پکیج آموزش کامل ملودی سازی به صورت حرفه ای

پکیج آموزش کامل ملودی سازی به صورت حرفه ای
نوع فایل
Mp4
حجم فایل
2 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از پکیج های آموزشی با عنوان پکیج آموزش کامل ملودی سازی به صورت تصویری و حرفه ای را برای دانلود در اختیار شما کاربران محترم وب سایت برنا اندیشان و تمامی علاقه مندان به یادگیری موسیقی قرار دهیم.

پکیج آموزش کامل ملودی سازی به صورت تصویری و حرفه ای

در پکیج آموزش کامل ملودی سازی به صورت تصویری و حرفه ای شما علاقه مندان به یادگیری هنر موسیقی با اصول و تکنیک های ملودی سازی آشنا خواهید شد.

آشنایی با ملودی

آهنگ یا نَوا (یا ملودی (mélodie)) در موسیقی به معنای اجرای چند نُت است که شنونده آن را به صورت یک مجموعهٔ واحد احساس می‌کند. به عبارت دیگر، آهنگ عبارت است از احساس آغاز و انجام داشتنِ این سلسله از نت‌ها. به دیگر سخن، ملودی احساسی است که از ترکیب زیروبمیِ نت‌ها و ضرب‌آهنگ به وجود می‌آید.

ساختار

آهنگ یا ملودی در مقابل هارمونی قرار دارد که به خوشایندیِ اجرای هم‌زمان (نه متوالیِ) نت‌ها می‌پردازد. ملودی‌ها اغلب شامل یک یا چند موتیف یا بخش موسیقی هستند که معمولاً در ترکیبات مختلف در قالب‌های متفاوتی تکرار می‌شوند. هدف و سرمایهٔ اصلی موسیقی، ملودی است. تمام قطعات هارمونی برای ایجاد یک ملودی زیبا به کار برده می‌شوند و هدف اصلی‌شان خلق یک ملودی جدید و شگفت‌انگیز است. این‌که بپرسیم، اهمیت ملودی بیشتر است یا هارمونی، پرسشی کاملاً بیهوده است، چراکه هردو در یک راستا و بر روی یک خط مشترک در حال حرکت‌اند.

واژهٔ «ملودی» در اصل، یک کلمهٔ یونانی باستان (μελῳδία) است که به معنای آواز خواندن نیز هست.

حرکت ملودی با فاصله‌هایی کوچک که فاصله ی پویشی  یا فاصله ی پیوسته نامیده می‌شوند یا با فاصله‌هایی بزرگ‌تر که فاصله ی پرشی  یا فاصله ی گسسته نام دارند صورت می‌گیرد.

فاصله ی پیوسته، فاصله ی میان هر دو نت پیاپی در گام آشنای دو، ر، می … است (فاصله ی میان دو تا ر، ر تا می و ..) فاصله‌ای که بزرگ‌تر از فاصله ی پیوسته باشد.

به‌عنوان یک فاصله ی گسسته شناخته می‌شود (برای نمونه، فاصله ی میان دو تا می).

در ملودی، علاوه بر حرکت‌های بالا رونده و پایین‌رونده ی پیوسته یا گسسته، یک نت منفرد نیز ممکن است به سادگی تکرار شود. گسترهٔ یک ملودی، یا فاصلهٔ میان بم‌ترین و زیرترین صداهای آن، می‌تواند کوچک یا بزرگ باشد.

برای مثال، در ملودی‌های کودکانه حرکت‌ها بیشتر پیوسته است و در گستره ی کوچکی صورت می‌گیرد.

اما در اغلب دیگر انواع موسیقی، فاصله‌های گسسته و پیوسته کم‌وبیش به یک اندازه و در گستره ی پهناورتری به‌کار گرفته می‌شوند.

ملودی‌های سازی در مقایسه با ملودی‌های آوازی‌گرایش به گستره ی پهناورتری دارند و اغلب دربردارنده ی نت‌های پرشی و سریعی هستند که سرایش آنها ممکن است دشوار باشد.

تعریف اصلی و تفاوت ملودی ساز و آهنگساز

برای جواب این سوالات اولا باید ببینیم در دنیا چه استانداردی برای تعریفشان است و ما در ایران چطور این ها رو تعریف می کنیم. نمونه ی بارز این تفاوت در تعریف بحث ملودی ساز، آهنگساز و تنظیم کننده هست. شاید همه ی شما بدانید کسی که شعر را تحویل میگیرد و میخواهد چگونه خوانده شدنش را مشخص کند، در ایران نام آهنگساز را یدک می کشد! در حالی که این فرد تنها ملودی سازِ وکال است نه آهنگساز.

یا برای تسهیل در مفهومِ نامِ ملودی ساز اینطور در نظر بگیرید، کل موسیقی را کنار بگذارید، آن چیزی که میماند تنها صدای خواننده است، به این لاین از موسیقی وکال یا همان صدای خواننده گفته می شود، که ملودی ساز ،تنها ملودی وکال را خلق میکند و تعیین میکند یک شعر چطور باید خوانده شود، می توان گفت ریشه ی یک کار پاپ در همین ملودی وکال است و همه چیز با توجه به این موئلفه ساخته میشود.

در ایران اشتباها به این شخص آهنگساز گفته می شود، و کسی که کل موسیقی را با کمک نوازنده ها و عوامل دیگر تولید می کند، می شود تنظیم کننده ، نکته ی جالب ماجرا اینجاست که نوازنده ها در این پروسه بیشتر نقش آهنگسازبودن را دارا هستند تا ملودی ساز و تنظیم کننده، حالا چرا اینطور است؟ به دلیل اینکه ۹۰% تمام نوازندگی های موسیقی پاپ ایران به صورت بداهه نواخته میشود و اصلا آهنگسازی به معنای واقعی وجود ندارد که در آن پارت نویسی برای همه چیز وجود داشته باشد! پس به این نتیجه می رسیم که در پاپ ایران اهنگسازی نداریم و خیلی به ندرت این اتفاق میوفتد که یک کار واقعا آهنگسازی شود، تعریف درست آهنگسازی را هم در ادامه  بررسی می کنیم. البته هستند افرادی مثل کارن همایونفر ، آریا عظیم نژاد و.. که وقتی وارد مارکت بازار هم میشوند و تعریف درست آهنگسازی را معمولا حفظ میکنند، این ها جزو استثناهای موسیقی ایران هستن.

ملودی چیست و چگونه ملودی بسازیم

آهنگساز در ایران بین ملودی ساز ، تنظیم کننده و نوازنده تقسیم میشود، یعنی هر ۳ عنصر با هم تلفیق میشوند تا کار آهنگسازی تکمیل شود و اثری خلق گردد، در اکثر موسیقی های پاپ / راک کشور ، به جز صدای وکال یا همان صدای خواننده ، هر صدای دیگری که میشنویم مربوط به تنظیم ، و کیفیت آن مربوط به مهندسی صدا می شود ، که شامل سازبندی ها یا نوازندگی های زنده و طبیعی (آکوستیک) ، استفاده از فایل های آماده (سمپل) ، و ساز های شبیه سازی شده یا همان (VST) است .

اما تعریف واقعی آهنگساز چست؟

کسی که تمام اجزای مختلف یک اثر موسیقایی را نت نویسی ، ساز های مورد استفاده را تعیین، و چگونگی تلفیق نت های نوشته شده روی ساز های مختلف را مشخص میکند، یا به صورت تخصصی تر یعنی کسی که اول ملودی تمام ساز ها را می نویسد و بعد طبق گام ساخته شده ،هارمونی (آکورد ها و آرپز ها..) را تعیین می کند، و ارکستراسیون را انجام میدهد.

تنظیم کننده در اینجا خودِ آهنگساز است، زیرا کسی که هارمونی را مشخص می کند تنظیم کننده است، و فرق موسیقی نرم افزاری و آکوستیک در همین است. بعد از این نوازنده ها وارد عمل می شوند و آن چیزی که از قبل برایشان مشخص شده است را با توجه به هنر نوازندگی که تبحر آن را دارا هستند، به اجرا در می آورند، در این حالت وظیفه ی تولید یک اثر بر عهده ی مهندس صدا است.

در موسیقی الکترونیک این تعریف ها متفاوت است و کسی که موسیقی الکترونیک کار میکند سیستم کاری اش بر پایه ی موئلفه های تعریف شده ی خودش است. آنجا همه ی کار ها را معمولا یک نفر انجام میدهد، و در دنیای مدرن امروز به این شخص دی جی گفته می شود، که به عنوان مثال از غول های ترنس دنیا مانند آرمین ون بورن ، تیستو یا.. می توان نام برد.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.