۱۲ روش موثر برای داشتن موهای نرم و خوش حالت و ابریشمی

۱۲ روش موثر برای داشتن موهای نرم و خوش حالت و ابریشمی

توجه به مو بسیار لازم است و باید به صورت مفید و موثر به موهای خود رسیدگی کنیم تا مشکلی از این جهت برای موهایمان ایجاد نشود. برای بسیاری از افراد مهم است تا موهایی نرم و خوش حالت داشته باشند و می خواهند موهایشان مانند ابریشم نرم و زیبا باشد به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این بخش از مجله تخصصی برنا اندیشان مقاله ای جامع با عنوان ۱۲ روش موثر برای داشتن موهای نرم و خوش حالت و ابریشمی را در اختیار شما علاقه مندان به مباحث پزشکی و سلامتی قرار دهیم، پس اگر شما هم قصد دارید تا موهای خود را خیلی نرم و خوش حالت کنید تا انتهای مقاله داشتن موهای نرم و خوش حالت با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

۱۲ روش موثر برای داشتن موهای نرم و خوش حالت و ابریشمی

برای داشتن موهای نرم و خوش حالت باید به نکاتی توجه کنیم که با انجام آن ها می توانیم در کوتاه ترین زمان ممکن موهایی نرم و زیبایی مانند ابریشم داشته باشیم.

برترین روش اصولی برای داشتن موهایی نرم

داشتن موهایی نرم و درخشان مثل یک هدف مشترک برای ما می باشد با این حال زندگی می تواند بهترین موها را برایتان به ارمغان بیاورد البته به دلیل افزایش سن و برخی عادتها در سبک زندگی و داشتن تکنیک هایی ضعیف در مراقبت از مو، بعضی از این موارد می توانند به کوتیکول های مو آسیب بزنند. با گذشت زمان ممکن است چربی های طبیعی موهایتان کم شود که باعث ایجاد خشکی میگردد و این بدان معنا نیست که حتماً باید به داشتن موهایی خشک بسنده کنید. خشکی مو را می توان با استفاده از روش های درمانی خانگی درمان نمود. البته شما به تنها چیزی که نیاز دارید مواد مرطوب کننده است که جهت مراقبت از مو استفاده می شود و باید یک سری روش های درمانی را به برنامه هایتان اضافه نمایید و به طور کلی روند صحیحی را در نظر بگیرید.پیشنهاد می شود تا مقاله نکاتی برای مراقبت از مو در مردان را مطالعه نمایید.

1. نوع موهایتان را بدانید

دانستن نوع مو قبل از استفاده از روش های درمانی خانگی با اهمیت است. موهای خشک از TLC اضافی استفاده میکنند اما ممکن است موهای صاف در مقایسه با موهای مجعد به چربی زیادی نیاز نداشته باشند. این امر به این دلیل است که چربی های طبیعی پوست سر از طریق کوتیکول به مقدار صافی موهای شما در سرتان حرکت میکند. گرچه ممکن است نوع موهای خود را بشناسید ولی با افزایش سن و کاهش چربی طبیعی مو میتواند نوع موهایتان تغییر نماید البته ممکن است با توجه به آب و هوای منطقه ای که در آن زندگی میکنید نوع موهایتان متفاوت به نظر برسد.

2. روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور افزایشی در محصولات زیبایی افزایش یافته است. منابع تحقیقی معتبر نشان داده که روغن نارگیل می تواند برای خشکی پوست مفید باشد و ممکن است باعث نرمی موهایتان نیز شود. خود روغن نارگیل ممکن است به عمق پوست نفوذ کند و اثراتش را بر ساقه مو بر جای بگذارد.

البته شما نیز می توانید به دنبال محصولاتی باشید که از قبل با روغن نارگیل آغشته شده اند یا میتوانید پس از زدن شامپو به موهایتان روغن نارگیل را بر روی سرتان بمالید و اگر سرتان خیلی چرب شد و فقط سعی کنید بر روی انتهای موهایتان به صورت یک روز درمیان روغن نارگیل را استفاده نمایید. حالا باید محصولی حاوی روغن نارگیل را خریداری نمایید.

3. روغن زیتون

روغن زیتون به خاطر تاثیراتی که بر سلامتی دارد بسیار به خوبی توسط متخصصین مورد مطالعه قرار گرفته است  اما تحقیقات آن بر روی نقشی که بر روی پوست دارد هنوز ادامه دارد و تصور می شود که روغن زیتون می تواند به عنوان سدی در برابر آب عمل کند و میتوانند از سطح کشش مولکول های آب و آسیب رساندن به کوتیکول جلوگیری نماید. نکته منفی این بخش این است که این مایع همچنین می تواند موهای شما را چرب کند و برای گرفتن نتیجه ای بهتر می توانید مقدار کمی روغن زیتون را در یک لایه نازک و یکنواخت یعنی قسمت های انتهایی موهایتان بمالید.

۴. روغن آرگان

این روغن از عصاره های میوه آرگان مراکش گرفته شده است و به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی اش مورد استفاده قرار گرفته است. البته تحقیقات مربوط به روغن آرگان منابع معتبری دارد و روش درمانی اش بر سر زبان ها افتاده است. تولیدکنندگان محصولات آرایشی و بهداشتی این روغن را به شامپوها ، نرم کننده ها و روش های درمانی زیادی اضافه کرده اند اما موهای خیلی خشک ممکن است از روغن آرگان خالص سود بیشتری ببرند. بعلاوه شما مجبور نیستید با هیچ ماده شیمیایی یا سایر مواد افزودنی ناخواسته کنار بیایید. مانند روغن زیتون نیز به طور یکنواخت از این روغن استفاده نمایید.

5. از ماسک های موی هفتگی استفاده کنید

روغن های گیاهی می توانند به عنوان روشی موثر جهت افزودن رطوبت به موهای خشک به کار روند البته اگر زیاد اهل استفاده از روغن ها نیستید می توانید از ماسک آماده مو بهره ببرید. ماسک مو که به صورت هفتگی استفاده می شود می تواند به شما کمک کند تا موهای شما با گذشت زمان به طور موثرتری رطوبت جذب کند. بعد از شامپو زدن آن را روی موهای مرطوب (خیس) قرار دهید و بعد از پنج دقیقه آن را تحت فشار آب قرار دهید البته پیشنهاد ما این است که از مارک مگا رد کن در زمینه ماسک استفاده نمایید.

6. گل ارمنی

گل ارمنی ماده ای است که از آتشفشان بدست می آید و برای درمان بیماری های گوارشی در طب سنتی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین گاهی اوقات از آن برای غلبه بر مشکلات پوستی مانند خشکی پوست و اگزما و گزش استفاده می شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل طب سنتی


تحقیقات در این مورد هنوز ادامه دارد ولی مطالعات بیشتر بر روی منابع حیوانی تمرکز دارد و خیلی ها معتقدند این ماده برای تمیز کردن موها موثر است و سطح رطوبت مو را متعادل می سازد و به عنوان ضد شوره سر نیز می تواند عمل کند.

چگونه از گل ارمنی برای موهایمان استفاده نماییم؟

1. مقداری گل ارمنی تهیه کنید

2. قسمت های مربوط به گل را با آب یا سرکه ترکیب کرده و به صورت خمیری غلیظ در آورید

3.همانند ماسک خریداری شده در فروشگاه هنگام دوش گرفتن آن را روی سر خودتان قرار دهید

7. با آب داغ موهایتان را نشویید

آب گرم می تواند به موها آسیب بزند، در عوض آب ولرم را انتخاب کنید. همچنین با تمیز کردن موهای خود با آب خنک می توانید موهای خود را نرم و براق کنید و این به شما کمک میکند تا مواد اضافی روی سرتان را بدون از بین بردن رطوبت شست و شو دهید.

آموزش داشتن موهای نرم و زیبا

موهای نرم و خوش حالت

8. با یک برنامه استراتژیک موهایتان را شست و شو دهید

اگر پوست سرتان چرب است باید به طور مرتب موهایتان را شست و شو دهید هر چند برای درمان خشکی و چربی مو و پوست سر باید از یک برنامه قوی تر تبعیت نمایید.

سعی کنید پوست سر خود را با شامپو بشویید و سپس انتهای موها را روغن مالی نمایید این مورد میتواند به کاهش چربی مو کمک کند و موها را نرم نماید.

9. فقط به میزان لازم موهایتان را بشویید

در سنین جوانی به ما یاد می دهند که هر روز موهای خود را شامپو بزنیم اما هرچه پیرتر می شوید موهای شما ممکن است تغییر کند و به هر حال ممکن است نیازی به شامپوهای روزانه نداشته باشید در واقع افرادی که موهایشان خیلی خشک است ممکن است در بهترین حالت فقط به شامپوهای هفتگی احتیاج داشته باشند. از طرف دیگر اگر در مقایسه  با پوست سرتان موهای چربی دارید ممکن است لازم باشد موهای خود را یک روز در میان بشویید.

در صورت لزوم می توانید شامپوبرای موهای خشک را استفاده نمایید چون به شما کمک می کند تا چربی و کثیفی را از بین ببرید بدون اینکه رطوبت پوستتان از بین برود.

10. با وسایل گرما زا راحت کار کنید

سشوارها و حالت دهنده مو و اتوی مو برای مدل دهی به مو استفاده می شوند با این حال گرمای زیاد می تواند حباب هایی را در کوتیکول مو ایجاد کند که منجر به آسیب دیدن مو می شود و سپس می تواند آنها را از بین ببرد. اگر از این جور وسایل استفاده میکنید باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از حرارت کمتری بهره ببرید
  • قبل از هر بار استفاده از یک محافظ گرما دهنده استفاده نمایید
  • سعی کنید موهایتان مرطوب نباشد و ابتدا بگذارید موهایتان کمی خشک شود
  • هفتگی برای بهبود موهایتان از این ابزار استفاده کنید تا موهایتان نیز استراحتی داشته باشند

11. از داشتن مدل موهای خاص جدا خودداری نمایید

لوازم جانبی مو می توانند یک روش سرگرم کننده برای تغییر ظاهر شما به حساب آیند البته استفاده از برخی وسایل مانند نوارهای الاستیک هنگام ورزش برای محافظت از مو ضروری است اما با گذشت زمان کشش و سفت شدن این مدل ها میتواند به کوتیکول مو آسیب برساند و این مورد در نهایت باعث خشکی و ریزش مو می شود.

12. از روش های درمانی صحیح و راحت بهره ببرید

هنگامی که شما از یک روش درمانی برای موهایتان بهره می برید اگر از رنگ مو استفاده کنید و یا صاف کننده و چیزهای دیگر، ممکن است این کار برایتان اعتیاد آور باشد و ممکن است بعد از چند هفته وسوسه شوید و روش های درمانی دیگری را امتحان نمایید البته در روش های درمانی حرفه ای موهای شما براق و نرم می شوند ولی به طور موفق این کار انجام میگیرد. چون اصل این روش شیمیایی است و میتواند پس از مدتی موهایتان را خشک کرده و به آنها آسیب برساند و باید جهت بهتر شدن حالتان در هر جلسه با شش هفته درمان کارتان را به اتمام برسانید.

استفاده از برخی روش ها زمان بر است

یافتن یک سری محصولات صحیح برای لطیف کردن موهایتان ممکن است به زمان نیاز داشته باشد البته روش های درمانی فوق می توانند به نرم شدن موهایتان کمک کنند. در حالی که استفاده از ماسک مو و یا یک روغن گیاهی نیز می تواند یک حالت نرمی به طور فوری بر روی موهایتان ایجاد نماید البته ممکن است اثرات آن پس از چند روز از بین برود تا زمانی که بتوانید مجدد این کار را انجام دهید. تأثیر سایر تغییرات در روال معمولاً بیشتر روی موهای شما طول می کشد این ممکن است بسته به میزان خشکی یا آسیب چندین هفته طول بکشد. اگر با وجود روش های درمانی موهای خشک، موهای شما همچنان خشک است باید به پزشک مراجعه نمایید البته داشتن عادت های سالم در زندگی نمی تواند خشکی مو را از بین ببرد و این مورد می تواند نشان از یک بیماری زمینه ای و یا کمبود مواد غذایی باشد.

دسته‌بندی‌ها