رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان درباره خدمات بهداشت روان

رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان درباره خدمات بهداشت روان

مراقبت از ذهن و سلامت روان همانقدر اهمیت دارد که باید مراقب جسم خود باشیم، بنابراین هرگز رفتن به مطب روانپزشک یا روانشناس بد نیست و نباید به آن به مثابه ی یک انگ بنگریم، ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان درباره خدمات بهداشت روان را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم، پس اگر شما تصمیم دارید تا بدانید اگر به روانپزشک یا روانشناس مراجعه می کنید چگونه باید در مورد آن با فرزندانتان صحبت کنید تا انتهای مقاله رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان درباره خدمات بهداشت روان

در مقاله رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان می خوانیم که اگر والدین از خدمات رواندرمانی استفاده می کنند چگونه باید این موضوع را به فرزندانشان بگویند.

چرا باید در صورت مراجعه به یک درمانگر به کودکان خود بگویید

در طول این سالها بسیاری از والدین به مطب من مراجعه کرده اند و جملاتی مانند: “من نمی خواهم بچه های من بدانند که من افسردگی دارم” یا “من به بچه هایم می گویم که هر هفته وقتی می آیم شما را می بینم”

این یک تلاش بزرگوارانه است که والدین نمی خواهند فرزندان خود را با درد و رنج خود درگیر کنند اما برخی دلایل قانع کننده وجود دارد که چرا ممکن است برای بچه ها مفید باشد که بدانند مادر یا پدرشان به یک درمانگر مراجعه می کنند.پیشنهاد می شود تا کارگاه روش های فرزندپروری را مشاهده نمایید.

والدین ارزش کمک را تشخیص می دهند اما همچنین صداقت را نیز می دانند

به عنوان بخشی از ردیاب بهداشت روان ما دریافته است که والدین بیشتر از کسانی که بچه ندارند به یک درمانگر مراجعه می کنند سی و دو درصد از والدین گفتند که در ماه گذشته به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کرده اند در حالی که فقط 19 درصد از افرادی که بچه ندارند این کار را کرده اند.

32٪ دیگر از والدین گفتند که در نظر دارند به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنند اما هنوز قدمی بر نداشته اند. خوشبختانه بیشتر والدین گفتگو با یک درمانگر را سرمایه ای ارزشمند در زندگی خود می دانند.

از هر چهار والدی که به یک متخصص بهداشت روان مراجعه می کنند سه نفر می گویند که آن را به شخص دیگری که در وضعیت آنها بود توصیه می کنند و 74٪ می گویند که آنها فکر می کنند اگر افراد بیشتری به دنبال کمک باشند وضعیت جامعه بهتر خواهد بود.

علی رغم این واقعیت که دو سوم والدین یا قبلاً به یک درمانگر مراجعه کرده اند یا به شدت آن را مورد توجه قرار می دهند 62٪ از والدین می گویند که در جستجوی درمان بهداشت روانی هستند.

چرا باید با بچه های خود صادق باشید

والدینی که از بخش مرتبط با درمان بهداشت روان می ترسند قرار ملاقات خود با درمانگر خود را از فرزندان (یا حتی شریک زندگی) خود مخفی نگه می دارند آنها همچنین ممکن است بسیار تلاش کنند تا علائم پریشانی خود را پنهان کنند.

خصوصی نگه داشتن درمان بهداشت روان شما هرچقدر وسوسه انگیز باشد گفتن اینکه به کودکان خود می گویید به یک درمانگر مراجعه می کنید می تواند واقعاً برای آنها مفید باشد (و برای شما خوب باشد).

به هر حال هنگام مراجعه به دندانپزشک احتمالاً آن را مخفی نگه ندارید و اگر به انجام کارهای دندانپزشکی نیاز دارید ممکن است دریغ نکنید که به بچه های خود بگویید حتی ممکن است در تلاش برای مسواک زدن به آنها در مورد حفره ای در دندانتان بگویید.

مطمئناً ممکن است مراجعه به یک درمانگر کمی متفاوت از مراجعه به دندانپزشک یا پزشک باشد ممکن است از افسردگی یا اضطراب احساس خجالت کنید یا ممکن است نگران باشید که اگر بچه های شما بدانند که با یک حرفه ای صحبت می کنید فکر می کنند شما “دیوانه” هستید.

اگر قبلاً هرگز در مورد بهداشت روانی با فرزندان خود صحبت نکرده اید ممکن است آنها با یادگیری اینکه شما به یک درمانگر مراجعه می کنید یا اینکه داروی ضد افسردگی مصرف می کنید برای یک ثانیه تعجب کنند اما یک فرصت خوب وجود دارد که آنها همچنین از این واقعیت که شما مراقب ذهن خود هستید قدردانی خواهند کرد.

با گفتن به بچه های خود که به یک درمانگر مراجعه می کنید دروس مهم زیر را به آنها خواهید آموخت:

مراجعه به درمانگر به این معنی نیست که شما یک بیماری روانی عمده دارید

بعضی از افراد برای صحبت در مورد یک اتفاق یا شرایط خاص به یک درمانگر مراجعه می کنند، دیگران از اطلاعات مربوط به مدیریت استرس بهره مند می شوند یا می خواهند اطمینان حاصل کنند که مراقبت از خود را به خوبی انجام می دهند. دلایل زیادی برای مراجعه به درمانگر وجود دارد و انجام این کار لزوماً به این معنا نیست که شما یک مشکل جدی روانی دارید.

مراقبت از ذهن شما به اندازه بدن مهم است

در صورت داشتن فشار خون بالا معاینه سالانه با پزشک یا مصرف دارو خجالت آور نیست و والدین معمولاً از اینکه فرزندان بدانند که این کارها را برای بدن خود انجام می دهند نمی ترسند اما می تواند برای بچه ها به همان اندازه مهم باشد که ببینند شما در مراقبت از ذهن خود نیز سرمایه گذاری کرده اید.

صحبت با کسی کمک می کند

این می تواند برای کودکان سالم باشد که ببینند شما در مورد احساس و تفکر خود با کسی صحبت می کنید وقتی آنها می دانند شما با کسی صحبت می کنید ممکن است به او کمک کند تا بیشتر احساساتش را بیان کند. این مهم است زیرا بسیاری از جوانان احساس بسیار تنهایی می کنند و کمی حمایت عاطفی می تواند واقعاً مفید باشد.

درخواست کمک نشانه قدرت است

بعضی اوقات بچه ها تصور می کنند والدین هرگز در مورد کاری به کمک احتیاج ندارند- فرضیه ای که می تواند این ایده را تقویت کند که درخواست کمک باید نشانه ضعف باشد این که با صراحت بخواهید نظر متخصص را جویا شوید به بچه ها نشان می دهد که آنقدر شجاع هستید که می توانید در صورت نیاز از آنها کمک بخواهید.

آیا رفتن به روانپزشک یا روانشناس چیز بدی است؟

رواندرمانی والدین و صداقت با کودکان

رشد، یادگیری و بهبود آن سالم است

درمان فقط برای افراد بیمار نیست، صحبت با کسی همچنین می تواند کلید کمک به شما برای دستیابی به بیشترین پتانسیل خود باشد. چه بخواهید عملکرد ورزشی خود را بهبود ببخشید و چه بخواهید مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید صحبت با یک متخصص ممکن است به شما کمک کند بهترین احساس را داشته باشید و بهترین کار را انجام دهید.

افرادی که دارای مشکلات بهداشت روانی هستند می توانند زندگی خوبی داشته باشند

داستان ها و فیلم های خبری معمولاً افراد مبتلا به بیماری روانی را آدمکش یا ناتوان در عملکرد نشان می دهند اگر با مشکل بهداشت روانی زندگی می کنید دانستن این مسئله برای کودکان می تواند مفید باشد تا بتوانند ببینند که حتی اگر مشکل بهداشت روانی هم داشته باشید همچنان می توانید یک زندگی کامل و سالم داشته باشید.

خوب است که از سابقه خانوادگی خود مطلع شوید

هنگامی که من از بیماران درمانی در مورد سابقه خانوادگی مسائل روانی سوال می کنم، اکثر مردم هیچ تصوری از آنچه در خانواده وجود دارد ندارند اما بیماری روانی می تواند ژنتیکی باشد و برای بچه ها مهم است که بدانند سابقه خانوادگی بیماری روانی وجود دارد یا خیر. آنها ممکن است بتوانند از برخی مشکلات بهداشت روانی قبل از شروع جلوگیری کنند یا بدانند چه علائمی را باید جستجو کنند وقتی که خطر ابتلا به بیماری های خاص را درک می کنند.

ما نباید به مراقبت های بهداشت روان برچسب بزنیم

اگرچه دلایل بالا ممکن است مستقیماً برای شما و فرزندانتان شخصی باشد اما ممکن است بعداً صریح بودن شما مزایای چشمگیری داشته باشد. فقط در سال گذشته شاهد تغییر عمده ای در درک مسائل بهداشت روان بوده ایم.

میلیون ها نفر برای اولین بار نیاز به مراقبت از خود را تصدیق می کنند خواه در شرایط بحرانی باشند یا نه هنوز انگ جستجوی کمک همچنان پابرجاست و به نظر می رسد تغییر در این زمینه از آگاهی تازه کشف شده ما عقب است.

با این حال این مکالمات با فرزندان شما می تواند زمینه سازی برای نسل های آینده باشد که در مورد بهداشت روانی آنها بازتر باشند به آسانی درخواست کمک کنند و ترس ما از قضاوت ناعادلانه را ندارند.

چه بگویم و چگونه نگویم؟

به کودکان خود بگویید که در یک گروه پشتیبانی شرکت می کنید، از داروهای تجویز شده توسط روانپزشک استفاده می کنید یا با یک درمانگر صحبت می کنید در صورت اجتناب از آن ممکن است کمی ناراحت کننده باشید اما لزوماً مجبور نیستید برای مکالمه رسمی بنشینید تا “اخبار را” منتشر کنید.

در عوض ممکن است به طور عادی ذکر کنید که درمانگر شما در کنترل استرس به شما کمک کرده است یا اینکه شروع به مصرف دارویی کرده اید که به شما کمک می کند آرامتر باشید بهداشت روانی را به عنوان یک بحث مداوم در خانه خود مطرح کنید.

البته شما نمی خواهید فرزندتان را با مشکلات بزرگسالان بار بیاورید گفتن آنها درمورد یک حادثه آسیب زا که برای شما اتفاق افتاده ممکن است تحمل آنها بیش از حد باشد.

اگر در مورد چگونگی صحبت با کودکان خود سوالی دارید این موضوع را با ارائه دهنده خدمات بهداشت روان خود مطرح کنید مکالمه با آن در ارتباط با سن بچه ها و شرایط دقیق شما می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی را پیدا کنید که برای شما و خانواده شما مناسب است.

دسته‌بندی‌ها