ازدواج با فرد بیکار چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

ازدواج با فرد بیکار چه مشکلاتی ایجاد می کند؟

آیا شما یک خواستگار دارید که بیکار است؟ آیا می دانید ازدواج با فرد بیکار چه مشکلاتی برایتان ایجاد می کند؟ به یاد داشته باشید که آسیب های ناشی از بیکار بودن شوهر می تواند باعث ایجاد زمینه های بروز مشکلات و در نتیجه طلاق شود.

با این که توجه بیش از حد به موضوع اقتصاد در امر ازدواج امری منطقی نیست اما تمامی آمارها نشان می دهد که دلیل اصلی اکثر ازدواج ها مشکلات مالی و بیکاری است. به همین دلیل باید بدانید که اگر بخواهید با فرد بیکار ازدواج کنید در واقع در حال ورود به یک ریسک بسیار بزرگ هستید و می تواند آینده زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

به دلیل اهمیتی که موضوع ازدواج دارد در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل در خصوص ازدواج با فرد بیکار و مشکلاتی که می تواند برایتان ایجاد شود گفتگو نماییم.

قبول کردن خواستگار بیکار

وب سایتی با نام Your Tango در یک نظر سنجی با فوربس وومن انجام داد و از زنان سوال کردند که آیا تمایل دارند با فردی که بیکار است ازدواج کنند؟ در این نظرسنجی ۷۵ درصد از زنان پاسخ دانند که هرگز با یک شخص بیکار ازدواج نمی کنند. این در حالی بود که ۶۵ درصد از زنان نیز بیان نمودند که اگر خودشان بیکار بودند هم تمایلی به ازدواج نداشتند.

با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی افراد رخ داده است چنین پاسخ هایی عجیب و غریب نیست. به طوری که در یک تحقیق نتایج نشان داد که ۶۲ درصد از مردان و زنان اعلام کردند که ازدواج ایده آل ازدواجی است که در آن هم مرد و هم زن شاغل باشند.

ازدواج با مرد بیکار چه مشکلاتی را برای زندگی ایجاد می کند؟

شایان ذکر است که بسیاری از زوجین علاقه دارند که قبل از ازدواج در شرایط و وضعیت اقتصادی مطلوبی باشند تا از نظر اقتصادی احساس امنیت داشته باشند. اما به یاد داشته باشید که هرگز نباید احساس امنیت اقتصادی را بهانه ای برای ازدواج نکردن کنید.پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی ازدواج پایدار مراجعه کنید.

چرا که این دلیل منطقی نبوده و می تواند سبب افزایش سن ازدواج شود. گزارش ها نشان می دهد که وقتی یکی از زوجین بیکار باشد به دلیل مدت زمان طولانی که با هم باید بگذرانند دچار نقطه نظر می شوند و در نتیجه دعوا و نزاع بین آنها آغاز می شود.

در برنامه ای با عنوان اقتصاد خانگی از زوجین سوال کردند که آیا تا به حال به خاطر پول با یکدیگر دعوا کرده اند؟ بیشتر آنها اعلام نمودند که یکی از عوامل استرس زای رابطه بیکاری یکی از طرفین است. به طوری که گاهی اوقات حتی موضوع بیکاری می تواند سبب جدایی افراد شود.

زنان و بیکاری مرد مورد علاقه شان

در تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص گردید که از هر ۴ زن، سه زن اعلام کرده اند که آن ها هیچ تمایلی به ازدواج با یک مرد بیکار ندارند. به طوری که ۹۱ درصد از زنان مجرد اعلام کرده اند که صرفا به خاطر عشق با پول ازدواج می کنند.

مگان کسرلی بیان می کند که این موضوع بسیار طعنه آمیز است که اکثر زنان ارزش پول را بیشتر از عشق می دانند. این در حالی است که زنان بیان می کنند اگر خود آنها یا خواستگارشان بیکار باشد هرگز ازدواج نمی کنند. بنابراین زنان عاشق مردانی می شوند که شاغل باشند و بتوانند خرج و مخارج زندگی را تامین کنند.

در مطالعات انجام شده مشخص گردید که حدود ۷۷ درصد از زنان بیان می کنند که اگر شاغل باشند می توانند به هر چیزی که می خواهند برسند. یعنی اگر هم مرد و هم زن دارای شغل باشند زندگی برایشان راحت تر و بهتر خواهد بود و در نتیجه به رضایت زناشویی دست پیدا می کنند.

در این تحقیق مشخص شد که ۶۳ درصد از زنان در هفته حدود ۴۰ الی ۵۹ ساعت مشغول به کار هستند و ۶۲ درصد از زنانی که در رابطه هستند نیز بیان نمودند که در طول هفته فقط ۳ ساعت را با شریک زندگی شان هستند و مابقی ساعات را مشغول کار کردن هستند. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش ایجاد رابطه عاطفی مراجعه فرمایید.

با توجه به این شرایط کسرلی بیان می کند که به مرور زمان شغل و کار برای زنان با اهمیت تر می شود و نکته بسیار عجیب آن است که تمام آن زنان می خواهند به همه چیز برسند اما با این حجم کار واقعا چگونه باید به تمام خواسته هایشان برسند؟

ازدواج و بیکاری

افراد زیاد وجود دارند که از کار اخراج شده اند و با موضوع بیکاری درگیر هستند. به یاد داشته باشید که بیکاری بسیار خطرناک است و می تواند تمامی ابعاد زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد. اما بسیاری از افراد از بابت بیکاری ناراحت نیستند و به راحتی می توانند برای خودشان کار پیدا کنند.

با این وجود افرادی هستند که به محض اخراج شدن از یک کار دچار ناراحتی و افسردگی می شوند و به سختی می توانند برای خودشان شغلی دست و پا کنند و در نتیجه ممکن است چندین سال بیکار بمانند.

به دنبال این موضوع فرد تمایل دارد تا ازدواج کند و برای خودش خانواده تشکیل دهد. اما در شرایط بیکاری قطعا با مشکلات و تنش های فراوانی روبرو می شود.

با توجه به گرانی ها و تورم هایی که در تمام دنیا وجود دارد اگر یکی از طرفین بیکار باشد، شخص مقابل باید بیشتر تلاش کند تا بتواند تمام هزینه های زندگی را تامین کند. در این شرایط همسرش باید به کارهای خانه بپردازند و از کودکان مراقبت نماید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله معیارهای انتخاب همسر دکتر انوشه مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این شرایط دائمی نیست و اگر شوهر بیکار باشد و زن مجبور به کار در بیرون از خانه باشد قطعا تنش ها و مشکلات بسیاری در زندگی زناشویی ایجاد می شود.

رابطه شغل خواستگار و رضایت از زندگی

آیا شما باور دارید که نوع شغل شوهر آینده تان می تواند بر روی وضعیت زندگی شما تاثیر بگذارد؟ مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که پاسخ به این سوال ”بله” است. یعنی اگر از تمام انسان های دنیا سوال کنید که شغل همسر شما چه تاثیری بر روی زندگی شما دارد قطعا با پاسخ های مشابهی مواجه می شوید.

زمانی که خانواده بخواهد برای دخترش خواستگار پیدا کند، قطعا یک فرد بیکار را انتخاب نمی کند. یا اگر دختری به پسری بیکار علاقه مند باشد خانواده اش به او می گوید که باید صبر کنی تا او یک کار پیدا کند و اگر هم نتواند برای خودش شغلی جور کند قطعا پدر و مادر دختر با چنین ازدواجی موافقت نمی کنند.

یکی از استادان دانشگاه هاروارد داده های مختلف را از ۶۳۰۰ زوج جمع آوری نمود که نشان داد مردان متاهلی که بیکار هستند نسبت به مردان متاهلی که دارای شغل هستند بیشتر در معرض خطر طلاق و جدایی قرار دارند.

این در حالی است که حتی مردانی که دارای شغل های پاره وقت بودند باز هم در زندگی زناشویی شان دچار اختلافاتی بودند و در زندگی شان رضایت زناشویی کافی وجود نداشت. پیشنهاد می شود تا مقاله ازدواج به خاطر پول را بخوانید.

در دانشگاه یوتا نیز تحقیقی انجام شد که نتیجه آن نشان داد افرادی که از وضعیت مالی بهتری برخوردار هستند دارای جذابیت بیشتری نسبت به افرادی هستند که شغلی ندارند و از مشکل مالی رنج می برند.

بنابراین می توانیم نتیجه بگیریم که اگر یک مرد دارای استقلال مالی باشد خیلی راحت تر می تواند به خواستگاری برود و قطعا پاسخ خانواده عروس به او مثبت است و در مقابل اگر یک پسر بیکار به خواستگاری برود بدون شک با مخالفت خانواده دختر روبرو می شود.

وضعیت شغلی زن و رضایت زناشویی

شرایط زندگی در چند سال اخیر بسیار تغییر کرده است و تحقیقات نشان می دهد که زنان نیز به اندازه مردان و حتی بیشتر کار می کنند و در بسیاری از موارد حتی نمی توانند اعضای خانواده شان را ببینند. با این حال باز هم آنها دوست دارند همسرشان از وضعیت مالی خوبی برخوردار باشد و اهمیت پول برایشان خیلی بیشتر از عشق است.

موضوع دیگری که برای زنان بسیار مهم است امنیت مالی است که می تواند موجب ایجاد استرس و تنش در زندگی آنها شود. بنابراین بسیاری از زنان همه چیز را با هم می خواهند. یعنی هم دوست دارند کار کنند و شغل خوبی داشته باشند، از طرفی می خواهند شوهر آینده شان هم شاغل باشد و بهترین درآمد را داشته باشد و بتوانند در کنار هم زندگی خوبی را تجربه کنند.

کسرلی در این باره بیان می کند که اگر ما امروز با چنین طرز فکری مواجه هستیم قطعا به نوع تربیت فرزندان در گذشته باز می گردد. چرا که بسیاری از افراد در خانواده ها به این روش فکر می کنند که باید جاه طلبانه رفتار کنند و تقریبا همواره میزان خواستن در انسان ها بسیار زیاد و تمام نشدنی است.

در خصوص تحقیقی که استاد دانشگاه هاروارد انجام داده بود مشخص شد که شغل زن تاثیری بر روی طلاق و جدایی زوجین ندارد. چرا که ۶۳۰۰ زوجی که در این مطالعه شرکت کردند در مورد تاثیر رابطه شغلی زنان و طلاق چیزی بیان نکردند.

آسیب های ناشی از ازدواج با فرد بیکار

رابطه امری پویا است و افراد باید بدانند که تمام زندگی مانند ابتدای آن نیست. یعنی شما در ابتدای زندگی بسیار عاشق هستید و بهترین لحظات را تجربه می کنید. اما باید بدانید که اگر شرایط تغییر بکند شما باید شاهد برخی از مشکلات نیز باشید.

با توجه به تغییر در سبک زندگی ما می دانیم که زنان نیز مسئول امور مالی خانواده هستند. به همین دلیل تعداد زنان شاغل روز به روز افزایش پیدا می کند و از این رو صرفا وضعیت شغلی شوهر نمی تواند تنها عامل طلاق باشد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله باورهای غلط در ازدواج را بخوانید.

با این که وضعیت مالی و اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر روی ازدواج زوجین دارد ولی باید اشاره شود که عوامل دیگری مانند عشق، سازگاری و اعتماد نیز بر روی خوشبختی زوجین تاثیر زیادی دارد.

آیا حاضر هستید با مردی که بیکار است ازدواج کنید؟

در رابطه با سبک زندگی باید اشاره شود که هر فردی معمار زندگی خودش است و زمانی که دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند می توانند مشخص کنند که مسئولیت امور مالی خانواده بر عهده چه کسی است.

با توجه به فرهنگی در کشور ایران و سایر کشورها وجود دارد، همواره مرد نان آور خانه است و از این رو مرد باید هزینه های زندگی را تامین کند. بنابراین اگر شما با مردی بیکار ازدواج کنید در بلند مدت با مشکلات بسیاری روبرو می شوید که عوارض آن می تواند تمام ابعاد زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

افزایش میزان طلاق در مردان بیکار

همانطور که گفته شد موضوع اقتصاد یکی از مهم ترین معیارهای ازدواج است. بنابراین اگر مشاهده کردید که دختر و پسری نمی توانند به دلیل مشکل مالی با یکدیگر ازدواج کنند نباید تعجب کنید. چرا که فرد بیکار نمی تواند درآمدی داشته باشد و در نتیجه از پس هزینه های زندگی نیز بر نمی آید.

به همین دلیل زن باید به سرکار برود و هزینه های زندگی را تامین کنید و در آینده خشم و عصبانیت وارد زندگی می شود و احتمال جدایی افزایش پیدا می کند. شایان ذکر است که بیکاری و مشکلات مالی موجب می شود تا زوجین همواره برای زندگی ترس و هراس داشته باشند و بخواهند با پول کمتری به زندگی شان ادامه دهند که در بسیاری از موارد چنین کاری ممکن نیست. به همین دلیل باید بدانیم که موضوع بیکاری بسیار مهم است و می تواند بر روی ازدواج افراد تاثیر داشته باشد.

دقت کنید که بیکاری بلند مدت موجب می شود تا فرد دچار تنبلی گردد و هیچ دختری دوست ندارد شوهرش تنبل و بیکار باشد. چرا که کار کردن بسیار جذاب است و موجب می شود تا فرد شاغل خیلی بهتر به نظر برسد. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ترمیم روابط گذشته را مطالعه کنید.

بیکاری و افزایش مشکلات زناشویی

اگر دچار بیکاری شده اید خیلی سریع لازم است تا برای آن کاری انجام دهید. چرا که در صورت ادامه بیکاری ممکن است زندگی شما دچار تنش و آسیب گردد. زیرا زندگی خرج دارد و مرد باید به فکر اقتصاد خانواده باشد و اجازه ندهد همسرش در این باره احساس ناامنی کند.

شایان ذکر است که اگر مدت زمان بیکاری ادامه داشته باشد می تواند اختلالاتی مانند افسردگی، خشم و عصبانیت و مصرف مواد را با خود به همراه آورد. به همین دلیل اگر شما برای معضل بیکاری خود کاری انجام ندهید قطعا زندگی تان با مشکل روبرو می شود و ممکن است ازدواجتان به جدایی ختم شود.

ممکن است هر زوجی در طول زندگی زناشویی شان با موضوع بیکاری دسته پنجه نرم کرده باشد. اما مردان با غیرت در هنگام روبرو شدن با این مشکل دست روی دست نمی گذارند و تلاش می کنند تا خیلی سریع برای خودشان یک کار پیدا کنند.

بنابراین بسیار مهم است که شما و همسرتان در هنگام مواجه شدن با مشکلات از چه راهکارهایی استفاده می کنید. به عنوان مثال زوجینی که مهارت حل تعارض را ندارند ممکن است با ایجاد بیکاری خیلی سریع دچار تنش شوند و در نتیجه از یکدیگر طلاق بگیرند. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله رابطه خوشبختی و ثروت را بخوانید.

این در حالی است که ممکن است زن و مرد دیگری به همین مشکل دچار شوند اما هرگز خودشان را نمی بازند و با تلاش و سخت کوشی به مسیر عادی زندگی باز می گردند.

برای بیکاری بعد از ازدواج چه کار کنیم؟

گاهی اوقات پیش می آید که دختر و پسری با هم ازدواج می کنند و در ابتدا شرایط زندگی خوبی دارند اما در ادامه به دلیل مشکلاتی که در وضعیت اقتصادی کشور و جامعه ایجاد می شود مرد کارش را از دست می دهد و برای مدتی بیکار می شود.

برای برخورد با چنین وضعیتی نیاز است تا زوجین در کنار هم باشند و هرگز به یکدیگر سخت نگیرند. زیرا طرفین در این موضوع تقصیری ندارند و باید با تلاش بیشتر خودشان را از این مشکل نجات دهند.

بنابراین اگر زن برای مدتی مجبور است به جای همسرش کار کند نباید دچار خشم و عصبانیت شود، چرا که چنین شرایطی عادی است و صرفا به صورت موقتی باید این کار را انجام دهید. در ادامه روش هایی را به شما آموزش می دهیم که بتوانید از بیکاری بعد از ازدواج خلاص شوید و به شرایط عادی زندگی بازگردید.

به همسرتان اجازه دهید به نقش خودش ادامه دهد

پر واضح است که اگر در زندگی مشترک دچار مشکلی شده اید باید به ان توجه کنید و تلاش نمایید تا آن را درمان کنید. بنابراین به یاد داشته باشید که مدیریت در شرایط بحرانی یک مهارت است و شما باید آن را به خوبی بیاموزید.

چرا که اگر در این مواقع روحیه تان را ببازید و با همسرتان جر و بحث نمایید نه تنها مشکل شما حل نمی شود، بلکه احساس شوهر شما نیز بدتر می گردد. زیرا او تا به امروز تمام تلاشش را کرده است و نمی خواسته چنین مشکلی برایش ایجاد شود و اگر حالا بیکار است نباید به او سخت بگیرید. برای مطالعه بیشتر مقاله تاثیر مشکلات مالی بر روابط زوجین را بخوانید.

چرا که او همسر شماست و موضوعاتی مانند عشق، صفا، دوستی، صمیمیت، انسانیت و اخلاق هنوز وجود دارد و هرگز نباید بهترین صفات انسانی و اخلاقی را قربانی پول و مادیات کنید.

شما دو نفر باید برای ادامه زندگی خودتان برنامه ریزی کنید و تلاش کنید تا از این مشکلات بیکاری خارج شوید. توجه کنید که امید برای انسان بسیار مهم است و هرگز نباید در روند زندگی امیدتان را از دست بدهید.

با توجه و تمرکز بر روی مشکل می توانید خیلی صادقانه با هم رفتار کنید و از طریق برنامه ریزی بر روی قضیه کار کنید تا ببینید چگونه می توانید به همسر بیکار خود کمک کنید که از شر این مشکل خلاص شود.

مردان نیز در این باره باید بدانند که از همسرشان مشورت بگیرند و هیچ ترس و واهمه ای در این خصوص نداشته باشند. چرا که برخی از مردان گمان می کنند اگر در این دوره همسرشان امور زندگی را در دست بگیرد ممکن است اقتدارشان را از دست بدهند.

در واقع زنان باید در دوران بیکاری مراقبت روح و روان همسرشان باشند و اجازه ندهند که آنها دچار احساس گناه شوند. چرا که اگر بیکاری خارج از کنترل مرد باشد و نتواند برایش کاری کند و همسرش مدام او را سرزنش نماید صرفا به سلامت روان او آسیب وارد می کند.

بیکاری و مشکلات مالی چه تاثیری بر روی زندگی زناشویی دارد؟

مثبت اندیشی و درخواست کمک

موضوع شغل آنقدر اهمیت دارد که در بسیاری از مواقع از دست دادن آن درست مانند مرگ فردی عزیز است. چرا که فرد بیکار هم شغلش را از دست می دهد و هم رابطه اش با همکاران و دوستانش دچار آسیب می شود.

توجه داشته باشید که شغل می تواند هویت ما را شکل دهد و زمانی که از شغل مان خارج می شویم در واقع گرفتار بی هویتی نیز می گردیم. افرادی که عاشق کار و شغلشان هستند زمانی که به هر دلیلی باید کارشان را رها کنند بسیار غمگین و ناراحت می شوند و ممکن است دچار افسردگی شوند.

اما شما هرگز نباید امیدتان را از دست بدهید، چرا که هر کاری می تواند شامل جنبه های مثبت نیز باشد. زمانی که شما از کار اخراج شده اید قطعا این امکان برایتان وجود دارد که برای مدت بیکاری از حقوق بیکاری بهره مند شود. از این رو نباید نگران مشکلات مالی باشید.

شما در این مدت می تواند کار بهتری برای خودتان بیابید و همچنین در امور خانه و تربیت فرزندان به همسرتان کمک کنید. به همین دلیل نگرش و دید شما به موضوعات می تواند باعث شود تا احساس متفاوتی نسبت به پدیده ها داشته باشد.

به عنوان مثال اگر فرزندتان را به مهدکودک می فرستادید حالا در زمان بیکاری می توانید خودتان با او باشید و از این نظر در پرداخت هزینه ها صرفه جویی کنید.به یاد داشته باشید که از دست دادن شغل برای برخی از افراد بسیار خطرناک است و حتی می تواند سبب بروز اختلال افسردگی شود.

بنابراین اگر همسر شما بیکار شده است و بسیار غمگین است باید از او مراقبت کنید و از او بخواهید تا به یک درمانگر مراجعه کند. زیرا ممکن است او بسیار ناراحت باشد و غم و ناراحتی اش را درون ریزی کند و همین موضوع در بلند آسیب های فراوانی را به وجود آورد.

نتیجه گیری

جامعه شناسان و اقتصاددانان می توانند پاسخ بهتری به موضوع تاثیر بیکاری بر روی ازدواج بدهند. چرا که در بسیاری از مواقع افراد هرگز به آموزه های اخلاقی موجود در فرهنگ گوش نمی کنند و بر اساس چشم و هم چشمی به زندگی شان ادامه می دهند.

از این رو در بلند مدت ما شاهد اختلافات و مشکلاتی هستیم که افراد با آن مواجه شده اند. چرا که اگر شما منتظر باشید تا خواستگاری پولدار به سراغتان بیاید می تواند سن ازدواج شما را افزایش دهد و در نتیجه مشکلات دیگری نیز به دنبال آن برای فرد ایجاد می شود.

دسته‌بندی‌ها