۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو

باید روش های مراقبت از مو را به خوبی بدانیم و همواره از موهایمان مراقبت کنیم تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود، چرا که اگر نسبت به موهای خود بی توجه باشیم باعث می شود تا آسیب های جبران ناپذیری به موهایمان وارد شود. در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان ۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات سلامتی پوست و مو قرار دهیم، پس اگر می خواهید بدانید که چگونه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید تا انتهای مقاله با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو

روش های زیادی برای مراقبت از مو در مردان وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۲ نکته عالی و حرفه ای در زمینه محافظت از مو در مردان آشنا نماییم.

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان

داشتن مو های سالم یک ویژگی مثبت است و مردان و زنان باید با انجام یک سری کارها به آن دست یابند. در این مورد هیچ تفاوتی میان زن و مرد  وجود ندارد. در عوض مردان و زنان با روش های مختلفی به موهای خودشان می رسند و مردان معمولا دوست دارند موهای خشکی داشته باشند ولی بیشتر زنان سعی می کنند بیشتر به موهایشان برسند. البته ممکن است افراد از یک سری ابزارهایی استفاده کنند و موهایشان را رنگ نمایند و زنان بیشتر وقت خودشان را در سالن های زیبایی میگذرانند.پیشهاد می شود تا مقاله عوامل ایجاد کننده پوست حساس را مطالعه نمایید.

اگر شما مرد هستید و میخواهید به موهای خودتان برسید باید مطالعاتی انجام دهید و نحوه مراقبت از موهایتان را بیاموزید.

این مورد شامل یکسری تکنیک هایی است که برای مراقبت از مو و جلوگیری از خشکی پوست سر و حتی ریزش مو و سایر بیماری های مربوط به مو استفاده میگردد البته برای اینکه از یک سری روش های صحیح برای موهایتان بهره بگیرید باید یک سری نکات اساسی را رعایت نمایید.

1. پوست سرتان را همیشه تمیز نگه دارید

پوست سر سالم یک پوست تمیز می باشد البته در این زمینه دکتر متیو لوپرستی که متخصص پوست و مو است می گوید اگر پوست سر به طور منظم تمیز نشود تعادل میکروبیوم بدن انسان نیز به هم می خورد. این مورد میتواند تعداد باکتری ها را افزایش دهد و باعث التهاب شود که میتواند تاثیری منفی بر فولیکول های مو بگذارد.

حتماً باید مطمئن شوید موهایتان را زیاد نمی شویید چون با این کار چربی طبیعی موهایتان را از دست میدهید البته بستگی به موهایتان نیز دارد که هر هفته چند بار موهایتان را می خواهید بشویید.

2. بر روی محصولات با کیفیت سرمایه گذاری کنید

این مورد شامل تمام چیزهایی است که شما بر روی موهای خود میگذارید و از شامپو تا حالت دهنده های مو را نیز شامل می شود. اگر نوع موهایتان  که شامل موهای صاف و موج دار و نازک و خشک است را بدانید می توانید بهترین محصول را برای خودتان انتخاب نمایید.

3. از یک جا کارتان را شروع نمایید

این را باید به شما بگوییم که مراقبت کردن از موهایتان زیاد وقت گیر نیست. رابرت جان ریتولد که یک آرایشگر است میگوید اگر شما زیاد نگران این هستید که موهایتان کمی شکننده و یا سفید شده است باید آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و اینکه در این زمینه راه حل هایی وجود دارد که باعث می شود شما وقتتان را بیخود در حمام تلف نکنید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ویتامین های لازم برای سلامت پوست را مطالعه فرمایید.

4. ثابت قدم باشید

این قسمت تفاوت بین ظاهر خوب و بد را نشان میدهد. موی آقایان در سر و پشت گردن و کنار گوش ها و حتی نزدیک ریش رشد میکند باید برای تمیزنگه داشتن مو، آقایان ثابت قدم عمل نمایند.

5. برای موهای مشکی چه باید کرد؟

انواع مختلفی از موهای مشکی وجود دارد که عبارتند از : موهای صاف و موج دارد و مجعد، هرنوع مو مراقبت خاص خودش را میخواهد. جان ریتولد در این زمینه میگوید استفاده از نرم کننده ها میتواند برای مو مفید باشد البته باید شامپو فقط یکی دوبار در هفته استفاده گردد.

معرفی روش هایی برای مراقبت از پوست و مو

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان

البته این مورد به موهای موج دار نیز مرتبط است.اگر شما دوست دارید موهای خود را کوتاه کنید هر سه هفته کوتاهشان نمایید چون این کار به زیبایی شما کمک میکند همچنین این مقدار زمانی برای کوتاه کردن مو مفید است و اگر موهایتان بلند است مهم است که از محصولاتی استفاده کنید که بیشتر برای موهای مشکی کاربرد دارد. شما می توانید در این امر از کره شیا و یا روغن آووکادو استفاده نمایید چون باعث مراقبت از پوست و زیبایی مو می شود. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش کراتین مو مراجعه نمایید.

6. برای موهای بلند چه باید کرد؟

برای موهای بلند آسان ترین راه ها جهت مراقبت از آن ها وجود دارد. شما مجبور نیستید که موهایتان را هر موقع کوتاه کنید باید هر 12 هفته یک بار اصلاح کردن را انجام دهید  با این کار موهایتان از انتها بلندتر می شوند. در این امر گفته شده است که باید موهایتان را هنگام کوتاه کردن فرم دهید چون فرم دادن به موهای بلند کوتاه کردنشان را آسان میکند. از محصولات نرم کننده برای موهایتان استفاده نمایید. البته نباید از سشوار یا دستگاه صاف کننده مو نیز استفاده کنید چون ممکن است به مو آسیب بزند و خشک کردن مو از طریق هوا آسان ترین راه می باشد.

7. برای موهای سفید چه باید کرد؟

ممکن است از این مورد خوشتان نیاید ولی سفید شدن مو بخش طبیعی از پیر شدن می باشد همچنین افراد قبل از 50 سالگی موهای سفیدشان رشد میکند و این مورد به دلیل کاهش تولید ملانین در مو است و ملانین رنگدانه ای می باشد که رنگ مو و پوست شما را به حالت تیره در می آورد.وقتی موهایتان ملانین نداشته باشد موهایتان خشک میگردند. البته با مراقبت و تغذیه درست می توانید موهایتان را درمان نمایید و یا میتوانید قبول کنید که موهایتان سفید است البته می توانید برای این کار از رنگ مو نیز استفاده کنید. البته رنگ مو 50 درصد است و 50 درصد دیگر رنگ سفید خود می باشد  البته هر چه زمان بگذرد سفیدی مو مشخص تر می شود. البته برای حفظ رنگ مو باید از شامپوی مناسب استفاده کنید و هر چهار هفته پیش آرایشگر بروید و ممکن است دلتان بخواهد که در خانه موهایتان را رنگ نمایید.

8. برای موهای فر چه کار باید بکنیم؟

مراقبت از موهای فر کار راحتی نیست ممکن است موهایتان زیاد بشکند و حجم زیادی داشته باشد البته ممکن است موهایتان وز نیز باشد و باید رطوبت را به موهایتان انتقال دهید.

البته باید محصولاتی را انتخاب کنید که بافت موهایتان را تقویت میکند و باید هدفتان این باشد که موهایتان را بهبود بخشید. حتما از یک سری نرم کننده برای موهای فر خود استفاده نمایید چون موهای فر زیاد خشک هستند و نمیتواند چربی مو را به انتهای پوست سر برساند.

9. نکاتی برای مرطوب سازی مو

نوع موهایتان تعیین میکند که چه قدر شما به رطوبت نیاز دارید البته باید برای موهایتان هنگام شست و شو از نرم کننده استفاده نمایید. استفاده تنها از شامپو نیز باعث شکستگی بیشتر موهایتان می گردد.

روش های مراقبت از مو در مردها

بهترین نکات برای مراقبت از مو در مردان

در حالیکه شما فقط به یک نرم کننده صحیح نیاز دارید اگر بافت مویتان خوب است  باید از محصولاتی استفاده کنید که به موهایتان آسیب نرساند. برای موهای با بافت درشت نیز باید از آب و رطوبت بهره بگیرید و هر چند مدت از یک سری ماسک های نرم کننده استفاده کنید همچنین می توانید از طریق غذا ئ برخی مکمل های آبرسان موهایتان را تقویت نمایید.

10. برای پوست خشک سر چه باید کرد؟

تعدادی از موارد مانند عدم نوشیدن آب کافی و حتی اگزما می تواند باعث خشکی پوست سر شود البته برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر می توانید از یک سری محصولات مناسب در این امر بهره ببرید. در این زمینه روغن درخت چای می تواند مفید باشد چون دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد قارچی و آنتی بیوتیک است. البته باید هر روز استفاده کنید تا خشکی پوست سرتان برطرف گردد و اینکه با مصرف این روغن بتوانید کم کم شامپوی خودتان را نیز استفاده نمایید. همچنین میتوانید برای این کار از روغن نارگیل و روغن درخت چای و یا آلوئه ورا استفاده نمایید.

11. برای موهای چرب چه کار باید کرد؟

هیچ کس دوست ندارد موهای چرب داشته باشد البته این مورد به دلیل تولید بیش از حد سبوم است که چربی سر نیز نامیده می شود این مورد نیز می تواند در اثر شستن بیش از حد موها و عادات بهداشتی مختلف و انجام ورزش نیز ایجاد گردد. یک راه برای برطرف کردن این مورد استفاده از منتول نعناع می باشد البته این ماده در شامپوهایی که در داروخانه ها به فروش میرسد یافت میشود و می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

12. برای ریزش مو چه کار باید کرد؟

طاسی یا ریزش موی آندرو ژنتیک موردی است که بیش از نیمی از مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار میدهد البته این مورد عزت نفس مردان را نیز تغییر میدهد ولی گزینه های درمانی زیادی برایش وجود دارد. کاشت مو یکی از مواردی است که میتواند این مورد را برطرف نماید.

چه هنگام باید با یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنیم؟

شما باید با یک متخصص پوست و مو در ارتباط باشید و هر موقع یکی از موارد زیر را داشتید با او تماس بگیرید.

  • پوست ملتهب سر
  • ریزش مو
  • کم پشت شدن موها

ریزش مو یعنی اینکه شما روزانه 100 تار موی خود را از دست بدهید که این باعث نگرانی های خاصی می گردد البته اگر خواستید جراحی بکنید باید اول با یک متخصص مشورت نمایید چون ممکن است این کار مشکلاتی برای شما پیش آورد.

سخن پایانی

مراقبت از مو جز عاداتی سالم می باشد و باید بتوانید از یک روش صحیح برای نگهداری از موهایتان استفاده نمایید البته باید تحقیقاتتان را در زمینه ریزش مو و مشکلات مو انجام دهید و با یک متخصص حرفه ای مشورت نمایید.

دسته‌بندی‌ها