معرفی ویتامین برای پوست و حفظ سلامت پوستی

معرفی ویتامین برای پوست و نحوه حفظ و مراقبت از سلامت پوست

سلامتی پوست بسیار ضروری است و افراد باید به آن اهمیت بدهند، در این قسمت از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان معرفی ویتامین برای پوست و نحوه حفظ و مراقبت از سلامت پوست را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات علمی پزشکی قرار دهیم، پس اگر علاقه دارید تا در مورد مراقبت از پوست بیشتر بدانید تا انتهای مقاله معرفی ویتامین برای پوست با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

معرفی ویتامین برای پوست و نحوه حفظ و مراقبت از سلامت پوست

در مقاله معرفی ویتامین برای پوست به صورت تخصصی تمامی ویتامین هایی که به سلامت پوستتان کمک می کند را معرفی می کنیم و نحوه مراقبت صحیح از پوست را آموزش خواهیم داد.

ویتامین هایی برای سلامت پوست

بدن ما برای عملکرد به ویتامین نیاز دارد. فردی که کمبود ویتامین دارد می تواند انواع مشکلات را داشته باشد. بعضی اوقات ، کمبود می تواند بسیار محسوس باشد زیرا بر ظاهر پوست تأثیر می گذارد.

ویتامین های خاصی برای سلامتی پوست بسیار حیاتی هستند. همانطور که گفته شد بیرون آوردن یک مولتی ویتامین یا صاف کردن صورت در محصولات مراقبت از پوست که با ویتامین تزریق شده اند ، تضمین کننده این نیست که در نهایت با درخشش پوستی مواجه خواهید شد.

بیشتر ظاهر پوست ما توسط ژنتیک تعیین می شود و اگرچه کمبود پوست باعث می شود پوست شما کمتر سالم به نظر برسد اما مصرف ویتامین ها لزوماً کار زیادی نمی کند مگر اینکه به شدت کمبود داشته باشید.پیشنهاد می شود تا مقاله تاثیر ویتامین ها بر سلامتی را مطالعه فرمایید.

مزایای مراقبت از پوست موضعی مبتنی بر ویتامین تا حدودی نامشخص است. برخی شواهد نشان می دهد که برخی از سرم های ویتامین ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آلودگی و سیگار کشیدن به کاهش علائم پیری کمک کنند. آنچه برای شما مفید است ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد.

معرفی ویتامین های مراقبت کننده از پوست

همه ویتامین ها تاثیری در سلامت پوست ندارند با این حال برخی مانند ویتامین E و ویتامین C نقشی اساسی در توانایی ترمیم پوست دارند.

بیشتر تحقیقات درباره ویتامین ها برای مراقبت از پوست بی نتیجه یا محدود است. واقعیت این است که مهمترین راه برای حمایت از سلامت پوست داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین است. بدن سالم به نوبه خود به حمایت از پوست سالم کمک می کند. پوست شما اغلب می تواند دریچه ای به درون شما باشد به عنوان مثال پوست زرد شده می تواند نشانه آسیب کبدی باشد.

نوشیدن مکمل ها و استفاده از کرم ها و لوسیون های تزریق شده با ویتامین به پوست می تواند به شما کمک کند به ویژه هنگامی که فرد دچار کمبود باشد. برخی از سرم های موضعی ویتامین نیز می توانند به کاهش جای زخم و لکه های خورشید کمک کنند. اما یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن برای جلوگیری و ترمیم آسیب های پوستی است.

اگر به بیماری پوستی خاصی مانند آکنه یا اگزما مبتلا هستید باید قبل از افزودن مکمل ها و داروهای موضعی به رژیم مراقبت از پوست خود با یک متخصص پوست صحبت کنید ممکن است اثر نامطلوبی داشته باشند و باعث تحریک بیشتر پوست شوند.

ویتامین های ضروری برای مراقبت از پوست چه چیزهایی هستند؟

در اینجا یک تجزیه و تحلیل وجود دارد که شامل نقش ویتامین های مختلف در سلامت پوست است. در بیشتر موارد تحقیقات بیشتری برای درک ارتباط مستقیم بین مصرف یا مصرف موضعی این ویتامین ها و سلامت پوست لازم است. پیشنهاد می شود تا به پکیج کامل آموزش پاکسازی صورت مراجعه نمایید.

به یاد داشته باشید شما می توانید تمام این ویتامین ها را از طریق رژیم غذایی سالم دریافت کنید. آنها به راحتی در بسیاری از منابع غذایی کامل در دسترس هستند.

ویتامین A

نوعی ویتامین A به نام رتینول یکی از محبوب ترین مواد محافظ پوست در بازار است. شواهد بالینی قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک های ظریف کمک کند. همچنین می تواند میزان ترمیم و بهبود پوست را افزایش دهد.

چگونه از پوست خود محافظت کنیم؟

معرفی ویتامین برای پوست

متاسفانه فرمولاسیون های موضعی تمایل به تحریک پوست دارند. اگر پوست حساسی دارید تست patch test را انجام دهید و با محصولی شروع کنید که خیلی غلیظ نیست.

ویتامین سی

ویتامین C یک آنتی اکسیدان شناخته شده است که در ساخت کلاژن نقش دارد. تحقیقات در مورد تأثیر آن بر روی پوست هنوز کاملاً محدود است اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد می تواند آسیب ناشی از اشعه ماورا بنفش را کاهش دهد.

البته نباید از محصول ویتامین C به عنوان جایگزین ضد آفتاب استفاده کنید زیرا اشعه UVA یا UVB را جذب نمی کند. افراد مبتلا به کمبود ویتامین C (اسکوربوت) ممکن است بهبودی زخم کند و خشکی پوست را تجربه کنند.

ویتامین دی

شما از طریق قرار گرفتن در معرض آفتاب ویتامین D را جذب می کنید. به دلیل نگرانی در مورد تأثیر اشعه ماورا بنفش بر روی پوست شما احتمالاً هنگام بیرون بودن پوست خود را پوشیده نگه داشته یا از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید که می تواند خطر کمبود ویتامین D را افزایش دهد.

کمبود ویتامین D می تواند در جذب کلسیم مشکل ایجاد کند و به نوبه خود بر سلامت استخوان شما تأثیر بگذارد برخی مطالعات نشان می دهد که اشکال موضعی ویتامین D می تواند به افراد مبتلا به اشکال خاصی از پسوریازیس کمک کند.

ویتامین E

ویتامین E معمولاً به عنوان ماده موادی در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارد. این یک آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت پوست حیاتی است.

ممکن است درمقابل اشعه UV اثرات محافظتی داشته باشد اما مانند ویتامین C جایگزین ضد آفتاب نمی شود. با این حال ممکن است به بهبود پوست آفتاب سوختگی کمک کند به همین دلیل مشاهده خواهید کرد که این ماده به عنوان ماده ای در بسیاری از کرم ها و ژل های ضد آفتاب سوختگی موجود است.

ویتامین K

ویتامین K در لخته شدن خون و سلامت استخوان ها نقش دارد. از آنجا که به لخته شدن کمک می کند در ترمیم زخم ضروری است. در مورد ویتامین K و سلامت پوست تحقیقات زیادی انجام نشده است اما آنچه ما می دانیم نشان می دهد که ممکن است باعث کاهش کوفتگی شود.

ویتامین های B برای پوست چه تاثیری دارد؟

آیا ویتامین های گروه B می توانند به بهبود سلامت پوست کمک کنند؟ محققان به طور کامل نقش بسیاری از ویتامین های گروه B و سلامت پوست را درک نمی کنند. به عنوان مثال مکمل های بیوتین ممکن است به افراد کمبود کمک کند اما شواهد کمی وجود دارد که نشان دهد آنها می توانند به افراد سالم کمک کنند. همین مورد در مورد سایر ویتامین های گروه B مانند نیاسین و ریبوفلاوین نیز صادق است.

نحوه استفاده از ویتامین ها برای مراقبت از پوست

روش های مختلفی برای دریافت ویتامین های مورد نیاز برای داشتن پوست سالم وجود دارد.

رژیم غذایی

موثرترین راه برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مختلف که از سلامت پوست حمایت می کنند استفاده از یک رژیم غذایی سالم با میوه ها و سبزیجات است این یک روش ایمن برای خوردن ویتامین ها است و باید اولین خط دفاعی شما در هنگام تلاش برای بهبود ظاهر پوست باشد.

مکمل

مصرف مکمل ها راهی مناسب برای دریافت ویتامین هایی است که ممکن است در رژیم غذایی خود دریافت نکنید. با این حال با مکمل ها اغلب خطر مصرف بیش از حد وجود دارد. به عنوان مثال مصرف بیش از حد ویتامین A می تواند مضر باشد. بهتر است قبل از اتکا به مکمل ها رژیم خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید مکمل ها را امتحان کنید با پزشک خود صحبت کنید. اگرچه این مکمل ها “طبیعی” هستند اما مکمل ها می توانند با داروها تداخل کنند و اگر کمبود فنی نداشته باشید مصرف بیش از حد آن مضر است.

موضعی

برخی ویتامین ها می توانند توسط پوست جذب شوند به همین دلیل بسیاری از محصولات مراقبت از پوست را که حاوی ویتامین ها هستند به عنوان مواد اضافه شده پیدا می کنیدژ فقط به این دلیل که یک لوسیون یا کرم حاوی ویتامین است به این معنی نیست که شما پس از استفاده از پوست به طور جادویی درخشان را تجربه خواهید کرد.

همه لوسیون ها و سرم ها برابر نیستند و غلظت ویتامین های برخی بیشتر است همچنین باید بدانید که برخی از ویتامین های موضعی می توانند باعث تحریک پوست شوند به ویژه آنهایی که غلظت بالای ماده موثره دارند. اگر مطمئن نیستید که یک محصول مناسب پوست شماست با احتیاط درخواست کنید و با یک متخصص پوست صحبت کنید.

علائم کمبود ویتامین در پوست شما

برخی از علائم کمبود ویتامین شامل پر رنگی ، ترمیم ضعیف زخم ، ریزش مو ، ناهنجاری ناخن ، وصله های خشن ، پوسته پوسته و خشکی بیش از حد است. با این حال این یک لیست کامل نیست. اگر مشکوک به کمبود هستید با پزشک خود صحبت کنید. آزمایش خون تنها راه برای تأیید کمبود ماده مغذی خاص در بدن است.

فواید

در اینجا برخی از ادعاهایی که ممکن است در مورد ویتامین ها برای مراقبت از پوست مشاهده کنید آورده شده است.

ضد پیری: بسیاری از ادعاها در مورد ویتامین ها با تحقیقات گسترده تأیید نمی شوند. مطالعات نشان می دهد که رتینول (شکل مصنوعی ویتامین A موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست) در برابر علائم پیری مانند چین و چروک موثر است.

بهبود کشش پوست: تحقیقات نشان می دهد که ویتامین C موضعی ممکن است به بهبود قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند.

آسیب پوست را معکوس می کند: شواهد متناقضی در مورد اینکه آیا ویتامین E می تواند به ایجاد زخم کمک کند وجود دارد. یک بررسی 2015 از مطالعات نشان داد که در برخی موارد استفاده موضعی از ویتامین E به کاهش زخم کمک می کند و بار دیگر باعث بدتر شدن آنها می شود.

التهاب را کاهش می دهد: برخی از محصولات پوستی به جای تسکین پوست می توانند تحریک کنند.

اگر قصد استفاده از مکمل ها را دارید تصمیم خود را برای اطمینان از مصرف متعادل و جلوگیری از مصرف بیش از حد با پزشک در میان بگذارید.

خطرات

هنگام مصرف بیش از حد ویتامین خاص ممکن است واکنش های جانبی داشته باشید. در حالی که خطر مصرف بیش از حد مکمل ویتامین C وجود ندارد زیرا محلول در آب است مقدار اضافی آن را ادرار می کنید در صورت استفاده موضعی از آن واکنش امکان پذیر است. برخی از عوارض جانبی استفاده موضعی از ویتامین C عبارتند از:

  • زرد شدن پوست
  • رنگ آمیزی لباس
  • نیش زدن
  • خشکی
  • کندوها

رتینوئیدهای موضعی نیز می توانند باعث تحریک پوست شوند به ویژه در افرادی که پوست حساس دارند.

مصرف بیش از حد ویتامین E به صورت مکمل نیز ممکن است اثرات سؤ داشته باشد. مطالعات نشان می دهد خطرات احتمالی طولانی مدت برای سلامتی مانند سرطان پروستات و افزایش مرگ و میر در افراد مبتلا به بیماری های قلبی موجود است.

سخن پایانی

بیشتر مطالعات در مورد مکمل های ویتامین و مراقبت از پوست موضعی شامل گروه کوچکی از شرکت کنندگان است. اندازه گیری تأثیرات این موارد بر سلامت پوست نیز دشوار است زیرا متغیرها و فاکتورهای زیادی در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال مقدار شخصی در معرض نور خورشید می تواند به شدت بر روی ظاهر پوست او تأثیر بگذارد.

برخی از افراد همچنین خوش شانس هستند که به ژن های بزرگی که پوست تقریباً بی عیب و نقصی به آنها هدیه می دهد برکت می گیرند. اگر به دنبال راهی برای بهبود سلامت پوست خود هستید بهترین شرط شما این است که با یک متخصص پوست صحبت کنید به خصوص اگر مورد خاصی شما را آزار دهد مانند آکنه یا روزاسه.

اگر نگران پیری پوست و ظاهر چین و چروک ها هستید استفاده از کرم ها و مکمل ها می تواند به شما کمک کند اما پایین آمدن نیز راهی پرهزینه است. در نهایت یک رژیم غذایی سالم موثرترین راه برای جلوگیری از کمبود ویتامین است که می تواند منجر به مشکلاتی در پوست شما شود.

دسته‌بندی‌ها