کارگاه روانشناسی مهارت های حضور در جمع

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
120 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

مهارت های حضور در جمع از جمله مواردی است که هر فردی باید به خوبی با آنها آشنا باشد تا بتواند به راحتی و بدون هیچ ترس و هراسی وارد اجتماع شود. در واقع اضطراب اجتماعی مانعی است که نتیجه آن فرار فرد از سایرین است. به همین دلیل لازم است تا مهارت های حضور در جمع را به خوبی آموزش دهیم تا تمامی افراد بتوانند با دیگران رابطه برقرار کنند.

زیرا روابط اجتماعی از جمله مواردی است که موجب می شود تا افراد مسیر پیشرفت را به خوبی طی کنند. با توجه به مهم بودن روابط اجتماعی در زندگی افراد در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا کارگاه آموزش مهارت های حضور در جمع را در اختیار شما افراد علاقه مند به موضوعات روانشناسی قرار دهیم.

پکیج آموزش مهارت های حضور در جمع

همانطور که میدانید انسان موجودی اجتماعی است و نمی تواند بگوید بدون نیاز به دیگران می تواند زندگی کند. به همین دلیل لازم است تا با سایر افراد رابطه اجتماعی خوبی داشته باشد تا مسیر رشد و پیشرفت را به خوبی طی کند.

شایان ذکر است که در این زمینه آموزش های مختلف وجود دارد که در این بخش از فروشگاه برنا اندیشان می تواند کارگاه آموزش مهارت های حضور در جمع را دریافت نمایید تا به کمک آن بتوانید روابط اجتماعی تان را رشد و توسعه دهید.

اضطراب اجتماعی

یکی از اختلالاتی که در علم روانشناسی حائز اهمیت است مقوله اختلالات اضطرابی است که دارای ابعاد مختلفی است. در خصوص اضطراب باید بدانید که این اختلال بسیار تاثیرگذار بوده و می تواند تمام زندگی افراد را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد.

اگر فردی دچار اضطراب باشد و برای درمان آن هیچ گونه اقدامی را انجام ندهد موجب می شود تا بعد از مدتی گرفتار سایر اختلالات مانند وسواس شود و در نهایت به افسردگی دچار می شود.

آموزش قدم به قدم مهارت های حضور در جمع

افرادی که اضطراب اجتماعی دارند نمی توانند به راحتی در جمع حضور پیدا کنند. در واقع آنها می ترسد در جایی حضور پیدا کنند که افراد غریبه قرار دارند. زیرا می ترسند دیگران آنها را تحت نظر داشته باشند و اگر در جمع قرار بگیرند به شدت دچار استرس می شوند. پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش درمان اختلالات اضطرابی مراجعه فرمایید.

شایان ذکر است که موقعیت هایی مانند سخنرانی در جمع، رفتن به دستشویی های عمومی، خوردن در جمع، ملاقات با افراد ناآشنا، رفتن به جشن و مهمانی، استراحت در مکان ها عمومی و سایر موارد موجب می شود تا فردی که گرفتار اضطراب اجتماعی است به شدت دچار استرس و اضطراب شود.

هراس اجتماعی چه نشانه هایی دارد؟

هر اختلالی متناسب با شرایطی که به وجود می آورد بر روی رفتار، شناخت و جسم فرد تاثیر می گذارد. اضطراب اجتماعی نیز به همین صورت بوده و باعث می شود تا فرد دچار تغییراتی شود. در ادامه شما را با علائم اضطراب اجتماعی آشنا می کنیم.

  • ایجاد احساس بد در هنگام قرار گرفتن در اجتماع
  • افزایش ضربان قلب و بالا رفتن تپش قلب
  • حس سرگیجه در جمع
  • ترس مداوم از این که مورد قضاوت قرار بگیرد
  • احساس خجالت در هنگام سخنرانی و یا سایر موقعیت های اجتماعی
  • احساس ترس در هنگام صحبت با سایر افراد
  • احساس اضطراب و تغییرات بدنی مانند خارش و تهوع و تعریق

بینش نسبت به شرایط

در هر اختلالاتی آگاهی فرد موجب می شود تا نسبت به شرایط واکنش های مختلفی را نشان دهد. به عنوان مثال فردی که اضطراب اجتماعی دارد و به خوبی می داند تمامی افکار و باورهایی که در ذهنش ایجاد می شود اشتباه است دارای آگاهی بالاست.

در اختلال وسواس نیز ممکن است فردی از انجام کارهای تکراری خسته شده باشد ولی هنوز نمی داند که این کارها از ریشه غلط است و در این حالت گفته می شود که فرد دارای اختلال دارای بینش پایین می باشد.

ابعاد مختلف اضطراب اجتماعی

هراس اجتماعی شکل های مختلفی دارد و ممکن است فردی صرفا نتواند با دیگران و افراد غریبه رابطه برقرار کند. بنابراین حیطه های مختلف اضطراب اجتماعی می توانند از یک موقعیت یا چند موقعیت در نوسان باشد.

مهارت های اجتماعی

افرادی که گرفتار اختلال اضطراب اجتماعی هستند نمی توانند در موقعیت هایی که به آنها استرس وارد می شود رفتار مناسبی از خودشان نشان دهند. به عنوان مثال هنگامی که باید در کلاس درس برای دیگران سخنرانی کند به شدت عرق می کند و احساس می کند که در حال خفه شدن است. اما نمی داند چگونه باید با این شرایط مقابله کند تا بتواند بر اوضاع مسلط باشد. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج درمان اختلالات رفتاری کودکان مراجعه فرمایید.

اگر شرایط ادامه پیدا کند ناراحتی های افزایش یافته و به صورت جسمی آشکار می شود. هنگامی که فرد در جمع دچار اضطراب اجتماعی می شود و در ابتدا نشانه هایی مانند تعریق را از خودش نشان می دهد، اگر آن را تحت درمان قرار ندهد بعد از مدتی گرفتار سایر ناراحتی های جسمی می شود.

افکار در هراس اجتماعی

همواره به یاد داشته باشید که در اختلالات روانی شناخت و باور افراد بسیار مهم بوده و می تواند تمامی ابعاد زندگی او را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال فردی که اضطراب اجتماعی دارد همواره فکر می کند اگر جمع قرار بگیرد ممکن است به طور ناگهانی کنترلش را از دست بدهد و کاری انجام دهد که موجب شرمندگی اش شود.

در سایر اختلالات نیز به همین شکل می باشد، به عنوان مثال فردی که وسواس فکری دارد بعضی اوقات فکر می کند اتفاق بدی رخ می دهد و برای جلوگیری از آن اقداماتی را انجام می دهد. بنابراین باید به موضوع افکار در اختلالات روانی توجه ویژه ای داشته باشیم.

حملات پانیک

حمله پانیک یا وحشت زدگی در اختلالات اضطرابی بسیار مورد توجه است و افرادی که یک بار دچار آن شده باشند فکر می کنند باز هم چنین اتفاقی رخ می دهد و به همین دلیل کارهای مختلفی را برای مقابله با آن انجام می دهند. به عنوان مثال در کیف شان دارو نگهداری می کنند و یا هرگز تنهایی جایی نمی روند. زیرا بر این باورند که در خیابان دچار حمله پانیک می شوند و چون تنها هستند کسی به آنها کمک می کند و در نتیجه مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می شود.

تشخیص اختلال هراس اجتماعی

اگر در همان دوران کودکی، والدین بتوانند رفتارهای فرزندشان را به خوبی مورد بررسی قرار دهند می توانند متوجه شوند که آیا او دچار اختلال اضطراب اجتماعی است یا چنین اختلالی را ندارد. اگر مربیان و والدین توجه زیادی در این خصوص داشته باشند می توانند مانع بروز مشکلات روانی در سنین بالاتر شوند.

به عنوان مثال باید به رفتارهای کودک به خوبی توجه شود که آیا او به راحتی در جمع حضور پیدا می کند و یا هنگامی که به مهمانی می رود دچار اضطراب می شود. با بررسی این موارد می توانیم متوجه شویم که کودک دچار اختلال هراس اجتماعی است و با مراجعه به روانشناس فرایند درمان را آغاز می کنید.

سن شیوع اختلال اضطراب اجتماعی

تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است نشان می دهد که هراس اجتماعی به عنوان سومین اختلال رایج در تمام دنیا شناخته می شود. در واقع این اختلال در همان نوجوانی آغاز می شود و گاهی اوقات نیز دیده شده که افراد بزرگسال نیز دچار هراس اجتماعی هستند. همچنین نتیجه مطالعات نشان می دهد که اضطراب اجتماعی در زنان بیشتر از مردان است و افرادی که در دوران کودکی بسیار خجالتی هستند نیز در معرض این اختلال قرار دارند.

چگونه مهارت های حضور در جمع را یاد بگیریم؟

نکته بسیار مهمی که در این باره باید به آن اشاره شود این است که ایجاد تغییرات اساسی در زندگی نیز می تواند زمینه ساز اختلال هراس اجتماعی شود. به عنوان مثال فردی که تا به حال هیچ مشکلی نداشته است به ناگاه با استخدام در یک شرکت دچار اضطراب می شود و نمی تواند با کارفرما یا سرپرست کار به خوبی صحبت کند. بنابراین لازم است توجه داشته باشیم که اختلال اضطراب اجتماعی می تواند به تدریج و در طی روند زندگی افراد نیز ایجاد شود.

همراهی سایر اختلالات روانی با هراس اجتماعی

در علم روانشناسی باید به موضوع همراهی سایر اختلالات روانی نیز توجه داشته باشیم. زیرا در تشخیص بسیار مهم است که تمامی مشکلات روانی فرد به خوبی تشخیص داده شود. چرا که برای درمان لازم است تا فرد به خوبی مورد بررسی قرار بگیرد.

تحقیقات نشان می دهد که اختلال اضطراب اجتماعی با افسردگی همراه است و افرادی که هراس اجتماعی دارند در دوره ای از زندگی شان اختلال افسردگی را تجربه کرده اند. همچنین برای آموزش بیشتر به پکیج روانشناسی مرضی مراجعه فرمایید.

مشکلی که در این بین باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم این است که بعضی از افراد برای رهایی از احساس بد ناشی از اختلالات روانی به سمت مصرف مواد مخدر یا الکل می روند که همین موارد باعث می شود تا مشکلات دیگری مانند اعتیاد نیز برای آنها ایجاد شود.

در واقع هر فردی برای داشتن یک زندگی سالم و نرمال نیاز به اعتماد به نفس دارد و افرادی که دچار اختلال هراس اجتماعی هستند در این زمینه دچار مشکل هستند و به همین دلیل برای جبران کمبود اعتماد به نفس شان به سمت مصرف مواد می روند.

با توجه به مواردی که گفته شود لازم است بدانیم که درمان اختلالات دارای اهمیت بالایی است و افراد باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند. به همین دلیل اگر شما می خواهید با مهارت های حضور در جمع آشنا شوید می توانید از این قسمت از برنا اندیشان پکیج آموزش مهارت های حضور در جمع را دریافت نمایید و به کمک آن به رشد و توسعه فردی تان کمک نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.