آشنایی با انواع آزمون های زبان فرانسه

آشنایی با انواع آزمون های زبان فرانسه برای تحصیل و مهاجرت

اگر شما هم علاقه دارید تا در کشورهای فرانسه زبان مانند فرانسه و کِبِک کانادا تحصیل کنید، آزمون های زبان فرانسه برایتان بسیار مفید بوده و برای پذیرفته شدن لازم است تا شما مدرک لازم زبان فرانسه را داشته باشید. در این مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید تا به صورت کامل در مورد انواع آزمون های زبان فرانسه با شما عزیزان گفتگو نماییم.

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل شما را با انواع آزمون های زبان فرانسه آشنا نماییم و به شما بگوییم برای مهاجرت و یا تحصیل در کشورهایی که زبانشان فرانسوی است چه کارهایی باید انجام دهید.

راهنمای مطالعه مقاله نمایش

آشنایی با انواع آزمون های زبان فرانسه

برای تایید این که شما بر زبان فرانسوی تسلط دارید لازم است تا آزمون مورد نیاز آن را انجام دهید. در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد :

  • آزمون TCF
  • آزمون TEF
  • آزمون دِلف (DELF)
  • آزمون دَلف (DALF)

معرفی کامل انواع آزمون های فرانسه

نگاهی دقیق به تمامی آزمون های زبان فرانسه

دو آزمون اول یعنی آزمون TCF و آزمون TEF شبیه یکدیگر هستند و هیچ تفاوتی از نظر سختی بین آن ها وجود ندارد. اما دو مورد آخری یعنی آزمون دِلف (DELF) و آزمون دَلف (DALF) سخت تر از دو مورد اول هستند چرا که به افرادی که در این دو آزمون پذیرفته شوند مدرک دیپلم زبان فرانسه که بدون تاریخ انقضا هست اعطا می گردد و همین موضوع به این معنی است که این آزمون ها بسیار سخت تر خواهند بود.

حالا باید در مورد چند واژه و اصطلاح با شما عزیزان گفتگو نماییم و و سپس در مورد معرفی هر یک از آزمون های زبان فرانسه با شما دوستان صحبت خواهیم کرد، پس تا انتها مطلب با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

زبان فرانسه دارای چند سطح است؟

زبان فرانسه دارای 5 سطح می باشد که در زیر هر یک از آن ها آمده است :

  • اَ-یک (A1) یا همان سطح شروع
  • اَ-دو (A2) یا همان سطح مقدماتی
  • بِ-یک (B1) یا همان سطح میانی
  • بِ-دو (B2) یا همان سطح فوق‌میانی
  • سِ-یک (C1) یا همان سطح پیشرفته
  • سِ-دو (C2) یا همان سطح تسلط کامل

در زبان فرانسه هم مانند سایر زبان ها، هر یک از مهارت های 5 گانه زبانی شامل : گفتاری، شنیداری، نوشتاری، ساختار جملات و واژگان و درک مطلب از افراد آزمون گرفته می شود.

  • درک شنیداری (Compréhension orale)
  • درک مطلب (Compréhension écrite)
  • توانایی گفتار (Expression orale یا production orale)
  • ساختار جملات و واژگان (Vocabulaire & Sentence Structures)
  • توانایی نوشتاری (Expression écrite یا production écrite)

آشنایی کامل با آزمون تِ.سِ.اِف (TCF)

نام کامل این آزمون عبارت است از : آزمون دانش زبان فرانسه که به فرانسوی هم (Le test de connaissance du français) می شود. این آزمون 2 سال اعتبار دارد و از سطح A1 تا سطح C2 برگزار می شود و موارد امتحانی آن شامل 5 بخش است که 3 بخش آن اجباری بوده و 2 بخش آن برای آزمون عمومی اختیاری است. این آزمون برای دریافت اقامت و تحصیل کاربرد داشته و حد نصاب نمره قبولی از 100 تا 699 می باشد که بنابر امتیازی که فرد دریافت می کند به او مدرک A1 تا مدرک C1 داده می شود. TCF دو نوع بوده که یک نوع آن TCF عمومی است و نوع دیگر آن TCF مخصوص کبک کانادا است. همچنین باید اشاره شود که این آزمون در ایران هم برگزار می شود.

آشنایی با آزمون TCF در زبان فرانسه

آشنایی با آزمون TCF به عنوان یکی از آزمون های زبان فرانسه

مدت اعتبار آزمون های زبان فرانسه

آزمون های زبان فرانسه دارای 2 نوع اعتبار هستند، یک نوع که بدون تاریخ انقضا است که در ادامه آن ها را نیز معرفی خواهیم کرد و نوع دیگر آزمون ها آن دسته از آزمون هایی هستند که دارای تاریخ انقضا هستند، آزمون TCF اعتبار دو ساله دارد و بعد از آن منقضی خواهد شد.


پیشنهاد ویژه : فیلم آموزش مکالمه زبان فرانسه به صورت کامل


آشنایی با سطوح برگزاری آزمون های زبان فرانسه

همان طور که در قبل تر نیز توضیح داده شد، آزمون TCF دارای سطح بندی نیست و وقتی که شما در این آزمون شرکت می کنید از شما سوالات مختلفی پرسیده می شود و بنابر امتیازی که شما به دست می آورید یک مدرک از A1 تا C1 را به شما اعطا می کنند.

آزمون TCF دارای چه انواعی است ؟

این آزمون دارای چند نوع می باشد :

  • آزمون TCF عمومی که به آن TP (TCF Tout Public) هم گفته می شود
  • آزمون TCF کبک کانادا که به آن TCFQ (TCF QUÉBEC) هم گفته می شود
  • آزمون TCF کانادا که به آن TCF Canadaهم گفته می شود

این آزمون ها شبیه به یکدیگر هستند، ولی آزمون TCF عمومی برای همه افراد است و آزمون کبک و یا همان TCFQ که در تلفظ فرانسوی به صورت (تِ.سِ.اِف.کو) خوانده می شود مخصوص افرادی است که می خواهند به کبک کانادا مهاجرت کنند. همچنین آزمون TCF کانادا هم فقط مختص افرادی است که می خواهند به این کشور مهاجرت کنند و برای تحصیل نمی توان از آن استفاده کرد.

نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که آزمون کبک بر اساس لهجه افراد کبکی طراحی می شود.

البته به یاد داشته باشید که آزمون TCF دارای انواع دیگر هم بوده که ادامه به هریک از آن ها می پردازیم ولی همان سه موردی که در بالا توضیح داده شد آزمون های مهم زبان فرانسه هستند.

آزمون TCF DAP : متقاضیانی که در دانشگاه های کشور فرانسه در رشته های معماری درس می خوانند در سال نخست در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون TCF RI : متقاضیانی که قصد دارند تا توانمندی هایشان را در زمینه علوم ارتباطی ثابت کنند در این آزمون شرکت می کنند.

آزمون TCF SO : دانشجویانی که می خواهند در رشته کامپیوتر تحصیل کنند باید در این آزمون شرکت کنند.

آزمون TCF ANF : اگر می خواهید تابعیت کشور فرانسه را بگیرید باید در این آزمون شرکت کنید.

آزمون TCF BLANC : این آزمون برای سنجش افرادی است که می خواهند در آزمون های اصلی TCF و یا TCFQ شکرت کنند.

در آزمون TCF عمومی از چه موادی امتحان گرفته می شود؟

مواد امتحانی آزمون TCF شامل 5 مهارت است که دو تای آن ها اجباری و سه تای دیگر اختیاری است. یعنی شما باید حتما به سوالات مربوط به مهارت های شنیداری، درک مطلب و ساختار جملات و واژگان پاسخ دهید ولی دو مهارت نوشتاری و مهارت گفتاری اختیاری هستند.

بخش اجباری آزمون TCF

  • درک شنیداری (Compréhension orale)
  • درک مطلب (Compréhension écrite)
  • ساختار جملات و واژگان (Vocabulaire & Sentence Structures)
  • بخش اختیاری آزمون TCF
  • مهارت گفتاری (Expression orale)
  • مهارت نوشتاری (Expression écrite)

بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite دارای 50 پرسش در چهار بخش است و شما یک ساعت زمان دارید تا به سوالات پاسخ دهید.

بخش شنیداری و یا همان Compréhension orale که در چهار بخش می باشد 60 سوال داشته و شما فقط 40 دقیقه زمان برای پاسخ گویی به سوالات در اختیار دارید.

بخش گرامر یا Vocabulaire & Sentence Structures هم در چهار بخش و 40 پرسش در اختیار شما قرار می گیرد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات 30 دقیقه است.

بخش نوشتاری یا Expression écrite دو موضوع به شما داده می شود و شما 60 دقیقه زمان دارید تا در مورد موضوعات متنی را بنویسید.

در بخش گفتار یا Expression orale دو موضوع به شما داده می شود و شما 35 دقیقه زمان دارید تا در مورد موضوعاتی که به شما داده شده است صحبت کنید.

آشنایی کامل با آزمون TCFQ

آزمون TCFQ مخصوص مهاجرت و تحصیل به کبک کانادا بوده و دارای 2 مرحله است و مواردی که در این آزمون مورد امتحان قرار می گیرد عبارت است از : درک شنیداری یا Compréhension orale و مهارت گفتاری یا Expression orale که در ادامه بیشتر آن ها را توضیح می دهیم.


پیشنهاد ویژه : پکیج مشاوره مهاجرت به کشور فرانسه


در بخش درک شنیداری یا Compréhension orale شما باید در مدت 30 دقیقه به 30 سوال چهار جوابی پاسخ دهید. و در بخش سنجش مهارت گفتاری یا Expression orale شما فقط 15 دقیقه زمان دارید و باید به 6 سوال پاسخ دهید.

روش های موفقیت در پذیرش کشور کانادا

شناخت کامل تمامی آزمون های لازم برای مهاجرت و تحصیل در فرانسه و کانادا

معرفی کامل آزمون TCF CANADA

در بخش شنیداری یا Compréhension orale تعداد 39 سوال در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید در مدت 35 دقیقه به آن ها جواب دهید.

همچنین در بخش درک مطلب یا Compréhension écrite شما یک ساعت فرصت دارید تا به 39 سوال مربوط به درک مطلب پاسخ دهید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite نیز شما باید در مدت 60 دقیقه در مورد 3 موضوعی که به شما داده می شود متن بنویسید.

و در بخش گفتاری یا Expression orale هم سه موضوع به شما داده می شود و شما باید در مدت 12 دقیقه در مورد آن ها صحبت کنید.

آزمون TCF چه کاربردهایی دارد؟

آزمون TCF که مخفف Le test de connaissance du français است یعنی آزمون دانش زبان فرانسه. این آزمون برای ورود به کشور فرانسه در گاهی اوقات لازم است. برای مثال بسیاری از دانشگاه های کشور فرانسه و سایر کشورهایی که دارای زبان فرانسوی هستند برای آنکه شما در بپذیرند از ما مدرک TCF می خواهند.

همچنین اگر شما مدرک TCF را داشته باشید شانس بیشتری برای مهاجرت و دریافت اقامت کانادا را خواهید داشت. اگر بخواهید در برنامه اقامتی اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry) شرکت کنید داشتن مدرک TCF موجب افزایش امتیاز پذیرش شما خواهد شد. همچنین برنامه اقامتی اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry) نسبت به سوابق حرفه ای و تحصیلی افراد و سنشان به آن ها امتیازی اعطا می کند که برای اقامت کانادا بسیار مفید است.

برای قبولی در آزمون TCF عمومی چه نمره ای نیاز است؟

در آزمون TCF امتیازی که به فرد داده می شود بین 100 تا 699 است و با توجه به نمره ای که شما در این آزمون به دست می آورید مدرکی بین A1 تا C1 به شما داده می شود.

  • اگر نمره شما بین 100 تا 199 باشد سطح شما A1 خواهد بود
  • اگر نمره شما بین 200 تا 299 باشد سطح شما A2 خواهد بود
  • اگر نمره شما بین 300 تا 399 باشد سطح شما B1 خواهد بود
  • اگر نمره شما بین 400 تا 499 باشد سطح شما B2 خواهد بود
  • اگر نمره شما بین 500 تا 599 باشد سطح شما C1 خواهد بود
  • اگر نمره شما بین 600 تا 699 باشد سطح شما C2 خواهد بود

حد نصاب قبولی برای آزمون TCFQ چند است ؟

  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 100 تا 199 و در بخش گفتاری 1 تا 4 باشد سطح شما A1 خواهد بود
  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 200 تا 299 و در بخش گفتاری 5 تا 8 باشد سطح شما A2 خواهد بود
  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 300 تا 399 و در بخش گفتاری 9 تا 12 باشد سطح شما B1 خواهد بود
  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 400 تا 499 و در بخش گفتاری 13 تا 16 باشد سطح شما B2 خواهد بود
  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 500 تا 599 و در بخش گفتاری 17 تا 18 باشد سطح شما C1 خواهد بود
  • اگر نمره شما در بخش شنیداری 600 تا 699 و در بخش گفتاری 19 تا 20 باشد سطح شما C2 خواهد بود

حد نصاب نمره برای آزمون TCF CANADA چقدر است؟

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 4 تا 5 و در بخش درک مطلب نمره 331 تا 368 و در بخش نوشتار هم نمره 342 تا 374 به دست آورید سطح شما A2 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 6 و در بخش درک مطلب نمره 369 تا 397 و در بخش نوشتار هم نمره 375 تا 405 به دست آورید سطح شما B1 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 9 – 8 – 7 و در بخش درک مطلب نمره 398 تا 457 و در بخش نوشتار هم نمره 406 تا 452 به دست آورید سطح شما B1 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 11 – 10 و در بخش درک مطلب نمره 458 تا 502 و در بخش نوشتار هم نمره 453 تا 498 به دست آورید سطح شما B2 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 13 – 12 و در بخش درک مطلب نمره 503 تا 522 و در بخش نوشتار هم نمره 499 تا 523 به دست آورید سطح شما B2 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 15 – 14 و در بخش درک مطلب نمره 523 تا 548 و در بخش نوشتار هم نمره 524 تا 548 به دست آورید سطح شما C1 خواهد بود.

اگر شما در بخش های شنیداری و گفتاری نمره 20 – 16 و در بخش درک مطلب نمره 549 تا 699 و در بخش نوشتار هم نمره 549 تا 699 به دست آورید سطح شما C1 و C2 خواهد بود.

یکی از نکات مهمی که شما باید به آن توجه کنید آن است که آزمون TCF نمره منفی ندارد و از سایر آزمون های زبان فرانسه ( آزمون دِلف (DELF) و دَلف (DALF) ) آسان تر است و همین موضوع باعث می شود تا شما بتوانید نمره بالاتری دریافت کنید.

آزمون TCF در کجای ایران برگزار می شود؟

آزمون TCF در دو جا برگزار می شود :

1. مرکز زبان فرانسه تهران

2. مرکز زبان فرانسه کالج دانشگاه فردوسی مشهد

البته باید گفته شود که ممکن است تمامی انواع آزمون های TCF در این مکان ها برگزار نشود، به همین دلیل اگر می خواهید بدانید آزمون TCF در کجاها برگزار می شود می بایست به وب سایت شناسایی مراکز آزمون مراجعه نمایید.

آشنایی کامل با آزمون تِف (TEF)

نام کامل این آزمونف ارزیابی زبان فرانسه است که به آن le test d’évaluation de fraçais هم گفته می شود.

آزمون TEF یک سال اعتبار دارد و از سطح A1 تا سطح C2 برگزار می شود. در این آزمون هم 5 بخش وجود دارد که 3 بخش آن اجباری و 2 بخش دیگر آن برای آزمون عمومی اختیاری است. آزمون TEF برای دریافت اقامت و همچنین تحصیل کاربرد داشته و حد نصاب نمره قبولی در آن از 100 تا 600 بوده و بنابر نمره ای که شما کسب می کنید مدرکی بین A1 تا C1 به شما اعطا می شود. آزمون TEF دارای انواع : TEFAQ و TEF عمومی و TEF CANADA است و در کشور ایران هم برگزار می شود.

نگاهی به مدت اعتبار آزمون TEF

همان طور که گفته شد، آزمون TEF دقیقا شبیه به آزمون TCF است و فقط مدت زمان مدرک شان فرق می کند، در بالا نیز گفته شد که آزمون TEF فقط یک سال اعتبار دارد.

در سطح برگزاری هیچ تفاوتی بین آزمون TEF و آزمون TCF وجود ندارد.

آشنایی با انواع آزمون TEF

آزمون عمومی که به آن آزمون ارزیابی زبان فرانسه (TEF) هم گفته می شود.

آزمون مخصوص کبک که به آن آزمون ارزیابی زبان فرانسه ویژه کبک کانادا (TEFAQ) هم گفته می شود.

آزمون مخصوص کانادا به غیر از کبک که به آن آزمون ارزیابی زبان فرانسه ویژه کانادا (TEF CANADA) هم گفته می شود.

در آزمون TEF چه مواردی مورد امتحان قرار می گیرند؟

همان طور که گفتیم این آزمون دقیقا شبیه به آزمون TCF است، البته باید بدانید که آزمون TEFAQ و آزمون TEF کانادا (ویژه مهاجرت و تحصیل به کبک و سایر نقاط کانادا) تفاوت هایی با TCF دارند.

موارد امتحانی آزمون TEFAQ

در بخش درک شنیداری یا Compréhension orale شما 40 دقیقه زمان دارید تا به 60 سوال چهار گزینه ای پاسخ دهید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش تاریخ ادبیات فرانسه به صورت کامل


در قسمت مهارت گفتاری یا Expression orale دو موضوع برای صحبت به شما داده می شود و شما 35 دقیقه وقت دارید تا این بخش را انجام دهید.

موارد امتحانی آزمون TEF CANADA

در بخش شنیداری یا Compréhension orale 60 پرسش را باید در مدت 40 دقیقه پاسخ دهید.

در قسمت درک مطلب یا Compréhension écrite در مدت 40 دقیقه باید به 50 سوال پاسخ دهید.

در بخش نوشتاری یا Expression écrite در مدت یک ساعت باید در مورد 2 موضوعی که به شما داده می شود مطلب بنویسید.

در قسمت گفتار یا دو موضوع به شما داده می شود و شما 15 دقیقه زمان دارید تا این بخش را انجام دهید.

آزمون TEF چه کاربردی دارد؟

کاربرد آزمون TEF دقیقا مشابه آزمون TCF است.

برای قبولی در آزمون TEF چه نمره ای لازم است؟

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 0 تا 68 باشد سطح شما A1 است.

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 69 تا 203 باشد سطح شما A2 است.

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 204 تا 360 باشد سطح شما B1 است.

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 361 تا 540 باشد سطح شما B2 است.

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 541 تا 698 باشد سطح شما C1 است.

اگر نمره ای که شما کسب کرده اید بین 699 تا 833 باشد سطح شما C2 است.

برای قبولی در آزمون TEFAQ چه نمره ای باید بگیریم؟

اگر شما در بخش شنیداری نمره 28 تا 81 و در بخش گفتاری نمره 34 تا 100 را به دست آورید سطح شما A1 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 82 تا 144 و در بخش گفتاری نمره 101 تا 180 را به دست آورید سطح شما A2 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 145 تا 216 و در بخش گفتاری نمره 181 تا 270 را به دست آورید سطح شما B1 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 217 تا 279 و در بخش گفتاری نمره 271 تا 348 را به دست آورید سطح شما B2 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 280 تا 333 و در بخش گفتاری نمره 349 تا 415 را به دست آورید سطح شما C1 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 334 تا 360 و در بخش گفتاری نمره 416 تا 450 را به دست آورید سطح شما C2 خواهد بود.

حد نصاب نمره قبولی در آزمون TEF CANADA

اگر شما در بخش شنیداری نمره 180 – 145 و در بخش درک مطلب نمره 150 – 121 و در بخش نوشتاری نمره 225 – 181 و در بخش گفتار نمره 225 – 181 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB4 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 216 – 181 و در بخش درک مطلب نمره 180 – 151 و در بخش نوشتاری نمره 270 – 226 و در بخش گفتار نمره 270 – 226 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB5 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 248 – 217 و در بخش درک مطلب نمره 206 – 181 و در بخش نوشتاری نمره 309 – 271 و در بخش گفتار نمره 309 – 271 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB6 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 279 – 249 و در بخش درک مطلب نمره 232 – 207 و در بخش نوشتاری نمره 348 – 310 و در بخش گفتار نمره 348 – 310 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB7 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 297 – 280 و در بخش درک مطلب نمره 247 – 233 و در بخش نوشتاری نمره 370 – 349 و در بخش گفتار نمره 370 – 349 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB8 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 315 – 298 و در بخش درک مطلب نمره 262 – 248 و در بخش نوشتاری نمره 392 – 371 و در بخش گفتار نمره 392 – 371 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB9 خواهد بود.

اگر شما در بخش شنیداری نمره 360 – 316 و در بخش درک مطلب نمره 300 – 263 و در بخش نوشتاری نمره 450 – 393 و در بخش گفتار نمره 450 – 393 را به دست آورید سطح شما معادل معیار زبانی کانادا CLB10 خواهد بود.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در خصوص آزمون TEF بدانید این است که این آزمون بر خلاف آزمون TCF، دارای نمره منفی است، یعنی اگر در آزمون TEF شرکت می کنید اگر مطمئن نیستید که کدام پاسخ صحیح است نباید به آن جواب بدهید.

آزمون TEF در کدام شهرهای ایران برگزار می شود؟

  • مرکز زبان فرانسه تهران در شهر تهران
  • موسسه فرهنگ سینا در شهر تهران
  • موسسه فرهنگی آموزشی کوثر در شهر اصفهان

آشنایی کامل با آزمون دِلف (DELF)

به این آزمون دیپلم مطالعات زبان فرانسه (Diplôme d’études en langue française) هم گفته می شود.

آشنایی کامل با آزمون دلف زبان فرانسه

آشنایی با آزمون DELF

آزمون دلف هرگز منقضی نمی شود و از سطح A1 تا سطح B2 برگزار می شود و موارد امتحانی آن در 4 بخش شنیداری، درک مطلب، گفتاری و نوشتاری برگزار می شود. اگر می خواهید برای دریافت اقامت و همچنین تحصیلی اقدام کنید، مدرک DELF برایتان کاربرد دارد و برای قبولی در این آزمون باید نمره ای بالاتر از 50 بگیرید و خود آزمون هم 100 نمره است. آزمون دِلف دارای انواع : عمومی، ابتدایی، جونیور، مدرسه ای و حرفه است و در کشور ایران هم برگزار می شود.

مدت اعتبار آزمون DELF

دو آزمون DELF و DALF از آن دسته از آزمون های زبان فرانسه هستند که اگر در آن ها پذیرفته شوید به شما مدرک دیپلم زبان فرانسوی اعطا می گردد که دائمی بوده و هرگز منقضی نمی شود.

آزمون DELF در چه سطوحی برگزار می شود؟

آزمون دِلف برای 4 سطح A1 و A2 و B1 و B2 برگزار می شود. اگر می خواهید که مدرک دیپلم DELF را برای هر یک از این سطح ها دریافت کنید باید در آزمون همان سطح شرکت کنید.

نگاهی به موارد امتحانی آزمون دِلف

در آزمون DELF ، چهار مهارت یا همان توانایی سنجیده می شود :

  • درک شنیداری (Compréhension orale)
  • درک مطلب (Compréhension écrite)
  • توانایی گفتار (Expression orale)
  • توانایی نوشتن (Expression écrite)

آزمون DELF فقط دارای سوالات چند گزینه ای نبود و از انواع مختلفی از سوالات تشکیل شده است، برای مثال گاهی باید جاهای خالی را پر کنید و برخی سوالات هم نیاز به پاسخ کتبی دارند.

سطح A1 در آزمون DELF

در بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite 30 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را به دست آورید.

در بخش شنیداری یا Compréhension orale برای آنکه 25 امتیاز را به دست آورید شما 20 دقیقه فرصت دارید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite شما 30 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را کسب نمایید.

در بخش گفتار هم شما برای آن که 25 امتیاز را به دست آورید 5 دقیقه با 10 دقیقه برای آماده شدن فرصت دارید.

سطح A2 در آزمون DELF

در بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite 30 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را به دست آورید.

در بخش شنیداری یا Compréhension orale برای آنکه 25 امتیاز را به دست آورید شما 25 دقیقه فرصت دارید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite شما 45 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را کسب نمایید.

در بخش گفتار هم شما برای آن که 25 امتیاز را به دست آورید 8 دقیقه با 10 دقیقه زمان برای آماده شدن فرصت دارید.

سطح B1 در آزمون DELF

در بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite 25 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را به دست آورید.

در بخش شنیداری یا Compréhension orale برای آنکه 25 امتیاز را به دست آورید شما 25 دقیقه فرصت دارید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite شما 45 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را کسب نمایید.

در بخش گفتار هم شما برای آن که 25 امتیاز را به دست آورید 25 دقیقه با 10 دقیقه زمان برای آماده شدن فرصت دارید.

سطح B2 در آزمون DELF

در بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite 60 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را به دست آورید.

در بخش شنیداری یا Compréhension orale برای آنکه 25 امتیاز را به دست آورید شما 30 دقیقه فرصت دارید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite شما 60 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را کسب نمایید.

در بخش گفتار هم شما برای آن که 25 امتیاز را به دست آورید 20 دقیقه زمان فرصت دارید.

آزمون DELF دارای چه کاربردهایی است؟

برای تحصیل در فرانسه و کارکردن در این کشور و همچنین اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید می توانید از مدرک DELF استفاده نمایید. همان طور که قبلا هم بیان شد، این مدرک همیشه اعتبار دارد و رزومه شما را قوی تر می کند.

برای قولی در آزمون DELF چه نمره ای باید بگیریم؟

اگر می خواهید در آزمون DELF قبول شوید باید حداقل از 100 امتیاز کل آزمون، شما 50 نمره به دست آورید و در هر بخش هم باید از 25 امتیازی که وجود دارد 5 امتیاز کسب کنید.

آشنایی با انواع آزمون DELF

در ادامه تصمیم داریم تا شما را با زیر مجموعه های این آزمون آشنا کنیم.

آزمون دلف ابتدایی (DELF PRIM) برای کودکانی است که در مدارس فرانسه درس می خوانند.

آزمون دلف جونیور (DELF JUNIOR) مخصوص نوجوانانی است که در مدارس فرانسه درس می خوانند.

آزمون دلف مدرسه ای (DELF SCOLAIRE) برای نوجوانانی است که در مدارس فرانسه تحصیل می کنند و سطحشان از DELF JUNIOR پایین تر است.

آزمون دلف حرفه ای (DELF PRO) نیز برای افرادی است که می خواهند در فرانسه کار کنند.

آزمون دِلف در کدام یک از شهرهای ایران برگزار می شود؟

  • مرکز زبان فرانسه تهران در شهر تهران
  • مرکز زبان فرانسه کالج دانشگاه فردوسی در شهر مشهد
  • آزمون DELF کانون زبان ایران در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد

آشنایی کامل با آزمون دَلف (DALF)

به این آزمون دیپلم زبان فرانسه پیشرفته (Diplôme Approfondi de Langue Française) هم گفته می شود.

اعتبار آزمون DELF دائمی بوده و از سطح C1 تا سطح C2 برگزار می شود و دارای 4 بخش درک شنیداری، درک مطلب، گفتار و نوشتار است و برای دریافت اقامت و تحصیل به شما کمک می کند. اگر شما بخواهید در آزمون DALF قبول شوید باید از 100 نمره آزمون نمره ای بالاتر از 50 را کسب کنید و این ازمون هم مانند سایر آزمون های زبان فرانسه در کشور ایران برگزار می شود.

آزمون DALF در چه سطوحی برگزار می شود؟

آزمون دَلف که یکی از آزمون های زبان فرانسه است در سطوح پیشرفته برگزار می شود و برای سنجش توانایی افراد در زبان فرانسه کاربرد دارد. اگر شما بتوانید مدرک C1 و C2 را دریافت کنید یعنی به صورت کامل بر زبان فرانسه تسلط دارید.

آشنایی با مواد امتحانی آزمون DALF

مواد امتحانی آزمون DALF دقیقا مشابه با آزمون DELF است.

سطح پیشرفته در آزمون زبان فرانسه

شناخت و معرفی کامل ابعاد مختلف انواع آزمون های زبان فرانسه

سطح C1 در آزمون DALF

در بخش درک مطلب یا همان Compréhension écrite 50 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را به دست آورید.

در بخش شنیداری یا Compréhension orale برای آنکه 25 امتیاز را به دست آورید شما 40 دقیقه فرصت دارید.

در قسمت نوشتاری یا Expression écrite شما 150 دقیقه زمان دارید تا 25 امتیاز را کسب نمایید.

در بخش گفتار یا Expression orale هم شما برای آن که 25 امتیاز را به دست آورید 30 دقیقه زمان فرصت دارید.

سطح C2 در آزمون DALF

در قسمت درک شنیداری و درک گفتاری برای آنکه بتوانید 50 امتیاز را به دست آورید شما 30 دقیقه وقت دارید.

در بخش درک مطلب و نوشتاری هم شما 210 دقیقه زمان دارید تا 50 امتیاز آزمون را کسب کنید.

آزمون DALF چه کاربردهایی دارد؟

کاربردهای آزمون DALF دقیقا مشابه آزمون DELF است.

برای آن که در آزمون DALF پذیرفته شویم چه نمره ای باید به دست آوریم؟

اگر می خواهید در آزمون DALF برای سطح C1 قبول شوید شما باید حداقل 50 امتیاز به دست آورید و نمره هر بخش از 25 نمره ای که دارد باید حداقل 5 امتیاز بگیرید.

برای پذیرفته شدن در آزمون DALF در سطح C2 هم شما باید حداقل 50 نمره به دست آورید و در هر بخش از 50 نمره ای که وجود دارد شما باید حداقل 10 نمره به دست آورید.

آزمون DALF در کدام یک از شهرهای ایران برگزار می شود؟

  • مرکز زبان فرانسه تهران در شهر تهران
  • مرکز زبان فرانسه کالج دانشگاه فردوسی در شهر مشهد
  • آزمون DELF کانون زبان ایران در شهرهای اصفهان، تبریز، شیراز و مشهد

هزینه آزمون های زبان فرانسه

در مورد هزینه آزمون های زبان فرانسه بستگی به سطحی دارد که شما قصد دارید تا در آن ها شرکت کنید.

سخن پایانی

باید گفته شود که یادگیری زبان فرانسه درهای زیادی را پیش رویتان باز می کند، از یک طرف به شما کمک می کند تا با ادبیات و فرهنگ فرانسه آشنا شوید و از طرف دیگر هم راه را برای مهاجرت و تحصیل در این کشور برای شما فراهم می کند. همان طور که قبلا هم گفته شد، شما با یادگیری زبان فرانسه می توانید با تمام کشورهایی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند ارتباط برقرار کنید.

دسته‌بندی‌ها