفه ای به موقع می پردازد.برای یادگیری بیشتر به پکیج آموزش مهارت های ویژه خانواده های فرزند معلول مراجعه نمایید.

علاوه بر این هیچ زبان اشاره جهانی برای مفسران وجود ندارد هر کشور زبان اشاره خاص خود را با گویش ها و ارجاعات منطقه ای دارد که از پیچیدگی کمتر از زبانهای گفتاری استفاده نمی شود.

چالش اصلی تبدیل شدن به یک مترجم حرفه ای نه چندان دشواری بلکه تحصیلات است برای انجام این کار معمولاً به حداقل مدرک لیسانس در تفسیر ASL با یک گواهینامه اختیاری توسط یک هیئت حاکمه مانند رجیستری مفسران ناشنوا (RID) نیاز است. کسانی که می خواهند به عنوان مترجم در مهندسی، پزشکی کار کنند حوزه های سیاسی، حقوقی، علمی، فنی یا بین المللی به مدرک پیشرفته با تسلط اضافی در زمینه تجویز شده پزشکی احتیاج دارند.

برخی از کالج های ارائه دهنده مدارک ASL در ایالات متحده عبارتند از:

  • دانشگاه گالودت واشنگتن دی سی (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • دانشگاه شمال شرقی بوستون ماساچوست (لیسانس)
  • دانشگاه کلمسون، کلمسون، کارولینای جنوبی (لیسانس)
  • دانشگاه صنعتی روچستر، راچستر، نیویورک (لیسانس)
  • دانشگاه وسترن اورگان، مونموث، اورگن (کارشناسی و کارشناسی ارشد)
  • کالج بتل، میشاواکا، ایندیانا (لیسانس)
  • دانشگاه سنت کاترین، سنت پل، مینه سوتا (لیسانس)
  • دانشگاه پوردو، ایندیاناپولیس، ایندیانا (لیسانس)
دسته‌بندی‌ها