زبان بدن و اضطراب اجتماعی و تاثیر آن در مذاکرات و سخنرانی ها

زبان بدن و اضطراب اجتماعی و تاثیر آن در مذاکرات و سخنرانی ها

زبان بدن در برقرای ارتباطات و مذاکره بسیار مهم بوده و می تواند تاثیر به سزایی در زهن مخاطب ایجاد نمایید، به همین دلیل مهم است تا زبان بدن را خوب بدانیم و همواره با زبان بدن عالی با دیگران ارتباط برقرار نماییم موضوعی که مهم است این است زمانی که دچار اضطراب اجتماعی می شویم بر زبان بدن ما تاثیر می گذارد و نمی توانیم از زبان بدن صحیح در مذاکرات استفاده نماییم، به دلیل اهمیت موضوع در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان زبان بدن و اضطراب اجتماعی و تاثیر آن در مذاکرات و سخنرانی ها را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم. اگر شما هم تصمیم دارید تا بیاموزید که از بهترین تکنیک های زبان بدن در زندگی استفاده کنید تا انتهای مقاله زبان بدن و اضطراب اجتماعی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

زبان بدن و اضطراب اجتماعی و تاثیر آن در مذاکرات و سخنرانی ها

در مقاله زبان بدن و اضطراب اجتماعی می خوانیم که چگونه SAD سبب درک زبان بدن در مصاحبه ها و مراودات ما می شود و همچنین با تکنیک های اصولی زبان بدن آشنا خواهیم شد.

درک و بهبود زبان بدن در هنگام اضطراب اجتماعی

زبان بدن و ارتباطات غیرکلامی شامل قسمت عمده ای از آنچه را که درباره دیگران می فهمیم، اولین برداشت های ما و پیام هایی است که به اطرافیان می رسانیم می باشد. اگر اضطراب اجتماعی دارید زبان بدن می تواند اهمیت ویژه ای داشته باشد. برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش فنون زبان بدن مراجعه نمایید.

اگر با اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) زندگی می کنید ممکن است ناآگاهانه چندین نشانه مختلف غیرکلامی از اضطراب را پیش بینی کنید برخی از رفتارهای شما ممکن است افراد دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد. اگرچه ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید اما یادگیری نشانه های مختلف می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

اضطراب اجتماعی همچنین می تواند خواندن زبان بدن دیگران را دشوار کند یادگیری تفسیر سیگنال هایی که افراد می فرستند می تواند در شرایط اجتماعی اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشید.پیشنهاد می شود تا مقاله سخنرانی بدون اضطراب را مطالعه نمایید.

اگر به دنبال بهبود زبان بدن و توانایی خواندن زبان دیگران هستید نکات زیر می تواند به شما کمک کند در هر بخش همچنین می توانید پیوندهایی برای مشاوره بیشتر برای تقویت مهارت های زبان بدن خود پیدا کنید.

بیشتر قابل دسترس به نظر می رسد

اگر با اضطراب اجتماعی زندگی می کنید احتمالاً بسیاری از رفتارهای “بسته” را از خود نشان می دهید که باعث می شود دیگران فکر کنند نمی خواهید با شما برخورد شود.

اگر می خواهید اوضاع را تغییر دهید و محیطی جذاب تر ایجاد کنید با تمرین زبان بدن بهتر شروع کنید برخی از استراتژی هایی که می توانند به شما کمک کنند عبارتند از:

  • اجتناب از عادات عصبی
  • سرتان را بالا نگه دارید
  • برقراری ارتباط چشمی
  • هنگام گوش دادن به صحبت دیگران سرتان را به نشانه توجه کردن تکان دهید
  • چهره خندان

توجه به برخی اشتباهات رایج

اگر SAD دارید مراقبت از سیگنال های زبان بدن مهم است که ممکن است چیزهایی را که ممکن است قصد نداشته باشید به شما منتقل کنند. به طور کلی این رفتارهای بسته است که باعث می شود شما غیرقابل دسترسی، دور از ذهن، بی علاقه یا ناراحت کننده به نظر برسید.برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش زبان بدن ویژه تجارت مراجعه نمایید.

اگرچه این رفتارها به دلیل اضطراب شما ممکن است طبیعی باشد اما پیامی که آنها برای دیگران می فرستند این است که شناختن آن شخص ساده نیست. اگر می خواهید موفقیت اجتماعی خود را تغییر دهید با بررسی اینکه آیا این اشتباهات زبان بدن را انجام می دهید شروع کنید.

چند رفتار زبان بدن که می توانند سیگنال های منفی ارسال کنند عبارتند از:

  • لبخندهای ناجور یا جعلی
  • بازوها را ضربدر کردن
  • با چیزی ور رفتن
  • عدم تماس چشمی
  • نگاه کردن به پایین
  • دور شدن از مردم
  • شل بودن

با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید

افرادی که اضطراب اجتماعی دارند تمایل دارند خود را به سختی قضاوت کنند از آنجا که آنها خودشان را منفی ارزیابی می کنند تمایل دارند همچنین باور کنند که افراد دیگر آنها را در همان چراغ چاپلوسی می بینند این اغلب می تواند منجر به ضعف اعتماد به نفس و اعتماد به نفس پایین شود.

برخی اقدامات که می توانند به شما کمک کنند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید یا اعتماد به نفس بالاتری داشته باشید شامل موارد زیر است:

  • برخورد گرم و صمیمی
  • صاف ایستادن
  • راه رفتن با گام های استوار

استفاده از زبان بدن که اعتماد به نفس بیشتری را به شما منتقل کند حتی می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

یکی از راه های شروع اعتماد به نفس بهتر این است که خودتان را به روشی مطمئن پیش ببرید حتی قبل از اینکه از درون چنین احساسی داشته باشید.

به پیام های چهره توجه کنید

فراتر از زبان بدن، زبان صورت چیزهای زیادی را درباره آنچه فرد احساس می کند بیان می کند ما می دانیم که چهار احساس جهانی وجود دارد که توسط همه تجربه می شود.

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی معمولاً در مواردی مانند تماس چشمی با مشکل روبرو می شوند که باعث می شود توجه به سیگنال های صورت که افراد دیگر می فرستند دشوارتر شود.

برخی از حرکات صورت که می توانند احساسات را منتقل کنند عبارتند از:

  • پوشاندن دهان با دست
  • ابروهای پایین افتاده
  • لبهای تا خورده
  • ابروهای بلند شده

اگر می خواهید در خواندن حالت های چهره بهتر شوید ابتدا این احساسات اساسی را بیاموزید و سپس در هنگام مکالمه به دیدن شاخص های هر یک نگاه کنید.

فریب را بشناسید

اضطراب گاهی اوقات باعث می شود تا متوجه سیگنال های زبان بدن که افراد دیگر می فرستند نشوید. رفتارهای متداول مانند برقراری تماس چشمی یا نگاه کردن به پایین می تواند به این معنی باشد که برخی از علائم رایج فریب را از دست می دهید.

درک زبان بدن و اضطراب اجتماعی

زبان بدن و اضطراب اجتماعی

اگر تاکنون شک کرده اید که کسی با شما صادق نیست نگاه کردن به کلمات گفتاری و زبان بدن او می تواند مفید باشد. برخی نشانه ها مبنی بر اینکه کسی ممکن است صادق نباشد عبارتند از:

  • بازی با اشیاء مانند بازی با موهایشان
  • بدن خود را محکم نگه داشته اند
  • عدم برقراری تماس چشمی

البته هیچ یک از این اقدامات به تنهایی به معنای دروغ گفتن فرد نیست هنگامی که شما در حال تفسیر زبان بدن هستید اغلب جستجوی سیگنال ها به عنوان یک کل مفید است.

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است زبان بدن فرد با کلمه گفتاری مطابقت نداشته باشد یکی از این موارد این است که فرد دروغ می گوید.

ارتباط غیر کلامی را درک کنید

آیا به دنبال یک راهنمای سریع در مورد نحوه رمزگشایی سیگنال های زبان بدن هستید که دیگران به شما می دهند؟ این واقعاً به دو بعد خلاصه می شود: راحتی و ناراحتی.

نگاهی بیندازید که شریک مکالمه شما کدام یک از این رفتارها را نشان می دهد و در مورد معنای آنچه گفته می شود فکر کنید اگر بین کلمات و زبان بدن ارتباطی وجود نداشته باشد ممکن است زبان بدن گاهی اوقات شاخص قابل اطمینان تری باشد.

برخی از کارهایی که می توانید برای بهبود درک زبان غیرکلامی انجام دهید عبارتند از:

  • سوال کردن در مورد معنای رفتار مردم
  • به دنبال سیگنال های غیرکلامی هستید که با کلمات گفته شده مطابقت نداشته باشد
  • متوجه تن صدا می شود
  • توجه به زمینه و موقعیت

مشاهده نحوه استفاده از زبان بدن برای تأکید بر کلمات شما

در حالی که زبان بدن می تواند آشکار باشد یادآوری این نکته نیز مهم است که سیگنال های زبان بدن ممکن است اشتباه خوانده شوند. تمرکز خود را بر این بگذارید که به سیگنال های فرد، هم کلمات و هم زبان بدن آنها نگاه کنید تا درک درستی از آنچه که می خواهند منتقل کنند داشته باشید.

سخن پایانی

یادگیری چگونگی بهبود مهارت های زبان بدن خود دشوار نیست با تمرین زیاد، بسیاری از این مهارت ها برای شما آسان می شود.

مانند هر مورد دیگری، قرار گرفتن در معرض آنچه می ترسید اضطراب شما را کاهش می دهد هنگامی که اضطراب شما کاهش یافت خواندن زبان بدن دیگران آسان تر خواهد شد و اطمینان حاصل کنید که رفتار غیر کلامی خود با پیامی که می خواهید بفرستید همسو باشد.