آموزش رفتار با پدر شوهر بد اخلاق و رفع مشکلات

آموزش رفتار با پدر شوهر بد اخلاق و رفع مشکلات

آیا شما هم یک پدر شوهر بد اخلاق دارید؟ دلیل اصلی رفتار بد پدر شوهر بد اخلاق با شما این است که او از سمت شما احساس خطر می کند. چرا که او با خود فکر می کند شما وارد زندگی آن ها شده اید و پسرشان را برده اید.

البته لازم است اشاره شود که این تنها یک دلیل است و دلایل دیگری نیز وجود دارد که پدر شوهر بد اخلاقی دارید. چرا که اگر شما یک پدر شوهر بد اخلاق دارید دلیلش صرفا وجود شما نیست و او همواره در زندگی اش همانطور بد اخلاق و بد عنق بوده است و همسرش نیز از دست او بسیار خسته شده است.

در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای جامع در مورد پدر شوهر بد اخلاق را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مطالب علمی و روانشناسی قرار دهیم تا بتوانید با استفاده از نکات گفته شده راجع به پدر شوهر بد اخلاق تان را کنترل کنید و به دلیل رفتارهای ناشایست او اذیت نشوید.

خانواده همسر و مقوله ازدواج

زمانی که شما قصد ازدواج دارید هرگز نمی توانید خانواده همسرتان را خودتان انتخاب کنید و این موضوع از کنترل شما خارج است. چرا که شما باید با پسر یا دختر آنها ازدواج کنید و با خانواده شان کاری ندارید. اما موضوع به همین سادگی ها نیست و خانواده تاثیر بسیاری بر موضوع ازدواج می گذارد.پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش مهارت دلبری را مطالعه کنید.

چرا که در برخی مواقع شرایط به شکلی است که خانواده همسر نیز در نزدیکی شما زندگی می کنند و مدام در امور زندگی روزمره شما دخالت می کنند و شما مجبور هستید تا آن ها را تحمل کنید. باید اشاره شود که کنار آمد با یک پدر شوهر بد اخلاق یا مادر شوهری که بسیار کنترلگر است کاری سخت و دشوار است و در بلند مدت می تواند سلامت روان شما را به خطر بیندازد.

شایان ذکر است که در نتیجه تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص گردیده خانواده هایی که رفتار های سمی دارند به یک شکل رفتار نمی کنند و هر کدام از آنها رفتار مخصوص به خودشان را دارند. به طوری که ممکن است برخی از خانواده ها بسیار سختگیر و بد قلق باشند و شما به راحتی نتوانید با آنها کنار آیید.

نحوه برخورد با پدر شوهر بد اخلاق

اما باید توجه داشته باشید که پدر شوهر و مادر شوهر بخشی از زندگی شما است و زمانی که ازدواج می کنید چنین مواردی نیز اجتناب ناپذیر است. از این رو شما به راحتی نمی توانید پدر شوهر بد اخلاق خود را کنار بگذارید و هیچ کاری با خانواده همسرتان نداشته باشید.

از طرف دیگر باید بدانید که برخی از مردها به خانواده شان وابستگی زیادی دارند و همین امر موجب می شود تا تداخل خانواده ها افزایش یابد. به همین دلیل لازم است شما با اصول و تکنیک های رفتار با پدر شوهر بد اخلاق را فرا بگیرید که بتوانید او را کنترل کنید و اجازه ندهید رفتارهای نادرست او سلامت روان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مدیریت رفتار با پدر شوهر بد اخلاق

به طور کلی زمانی که شما با مردی ازدواج می کنید لزوما به این معنا نیست که با خانواده او نیز ازدواج کرده اید و صرفا لازم است رفتار سازنده و سالمی با آنها داشته باشید. یعنی شما باید احترام متقابل را به خوبی رعایت کنید و همانطور که شما با خانواده همسرتان برخورد خوبی دارید آنها نیز باید شما را درک کنند و در امور جاری زندگی تان دخالت نکند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله خصوصیات مردان وفادار را بخوانید.

بنابراین اگر شما تداخل شدیدی با خانواده همسرتان داشته باشید با مشکلات زیادی مواجه می شوید و کنترل آنها بسیار سخت خواهد بود. از این رو لازم است شما تلاش کنید که زندگی خوبی با همسرتان داشته باشید و در کنارش رفتارهای مربوط به خانواده همسرتان را نیز به خوبی مدیریت نمایید.

بیلی تایلر (Billie Tyler) که یک روانشناس و زوج درمانگر است بیان می کند اگر خانواده همسرتان در زندگی شما دخالت زیادی می کنند و از این رو زن و شوهر در طول روز مدام راجع به خانواده های یکدیگر صحبت می کنند به این معناست که یک مشکل جدی وجود دارد. تایلر بیان می کند وقتی زوجین همواره در مورد خانواده های یکدیگر با هم مشاجره می کنند یعنی یک مشکل و فشار آن ها را تهدید می کند و آنها باید هرچه زودتر به یک زوج درمانگر مراجعه کنند.

چرا پدر شوهر بد اخلاق است؟

همواره به یاد داشته باشید که در هر رابطه ای اگر مشکلی وجود داشته باشد یک راهی نیز وجود دارد که می توانید به کمک آن آسیب ها را کاهش دهید. مثلا اگر یک رابطه دارای مشکل است می توانید با گفتگو مشکل را حل کنید و یا اگر راه دیگری وجود نداشت لازم است تا حد و مرزها را تعیین کنید و در غیر این صورت افراد می توانند از یکدیگر جدا شوند و کاری به کار هم نداشته باشند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله آموزش عذرخواهی از همسر را بخوانید.

چرا که برخی از روابط آنقدر سمی و ناسالم است که اگر هر چه زودتر به اتمام برسد برای افراد نیز بهتر خواهد بود. اما ممکن است شما در شرایط و موقعیتی قرار داشته باشید که انجام چنین کاری برایتان آسان نباشد. به عنوان مثال پدر شوهر و مادر شوهر شما بخشی از زندگی شما هستند و جدا شدن از آنها کار آسانی نیست و می تواند مشکلات فراوانی را برای شما ایجاد کند.

چرا که ممکن است شوهر شما وابستگی روانی یا مادی به خانواده اش نداشته باشد و اگر خانواده او برخورد بدی با شما داشته باشند و هرگز اخلاق شان را تغییر ندهند او ممکن است شما را انتخاب کند و رابطه اش را با خانواده خود به طور کامل قطع کند که در این حالت نیز مشکلاتی ایجاد می شود. گاهی اوقات نیز پیش می آید که شوهر شما وابستگی زیادی به خانواده اش دارد و نمی تواند آنها را به خاطر شما کنار بگذارد و از این رو اگر شما با خانواده همسرتان به مشکل بخورید نمی توانید به راحتی از همسرتان بخواهید که خانواده اش را رها کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل نکات همسرداری


بنابراین لازم است شما خودتان را به مهارت و تکنیک های رفتاری مجهز کنید تا بتوانید در هر شرایط و موقعیتی به جای فرار کردن به درستی رفتار نمایید. یعنی اگر پدر شوهر شما بسیار بد عنق و بد اخلاق است شما می توانید خیلی راحت او را کنترل کنید و اجازه ندهید برخورد نامناسبی با شما داشته باشد.

در خصوص بد اخلاقی پدر شوهر می توان به دلایل زیادی اشاره کرد که تمام آنها متناسب با خانواده و روش های تربیتی شان متفاوت است. اما همانطور که اشاره شد مهمترین دلیلی که می توانیم آن را در گروه افکار و باورهای شناختی قرار دهیم مربوط به حضور عروس است.

یعنی پدر و مادر داماد گمان می کنند قصد عروس این است که پسرشان را از آنها جدا کند و به همین دلیل به صورت ناخودآگاه با عروس شان بد رفتاری می کنند. برخی از خانواده ها نیز دارای اخلاق های خاصی هستند که به موجب آن نمی توانند از نظر روانی از پسرشان جدا شوند. یعنی با وجود آنکه پسرشان ۳۵ سالش است و ازدواج کرده است ولی آن ها هنوز نمی توانند دوری پسرشان را تحمل کنند که تمام این موارد به نوع فکر و احساسات افراد مربوط می شود.

اصول و روش های رفتار با پدر شوهر بد اخلاق و بد عنق

یعنی اگر پدر و مادر افراد وابسته ای باشند و از نظر سلامت روان در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشند هرگز با چنین رفتارهای نادرستی به فرزندشان فشار وارد نمی کنند که چرا از پیش ما رفتی و ما را رها کرده ای. چرا که قصد پسرشان رها کردن خانواده اش نبوده و ازدواج در بسیاری از مواقع موجب مستقل شدن افراد می شود و به این شکل نیست که بعد از ازدواج هم با خانواده شان زندگی کنند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله روش های کنترل کردن شوهر را مطالعه نمایید.

در برخی موارد علت بد اخلاقی پدر شوهر به خاطر ویژگی های شخصیتی اوست و از این رو با شما به این صورت رفتار می کند و چون دارای چنین شخصیتی است با تمام افراد به همین صورت رفتار می کند. گاهی اوقات نیز پدر شوهر شما داروهای خاصی را مصرف می کند و به همین خاطر رفتارهای پرخاشگرانه با شما دارد.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش مهارت های زندگی زناشویی


از این رو شما باید دلیل اصلی بد اخلاقی او را متوجه شوید تا بتوانید برخورد درستی با او داشته باشید و کاری کنید که رابطه تان دچار مشکل نشود. یعنی اگر پدر شوهر بد اخلاق شما رفتارهای بدی با شما داشت و شما نیز در مقابل با او بد رفتاری کنید با راحتی رابطه تان را دچار آسیب می کنید و از این رو ممکن است رابطه شما با همسرتان نیز دچار تنش و چالش شود.

آموزش رفتار با پدر شوهر بد اخلاق

همانطور که گفته شد خانواده همسر شما بخشی از زندگی شما بوده و نمی توانید این موضوع را انکار کنید. هیچ کس در هیچ جای دنیا نمی تواند بگوید زندگی آسان است و از این رو لزوما پدر شوهر یا مادر شوهر شما باعث خراب شدن زندگی شما نمی شوند.

همچنین باید اشاره شود که دخالت آنها در امور زندگی تان امری ناسالم و غیر طبیعی است که نیاز به درمان دارد. به همین خاطر در ادامه اصول و روش های رفتار با پدر شوهر بد اخلاق را به شما عزیزان آموزش می دهیم تا بتوانید با خانواده همسرتان رابطه خوب و سالمی داشته باشید.

اتحاد با شوهر

اگر پدر شوهر بد اخلاق شما رفتار بدی با شما داشت لازم است تا اتحاد با همسرتان را حفظ کنید و اجازه ندهید رفتار پدر شوهر بد اخلاق رابطه شما را دچار آسیب کند. چرا که محققان در این باره معتقدند که اگر شما در این شرایط قرار دارید بهتر است با همسرتان متحد شوید که راه چاره ای برای درمان مشکل پیدا کنید. در این حالت حتی اگر نتوانید رفتار خانواده همسرتان را تغییر دهید ولی مطمئن هستید که رابطه شما دچار خدشه و آسیب نشده و در واقع شما پشت هم ایستاده اید.

مشخص نمودن مرزها و پایبندی کامل به آنها

اگر می خواهید رابطه خوبی با خانواده همسرتان داشته باشید و همواره آرامش در زندگی تان موج بزند لازم است تمامی مرزها را به خوبی مشخص نمایید و اجازه ندهید کسی آن ها را نادیده بگیرد. از این رو حتی شما باید به پدر شوهر و مادر شوهر و سایر افراد خانواده تان مرزبندی ها را بگویید و آن ها بدانند که چه چیزهایی برای شما مهم است و باید چه کار کنید. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان زن ذلیلی را مطالعه نمایید.

همچنین شما باید در این خصوص بسیار سخت گیر باشید و اجازه ندهید پدر شوهر بد اخلاق شما تمام آن مرزبندی ها را نادیده بگیرد. به یاد داشته باشید که اگر شما برای خودتان هیچ گونه مرزی مشخص نکنید موجب می شود تا بعد از مدتی هر فردی در کارهایتان دخالت کند و شرایط به کلی برایتان تغییر خواهد کرد.

همچنین لازم است تا از تعیین و مشخص کردن محدودیت های واضح هیچ گونه هراسی نداشته باشید. به عنوان مثال اگر خانواده همسرتان با شما رفتار نادرستی دارند و شما هر هفته به دیدار آنها می رفتید بهتر است از دفعه بعد دیدار هفتگی را به دیدار ماهانه تبدیل کنید. به همین دلیل زمانی که شما تمامی مرزبندی ها را مشخص کرده اید و خانواده همسرتان نیز از این مرزها مطلع است هرگز نباید آن ها را نادیده بگیرند.

توجه به مشکلات رفتاری

لازم است اشاره شود که بی توجهی به مشکلات موجب رفع و درمان آنها نمی شود. از این رو اگر شما با خانواده همسرتان مشکل دارید نباید گمان کنید که با بی توجهی به آن می توانید مشکل را حل کنید. این روش ساده نه تنها هیچ کمکی به شما نمی کند بلکه موجب می شود تا در زمان خودش تمام آسیب ها نمایان شود.

برای توضیح بیشتر لازم است تا یک مثال برایتان بزنیم. تصور کنید که در یک خیابان قدم می زنید و به ناگاه یک قوطی نوشابه را بر روی زمین مشاهده می کنید و سپس به آن یک لگد می زنید و این کار در بلند مدت موجب می شود با انبوهی از قوطی های نوشابه مواجه باشید. پس اگر شما مشکلی با پدر شوهر یا مادر شوهرتان دارید لازم است تا بر روی مشکل تمرکز کنید و خودتان را جای آنها قرار دهید.

اولین کاری که به تمام افراد پیشنهاد می شود تا آن را به خوبی یاد بگیرند مهارت همدلی کردن است. این مهارت بسیار کاربردی بوده و به افراد کمک می کند تا بتوانند با هر انسانی به خوبی رابطه برقرار کنند. به همین دلیل همدلی موجب می شود تا انتخاب های بهتری انجام دهید و اهداف شما به سمت صلح و آرامش پیش برود.

چرا که وقتی طرفین در رابطه احساس کنند که طرف مقابل آن ها را به خوبی درک می کند موجب می شود تا حس خوبی به دست آورد و در نتیجه موفق می شود به پدر شوهر بد اخلاق خود کمک کنید تا رفتارش را تغییر دهد.بنابراین اگر شما ریشه بد اخلاقی پدر همسرتان را درک کنید می توانید به رابطه تان کمک کنید تا بهتر شود.

ارتباط مستقیم با افراد

زمانی که با فردی مشکل دارید فقط باید موضوع را با خود فرد مطرح کنید و هرگز شخص سومی را وارد دعوای خودتان نکنید. این کار نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه موجب می شود تا دامنه مشکل گسترده تر شود. در خصوص پدر شوهر بد اخلاق هرگز نباید همسرتان را به عنوان میانجی قرار دهید.

شما باید در مورد مشکل با همسرتان صحبت کنید و با هم مشورت کنید که برای رفع این مشکل چه کاری بهتر است انجام شود. همچنین اگر برایتان مقدور است با پدر شوهرتان صحبت کنید و مشکل را با او در میان بگذارید و ممکن است به نتیجه برسید.

بنابراین هرگز همسرتان را واسطه دعوای خودتان نکنید و لازم است به صورت مستقیم با فردی که مشکل دارید گفتگو کنید. چرا که اگر همسرتان مدام درگیر باشد موجب می شود تا در بلند مدت به فردی خشمگین و عصبانی تبدیل شود و این رفتار بر روی رابطه شما نیز تاثیر می گذارد و زندگی را برای شما سخت می کند.

عدم بروز رفتار عجولانه و هیجانی

همواره به یاد داشته باشید که اگر پدر شوهر بد اخلاق شما حرف نادرستی را به شما بگوید و شما نیز با او برخورد کنید موجب می شود تا دعوا بیشتر شود و در نتیجه رابطه شما شکرآب خواهد شد. بنابراین رفتارهای تند و هیجانی همواره موجب آسیب به طرفین می شود و هیچ نتیجه خوبی برای شما ندارد.

ممکن است با خود بگویید که چگونه می توانم حرف بدی را بشنوم و ساکت بمانم؟ در این باره حق دارید ولی باید به یاد داشته باشید تمام افرادی که در هنگام عصبانیت رفتار نادرستی انجام داده اند الان بسیار پشیمان هستند. به همین دلیل بهتر است در چنین مواقعی موقعیت را ترک کنید و به خودتان یک تنفس و استراحت بدهید تا به آرامش دست یابید. با این کار فرصت می کند تا در مورد موضوع فکر کنید و در نتیجه پاسخ مناسبی نیز پیدا خواهید کرد.

برخورد قاطعانه و کاهش ارتباطات

در خاطر داشته باشید که اگر در موقعیتی قرار گرفتید که پدر شوهر بد اخلاق تان به شما حرف بدی زد شما باید جلوی زبان تان را بگیرید و چیزی نگویید که بعدا از رفتار و گفتارتان پشیمان شوید. در عوض شما می توانید خیلی واضح و قاطعانه به پدر شوهرتان بگویید که با شما به این صورت رفتار نکند و شما دوست ندارید چنین حرف هایی به شما زده شود. همچنین به او بگویید که شما همسر پسرش هستید و لازم است مورد احترام قرار گیرید.

احترام به عروس خانواده و جلوگیری از مشکلات

در ادامه بیشتر با او صحبت کنید تا مشکل را حل کنید و سعی کنید تا خودتان را به جای او بگذارید و دنیا را از زاویه دید او بنگرید. اگر به هیچ نتیجه ای نرسیدید و پدر شوهر بد اخلاق تان رفتارش را تغییر نداد لازم است تا رابطه تان را کاهش دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل در خصوص پدر شوهر بد اخلاق صحبت کردیم. البته باید اشاره شود که ممکن است شما با خود بگویید پدر شوهر من یک مرد مهربان و خوب است و هرگز کمتر از گل به من نمی گوید. باید بگوییم که منظور ما صرفا افرادی است که بسیار عصبانی و خشن هستند و رفتار مناسبی با عروس شان ندارند.

تمام زنان دوست دارند تا خانواده همسرش با او به خوبی رفتار کنند و مورد احترام آنها باشد. به همین دلیل اگر شرایط تغییر کند و خانواده شوهر با عروس شان رفتار مناسبی نداشته باشند موجب می شود تا فرد به شدت دچار آسیب شود و در نتیجه رفتارهای نامناسبی را از خودش بروز دهد.

در نتیجه همسرش نیز ممکن است مشکل را بیشتر کند و چون همسرش از پدر و مادر او ناراحت است او نمی تواند چنین موضوعی را به راحتی بپذیرد. بنابراین شما باید با اصول و تکنیک های همسرداری و همدلی آشنا باشید که بتوانید رفتار خوبی با خانواده همسرتان داشته باشید.

در مقابل اگر مشکل به حدی بود که قابل رفع نبود می توانید به راحتی موضوع را با همسرتان در میان بگذارید تا تصمیم بهتری در این باره گرفته شود. البته اگر شما بتوانید رابطه خوبی با افراد برقرار کنید قطعا قادر هستید با هر انسانی به راحتی گفتگو کنید و هر مشکلی را به راحتی رفع نمایید.

دسته‌بندی‌ها