کارگاه آموزش درمان و مشاوره با رویکرد اکت به همراه تکنیک ها

کارگاه آموزش درمان و مشاوره با رویکرد اکت به همراه تکنیک ها
نوع فایل
Mp3
حجم فایل
118 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان قصد داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان کارگاه آموزش درمان و مشاوره با رویکرد اکت را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان قرار دهیم.

مدرس آموزشی در کارگاه آموزش درمان و مشاوره با رویکرد اکت به صورت کاملاً تخصصی نحوه کاربرد روش اکت برای درمان در اتاق مشاوره را برای روانشناسان آموزش می دهد. بسیاری از روانشناسان قصد دارند تا بدانند که با استفاده از روش درمان اکت چگونه در اتاق مشاوره با مراجعین مصاحبه انجام دهند،این کارگاه آموزشی به صورت کامل کاربرد اکت در مشاوره و درمان را آموزش می دهد.

کارگاه آموزش درمان و مشاوره با رویکرد اکت

موج سوم درمان های شناختی – رفتاری چیست؟

درمان­های مبتنی بر ذهن­ آگاهی و پذیرش (treatments mindfulness- and acceptance-based ) به عنوان درمان­ های موج سوم شناختی – رفتاری شناخته می­شود. مداخلات مبتنی بر ذهن­ آگاهی و پذیرش که دارای پشتوانه­ی تجربی هست شامل است بر: درمان پذیرش و تعهد (Acceptance and Commitment Therapy ) یا ACT ، رفتار درمانی دیالکتیکی (Dialectical Behavior Therapy ) یا DBT ، شناخت درمانی مبتنی بر ذهن­ آگاهی (Mindfulness-Based Cognitive Therapy ) یا MBCT ، کاهش استرس مبتنی بر ذهن­ آگاهی (Mindfulness-Based Stress Reduction ) یا MBSR .


پیشنهاد ویژه:کارگاه آموزش مایند فول نس به صورت کاربردی

موج اول با درمان­ های مبتنی بر مطالعات آزمایشگاهی رفتار و یادگیری ایجاد شد و نیروی برانگیزاننده­ی آن نارضایتی از رویکردهای روان تحلیلی به روان­درمانی در دهه­ی 1950 بود. روش­های موج اول شامل شرطی عاملی، مهارت­ آموزی، و روش­های مبتنی بر مواجهه بودند که به طور وسیعی مورد استفاده قرار می­گرفتند. موج دوم از این نیاز برآمد که لازم بود به طور مستقیم با شناخت­ ها کار شود. در این موج بر نقش فرایندهای شناختی در پدیدآیی، بقاء و درمان اختلالات روانشناختی تاکید می­شود. از رویکردهای برجسته­­ی موج دوم می­توان به شناخت درمانی بک و درمان عقلانی- عاطفی الیس اشاره کرد. هر دو رویکرد بر شناسایی و اصلاح شناخت­های تحریف شده و غیرعقلانی تاکید داشتند. رویکردهای موج اول و دوم با هم یکپارچه شده و مجموعه وسیعی از درمان­ ها تحت عنوان درمان­ های شناختی – رفتاری (CBT ) ایجاد کردند.

گام‌های درمانی در اجرای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT)

با خواسته‌های غیرعملی مراجع با شفقت مواجه شوید، با تجربه‌های مراجع به‌عنوان داور نهایی با ملایمت برخورد کنید.

از احساسات و فکر مراجع در شکل واقعی آن حمایت کنید- چون ممکن است آنچه واقعاً در وجود مراجع در جریان است آنی نباشد که از سوی او بیان می‌شود- و موقعیت و مکانی را بجویید که در آن چنین تجربه اصیلی امکان‌پذیر است.

برای رسیدن به چنان هدفی مهارت‌های گسلش و پذیرش را یاد بدهید.

به مراجع کمک کنید تا با لحظه اکنون و افکار، احساسات و حس‌های بدنی مداوم خود تماس غنی­تر و گشاده‌روتری برقرار کنند.

به مراجع کمک کنید تا با حسی تعالی‌یافته از خود تماس پیدا کنند.

به مراجع کمک کنید تا به‌طور مداوم‌تری توجه آگاهانه یا ذهن آگاهی داشته باشند.

به مراجع کمک کنید تا با همه واکنش‌های خودکار و تاریخچه یادگیری خود در جهت ارزش‌های زندگی خود گام بردارند.

به مراجع کمک کنید تا تله‌ها، آمیختگی‌ها و گره‌های عجیب‌وغریب ذهن و زندگی خود را بشناسد.

در کار خود از تکرار کردن سود ببرید و وسعت کار درمانی را گسترش بدهید و دوباره تکرار کنید. این کار را تا زمانی انجام بدهید که مراجعان مهارت‌های آموخته‌شده را تعمیم می‌دهند.

کتاب شناسی : استیون هِیز.(1393). گام های درمانی در اجرای درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد( ACT). علی فیضی (مترجم). برگرفته در روز ؟؟ سال ؟؟ از سایت مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی HTTP://WWW.MRMZ.IR

منبع:مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره زندگی

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.