پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی

پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
100 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

تجزیه و تحلیل بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر شما قصد فعالیت در بازار را دارید باید علم تحلیل آن را نیز بدانید و بر آن مسلط شوید، بنابراین در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی و اهمیت تحلیل بازار را در اختیار شما علاقه مندان به علم بازار قرار دهیم.

پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی و اهمیت تحلیل بازار

در پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی و اهمیت تحلیل بازار، رابرت کیوساکی به صورت کامل روش های حرفه ای تجزیه و تحلیل بازار را به شما علاقه مندان آموزش می دهد.

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از نوشتن بیزینس پلن تجزیه و تحلیل بازار (Market Analysis) است که به شما کمک می کند بازار و مشتریان خود را بهتر بشناسید و فعالیت های بازاریابی تان را بر آن اساس قرار دهید. با آموزش تجزیه و تحلیل بازار در این محصول با ما همراه باشید تا از ریسک های احتمالی پیشگیری کنید.

هر کسب و کاری برای شروع فعالیتش قبل از اینکه حتی اقدام به تدوین استراتژی و نوشتن بیزینس پلن کند نیازمند تجزیه و تحلیل بازار هدف است. تجزیه و تحلیل بازار باعث شناخت درست تر هدف می شود و چشم انداز روشن تری را در اختیار استراتژیست ها قرار می دهد در پکیج آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی به مفهوم و آموزش تحلیل بازار پرداخته می شود و هم چنین تفاوت آن با تحقیقات بازار به وضوح بیان می شود.

آموزش تحلیل بازار از رابرت کیوساکی

تمام کسب و کارها برای موفق شدن نیازمند درک درستی از محیط داخلی و هم چنین پیرامونشان هستند. به این معنا که تشخیص دهند در چه نوع محیطی مشغول فعالیت هستند؟ رقبایشان چه کسانی هستند و چه نوع فعالیت هایی انجام می دهند؟ مشتریان چه کسانی و از چه گروهی هستند و نسبت به محصول چه نظری دارند؟

تجزیه و تحلیل بازار چیست؟

تجزیه و تحلیل بازار در واقع پروسه ی ارزیابی بازار به منظور شناخت نقاط ضعف و قوت داخلی و فرصت ها و تهدید های بیرونی است که موارد زیر را برای استراتژیست مشخص می کند:

  • چشم انداز محیط و صنعت
  • بازار هدف
  • الگوی رفتار مصرف کننده
  • تحلیل رقابتی(شناخت رقبا و رصد فعالیت های آنها)
  • ساختار و نوع بازار ( بررسی بازار انحصاری یا رقابتی)
  • طول عمر محصول
  • هزینه جذب مشتری
  • محدوده قیمت قابل عرضه
  • موانع ورود به بازار و مقررات

بخش بندی بازار شما باید بر اساس دو عامل کلیدی صورت بگیرد:

اندازه‌ی بازار یا Market size : اندازه بازار به معنای تعداد خریداران یا مصرف کنندگان محصول یا سرویس شما در بازار است که از دو جهت تعداد مشتریان و ارزشمندی کسب و کار بررسی می شود. اگر نتوانید ثابت کنید بازار هدف بزرگی دارید احتمالا در جذب سرمایه گذار به مشکل بر خواهید خورد.

فیلم آموزش جامع تحلیل بازار از رابرت کیوساکی

رفتار و خصوصیات مصرف کننده : در این مرحله ویژگی های جمعیت شناختی از قبیل سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و درآمد باید بررسی شود. البته غیر از این خصوصیات فیزیکی، روانشناسی رفتار مصرف کننده نیز بسیار حائز اهمیت است. اینکه علایقش چیست و عادات خریدش به چه شکل است و چطور محصول شما می تواند برآورده کننده نیاز های او باشد.

گزارشات تحلیل بازار و تحقیق از بازار

برای بسیاری از کسب و کارها، گزارشات منتشر شده بازار اولین گام در تحلیل بازار است. این گزارشات به طور گسترده در کتابخانه، گروه‌های کسب و کار و انجمن‌های تجاری وجود دارد. علاوه بر این، رسانه‌های تجاری، شبکه‌‌سازی و بازخوردهای مشتریان می‌توانند ابزارهای مفیدی در به‌روز ماندن با تغییرات ترندهای بازار یا پژوهش در بازارهای جدید باشد.

با این که این گزارشات مفید هستند، اما نیاز به تفسیرهای دقیق هم دارند. تحقیق کسب و کار عمومی، ممکن است برای بازار هدف خاص ما به کار نرود. برای مثال، بازار بزرگ ملی یا بین المللی هیچ تضمینی نسبت به تقاضاهای محلی ندارد. ممکن است این گزارشات برای محیط‌های به شدت متغیر، قدیمی باشد.

تحلیل بازار و تحقیق مشتری

تحقیق کسب و کار و نظرسنجی در بازار، با تحقیق از مشتریان خود گره خورده است. برای مثال، داده‌های مشتریان شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که مشتریان موجود در چه گروه‌های هدفی قرار می‌گیرند و چه اقداماتی برای ایجاد سهم بازار خود نیاز دارید.

دوره آموزش صفر تا ۱۰۰ تجزیه و تحلیل بازار

اگر همه اطلاعات مورد نیاز را ندارید، ممکن است نیاز به تحقیقات مشتری اضافی داشته باشید. برای مثال، ممکن است از رضایت مشتریان برای سنجش میزان کیفیت عملکرد خود یا نظر سنجی از مشتریان قدیمی برای کشف کالاهای خرید نشده استفاده کنید.

ساختار و نوع بازار

تشخیص نوع بازاری که در آن فعالیت می کنید هم به شناخت بهتر رقبا و نوع فعالیت ها و هم به تشخیص محدوده ی قیمت قابل عرضه نسبت به رقبا به شما کمک می کند. از لحاظ اقتصادی بازار به 4 طیف دسته بندی می شود:

بازار رقابت کامل: بازار رقابت کامل بازاری است که تعداد زیادی خریدار و فروشنده در آن وجود دارد و هیچ کس به تنهایی نمی تواند قیمتی برای کالا تعیین کند چرا که یک قیمت ثابت از پیش برای آن تعیین شده، کالاهایی مثل مس، برنج، گندم و… .

بازار انحصار کامل: این بازار فقط یک فروشنده و تولید کننده دارد و در انحصار کامل به سر می برد. بازارهایی که در اختیار دولت هستند را می توان جزو این دسته به حساب آورد.

بازار رقابت انحصاری: این بازار نه انحصار کامل و نه رقابت کامل است و حالت میانی دارد. انتشارات را می توان جزو این دسته به حساب آورد چرا که هر کس می تواند با نشر کتاب وارد این عرصه شود ولی ناشران خودشان توانایی قیمت گذاری را دارند.

بازار انحصار چند جانبه: در این نوع بازار تعداد فروشندگان و خریداران محدود است و محدوده قیمت قابل عرضه در یک حد معقول تغییر می کند به طوری که بر سود دیگران تاثیری نداشته باشد. صنایعی مانند خودرو سازی و مواد غذایی و… از این دسته هستند.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.