حس ششم چگونه تقویت می شود؟

حس ششم چگونه تقویت می شود؟

بسیاری از افراد با حس ششم آشنا هستند و می دانند اشخاص مختلف ادعا می کنند که به کمک این احساس ناشناخته آینده را پیش بینی می کنند. در واقع این حالت به حسی گفته می شود که به سایر حواس ۵ گانه انسان وابسته نبوده و ما می توانیم به کمک آن ماورای طبیعه را درک کنیم.

ما در این قسمت از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از مقالات علمی با عنوان آشنایی با حس ششم را در اختیار شما افراد علاقه مند قرار دهیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به صورت کامل با این احساس آشنا شوید.

حس ششم چیست؟

در خصوص تعریف حس ششم به این صورت بیان می شود که این احساس نوعی ادراک فراحسی بوده و ما به کمک حواس پنجگانه خود نمی توانیم آن را درک کنیم. به عبارت دیگر ما مواردی را به کمک حس ششم می شناسیم که آن ها را به کمک هیچ کدام از سایر حواس نمی شناسیم و خارج از حواس فیزیکی ماست. پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش آسترولوژی مراجعه فرمایید.

به طوری که به درک مواردی در ماورا الطبیعه می پردازد و اطلاعات مورد نیاز در آن از ذهن انسان استخراج و دریافت می شود. برخی از انسان ها بیان می کنند که این توانایی را دارند تا به کمک حس ششم و بدون استفاده از سایر حواس خود مواردی را حدس بزنند. شایان ذکر است که به حس ششم، ذهن یا خرد کیهانی نیز گفته می شود.

چه افرادی حس ششم دارند؟

معمولا افرادی که دارای این حس قوی هستند می توانند اتفاقاتی که قرار است رخ دهد را به خوبی متوجه شوند. یعنی برخی از این افراد خواب اتفاقی که قرار است بیفتد را می بینند و در نهایت آن اتفاق در بیداری رخ می دهد. لازم است اشاره شود که افراد دارای حس ششم خواب های واضح تری را مشاهده می کنند و به خوبی خواب هایی که دیده اند را به یاد دارند.

برخی از آن افراد می توانند با خواب هایشان رابطه و تعامل برقرار کنند و مسائلی را مشاهده کنند که دیگران قادر به درک آنها نیستند. شاید در اصطلاح شنیده باشید که برخی از افراد این توانایی را دارند که مسائلی را ببینند و بشنوند که دیگران قادر به دیدن و شنیدن آنها نیستند. به یاد داشته باشید توانایی تله پاتی یا توانایی ارسال و دریافت تصاویر ذهنی و یا خواندن آنچه که در ذهن سایر افراد می گذرد نیز به این احساس مربوط است.

افرادی که حس ششم دارند می توانند آینده را پیش بینی کنند و در واقع اتفاقاتی که قرار است در آینده رخ دهد به صورتی خاص به آنها الهام می شود. یکی از افرادی که چنین قدرتی را داشته و در تمام دنیا شهرت زیادی دارد، نوستراداموس پیشگو است.

حس ششم دارای چه نشانه هایی است؟

تا به این جا متوجه شدیم که حس ششم چیست و چه تفاوتی با سایر حواس ۵ گانه انسان ها دارد. در ادامه تصمیم داریم تا شما را با نشانه های داشتن حس ششم آشنا کنیم و بدانیم که ما از روی چه خصوصیاتی می توانیم بفهمیم که حس ششم داریم.

احساس وجود خطر

یکی از بارزترین نشانه های حس ششم احساس وجود خطر است. در واقع این احساس به شکل های مختلف به انسان الهام می شود. هنگامی که فرد خطر را احساس می کند آن را نادیده نگرفته و خیلی سریع اقدامات لازم را انجام می دهد. همچنین پیشنهاد می شود تا به مقاله قانون مورفی مراجعه نمایید.

قدرت بالای حدس زدن

گاهی اوقات ممکن است ما در شرایطی قرار بگیریم که باید قبل از وقوع یک حادثه آن را حدس بزنیم. این در حالی است که هیچ گونه شواهدی برای این موضوع در اختیار نداریم. افرادی که دارای حس ششم قوی و بالایی هستند معمولا حدس های درستی می زنند و باید اشاره شود که بسیاری از شواهد در محیط وجود دارند اما توسط افراد به صورت هوشیارانه پردازش نمی شود. اما افرادی که دارای حس ششم هستند به دلیل توانایی بالا در پردازش زیر آستانه ای توانایی بالایی برای حدس زدن دارند.

احساس وجود فردی دیگر

ممکن است شما در مکانی قرار داشته باشید و به ناگاه متوجه شوید که سایه ای را در اطراف مشاهده کردید. توجه داشته باشید که حس ششم موجب می شود تا شما متوجه آن سایه شوید و در حالت عادی شما هیچ گونه توجهی به آن نمی کنید. بنابراین افرادی که حس ششم دارند می توانند به خوبی متوجه شوند که آیا به جز آنها فرد دیگری نیز در محیط وجود دارد یا آنها تنها هستند.

افزایش خلاقیت

شایان ذکر است که نام دیگر حس ششم، قوه شهود است که موجب می شود تا افراد از ضمیر ناخودآگاه خود الهام بگیرند. در بسیاری از موارد الهاماتی که به آنها وارد می شود را در قالب یک اثر خلاقانه ارائه می کنند و در حقیقت قدرت شهود خود را به نمایش می گذارند. به عنوان مثال می توانیم به نقاشانی اشاره کنیم که آثارشان را به سبک سورئال ارائه می کنند.

وجود صداهایی در ذهن

گاهی اوقات صداهایی در سر انسان شنیده می شود که می توانید با آنها تعامل داشته باشید و به شکلی با آنها مکالمه کنید. بنابراین یکی دیگر از دلایل حس ششم در انسان ها وجود صداهایی در ذهن است. البته باید اشاره شود که این موضوع ارتباطی با اختلالاتی مانند افسردگی و روان پریشی نداشته و ما در مورد حس ششم صحبت می کنیم.همچنین پیشنهاد می شود تا به مقاله روش های افزایش شانس در زندگی مراجعه نمایید.

زیرا افرادی که دارای قدرت حس ششم هستند در گروه دیگری قرار می گیرند و شامل اختلالات روانی نیست. به همین دلیل بهترین راه برای منفک کردن اختلال روانی و وجود حس ششم این است که تمامی صداهایی که از درون خود می شنوید را یادداشت کنید.

افزایش قدرت معنوی

امروزه یکی از فاکتورهای بسیار موثر در سلامت روان معنویت است. افرادی که حس ششم قوی و بالایی دارند اغلب این توانایی را دارند که به درک بالاتری از معنویت دست پیدا کنند. زیرا آنها به راحتی می توانند با کلیت جهان پیرامون ارتباط برقرار کنند و توسط این قدرت و نیرو به سمت جلو هدایت می شوند. همین موضوع کمک می کند تا بتوانند روحیه معنوی خودشان را ارتقا دهند و از آن در جهت آرامش شخصی یا ارتقای وضعیت مذهبی استفاده کنند.

حس بی اعتمادی به افراد غریبه

اگر در حضور فردی غریبه هستید و به تازگی با او ملاقات کرده اید و احساس بدی نسبت به او دارید باید بدانید که حس ششم شما در حال هشدار دادن به شما بوده و می خواهید شما را از موضوعی مطلع کند.

به عنوان مثال ممکن است شما با افرادی رابطه بسیار صمیمی و عمیقی داشته باشید اما نسب به فردی که هیچ گونه شناختی از او ندارید حس بدی پیدا می کنید و نسبت به او بدبین هستید. حتی اگر فردی غریبه برای شما جذاب است به این معناست که حس ششم در شما وجود دارد.

از گذشته تا به امروز حس ششم و خلاقیت بخشی از توانایی های ذاتی انسان ها بوده است. حتی باید اشاره شود که باستان شناسان در این زمینه اکتشافات جدیدی را به دست آورده اند که ثابت می کند غارنشین های قدیمی برای رفع نیازهای روزمره خود و بقای شان از حس ششم استفاده می کرده اند.

حس ششم چیست و چگونه تقویت می شود؟

به طور کلی لازم است اشاره شود که این حس یک توانایی ذهنی است که می توانید با انجام تمرین های خاصی آن را در خودتان تقویت کنید. یعنی همانطور که شما قادر هستید به یک زبان جدید مسلط شوید و یا نواختن یک ساز موسیقی جدید را بیاموزید میتوانید حس ششم را در خودتان تقویت کنید.

روش هایی برای تقویت حس ششم

همانطور که گفته شد حس ششم یک توانایی است و افراد می توانند با انجام برخی از تمرینات این حس را در خودشان تقویت کنند. در ادامه با گروه برنا اندیشان همراه باشید تا شما را با روش های تقویت حس ششم آشنا کنیم.

انجام مراقبه و مدیتیشن

برای آنکه بتوانیم دنیای بیرونی خودمان را یاد بگیریم و با آن سازگار شویم لازم است تا مدیتیشن و آرام سازی را به خوبی یاد بگیریم. در واقع مراقبه به ما کمک می کند تا شلوغی هایی که در ذهنمان وجود دارد را آرام کنیم و به احساس آرامش دست پیدا کنیم. از این رو به یاد داشته باشید که انجام مراقبه به شما کمک می کند تا ندای درونی و نشانه های بیرونی را بهتر درک کنید. پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی خوش شانسی مراجعه نمایید.

گوش دادن به قوه شهود

تمام افراد در طول زندگی شان احساسات شهودی که به آنها خطرات را هشدار داده است را تجربه کرده اند. یعنی به ما می گوید که این یک خطر است و باید از آن دوری کنیم و یا به سمت خاصی برویم. در ابتدا ممکن است این کار غیر منطقی باشد اما هر چه شما این احساسات را بیشتر درک می کنید بهتر می توانید خودتان را هدایت کنید.

دنبال کردن نشانه ها

آیا برای شما پیش آمده است که به طور اتفاقی یک آهنگ را چندین بار بشنوید؟ آیا شکل خاصی به صورت مداوم در مقابل چشمانتان قرار گرفته است؟ شما باید به تمامی سیگنال هایی که جهان به شما میدهد توجه کنید. با انجام این کار به مرور زمان درک شما از تغییرات و اتفاقات حتی کوچکی که در پیرامونتان رخ می دهد بیشتر می شود و حتی ممکن است قبل از رخ دادن اتفاقات بتوانید آنها را پیش بینی کنید.

توجه به تجربیات مربوط به حس ششم

در بعضی موارد حس ششم به صورت اتفاقی و خیلی ناگهانی شما را هدایت می کند و این رخداد ممکن است نوعی الهام باشد که شما را از وجود مشکلی آگاه می کند. گاهی حتی ممکن است این تجربه یک نوع آگاهی باشد که شما را به سطح جدیدی از ادراک سوق دهد. شما باید به این اتفاقات توجه کنید و از این که چنین اتفاقاتی رخ می دهد لذت ببرید. توجه داشته باشید هر چه خرد درونی خود را بیشتر تحسین و تصدیق کنید بیشتر شاهد چنین لحظاتی خواهید بود.

تقویت حس ششم با حدس زدن

شما باید توانایی روحی تان را خیلی جدی بگیرید و هرگز از حدس زدن نترسید. به عنوان مثال پیش بینی کنید که چه فردی ممکن است با شما تماس بگیرد و یا حدس بزنید که امروز چه افرادی ممکن است به شما پیام دهند. هنگامی که چندین بار حدس شما درست باشد به توانایی هایی که دارید ایمان می آورید. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش فنگ شویی مراجعه نمایید.

انجام یادداشت برداری

زمانی که برای بار اول وارد دنیای آگاهی شهودی می شوید ممکن است برایتان کمکی ترسناک باشد. شما باید در حین تجربه کردن وقایع روزمره خود رخدادهایی که پیش می آید را بنویسید و زمانی که به طور مجدد اتفاقات گذشته رخ داد مطمئن می شوید که می توانید به حس ششم خود اعتماد کنید.

توجه به احساسات خود

قطعا برای شما نیز رخ داده است که با فردی ملاقات کرده باشید و احساس خاصی نسبت به او داشته باشید. همچنین ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که در شبی تاریک قدم می زنید و به صورت ناگهانی احساس کنید که فردی در پشت سرتان در حال حرکت است و به همین دلیل پشت سرتان را نگاه کرده اید. باید اشاره شود که این احساسات واقعی بوده و شما باید به آنها توجه کنید.

هنگامی که زمان میگذرد تمامی این احساسات قابل اعتمادتر می شود و ماندگاری بیشتری پیدا می کند. از این رو شما باید همواره قدردان آنها باشید. چرا که حس ششم به شما کمک می کند تا بتوانید به سمت فرصت ها حرکت کنید و همچنین از بروز اتفاقات بد جلوگیری می کند.

تجسم اهداف زندگی

لازم است تا یکی از اهداف مهم زندگی تان را تجسم کنید و یا به ضمیر ناخودآگاه خود بگویید که در یک شرایط خاص قصد دارید به چیزی دست پیدا کنید. شاید شما بتوانید بذری بکارید و بعدا نتیجه ای که مد نظر دارید را به دست آورید.هر چه شما بیشتر بتوانید مسیری را بین نیات آگاهانه و ضمیر ناخودآگاه تان ایجاد کنید بیشتر موفق می شوید. در نتیجه در قالب افراد، تجربیات و مکان ها شما را به سمت اهداف تان سوق می دهد.

به حس ششم خود ”نه” نگویید

هرگز به قوه شهودی خود ”نه” نگویید. یعنی هنگامی که ندایی درونی در شما ایجاد می شود باید آماده پاسخگویی باشید و نباید آن صدای درونی را خاموش کنید. حتی گاهی ممکن است پاسخی که داده می شود مورد نظر شما نباشد اما باید بدانید که هرگز برنامه به این صورت نیست که جواب یا پاسخ مورد نظر شما را بدهد. زیرا ممکن است اطلاعاتی را به دست آورید که شما به سمت اهداف بالاتری می رساند.

تمرین نوشتن آزادانه

گاهی اوقات لازم است در جایی بنشینید و بر روی یک برگه کاغذ هر چیزی که در سرتان عبور می کند تا بنویسید. نوشتن به صورت آزادانه می تواند یک عمل بسیار مفید باشد. چرا که به شما امکان می دهد تا قبل از آنکه بخشی از ضمیر تان وارد ذهن عقلانی تان شود مورد استفاده قرار بگیرد.

نتیجه گیری

برخی از افراد بر این باورند که حس ششم قابلیتی برای درک ماورا الطبیعه بوده و حتی ممکن است به درک ابعاد دیگر هستی و یا حتی جهان های دیگر و نادیده ها باشد. عده ای نیز باور دارند که حس ششم، برای درک کردن فرشتگان و ارواح است و می گویند با تزکیه روح می توان چشم بصیرت برای درک عالم ناپیدا، به دست آورد.

دسته‌بندی‌ها