باورهای اشتباه در مورد آزادی و حقوق مردان

باورهای اشتباه در مورد آزادی و حقوق مردان

با توجه به فرهنگ های متنوعی که در جوامع گوناگون وجود دارد ما با قوانین مختلفی در خصوص آزادی و حقوق مردان مواجه هستیم. به عنوان مثال در برخی از جوامع آزادی مردان بیشتر از زنان است و در این باره نسبت به مردان آسان گرفته می شود.

اما سوالی با این مضمون مطرح می شود که مردان تا چه حد باید آزادی داشته باشند؟ یعنی چه کسی در خانه حقوق مردان را تعیین می کند؟ یک نکته در خصوص حق و حقوق وجود دارد که همه باید با آن آشنا باشند عبارت است از عدم آگاهی افراد از حقوق شخص شان و همین موضوع می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد کند.

مثلا وقتی زنان و مردان در زندگی زناشویی دچار مشکل میشوند چون از حقوق خود هیچ اطلاعی ندارند نمی توانند سهم خودشان را به درستی مشخص نمایند. همین موضوع منجر به ایجاد اختلافات و سو برداشت هایی می شود که در بلند مدت باعث تنش و شکاف بین زوجین می گردد.

به همین دلیل هم مردان و هم زنان در زندگی مشترک باید از حق و حقوق شان مطلع باشند و همچنین لازم است تا برای خودشان حد و مرزهایی را تعیین کنند که بتوانند مشکلات ایجاد شده را به خوبی حل و فصل نمایند.

بنابراین ما در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای کامل در خصوص حقوق مردان و میزان آزادی آنها در خانه را در اختیار شما علاقه مندان به مطالب روانشناسی قرار دهیم. این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید از حقوق انسانی تان با خبر شوید و از بروز مشکلات و اختلاف هایی که می تواند زندگی شما را با مشکلات بسیاری مواجه کند جلوگیری نمایید.

باورهای نادرست درباره آزادی و حقوق مردان

همانطور که می دانیم در بسیاری از موارد رفتارهای غلط افراد به خاطر باورهای نادرست و اشتباهی است که در ذهن آنها جا افتاده است.

زمانی که مردان در مورد حق و حقوق و میزان آزادی شان هیچ اطلاعی نداشته باشند موجب می گردد تا رفتارهایی از خودشان نشان دهند که نادرست بوده و در نتیجه پایشان را فراتر از حق خودشان می گذارند که این کار باعث نادیده گرفته شدن حق دیگران می شود.

آشنایی با باورهای غلط در مورد حقوق مردان

در خانه نیز اگر مردان به کارها و رفتارهای اشتباهشان ادامه دهند در بلند مدت باعث ایجاد آسیب و جر و بحث های خانوادگی می شود. با این که لازم است نیازهای مردان و زنان در خانه برآورده شود، اما ما باید بدانیم که تمام افراد باید از حق و حقوق شان به صورت کامل آگاه باشند. پیشنهاد می شود تا مقاله روش های کنترل مردان را مطالعه کنید.

همه می دانیم که آزادی در رفتار به صورت سالم می تواند به رشد و پیشرفت خانواده کمک کند. اما هرگز این آزادی و قدرت نباید در دست یک شخص قرار بگیرد. زیرا اگر فرد بسیار متعصب خود رای باشد می تواند برای سایر افراد مشکلات بسیاری ایجاد نماید.

حال در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل نمونه هایی از باورهای غلطی که در خصوص آزادی و حقوق مردان وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

مردان این اختیار را دارند که هر تصمیمی را به تنهایی بگیرند

اگر در خانه فقط یک نفر تمام تصمیمات را بگیرد بعد از مدتی آن خانه تبدیل به یک نظام دیکتاتوری می شود. در چنین حالتی یک فرد آزادی دارد و همواره دیگران از او کینه به دل می گیرند. زیرا او به تصمیم دیگران احترام نمی گذارد و فقط خودش تمام کارها را اداره می کند.

این وضعیت نمی تواند خیلی ادامه داشته باشد، چرا که هر فردی دارای اراده ای آزاد بوده و می خواهد برای زندگی اش تصمیم بگیرد. از این رو باید بدانیم که خانه و خانواده محیطی برای رشد انسان ها محسوب می گردد که باید مرکز احساسات و عواطف مختلف باشد. همچنین پیشنهاد می شود برای آگاهی بیشتر به کارگاه روانشناسی مردان مراجعه کنید.

اگر مرد در خانه به نظر سایر اشخاص هیچ اهمیتی ندهد بعد از مدتی شرایطی را برای اعضا ایجاد می کند که آن ها به مرور زمان ارتباط سالم با سایر اعضا را از دست می دهند.

شایان ذکر است که عدم توجه به عقاید و خواسته افراد در خانه موجب می شود تا صمیمیت از بین رفته در نتیجه تمام اعضای خانواده دچار سرخوردگی می شوند. این موضوع بر روی زنان تاثیر زیاد دارد، چرا که زنان دارای احساس و عواطف بسیاری هستند و اگر آن ها در زندگی مشترک شان احساس کنند که باید فقط از مردان اطاعت کنند و خودشان هیچ اراده ای ندارند به مرور دچار افسردگی و فرسودگی می شوند و در نتیجه شادابی و خلاقیت شخصی شان را از دست می دهند.

به یاد داشته باشید که یکی از مهم ترین دلایل ایجاد اختلال افسردگی در زنان، عدم توجهی مردان در زندگی مشترک به آنها است.

مردان در خصوص رابطه با جنسی مخالف هیچ محدودیتی ندارند

مردان در خصوص همسرانشان بسیار سخت گیر هستند و آنها را با محدودیت های مختلف مواجه می کنند. اما موضوعی که وجود دارد آن است که برخی از مردان برای خودشان هیچ محدودیتی قائل نیستند. یعنی با وجود اینکه نسبت به همسرشان حساسیت زیادی دارند اما خودشان در این باورند که می توانند هر کاری که دلشان می خواهد را انجام دهند.

این تفکر از پایه غلط و اشتباه است و می تواند بنیان خانواده را با مشکلات بسیاری روبرو کند. به عنوان مثال برخی از مردان فکر می کنند اگر به همسرشان خیانت کنند کار اشتباهی انجام داده اند، این در حالی است که باور دارند خیانت فقط از نوع جنسی بوده و سایر موارد را در نظر نمی گیرند.

به همین دلیل اگر مردان در خصوص چنین رفتارهایی تجدید نظر نداشته باشند در بلند مدت باعث ایجاد حس ناامنی در همسرشان می شوند. به یاد داشته باشید که چنین رفتارهایی در زندگی زناشویی سبب بروز تبعیض جنسیتی می شود. در نتیجه خشم و اضطراب در خانواده افزایش یافته و افراد هیچ گونه احساس خوبی نسبت به یکدیگر نخواهند داشت.

پدران باید آینده فرزندانشان را تعیین کنند

یکی از مشکلاتی که اغلب فرزندان در خانه با آن روبرو هستند دخالت بیش از حد پدران در امور شخصی آنها است. زیرا برخی از پدران دارای چنین دیدگاهی هستند که باید آن ها موظف هستند مسیر زندگی فرزندانشان را تعیین کنند.

در باور چنین پدرانی زمانی آنها می توانند خودشان را به عنوان یک پدر خوب در نظر بگیرند که در تمام امور فرزندان خود دخالت کنند و تمام مواردی که به زندگی آن ها مربوط است را مشخص کنند. به عنوان مثال آنها دوست دارند به فرزندشان تحمیل کنند که چه رشته ای را در دانشگاه بخواند و یا در انتخاب شغل به سمت کاری بروند که آن ها تعیین می کنند.همچنین پیشنهاد می شود به کارگاه خانواده درمانی مراجعه کنید.

این پدران تقریبا در تمامی امور فرزندانشان دخالت می کنند و اجازه نمی دهند خودشان برای زندگی شخصی شان تصمیم بگیرند. یعنی با آنکه فرزند آنها دارای عقل و شعور بالایی است ولی باز هم به آنها اعتماد ندارند و میخواهند برای تمامی بخش های زندگی او تصمیم گیری کنند.

اگر این شرایط ادامه داشته باشد در بلند مدت این فرزندان دچار آسیب و شکست می شوند و در نتیجه احساس شکست و ناکامی تمام وجود آن ها را در بر می گیرد. حتی ممکن است پدر برای فرزندش مسیری را مشخص کند که او را به موفقیت برساند ولی چون خود فرد برای زندگی اش تصمیم نگرفته هرگز از صمیم قلب چنین زندگی و شرایطی را نمی پسندد.

مقابله با باورهای غلط در مورد آزادی مردان

در خصوص شکل گیری باورها باید بدانیم که چنین افکاری در بلند مدت رایج می شود و در نتیجه افراد به آنها باور پیدا می کنند.

یعنی در ابتدا هیچ نگرشی در خصوص چنین باوری وجود ندارد و در نتیجه با گذشت زمان چنین فکر و ایده ای تقویت می شود. به عنوان مثال اگر دقت کرده باشید شما هرگز نمی توانید باور و ایده فردی که در سن ۶۰ سالگی قرار دارد را تغییر دهید.

زیرا این فرد از همه نظر خودش را درست و کامل می داند و بر این باور است که تمامی افکار و عقایدش هیچ مشکل و نقصی ندارد.

به همین دلیل اگر شما در خانواده ای زندگی می کنید که فقط مرد حرف اول و آخر را می زند باید به یک مشاور مراجعه نمایید و شرایط را به درستی مورد بررسی قرار دهید.

زیرا اگر شما بخواهید بدون هیچ واکنشی به این شرایط ادامه دهید قطعا در سال های آتی با مشکلات زیادی مواجه می شوید که به سلامت روان شما آسیب وارد می کند.

به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی لازم است هم شما و هم فردی که بسیار متعصب و دیکتاتور است به مشاوره مراجعه نمایید. البته باید در نظر بگیرید که اگر در سنین بالا قرار دارید ممکن است به نتیجه مطلوبی دست پیدا نکنید.

روش های مقابله با افکار و باورهای اشتباه در مورد آزادی و حقوق مردان

از این رو لازم است چنین مواردی را در سنین پایین تحت درمان و مشاوره قرار دهید. زیرا مردی که در خانواده مرد سالار رشد کرده هنوز دارای چنین دیدگاهی می باشد و در زندگی مشترک خویش نیز به همین صورت عمل می کند.

پس وقتی شما با پسری ازدواج کردید و متوجه شدید که دارای چنین ویژگی هایی است باید هر چه سریع تر به مشاوره مراجعه کنید تا بتوانید در همان سال ها بر این مشکل غلبه کنید و اجازه ندهید شرایط برای شما عادی گردد و فکر کنید زندگی به همین شکل می باشد که شما آن را تجربه می کنید.

یک مشاوره خبره و متخصص می تواند به شما کمک کند تا بر این باورهای اشتباه و غلط پیروز شوید و به انعطاف پذیری در زندگی تان دست پیدا می کنید. در نتیجه شادابی و نشاط به زندگی شما باز می گردد و می توانید یک خانواده سالم برای خودتان داشته باشید.

نتیجه گیری

به یاد داشته باشید که تمام رفتارهایی که ما انجام می دهید به خاطر افکار و باورهایی است که در ذهن ما وجود دارد. از این رو اگر شما دچار خطای شناختی شویم قطعا به شکل اشتباه نیز رفتار می کنیم.

به عنوان مثال مردی که در خانه پدری اش شاهد تفکر مردسالاری بوده و همواره مادرش تمامی کارهای خانه را انجام داده است به این باور می رسد که مرد در خانه هیچ کاری را نباید انجام دهد.

حال اگر این مرد وارد زندگی مشترک شود چون دارای چنین فکری بوده که مرد نباید کارهای خانه را انجام دهد قطعا با همسرش دچار مشکل می شود و ممکن است کارشان حتی به دادگاه خانواده نیز برسد.

از این رو مردانی که دچار باورهای اشتباه می باشند و هیچ اطلاعی از حقوق و آزادی شان ندارند باید به یک مشاوره مراجعه کرده و در این باره کمک های لازم را دریافت کنند.

دسته‌بندی‌ها