حس مردانگی چیست و چگونه تقویت می شود؟

حس مردانگی چیست و چگونه تقویت می شود؟

حس مردانگی از جمله مواردی است که در رابطه جنسی تاثیر دارد و می تواند موجب افزایش کیفیت رابطه زناشویی شود. در خصوص کاهش یا حتی از بین رفتن حس مردانگی باید اشاره شود که می تواند دلایل فیزیولوژیکی یا روانی داشته باشد.

به طور کلی میل جنسی در مردان به صورت تدریجی به وجود می آید و هرگز نمی توانیم زمان دقیقی بر روی آن قرار دهیم. اما هنگامی که یک مرد درد زندگی زناشویی دچار مشکل می شود و در هفته کمتر از یک بار رابطه جنسی برقرار می کند به این معنا می باشد که زندگی جنسی او دچار مشکل شده است و حس مردانگی اش از بین رفته است.

همانطور که گفته شد کاهش حس مردانگی می تواند دلایل جسمی و روانی داشته باشد که گاهی اوقات نیز هر دو عامل تاثیر گذار است. همچنین باید به عواملی مانند کاهش هورمون جنسی، مصرف داروها و برخی بیماری ها نیز اشاره کنیم که می تواند سبب کاهش حس مردانگی شود.

در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل حس مردانگی را مورد مطالعه قرار دهیم و ابعاد مختلف آن را تجزیه و تحلیل نماییم. پس اگر شما به مجموعه مقالات مربوط به زندگی زناشویی علاقه مند هستید حتما تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

از بین رفتن حس مردانگی چه نشانه هایی دارد؟

زمانی که میل جنسی در مردان کاهش پیدا می کند نشانه هایی در رفتار و رابطه جنسی او به وجود می آید. اگر بتوانیم به خوبی آن رفتارها را بشناسیم قطعا در تشخیص کاهش حس مردانگی او موفق خواهیم بود.

در ادامه نشانه های از بین رفتن حس مردانگی را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  • کاهش میل در مرد موجب می شود تا معاشقه و نوازش صرفا در اتاق خواب اتفاق بیفتد.
  • هنگامی که به همسرش نزدیک است حس یکی بودن در او ایجاد نمی شود.
  • در رابطه زناشویی همواره یک نفر شروع کننده است و طرف مقابل هیچ گونه تمایلی ندارد.
  • فرد مقابل تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارد.
  • برقراری رابطه جنسی مانند یک وظیفه است و حس گونه حسی وجود ندارد.
  • در مورد همسرش هیچ گونه تصور و افکار جنسی ندارد.
  • در هر هفته فقط یک بار رابطه جنسی با همسرش برقرار می کند.

چرا حس مردانگی از بین می رود؟

همانطور که در مقدمه مقاله نیز اشاره شد کاهش میل جنسی در مردان می تواند به دلیل تاثیر مشکلات جسمی، کاهش هورمون جنسی و یا عدم تنظیم هورمون های جنسی مردانه باشد. همچنین لازم به ذکر است که سایر عوامل جسمی یا روانی نیز می تواند موجب کاهش یا حتی از بین رفتن حس مردانگی شود.

در ادامه به دلایل اصلی کاهش یا از بین رفتن حس مردانگی اشاره می کنیم و هر یک از آنها را به صورت کامل مورد بررسی قرار می دهیم. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان کمبود میل جنسی در مردان را بخوانید.

اختلال نعوظ و کاهش حس مردانگی

شایان ذکر است که اختلال نعوظ با کاهش میل جنسی متفاوت است. به این شکل که در اختلال نعوظ فرد توانایی رسیدن به نعوظ و نگهداری آن را ندارد. اگر مشکل در نعوظ به صورت موقت رخ دهد هیچ مشکلی ندارد اما اگر این مشکل ادامه دار باشد می تواند سبب کاهش میل جنسی در فرد شود.

البته به کمک دارو درمانی و مشاوره جنسی می توانیم اختلال نعوظ را درمان کنیم. به عنوان مثال داروهای منبسط کننده مانند ویاگرا، لویترا و غیره موجب می شود تا جریان خون در آلت افزایش یافته و در نتیجه اختلال نعوظ بهبود پیدا می کند. در طی درمان اختلال نعوظ ما شاهد افزایش میل جنسی در مردان هستیم.

همچنین باید اشاره شود که اگر فرد قدرت نعوظ داشته باشد نیز می تواند در بلند مدت سبب کاهش میل جنسی شود. یعنی مرد در رابطه جنسی توانایی حفظ نعوظ را نداشته و در نتیجه باعث ایجاد نارضایتی جنسی زوجین می شود. البته لازم است اشاره شود که این مشکل می تواند به دلیل وجود استرس، بیماری یا مشکلات روانی باشد.

اضطراب عملکرد جنسی و کاهش حس مردانگی

مردان در هنگام برقراری رابطه جنسی نگران دو موضوع هستند که یکی از آنها رضایت بخش بودن رابطه جنسی و دیگری زود انزال بودن می باشد. این دو مورد موجب می شود تا فرد به شدت نگران و مضطرب باشد و در هنگام رابطه جنسی عملکرد خوبی را نشان نمی دهد.

آشنایی با دلایل کاهش حس مردانگی

همواره به یاد داشته باشید که اضطراب و ترس می تواند موجب کاهش حس مردانگی شود و بر روی رابطه جنسی تاثیر می گذارد. همچنین برخی از مردان نیز مشکل دیگری دارند که فکر می کنند نمی توانند همسرشان را به ارگاسم برسانند.

از این رو همواره به دلیل عدم ارگاسم همسرشان دچار اضطراب می شوند و در نتیجه از ترکیب این فشارها ما شاهد کاهش میل جنسی و از بین رفتن حس مردانگی در مردان هستیم.

وجود بیماری ها و کاهش حس مردانگی

لازم به ذکر است که برخی از بیماری ها می تواند بر روی میل جنسی تاثیر بگذارد. در نتیجه فرد دچار کاهش میل جنسی شده و نمی تواند رابطه رضایت بخشی با همسرش برقرار کند. به عنوان مثال بیماری سرطان می تواند میل جنسی را در انسان کاهش دهد.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ترس از رابطه جنسی را بخوانید.

همچنین فشار خون بالا، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی نیز که موجب کند شدن جریان خون در اندام تناسلی فرد می شود نیز سبب کاهش میل جنسی می گردد. از دیگر مشکلاتی که می تواند سبب کاهش حس مردانگی شود وجود تومور در غده هیپوفیز بوده که باعث کاهش ترشح هورمون های جنسی در فرد می شود.

تاثیر ارتباط عاطفی ضعیف بر حس مردانگی

یکی از دلایلی که موجب کم شدن صمیمیت زناشویی زوجین میشود ارتباطات عاطفی ضعیف است که در نتیجه موجب کاهش و یا حتی از بین رفتن حس مردانگی می شود. البته به کمک درمان مشکلات بین فردی، انجام معاشقه، بوسیدن یکدیگر، بغل کردن و صمیمیت بیشتر می توان کیفیت رابطه زناشویی را افزایش داد.

البته لازم است اشاره شود که درمان مشکلات زناشویی یک شبه رخ نمی دهد و نیاز به تمرین و ممارست دارد. یعنی اگر زن و شوهر بخواهند از رابطه شان راضی باشند لازم است در ابتدا بر روی رابطه عاطفی شان کار کنند و بعد از گذشت چند مدت شاهد بهبود رابطه شان نیز می شوند.

اما اگر زوجین به رابطه عاطفی و احساسی شان توجهی نداشته باشند بعد از مدتی متوجه می شوند که میل جنسی شان نیز کاهش یافته و در نتیجه به دلیل کاهش هیجان جنسی در آنها ما شاهد بروز بسیاری از مشکلات زناشویی هستیم.

مصرف برخی داروها و کاهش حس مردانگی

همانطور که اشاره شد مصرف برخی از داروها می تواند سبب کاهش میل جنسی در افراد شود. یعنی هنگامی که فرد شروع به مصرف دارو می کند بعد از مدتی متوجه می شود که هیچ گونه حس جنسی در او وجود ندارد. برخی از داروهایی که می تواند باعث کاهش حس مردانگی شود عبارتند از :

  • مصرف آنتی هیستامین ها
  • داروهای گرفتگی سینه
  • خوردن داروهای فشار خون
  • داروهای ضد افسردگی مانند سرترالین و فلوکستین
  • استفاده از داروهای ضد ایدز
  • داروهای کاهش کلسترول
  • انواع داروهای شیمی درمانی
  • استفاده از انواع مواد مخدر مانند هروئین، کوکائین و مورفین

روش های درمان کاهش حس مردانگی

اگر قصد داریم تا مشکل کاهش میل جنسی را درمان کنیم نیاز است تا به دلیل ایجاد و شکل گیری آن توجه داشته باشیم. چرا که اگر ما دلیل ایجاد آن را کشف کنیم می توانیم مسیر درمان را به درستی طی نماییم. در ادامه مقاله به شما روش هایی را معرفی می کنیم که به کمک آنها می توانید به درمان اختلال کاهش حس مردانگی بپردازید.

همچنین لازم است تا سبک زندگی خودمان را تغییر دهیم و با ایجاد تغییرات مناسب کاری انجام دهیم تا سلامت روانی مان را ارتقا بخشیم.

به عنوان مثال لازم است تا تغییری در برنامه غذایی مان ایجاد کنیم و به برنامه خواب خود نیز توجه داشته باشیم. در کنار این موارد انجام روزانه ورزش نیز می تواند به ارتقا سلامت جسمی ما کمک کند.برای مطالعه بیشتر مقاله در هفته چند بار نزدیکی جنسی داشته باشیم را بخوانید.

از طرف دیگر لازم است تا به اندازه کافی استراحت داشته باشیم و مصرف کافئین را کاهش دهیم و هرگز از مشروبات الکلی استفاده نکنیم. در نتیجه با کنترل و کاهش استرس و تغییر وضعیت شغلی می توانیم به بهبود زندگی مان کمک کنیم.

اگر در حال حاضر داروهایی را مصرف می کنیم که باعث کاهش حس مردانگی در شما شده است لازم است تا به پزشک خود اطلاع دهید. این کار موجب می شود تا پزشک داروهای جایگزین را به شما معرفی کند که چنین عوارضی را برایتان ایجاد نکند.

هورمون درمانی

همانطور که گفته شد کاهش حس مردانگی یکی از موضوعات بسیار مهم است که باید آن را جدی بگیریم. چرا که این موضوع می تواند بر روی زندگی زناشویی افراد تاثیر بگذارد. اما لازم به ذکر است که ما به کمک روش های مختلف می توانیم به درمان آن بپردازیم.

در روش می توانیم از شیوه های تقویت میل جنسی استفاده کنیم که موجب درمان کاهش حس مردانگی می شود. این روش ها به صورت زیر انجام می گردد :

  • استفاده از ژل های موضعی برای مالیدن بر روی پوست
  • تزریق تستوسترون به صورت هفتگی
  • تجویز پوستی تستوسترون
  • مصرف قرص هایی که زیر پوست ایمپلنت می شوند

اگر این روش ها به درستی انجام شود بعد از گذشت ۲ هفته میزان هورمون جنسی در فرد افزایش پیدا می کند.

نور درمانی

این روش یکی از تکنیک های نوین برای درمان اختلالات مختلف روانی است. به عنوان مثال از نور درمانی برای درمان افسردگی نیز استفاده می شود. در این روش فرد به صورت روزانه زیر نوری با قدرت ۱۰ هزار لوکس قرار می گیرد که موجب می شود تا هورمون تستوسترون بیشتری در فرد تولید شود. نتیجه مطالعات نشان می دهد افرادی که در معرض این نور قرار گرفته اند بعد از دو هفته نشانه های افزایش میل جنسی را نشان داده اند.

انجام ورزش های هوازی

به یاد داشته باشید که اگر به صورت مستمر انجام انجام ورزش های هوازی را در برنامه روزانه تان قرار دهید می توانید مشکل کاهش حس مردانگی را درمان کنید. زیرا هنگامی که شما ورزش های هوازی را انجام می دهید جریان خون در اندام ها افزایش پیدا می کند و در نتیجه میزان اضطراب و استرس در شما کاهش پیدا می کند.

در کنار ورزش های هوازی لازم است تا به ورزش های قدرتی نیز اشاره کنیم که می تواند میزان تستوسترون را در بدن افزایش دهد. لازم به ذکر است که آموزش ورزش می تواند به شما کمک کند تا همواره از نظر جسمی و روانی در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشید.

درمان های روانشناختی

اگر دلیل کاهش میل جنسی شما روانی باشد و عواملی مانند استرس و اضطراب زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده باشد باید به کمک رویکردهای روانشناختی به درمان مشکل کاهش حس مردانگی خود بپردازید.

پذیرش مشکلات و سازگاری

همانطور که گفته شد مشکلات روانی می تواند تاثیر زیادی بر روی میل جنسی افراد بگذارد. اما باید بدانید که شیوه برخورد شما باعث می شود تا بسیاری از مشکلات موجود درمان شود. به عنوان مثال در بسیاری از مواقع پذیرش مشکلات و روبرو شدن با آن می تواند به درمان مشکلات موجود کمک کند.

به عنوان مثال در مورد مشکلات مربوط به رابطه جنسی لازم است بدانیم که اگر بپذیریم در هر رابطه ای مشکلاتی وجود دارد قطعا برای درمان آن نیز کارهایی را انجام می دهیم. بنابراین ما به کمک رویکردهای درمانی می توانیم کاهش حس مردانگی را درمان نماییم و در نتیجه مشکلات زناشویی نیز درمان می شود.

استفاده از توانمندی و تخیل در رابطه جنسی

ممکن است در طول رابطه جنسی گرفتار یکنواختی و بی انگیزگی شود که در نتیجه رابطه شما به سمت سردی گرایش پیدا می کند. در این مواقع لازم است تا تغییراتی را در سبک زندگی تان ایجاد کند و رابطه جنسی تان را به سمت بهتری پیش ببرید. یعنی می تواند به کمک فانتزی های جنسی متنوع کاری کنید که رابطه شما از نو ساخته شود.

گفتگو راجع به مشکلات رابطه

در هنگام روبرو شدن با مشکلات زناشویی هرگز اجازه ندهید که سکوت باعث ایجاد مشکلات بیشتر در شما شود. شما باید با یکدیگر گفتگو کنید و نظرات یکدیگر را به خوبی بشنوید تا از این طریق از احساسات یکدیگر با خبر شوید. انجام این کارها موجب می شود تا رابطه افراد بهبود پیدا کند.

عدم تمرکز بر روی آلت تناسلی

هنگامی که با همسرتان رابطه جنسی برقرار می کنید نباید صرفا بر روی یکی از اندام ها تمرکز کنید. یعنی صرفا بر روی آلت تناسلی همسرتان تمرکز کنید. در واقع شما باید به تمام بدن او فکر کنید و اجازه دهید تا بتوانید به لذت جنسی دست پیدا کنید.

اگر شما صرفا بر روی یک نقطه تمرکز نکنید می توانید به افزایش میل جنسی تان کمک کنید. از این رو شما به کمک توجه و تمرکز بر روی سایر نقاط بدن و تحریک آنها می توانید به اوج لذت جنسی دست پیدا کنید.

تقویت حس مردانگی با داروهای خانگی

همانطور که میدانید طب سنتی نیز به درمان بسیاری از مشکلات و بیماری های جسمی کمک می کند. در ادامه شما را با بهترین داروهای خانگی آشنا می کنیم که به کمک آنها می توانید هورمون های جنسی را تحریک کرده و به درمان مشکل حس مردانگی بپردازید.

چوب میخک

در مورد چوب میخک باید اشاره شود که موجب افزایش جریان خون در ناحیه تناسلی می شود و در نتیجه رگ ها گشاد می گردد. افرادی که از نظر روانی تحت فشار هستند و مشکلات ذهنی دارند می توانند از چوب میخک برای درمان کاهش میل جنسی شان استفاده کنند.

جینسینگ

جینسینگ یکی از گیاهان محبوبی است که برای افزایش میل جنسی بسیار مفید است. همچنین لازم است اشاره شود که جینسینگ خواص فراوانی داشته که برای بسیاری از مشکلات و بیماری ها نیز مفید و موثر است. جینسینگ دارای آنتی اکسیدان است که بر روی غدد درون ریز و سیستم عصبی تاثیر می گذارد و در نتیجه میل جنسی فرد افزایش پیدا می کند.

آموزش روش های درمان کاهش حس مردانگی

خردل

خردل یکی از چاشنی های بسیار پر خاصیت است که موجب می شود تا غدد جنسی تحریک شود و در نتیجه جریان خون در رگ ها افزایش پیدا می کند. در نتیجه از طریق تحریک ارگان های جنسی و عصب های مربوطه ما شاهد افزایش و تقویت میل جنسی هستیم.

گشنیز

یکی از گیاهانی که از قدیم برای درمان و مشکلات پروستات و تقویت میل جنسی کاربرد دارد گیاه گشنیز است که به عنوان یکی از داروهای خانگی برای درمان مشکلات مربوط به حس مردانگی بسیار مفید می باشد.

سیر

همانطور که میدانید در سیر آلیسین وجود دارد که موجب می شود تا سطح تستوسترون در خون افزایش یافته و در نتیجه هورمون کورتیزول و استرس در بدن کاهش پیدا می کند. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله معرفی بهترین گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

همواره به یاد داشته باشید که سیر گیاهی است که می تواند میل جنسی را در مردان افزایش داده و از طریق ایجاد انبساط در ناحیه تناسلی و افزایش جریان خون در این نواحی میل جنسی را در فرد افزایش می دهد.

جوز هندی

یکی دیگر از گیاهانی که به درمان مشکلات مربوط به حس مردانگی کمک می کند جوز هندی است که به عنوان یک محرک بسیار قوی شناخته می شود که موجب می شود تا میل و قوای جنسی در مردان افزایش پیدا کند.

ادویه کاری

یکی از داروهای گیاهی بسیار مفید و موثر برای تقویت میل جنسی در مردان ادویه کاری است که موجب گشاد شدن عروق شده و در نتیجه بسیاری از بیماری های جنسی را درمان می کند. این ادویه از گیاهان زنجبیل، زردچوبه، سیر، هل و دیگر مواد تشکیل شده که می تواند باعث تقویت میل جنسی مردان شود.

شنبلیله

از گیاه شنبلیله برای افزایش تحریک جنسی و ارگاسم استفاده می شود که برای ساخت هورمون های جنسی و تستوسترون بسیار مفید است. بنابراین لازم است اشاره شود که گیاه شنبلیله باعث افزایش تحریک جنسی و ارگاسم شده و در نتیجه کاهش حس مردانگی نیز درمان می شود.

دارچین

یکی دیگر از گیاهان پر مصرفی که خواص زیادی دارد و به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد برای تقویت میل جنسی، سفتی کمر و افزایش میل جنسی بسیار مفید است.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل تمامی ابعاد مختلف کاهش حس مردانگی مورد بررسی قرار گرفت. اگر شما در هر زمان متوجه شدید که نشانه های کاهش میل جنسی را دارید باید به پزشک مراجعه نمایید.

همواره به یاد داشته باشید که رابطه جنسی در زندگی زناشویی بسیار موثر و تاثیر گذار است و اگر با مشکلات مربوط به کاهش و یا از بین رفتن حس مردانگی مواجه هستید نباید آن را نادیده بگیرید. چرا که می تواند بر روی زندگی شما تاثیر بگذارد.

دسته‌بندی‌ها