کارگاه روانشناسی آموزش سلامت روان

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
500 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

سلامت روان از جمله مواردی است که در زندگی هر فردی باید وجود داشته باشد. چرا که رفتارهای آسیب زا به خود می تواند سلامت روان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. هنگامی که در مورد سلامت روان صحبت می کنیم باید توجه داشته باشیم که این مفهوم فراتر از عدم وجود مشکلات روانی است.

چرا که فرد باید از نظر روانی و جسمی در سلامت کامل باشد و در آن زمان می توانیم بگوییم که آن فرد دارای سلامت روان می باشد. در واقع هنگامی که ما هیچ گونه بیماری روانشناختی خاصی نداشته باشیم و به طور کامل از نظر روانشناختی در شرایط سالمی قرار داشته باشیم به این معناست که ما دارای سلامت روان هستیم.

در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین کارگاه های روانشناسی با عنوان آموزش سلامت روان را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم تا به کمک این پکیج آموزشی بتوانید رفتارهای آسیب زننده به خود را شناسایی کنید و با درمان آنها سلامت روان خودتان را ارتقا دهید.

رشد و ارتقای سلامت روان

امروزه با توجه به رشد جوامع شهری و مشکلاتی که در زمینه های مختلفی روانی، اجتماعی و سایر موارد ایجاد شده است قطعا باید نسبت به سلامتی جسمی و روانی حساسیت های خاصی را از خودمان نشان دهیم. در واقع تمام انسان ها باید از نظر سلامت روان در حد قابل قبول باشند و بتوانند خودشان را از نظر رفتاری و عاطفی تنظیم کنند.

هنگامی که ما دارای سلامت روان باشیم می توانیم از زندگی لذت ببریم و بین تمام فعالیت های زندگی به خوبی تعادل برقرار نماییم. تمام این مسائل به ما کمک می کند تا زندگی آرام و بدون مشکلی را تجربه نماییم. به همین دلیل تصمیم داریم تا بهترین کارگاه روانشناسی با عنوان آموزش سلامت روان را در اختیار شما افراد علاقه مند به روانشناسی و مشاوره قرار دهیم تا هم بتوانید به خود و دیگران در این زمینه کمک های لازم را انجام دهید.

سلامت روان یعنی چه؟

سازمان بهداشت روانی در خصوص سلامت روان بیان به این صورت بیان می کند : ”بهزیستی ذهنی، خودکارآمدی ادراک شده، خودمختاری، توانمندی، وابستگی بین نسلی و خود شکوفایی توانایی های فکری و عاطفی فرد و همچنین موارد دیگر است.”

آموزش رشد و ارتقای سلامت روان

در واقع سازمان بهداشت جهانی در خصوص سلامت روان بر این باور است که بهزیستی فرد زمانی تحقق پیدا می کند که بتواند توانایی های وجودی اش را رشد دهد و همچنین با تمامی فشارهای عادی زندگی به درستی مقابله کند و در کنار تمامی این موارد قادر باشد تا به عنوان عضوی از جامعه تمامی وظایفش را به درستی انجام دهد.

شایان ذکر است که اگر انسان ها بتوانند توانایی هایشان را در زمینه سلامت روان رشد دهند و به موضوع درمان بیماری های روانشناختی اهمیت ویژه ای دهند قادر هستند تا نگرش بهتری نسبت به زندگی شان داشته باشند. زیرا سلامت روان باعث می شود تا تمامی ابعاد زندگی انسان ها تحت تاثیر قرار بگیرد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه بهداشت روانی مراجعه نمایید.

مقابله با بیماری های روانی

همانطور که گفته شد سلامت روان به معنای تندرستی است و فرد باید این توانایی را داشته باشد که بتواند خودش را کشف کند و بداند تمام توانایی هایش را به خوبی بشناسد. در این صورت این امکان وجود دارد که با استرس های روزمره زندگی مقابله کند و در نتیجه کارهای مفید و سازنده ای را انجام می دهد.

در واقع تمام انسان ها باید به این نکته توجه داشته باشند که زندگی اجتماعی موجب می شود تا سبک رفتارهای خاصی را انجام دهیم. چرا که انسان به طور ذاتی موجودی اجتماعی است و هرگز نمی توانیم او را بدون در نظر گرفتن تاثیرات اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم. انسانی که از نظر روانی هیچ مشکلی نداشته باشد و بتواند روابط سالم و سازنده ای با دیگران برقرار کند به عنوان یک انسان سالم شناخته می شود.

شایان ذکر است که سلامت روان بر روی افکار، احساسات و هیجانات ما تاثیر می گذارد و اگر ما با مهارت های مقابله ای سالمی آشنا باشیم می توانیم نسبت به مشکلات روانی بهترین پاسخ ها را بدهیم. به این نکته توجه داشته باشید که سلامت روان موضوعی است که از ابتدای تولد تا پایان عمر وجود داشته و هر فردی باید به آن اهمیت ویژه ای بدهد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش شخصیت شناسی مراجعه نمایید.

در خصوص سلامت روان باید به این نکته توجه داشته باشیم که انسان ها دارای تفاوت های فردی زیادی هستند. به عنوان مثال ممکن است فردی وجود داشته باشد که گرفتار یکی از اختلالات روانی باشد اما در عین حال دوره های رفاه جسمی، روانی و اجتماعی را هم در زندگی اش گذرانده است.

رفتارهای آسیب زنده به سلامت روان

همه افراد می دانند که برخی از رفتارها می تواند به سلامت روان آنها آسیب وارد کند. اما واقعا چرا با این که ما می دانیم سلامت روان چیست و ما نباید فشارهای روانی را درون خودمان نگه داریم باز هم برخی از رفتارهای آسیب زا را تکرار می کنیم.

این سوالات را باید با دقت بیشتری مورد بررسی قرار دهیم و جنبه های مختلف زندگی انسان ها را در شرایط خاص خودشان مورد بررسی قرار دهیم. چرا که تمام انسان ها در شرایط یکسان نیستند و همین موضوع می تواند نقش تفاوت های فردی را به طور چشمگیری پر رنگ تر کند.

استرس، افسردگی، اضطراب، پرخاشگری و خشم از جمله رفتارهایی است که سلامت روان ما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. فردی که در زندگی اش فشارهای روانی زیادی را تحمل می کند قطعا در معرض آسیب های روانی و اختلالات روانشناختی قرار دارد. تمامی این رفتارها موجب می شود تا سلامت روان ما به شدت آسیب ببیند.پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش ذهن آگاهی مراجعه نمایید.

به عنوان مثال استرس های روزمره نباید در حدی باشند که سلامت روان ما را تحت تاثیر قرار دهد. در غیر این صورت انسان وارد مرحله ای می شود که حتی ممکن است گرفتار بیماری هایی مانند مشکلات قلبی شود. با توجه به این موارد متوجه می شویم که باید به موضوع سلامت روان توجه ویژه ای داشته باشیم.

شناخت رفتار های آسیب زننده به سلامت روان

چرا که وقتی با متخصصین مختلف سلامتی صحبت می کنیم متوجه می شویم که حرف آنها بر روی سبک زندگی متمرکز است و هنگامی که موضوع را به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهیم مشخص می شود که بسیاری از اختلالات روانی سبب بروز بیماری های جسمی می شود.

افرادی که گرفتار اختلالات روانی مختلف هستند باید برای درمان آنها به روانشناس مراجعه کنند تا بتوانند سلامت روان شان را مجدد به دست آورند. چرا که اختلالات مانند افسردگی و اضطراب در بلند مدت می توانند آسیب های زیادی را به جسم انسان وارد کنند. همواره به این نکته توجه داشته باشید که نباید اختلالات روانی را دست کم بگیرید. زیرا هر نوع آسیب روانی می تواند سلامت روان ما را با خطرات زیادی مواجه کند.

مراقبت از سلامت روان

تمامی اقداماتی که به ما کمک می کند تا ما از نظر روانشناختی رشد کنیم و در نتیجه سلامت ما ارتقا پیدا کند تحت عنوان مراقبت از سلامت روان شناخته می شود. در این خصوص هم فرد و هم جامعه باید برنامه های دقیقی را در این باره داشته باشند تا بتوانند به رشد و سلامت روان انسان ها کمک کنند.

با توجه به اهمیتی که موضوع سلامت روان دارد اگر شما به مباحث علمی روانشناسی علاقه دارید و دوست دارید تا به صورت تخصصی با موضوعات مختلف روان شناختی آشنا شوید پیشنهاد می کنیم تا کارگاه روانشناسی سلامت روان را از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان دریافت نمایید تا به صورت علمی  با ابعاد مختلف سلامت روان آشنا شوید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.