شناخت دمانتوفوبیا یا ترس از جنون و علایم آن

شناخت دمانتوفوبیا یا ترس از جنون و علایم آن

شاید شما هم افرادی را دیده باشید که به شدت از جنون و یا دیوانگی می ترسند و همواره نگران هستند که اتفاقی برایشان رخ دهد و آن ها کنترل شان را از دست بدهند، به این حالت دمانتوفوبیا یا ترس از جنون و دیوانگی گفته می شود. در این بخش از مجله اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان شناخت دمانتوفوبیا یا ترس از جنون و علایم آن را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم، پس اگر می خواهید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با دمانتوفوبیا داشته باشید تا انتهای مقاله با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

شناخت دمانتوفوبیا یا ترس از جنون و علایم آن

دمانتوفوبیا یا ترس از جنون ترسی است که فرد احساس می کند ارتباطش را با واقعیت از دست می دهد و ناگهان دچار دیوانگی می شود.

علائم و عوامل دمانتوفوبیا

دمانتو فوبیا نوعی هراس است که شامل ترس از جنون یا دیوانگی است. افرادی که این ترس را دارند می ترسند که دیوانه شوند یا ارتباط خود را با واقعیت از دست بدهند. این ترس ممکن است به دلیل سابقه خانوادگی بیماری روانی یا دوره های استرس شدید ایجاد شود.

بیماری روانی و انگ زدایی

بیماری روانی مدتهاست که با حبس ، درمان های دردناک و انگ اجتماعی همراه است. در مقاطع مختلف تاریخ ، تصور می شد که افراد مبتلا به بیماری روانی تحت سلطه ارواح شیطانی هستند.

به تازگی نهاد پزشکی و عموم مردم شروع به تشخیص بیماری روانی به عنوان یک بیماری درمانی قابل درمان کرده اند.

دمانتوفوبیا چیست؟

آشنایی کامل با دمانتوفوبیا و علایم آن

اگر خویشاوندان مسن تری دارید که در اوایل یا اواسط قرن نوزدهم آسایشگاه ها را گذرانده اند ممکن است بترسید که همان درمان را نیز تجربه کنید. شما همچنین ممکن است از انگ زدایی اجتماعی بترسید.


پیشنهاد ویژه : کارگاه آموزش کامل آسیب شناسی روانی


برخی علائم بیماری های روانی می توانند باعث تیک عصبی ، انفجارهای صوتی و رفتارهای نامناسب اجتماعی شوند. در حالی که انگ زدگی مانند گذشته وجود ندارد. ممکن است از از دست دادن دوستان و خانواده و یا خجالت کشیدن در مقابل افراد غریبه به دلیل بیماری روانی بترسید.

علائم شایع دمانتوفبیا

افراد مبتلا به هراس از دیوانگی اغلب علائم زیر را نشان می دهند:

  • اضطراب
  • تنگی نفس
  • سرگیجه
  • تعرق مفرط
  • احساس ضعف
  • سردرد
  • تپش قلب
  • حالت تهوع
  • موارد وحشت زدگی
  • دوری از محیط های اجتماعی

عوامل مرتبط با اضطراب

شخصی سازی و غیر واقعی شدن تغییرات ذهنی در درک هستند. آنها در حملات وحشتزدگی و زمان استرس شدید بسیار رایج هستند اما می توانند احساس عدم ارتباط با بدن و جهان گسترده تر را ایجاد کنند.

این می تواند به این احساس منجر شود که شما دیوانه شده اید و یک چرخه تقویت کننده ایجاد می کنید.

هراس از دیوانه شدن می تواند منجر به حملات وحشتزدگی شود همچنین می تواند این اعتقاد را افزایش دهد که شما در واقع در حال دیوانه شدن هستید. ممکن است درمان برای کمک به شکستن این چرخه ضروری باشد.

تحقیقات نشان می دهد کسانی که از خویشاوندان خود دارای بیماری روانی هستند احتمال بیشتری دارد که به بیماری مشابهی مبتلا شوند.

درمان دمانتوفوبیا

فوبیا اغلب با ترکیبی از داروها و درمان درمان می شود. درمانگران عموماً از انواع تکنیک های شناختی-رفتاری و سایر تکنیک ها استفاده می کنند تا به بیماران کمک کند اعتقادات خود را به چالش بکشند و در نهایت شیوه های تفکر و عمل سالم تری را توسعه دهند.

آموزش روانی که در آن با بیماریهای روانی خاص بیشتر آشنا می شوید اغلب مفید است. درمانگر شما همچنین ممکن است با شما همکاری کند تا معنایی را که ترس شما برای شما دارد کشف کند. هدف درمان معمولاً این است که به شما در درک بهتر عوامل پیچیده دخیل در ترس خود کمک کنید تا تاثیر آن بر زندگی شما به حداقل برسد.

دسته‌بندی‌ها