وز شدن مو چیست و چگونه درمان می شود؟

وز شدن مو چیست و چگونه درمان می شود؟

وز شدن مو یعنی چه ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد همواره آن را جستجو کرده و به دنبال جوابی علمی در مورد آن می گردند. از طرف دیگر شما باید بدانید که کمبود چه ویتامینی باعث وز شدن مو میشود تا با رعایت تغذیه مناسب از وز شدن مو جلوگیری نمایید. همچنین خیلی از افراد به دنبال بهترین محصول برای از بین بردن وز مو هستند که در همین مقاله به صورت کامل در مورد آن صحبت خواهیم کرد و علاوه بر این به علت موج دار شدن مو بعد از کراتینه اشاره می کنیم و بعد از آن روش های جلوگیری از وز شدن مو را برایتان شرح می دهیم و در انتها هم درمان وز شدن مو را آموزش می دهیم پس تا انتهای مقاله وز شدن مو چیست و چگونه درمان می شود؟ با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

وز شدن مو چیست و چگونه درمان می شود؟

با رعایت نکات گفته شده در این مقاله به صورت کامل از وز شدن مو رهایی یافته و به موهایی صاف و سالم دست خواهید یافت و همچنین تغذیه مناسب برای مو را خواهید شناخت.

درمان موهای وز

وز شدن مو چیست و چگونه درمان می شود؟

چه عواملی باعث پف شدن و وز شدن موهای برخی مردان می شود و نحوه درمان این مورد چگونه است؟

موهای پف دار موهایی هستند که از سر شما بیرون زده یا فر می شوند و پف کرده به نظر می رسند. این  موضوعی رایج است که مردان دارای موهای خشک با آن مقابله می کنند. این نوع موها نوعی مو هستند که خشک و وز میشوند.پیشنهاد می شود تا مقاله معرفی روش های داشتن موهای صاف را مطالعه نمایید.

مردان به اندازه زنان موهای وز دارند. تا زمانی که موهایشان خیلی کوتاه یا وزوز نباشد ، احتمالاً در بعضی مواقع با موخوره کنار می آیند. هوای گرم و مرطوب معمولاً اوضاع را بدتر می کند زیرا موهای خشک رطوبت هوا را جذب می کند.

حتی اگر مو خوره داشته باشید، تغییر عادت های مراقبت از مو می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا موهایتان بهتر شود. شستشوی بیش از حد، گرمایش منظم و استفاده از محصولاتی که موهای شما را خشک می کند ، همگی باعث ایجاد وز شدن مو می شود.

بیایید به برخی از مهمترین دلایل موهای وز و نحوه درمان آنها در خانه بپردازیم.

چه عواملی باعث وز شدن موها می شود؟

موهای شما از سه لایه ساخته شده است. این لایه ها از داخلی به خارجی، مدولا ، قشر و کوتیکول هستند.

کوتیکول خارجی یک منبع  از سلولهای مسطح هستند و با هم در تداخل هستند که شبیه زونا در یک سقف پوششی است. وظیفه آن محافظت از قسمتهای داخلی مو در برابر آسیب های محیطی و کمک به رطوبت است.

هنگامی که موهایتان خشک یا آسیب دیده است کوتیکول به جای اینکه به سمت بالا مو حرکت کند باعث می شود موها صاف بخوابد.

وقتی این اتفاق می افتد موهای شما ضعیف تر می شوند و در معرض آسیب هایی قرار می گیرند که ممکن است باعث وز شدن مو شود.

موارد زیر ممکن است در ایجاد وز شدن مو نقش داشته باشد

آب و هوا : وقتی هوا گرم و مرطوب است باعث جذب رطوبت و تورم موهای شما می شود. این تورم باعث می شود که موها به طور نامنظم خم شده و وز شوند. همچنین پیشنهاد می شود تا به پکیج آموزش کراتین مو مراجعه نمایید.

قرارگیری در معرض نور خورشید : اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند باعث تغییر رنگ ، شکنندگی و وز شدن مو میشود.

چه عواملی باعث وز شدن موها می شود؟

بهترین محصول برای از بین بردن وز مو

شامپو زدن بیش از حد : شستن موها به صورت زیاد می تواند چربی موهایتان را از بین ببرد و باعث خشک شدن موهای شما و وز شدن آنها و گره خوردن آنها شود.

آب کلر دار : آب کلر دار در استخرها می تواند موهای شما را خشک کند.

سشوار کشیدن یا صاف کردن مو : گرم کردن موهای شما به طور منظم می تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث وز شدن مو شود.

اصطکاک ناشی از پوشیدن کلاه های تنگ یا خشک کردن مو با حوله می تواند به کوتیکول و لایه های داخلی مو آسیب برساند.

شرایط مربوطه به سلامتی : اختلالات خوردن مانند بی اشتهایی عصبی می تواند منجر به سو  تغذیه شود که موهای شما را خشک و شکننده کند. اختلالات تیروئید و انواع دیگر شرایط پزشکی نیز می تواند منجر به خشکی شود.

بهترین محصول برای از بین بردن وز مو

روش های درمانی زیر ممکن است به درمان وز شدن موهای شما کمک کند و می توانید موهای وز خود را درست کنید.

شامپو و نرم کننده مناسب

شامپو و نرم کننده هر دو نقش مهمی در برنامه مراقبت از مو شما دارند. شامپو به تمیز کردن مو کمک می کند در حالی که نرم کننده به مرطوب سازی و از بین بردن مو خوره کمک می کند.

هنگام خرید شامپو یا نرم کننده به دنبال محصولی بگردید که “مرطوب کننده” و “برای موهای خشک مجعد و وز” باشد یا شامل روغن هایی مانند روغن آرگان یا روغن نارگیل باشد.

همچنین از شامپوهای حاوی سولفات خودداری کنید زیرا ممکن است موهای شما را بیشتر خشک کند.

سرم های مو

سرم های مو محصولاتی بر پایه سیلیکون هستند که موهای شما را می پوشانند و از آنها در برابر آسیب محافظت می کنند.

سرم ها ممکن است با جلوگیری از تورم و کمک به حفظ رطوبت به موهای شما کمک کنند تا وز نشود. به دنبال سرمی باشید که حاوی مواد مرطوب کننده مانند روغن کرچک یا آلوئه ورا باشد.

بهترین زمان استفاده از سرم روی موهای شما بلافاصله پس از شستن موها است  در حالی که هنوز مرطوب است باید استفاده کنید.

کمتر شامپو بزنید

حتی شامپوهایی که به عنوان مرطوب کننده طراحی شده اند  در صورت استفاده بیش از حد می توانند چربی موجود در موهای شما را از بین ببرند. اگر موهای شما خشک است ممکن است فقط لازم باشد هر روز سه بار  یا به دفعات کمتر از شامپو استفاده کنید.

برای کاهش خشکی و وز شدن مو فقط وقتی موهایتان چرب است شامپو بزنید.

روغن های مو

روغن های مو با مرطوب نگه داشتن موهای شما به کنترل موهای وز و درهم رفتگی آنها کمک می کند. انواع بسیاری از روغن می تواند به شما در کاهش مجعد شدن  و وز شدن و درهم رفتگی مو کمک کند. برخی از روغن های متداول برای خشکی مو عبارتند از:

  • روغن زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • روغن بادام
  • روغن آرگان
  • روغن کرچک
  • روغن جوجوبا

استفاده از نرم کننده های مناسب

نرم کننده های مرطوب به منظور پاک شدن در موهای شما طراحی شده اند. آنها به طور معمول سبک تر از نوع نرم کننده ای هستند که در هنگام دوش گرفتن استفاده می کنید. تولید کنندگان نرم کننده های مرطوب می گویند که نرم کننده هایشان مرطوب کننده تر از نرم کننده های سنتی هستند زیرا مدت طولانی تری در موهای شما باقی می مانند.

ماسک مو

ماسک های مو برای موهای شما موادی که رطوبت و تغذیه را حفظ می کنند، فراهم می کنند. می توانید یک ماسک مو از قبل تهیه شده بخرید و یا خودتان از موادی مانند موز ، عسل یا زرده تخم مرغ  این ماسک رادرست کنید. ماسک های مو معمولاً بین 20 دقیقه تا چند ساعت در موهای شما باقی می مانند.

چگونه می توان از ایجاد موهای وز جلوگیری کرد؟

حتی اگر موهای شما وز باشد، برداشتن گام هایی برای به حداقل رساندن خشکی و آسیب دیدن می تواند به شما در به حداقل رساندن آن کمک کند.

بهترین درمان های موجود برای درمان موهای وز

چگونه از وز شدن مو جلوگیری کنیم؟

از شامپو زدن هر روز خودداری کنید

شستن موها باعث شسته شدن چربی های طبیعی شما می شود و منجر به خشکی آن می شود. اگر موهای شما به طور طبیعی خشک است سعی کنید فقط موهای خود را با یک روغن خاص شستشو دهید.

از گرما خودداری کنید :سعی کنید هنگام شستن موها به جای آب گرم از آب ولرم یا خنک استفاده کنید. همچنین در صورت برخورد با موخوره ایده خوبی است که خشک کردن موها و صاف کردن را به حداقل برسانید.

هنگام شنا موهای خود را بپوشانید : استفاده از کلاه شنا در استخر می تواند میزان تماس مو با کلر را به حداقل برساند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله روشهای مراقب از مو را بخوانید.

به طور مرتب موهای خود را حالت دهید : حالت دادن مو به مرطوب نگه داشتن آن کمک می کند. حتی در روزهایی که از شامپو استفاده نمی کنید، می توانید از نرم کننده برای آبرسانی به موهای خود استفاده کنید.

مرتباً موهای خود را کوتاه کنید : برش دادن انتهای شکاف ممکن است به کاهش پارگی و شکل موخوره کمک کند.

از مصرف محصولات الکلی خود داری کنید : محصولاتی که دارای الکل هستند می تواند موهای شما را خشک کرده و باعث مو خوره و وز شدن مو شود.

رژیم غذایی متعادل داشته باشید: داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما کمک کند از کمبود مواد مغذی که ممکن است روی کیفیت موهای شما تأثیر منفی بگذارد جلوگیری کنید. بیوتین و پروتئین به ویژه دو ماده مغذی هستند که برای رشد مو مهم هستند.

سخن پایانی

وز شدن مو (مجعد شدن و پف کردن) یک مسئله شایع مو است که مردان با آن دست و پنجه نرم می کنند. علت آن اغلب موهای خشک یا آسیب دیده است. حتی اگر دارای موهای وز هستید می توانید با چند تغییر در برنامه مراقبت از موهای خود آسیب های مربوطه را کاهش دهید.

از شامپو زدن بیش از حد موها خودداری کنید، اگر موهای شما به طور طبیعی خشک است ممکن است فقط لازم باشد هر 3 روز یک بار شامپو بزنید. همچنین استفاده از نرم کننده جهت کمک به مرطوب نگه داشتن و تغذیه مو مهم است.

دسته‌بندی‌ها