حل مشکلات بین فرزندان و والدین و بررسی دلایل ایجاد چنین مسائل

حل مشکلات بین فرزندان و والدین و بررسی دلایل ایجاد چنین مسائل

در فرایند فرزندپروری موقعیت هایی وجود دارد که والدین ممکن است فکر کنند در موقعیتی بد گیر کرده اند و نمی توانند احساساتشان را کنترل کنند و از فرزند خود بسیار عصبانی هستند، در این زمان والدین باید آگاهی خود را در رابطه با تربیت فرزند افزایش دهند تا بتوانند با چنین مشکلاتی کنار بیایند. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان حل مشکلات بین فرزندان و والدین و بررسی دلایل ایجاد چنین مسائل را در اختیار شما والدین عزیز که به مقالات علمی علاقه مند هستند قرار دهیم. پس اگر شما هم مشتاق هستید تا بدانید چرا گاهی اوقات با فرزندتان دچار مشکلاتی می شوید که نمی توانید خشم خود را کنترل کنید تا انتهای مقاله حل مشکلات بین فرزندان و والدین با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

حل مشکلات بین فرزندان و والدین و بررسی دلایل ایجاد چنین مسائل

در مقاله حل مشکلات بین فرزندان و والدین نکاتی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید اصول فرزندپروری موفق را بیاموزید و در خصوص کودک خود بهترین روش را در پیش بگیرید.

وقتی شما و فرزندتان در یک الگوی بد گیر افتاده اید

حکما می گویند تربیت فرزندان یکی از بهترین راههای روشنگری است زیرا قلب را رشد می دهد و عشق ورزیدن را به ما می آموزد. و در واقع هر یک از ما که کودکان را تربیت می کنیم با جستجوی عمیق در جستجوی صبر و شفقت، فرصت های رشد روزانه را داریم! خوشبختانه ما به شدت از عشق خود به فرزندان خود انگیزه می گیریم و در این زمینه اطلاعات بسیاری را خواهیم آموخت.البته بعضی اوقات در یک مشکل گیر می کنیم و می بینیم که بارها و بارها درگیر همان نبرد هستیم. برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش کامل فرزندپروری مراجعه نمایید.

مطمئناً طبیعی است که مجبور خواهیم بود مرتباً به فرزندان خود یادآوری کنیم کارهایی را انجام دهند که انگیزه انجام آنها را ندارند. این رفتار کودکانه عادی بهتر است با شوخ طبعی انجام شود آنها یاد می گیرند با گذشت زمان و تکرار با ما ارتباط برقرار کنند و از ما پیروی کنند.

اما در آن زمان هایی که مشکل افزایش می یابد چه می کنید؟ وقتی در کینه یا این فرض گیر افتاده ایم که مشکل تقصیر فرزندمان است و او باید رفتارش را تغییر دهد؟ این فقط انسانی است که فکر می کند باید بتوانیم کودک خود را تغییر دهیم اما کودکان (و بزرگسالان!) به طور طبیعی علیه زور قیام می کنند بنابراین شما در واقع نمی توانید کسی را کنترل کنید مگر خودتان را. به همین دلیل است که تغییر باید از ما شروع شود. ما بزرگسال هستیم بنابراین وظیفه ماست که روند صلح را شروع کنیم. در اینجا نحوه حرکت به سمت درام کمتر و عشق بیشتر آموزش داده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله اصول صحیح تربیت فرزند مراجعه نمایید.

1. مسئولیت احساسات خود را بر عهده بگیرید

مطمئناً رفتار او شما را آزار می دهد اما این طرز فکر شماست که موقعیت را آزاررسان تشخیص می دهد در حالی که یکی دیگر از والدین در همان وضعیت ممکن است بتواند تنش را با خنده یا همدلی حل کند زیرا آنها دکمه خشونت در مورد این موضوع ندارند. (و بله  آن والدین عوامل محرک دیگری نیز دارد که ممکن است شما را به هیچ وجه آزار ندهد هدف این نیست که خودمان را مقایسه کنیم بلکه باید تصدیق کنیم که چیزی که ما را آزار می دهد حداقل تا حدودی مربوط به مسائل خودمان است.) همچنین پیشنهاد می شود مقاله علت حرف گوش کن نبود فرزندان را مطالعه نمایید.

دفعه دیگر که فرزندتان دکمه ی خشونت شما را فشار داد این را در نظر بگیرید: هیچ کس نمی تواند شما را ناراحت کند اگر شما را تحریک می کنند، این مسئولیت شما است که خشونت را انتخاب کرده اید.

این کار را به عنوان نشانه ای انجام دهید و با توجه به مسئله ای که پیش می آید روی خود، کار کنید به عنوان مثال آیا شما بیش از حد خود را کنترل می کنید تا احساس بهتری درمورد هرج و مرج زندگی با کودکان داشته باشید؟ آیا آنقدر از بی ادبی فرزندتان ناراحت هستید که به خشم او اعتراف نمی کنید؟ آیا آنقدر تهی شده اید که از بی نیازی متناسب با سن کودک خود ناراحت می شوید؟ نکته شگفت انگیز این است هنگامی که این مشکل برایتان ایجاد می شود باعث می شود تا به مرور مشکلتان حل شود.

2. به یاد داشته باشید که قبول مسئولیت احساسات به معنای سرزنش خود نیست

والدین هرگز انسان های کاملی نیستند و کودکان توانایی غیرقابل تحمل ما را تحریک می کنند و مکانهای زخمی ما را برملا می کنند و باعث می شوند تا ترس ها و عصبانیت های بی دلیل ما بیرون بریزد. بنابراین احساسات خود از جمله ناامیدی و عصبانیت از کودک خود را بپذیرید. اینها احساسات عادی هستند و داشتن آنها به معنای عملکرد منفی شما نیست. قبل از اینکه بتوانیم تغییر کنیم ابتدا باید کل آشفتگی شکوهمندانه خودمان را بپذیریم همانطور که کودکمان وقتی او را آزار می دهد با لطافت رفتار می کند. هنگامی که زخم های خود را با ترحم بهبود می بخشیم در می یابیم که این مکان های آسیب دیده ما را به والدین دلسوز و مهربان تر تبدیل می کند و ما به همان شیوه رفتار کودک خود را تحریک نمی کنیم. برای آموزش بیشتر به کارگاه تخصصی آموزش مسئولیت پذیری مراجعه نمایید.

3. رفتار کودک خود را از نو تنظیم کنید

فرزند شما هر کاری انجام می دهد، او تمام تلاش خود را می کند تا نیازهای او را برآورده کنید. اگر او هیچ کاری انجام نمی دهد که شما را خوشحال کند، ممکن است با برخی احساسات بزرگ از شما کمک بخواهد. (آرامش، مهربان بودن، محدود کردن و نگه داشتن او در حالی که گریه می کند).

چرا برخی کودکان با والدینشان مشکل دارند

حل مشکلات بین فرزندان و والدین

اگر او به طور مداوم محدودیت های شما را به چالش می کشد ممکن است به شما نشان دهد که احساس کنترل می کند. بچه ها همیشه علیه زور قیام می کنند. (به یاد داشته باشید که لازم نیست در هر مبارزه قدرت که به آن دعوت می شوید شرکت کنید.) پیشنهاد می شود برای مطالعه بیشتر به پکیج آموزش روانشناسی کودک مراجعه نمایید.

اگر او پرخاشگر باشد، این یک هشدار است که ترس بزرگی در او ایجاد شده است. (آن قلبی که مانند سنگ سفت شده است را ذوب کنید تا با دلسوز ماندن در برابر عصبانیتش، ترس و اشک را از بین ببرد.)

اگر او سرپیچی کند به شما نشان می دهد که احساس می کند از شما جدا شده است. (در این زمینه والدین 80٪ نقش دارند، در غیر این صورت بچه ها نمی توانند راهنمایی ما را بپذیرند نسبت شما چگونه است؟)

اگر می توانید شرایط را از دید فرزند خود ببینید بیش از نیمی از راه را رفته اید هنگامی که راهی دیگر برای تأمین نیازهای او پیدا کردید فرزند شما هیچ دلیلی برای ادامه رفتار ندارد. همچنین پیشنهاد می شود تا کارگاه آموزش به کودک نافرمان را مشاهده نمایید.

4. به دنبال راه حل های برد – برد باشید

شما درگیر یک تله شده اید زیرا تصور می کنید حق با شماست و فرزندتان اشتباه می کند. نمی توانید همزمان خود را سرزنش کرده و راه حلی پیدا کنید. هنگامی که دیگر تلاش برای ایجاد “عبرت آموزی” کودک خود را متوقف کنید همیشه یک راه حل وجود دارد که برای همه مفید است. (چه درس بزرگی است که می توان به فرزند خود آموخت!) برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تله های زندگی به کارگاه آموزش طرحواره درمانی مراجعه نمایید.

5. آرام باشید

شما والدهستید، کودک شما نشانه های خود را از شما می گیرد اگر بتوانید احساسات خود را منظم نگه دارید کودکتان از شما یاد می گیرد که چگونه احساساتش را کنترل کند هنگامی که او می تواند احساسات خود را تنظیم کند می تواند رفتار خود را نیز تنظیم کند.

6. به ارتباط خود ادامه دهید

کودکان از نظر بیولوژیکی برنامه ریزی شده اند تا راهنمایی والدین خود را بپذیرند اما تنها در صورتی که اطمینان یابند والدین در کنار آنها هستند. (مادر طبیعت می داند که این شانس زنده ماندن آنها را افزایش می دهد.) بنابراین اگر کودکتان شما را مثل همیشه مخالف تجربه می کند یا از شما احساس صدمه می کند در هر مرحله در برابر شما مقاومت می کند. بهترین راه برای ایجاد یک الگوی بد، اتصال بیشتر است  اما چطور؟ با همدلی (حتی با تعیین محدودیت ها)، خندیدن، بازی در خانه و در آغوش گرفتن.

آیا کار سخت است؟ خیلی از کودکان به ما فرصت مناسبی می دهند تا از موقعیت های گیر کرده خود عبور کنیم.

دسته‌بندی‌ها