درمان تلفنی شخصیت مرزی و بررسی تاثیر رفتار درمانی دیالکتیکی

درمان تلفنی شخصیت مرزی و بررسی تاثیر رفتار درمانی دیالکتیکی

درمان از طریق تلفن یکی از روش هایی است که برای اختلال شخصیت مرزی بسیار کاربردی و مفید بوده و به فرد کمک می کند تا بتواند بسیاری از رفتارهای آزار دهنده را کنترل نمایید. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان درمان تلفنی شخصیت مرزی و بررسی تاثیر رفتار درمانی دیالکتیکی را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و ببینیم که این رو درمان تا چه حد می تواند به فرد کمک کرده و باعث شود تا فرد بتواند به صورت سالم رفتار کند. پس اگر کنجکاو هستید تا در رابطه با این روش درمانی بیشتر بخوانید تا انتهای مقاله درمان تلفنی شخصیت مرزی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

درمان تلفنی شخصیت مرزی و بررسی تاثیر رفتار درمانی دیالکتیکی

درمان تلفنی شخصیت مرزی به فرد دارای اختلال شخصیت مرزی کمک می کند تا بتواند به صورت سالم زندگی کرده و به راحتی با درمانگر در ارتباط باشد و مشکلاتش را با او در میان بگذارد.

درمانگری تلفنی می تواند اختلال شخصیت مرزی را درمان کند

یکی از جنبه های مهم رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) برای اختلال شخصیت مرزی مربیگری تلفنی است. مربیگری تلفنی چیست و چگونه می تواند به شما کمک کند تا با علائم کنار بیایید؟

مربیگری تلفنی یکی از عناصر اساسی رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) است نوعی روان درمانی بسیار موثر که برای اختلال شخصیت مرزی (BPD) استفاده می شود. در حالی که هیچ درمانی برای BPD وجود ندارد ثابت شده است که DBT از بروز و شدت علائم می کاهد. هنگامی که یک برنامه DBT را شروع می کنید جلسات منظمی با درمانگر خود خواهید داشت بنابراین ضروری است که با آن شخص احساس راحتی کنید.

اگر BPD داشته باشید احتمالاً طیف وسیعی از علائم را تجربه کرده اید که از زندگی طبیعی شما جلوگیری می کند از اعتیاد گرفته تا تغییرات خلقی خشن و افکار خودکشی BPD یک بیماری جدی است که نیاز به یک رویکرد جامع برای درمان دارد این باعث می شود DBT و تمام اجزای آن برای بهبودی شما در طول درمان بسیار مهم باشد.برای مطالعه بیشتر به مقاله کاهش بی ثباتی هیجانی در اختلال شخصیت مرزی مراجعه فرمایید.

تاثیر درمان تلفنی بر افراد دارای اختلال شخصیت مرزی

درمان تلفنی شخصیت مرزی

در DBT آموزش مهارت های گروهی یک گروه درمانی که در آن مهارت های اساسی برای مدیریت احساسات، حفظ روابط و تحمل پریشانی و روان درمانی فردی با یک درمانگر را فرا خواهید گرفت در طول این جلسات شما بر روی کنترل احساسات بیش از حد شدید کاهش رفتارهای خود تخریبی یا مضر و کنترل درد خود کار خواهید کرد این یک روش حل مسئله برای BPD است که می تواند نتایج قابل توجهی را برای بیماران حاصل کند.

نقش درمانگر تلفنی

یک قسمت اصلی DBT نقش مربیگری تلفنی است DBT درمانگران باید در طول دوره درمانی شما برای مربیگری تلفنی در دسترس باشند شما تشویق می شوید در هر زمان روز یا شب هنگامی که نیاز به کمک دارید با درمانگر خود تماس بگیرید اگر اغلب احساس شرمندگی، ترس یا فکر می کنید ترس شما غیرقابل شنیدن است بسیار مفید است.

در طول تماس، درمانگر شما با شما در مورد شرایط صحبت می کند و به شما کمک می کند تا از آسیب رساندن به خود یا شرکت در اقدامات مخرب یا خطرناک جلوگیری کنید او از طریق مربیگری تلفنی با شما کار خواهد کرد تا از مهارتهایی که آموخته اید برای کنترل مناسب اوضاع یا بحران بدون آسیب رساندن به خود استفاده کند فراتر از جلوگیری از رفتارهای خود آزاردهنده مربیگری تلفنی به شما کمک می کند تا در این اوقات تجربه های دشواری را طی کنید و باعث دلگرمی شوید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله کاهش افکار پارانویا در افراد مرزی را بخوانید

از طریق مربیگری مهارت های شما تقویت می شود درست همانطور که مربیگری به یک ورزشکار کمک می کند مربیگری تلفنی نیز به شما امکان می دهد بر تکنیک هایی که آموخته اید مسلط شوید و آنها را در زندگی واقعی به کار بگیرید این به شما این قدرت را می دهد تا با اطمینان خاطر از پس این شرایط برآیید و در نهایت بتوانید به تنهایی از پس آنها برآیید.برای شما که علاقه زیادی به مقالات روانشناسی دارید پیشنهاد می شود تا مقاله مشاوره آنلاین را مطالعه نمایید.

از مربیگری تلفنی باید متفکرانه استفاده شود اما اگر مضطرب هستید هرگز از تماس با درمانگر خود دریغ نکنید در حالی که درمانگر شما نمی خواهد از مربیگری تلفنی به طور نامناسب استفاده کنید مانند اینکه اگر از استفاده از مهارتی که آموخته اید امتناع می کنید شما را ترغیب می کنیم هر زمان که به کمک احتیاج پیدا کردید تماس بگیرید.

بسیاری از بیماران BPD تماس نمی گیرند زیرا احساس می کنند ارزش تلاش را ندارند و نمی خواهند کسی را آزار دهند اما لازم است که به درمانگر خود اعتماد کرده و به او اعتماد کنید تا به پیشرفت شما کمک کند.

دسته‌بندی‌ها