افسردگی کودکان در دوران کرونا و معرفی روش های درمانی اختلالات

افسردگی کودکان در دوران کرونا و معرفی روش های درمانی اختلالات

با توجه به همه گیری بیماری کرونا اختلالات روانی نیز به صورت گسترده ایجاد شده است، یکی از این اختلالات افسردگی است که سلامت روان کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد و باید به آن توجه شود. به دلیل اهمیت موضوع ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان افسردگی کودکان در دوران کرونا و معرفی روش های درمانی اختلالات را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات علمی روانشناسی قرار دهیم پس اگر شما هم علاقه مندید تا بدانید چگونه به فرزندانتان کمک کنید تا سلامت روانش را حفظ کند تا انتهای مقاله افسردگی کودکان در دوران کرونا با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

افسردگی کودکان در دوران کرونا و معرفی روش های درمانی اختلالات

با شناخت افسردگی کودکان در دوران کرونا می توانیم با استفاده از اصول و تکنیک های درمانی موجود به فرزندانمان کمک کنیم تا بر مشکلات روانی غلبه نمایند.

علائم افسردگی در کودکان در طی COVID-19

بسیاری از والدین نگران عوارضی هستند که در هنگام شیوع COVID-19 در خانه برای فرزندانشان ایجاد می شود متأسفانه حقیقت این است که در حالی که در خانه ماندن، فاصله اجتماعی، ماسک زدن، لغو فعالیت ها و محدود کردن مدرسه حضوری برای نجات جان و جلوگیری از شیوع COVID-19 امری حیاتی است این تغییرات در زندگی روزمره نیز از نظر عاطفی برای بسیاری از کودکان و بزرگسالان چالش برانگیز است.

درمان افسردگی کودکان در دوران کرونا

در حالی که هنگام رعایت نکات ایمنی در زمینه بیماری همه گیر کرونا کاملاً از نظر جسمی ایمن تر هستیم اما کنار آمدن با آن در بحران و قرنطینه کاملاً دشوار است. به همین دلیل محققان، پزشکان و والدین نگران تأثیر زندگی در قرنطینه بر احساس خوب کودکان و همچنین افزایش خطر ابتلا به افسردگی دوران کودکی در حال حاضر و بعد از آن هستند.برای مطالعه بیشتر به مقاله تاثیر بیماری کرونا بر سلامت روان مراجعه نمایید.

تعدادی از مطالعات انجام شده در سال اول همه گیری تایید کرده است که یک محصول جانبی طبیعی و ناخوشایند در قرنطینه برای بسیاری از کودکان احساس ترس، تنهایی، اضطراب، چسبندگی، افسردگی و حتی خودکشی می کنند.

در زیر علائم افسردگی دوران کودکی چگونگی بروز شرایط در طی همه گیری و چگونگی کمک به کودک برای کنار آمدن و یا جلوگیری از افسردگی (و سایر شرایط بهداشت روانی) را بررسی می کنیم.

علل مشترک افسردگی کودکان در دوران کرونا

ویروس کرونا ویروس جهانی که در جهان شیوع پیدا کرده است صدها هزار کشته فقط در ایالات متحده به همراه داشته و میلیون ها نفر دیگر را نیز بیمار کرده است. علاوه بر این بیماری زندگی روزمره ما را مختل کرده، مدارس و مشاغل را به تعطیلی کشانده و بسیاری از بخشهای اقتصادی را ویران کرده است.

آنچه کمتر مورد توجه قرار می گیرد تأثیر عمیقی است که این بحران در جهان بر سلامت روان کودکان به ویژه با ایجاد موجی در افسردگی کودکان دارد.

با این حال بسیاری از پزشکان، محققان، مربیان، والدین و مقامات دولتی اکنون اصرار دارند که تمرکز بیشتری بر بهزیستی کودکان، به ویژه در مورد تصمیم گیری در مورد زمان بازگشایی مدارس باشد.

سنجیدن خطرات نسبی گشودن مدارس پیچیده است اما بسیاری از کارشناسان و محققان بهداشت کودکان از بازگشت به کلاسها (تا آنجا که ممکن است) حمایت می کنند تا ساختار، روند طبیعی، حمایت و امید به جوانان کشورمان و همچنین برای حفظ یادگیری دانشگاهی ایجاد شود.

همانطور که آنها علائم افسردگی را در کودکان منزوی در خانه بررسی می کنند محققان دریافته اند که قرنطینه سازی طولانی مدت خطرات بهداشت روانی را برای کودکان ایجاد می کند و این تأثیر ممکن است پس از 10 روز احساس شود. در چین مطالعات نشان داده است که بیش از 35٪ از کودکان در قرنطینه علائم منفی بهداشت روان را نشان می دهند.

افسردگی کودکان قبل از این بحران جهانی در حال افزایش بود با توجه به 8 تا 10 درصد نوجوانان و 3 درصد کودکان مبتلا طبق آکادمی اطفال آمریکا (AAP) محققان معتقدند که نه تنها این میزان در طی همه گیری افزایش می یابد اما زندگی در این تجربه احتمالاً شیوع افسردگی را افزایش می دهد.پیشنهاد می شود تا مقاله ریشه مشکلات روانی انسان ها را مطالعه نمایید.

در حقیقت مطالعات نشان می دهد که تجربه تروما در دوران کودکی پیش بینی کننده اصلی ابتلا به بیماری روانی در بزرگسالی است. AAP همچنین یادآور می شود که حدود 75٪ از نوجوانان مبتلا به افسردگی به درستی تشخیص داده نمی شوند که تأکید می کند والدین باید علائم این وضعیت را درک کنند.

علائم و نشانه های افسردگی دوران کودکی

افسردگی اغلب در کودکان و نوجوانان متفاوت از بزرگسالان است بله افسردگی یا حالت غم انگیز، کمبود انرژی و اشتیاق برای فعالیت ها و زندگی به طور کلی، بدشکلی (ناراحتی عاطفی) و خستگی ممکن است وجود داشته باشد اما این وضعیت ممکن است به روش های منحصر به فرد و غالباً پنهان نیز تجربه شود که منجر به عدم تشخیص افسردگی در دوران کودکی می شود.

کودکان و به ویژه نوجوانان ممکن است احساسات خود را حفظ کرده و تشخیص صحیح را پیچیده و به درمان مناسب دسترسی پیدا کنند توجه داشته باشید که افسردگی کودکان در دوران کرونا (و سایر شرایط مرتبط با سلامت روان همراه با اضطراب) اغلب در کودکان مختلف نیز متفاوت به نظر می رسد هر یک از آنها دارای مجموعه ای از علائم و نشانه های جداگانه هستند که ممکن است با گذشت زمان نیز تغییر کنند.

علائم و نشانه های افسردگی در کودکان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • خشم و یا پرخاشگری
  • بی علاقگی نسبت به مدرسه یا عدم حضور در آن که اغلب با افت عملکرد همراه است
  • تغییرات رفتاری
  • شکایت از درد معده، سردرد یا بی حالی عمومی
  • کاهش فعالیت بدنی
  • کاهش یا افزایش اشتها که ممکن است با افزایش یا کاهش وزن همراه باشد
  • سرکشی یا خصومت که مطالعات نشان می دهد ممکن است شیوه ابراز نگرانی یا پریشانی کودک باشد
  • مشکل در تمرکز و یا عملکرد اجرایی
  • دشواری در خواب از جمله مشکل در افتادن و خواب ماندن، خواب زیاد و یا خواب ناکافی
  • احساس سوختگی
  • احساس غم یا ناامیدی
  • احساس غم و اندوه
  • احساس گناه
  • بلاتکلیفی
  • عزت نفس پایین و یا اعتماد به نفس
  • کاهش علاقه به فعالیت ها یا سرگرمی هایی که قبلاً از آنها لذت می بردند
  • فرار از خانه یا تهدید یا برنامه ریزی برای این کار
  • کناره گیری اجتماعی از دوستان و یا خانواده
  • افکار خودکشی، صحبت در مورد مرگ یا مردن، خودزنی و یا بخشیدن دارایی

باز هم بعید است که کودکان مبتلا به افسردگی همه علائم یا نشانه های احتمالی را در لیست فوق نشان دهند و همچنین ممکن است به روش خاص خود بروز دهند بنابراین مراقب هرگونه تغییر ظریف و منحصر به فرد کودک خود باشید.برای مطالعه بیشتر به مقاله نشانه های افسردگی مراجعه نماید.

چه عواملی باعث ایجاد افسردگی در انسان می شود

افسردگی کودکان در دوران کرونا

همچنین اگر کودک شما به دلیل بیماری همه گیر عزیزی را از دست داده است از سلامت روانی وی بیشتر آگاه باشید زیرا مرگ (یا بیماری طولانی مدت) یکی از عزیزان یا آشنایان او را در معرض خطر افسردگی قرار می دهد. به همین ترتیب اگر خانواده شما دچار اشکال دیگری از جمله آسیب ناپذیری غذایی، از دست دادن شغل، جابجایی یا طلاق شده اند به شدت به این موضوع توجه کنید.

کودکان مبتلا به نیازهای ویژه، شرایط بهداشت روانی قبلی، کسانی که در جوامع کم سابقه تاریخی زندگی می کنند، افرادی که از نظر اقتصادی محروم نیستند یا به دلیل عفونت یا ترس از عفونت قرنطینه می شوند بیشتر دچار افسردگی می شوند.

عوامل تشدید کننده افسردگی کودکان در دوران کرونا

یکی از دشواری های تشخیص افسردگی در کودکان در حین قرنطینه این است که صرف ابتلا به بیماری همه گیر افراد را در موقعیت هایی قرار می دهد که علائم یا نشانه های افسردگی را تقلید، تشویق یا تسهیل می کند مانند خارج از مدرسه، انزوای اجتماعی، احساس ترس برای بیمار شدن و کناره گیری از فعالیت ها بعلاوه اثرات مخرب بحران همه را در یک وضعیت مداوم استرس آور قرار می دهد.

بسیاری از کودکان زندگی خود را از ریشه کنده اند زندگی اجتماعی آنها به شدت محدود شده و فعالیت بدنی آنها کاهش یافته است. برخی از کودکان با بیماری یا از دست دادن یکی از عزیزان و یا ترس از بیماری کنار می آیند. والدین آنها ممکن است بیکار باشند و یا در معرض اخراج باشند و به دلیل دستورات بهداشتی بیشتر بچه ها تحت نوعی انزوای اجتماعی قرار دارند و دیدن دوستان را از دست می دهند.

منطقی است که بسیاری از بچه ها به درجات مختلف رنج می برند تنها هستند و افسرده می شوند این چالش تحریک ناسالم ناشی از کنار آمدن با سلامت است اما حتی این کار دشوار است. ممکن است وسوسه انگیز یا دلگرم کننده باشد اگر تصور کنیم از آنجا که ریشه یا عامل تشدید کننده افسردگی کودکان همه گیر است این بدان معناست که هیچ جای نگرانی وجود ندارد اما متأسفانه چنین نیست.

از یک طرف بسیاری از افراد می توانند با دلایل افسردگی در طی همه گیری ارتباط برقرار کرده و آنها را درک کنند و از برخی جهات تأثیرات بهداشت روان در همه گیری به طور مشترک به اشتراک گذاشته می شود اما این بدان معنا نیست که کسانی که در واقع افسرده هستند برای احساس بهتر شدن به کمک احتیاج ندارند و بعید است که حتی در صورت بروز فاجعه این شرایط به سادگی از بین برود.

آنچه پژوهش می گوید

تشخیص این نکته مهم است در حالی که جامعه در کل به دلیل بیماری همه گیر دچار تروما شده است اما ما همچنان باید با کودکانی که بیش از حد معمول در تلاش هستند مداخله کنیم. بعلاوه ممکن است لازم باشد با این واقعیت کنار بیاییم که درصد زیادی از کودکان ممکن است به حمایت نیاز داشته باشند و اگرچه مبارزه در این شرایط “طبیعی” است اما به این معنی نیست که نیازی به مداخله نداریم.

محققان به طور کلی از افزایش میزان تأثیرات بهداشت روانی که کودکان در طی همه گیری تجربه می کنند نگران هستند در حقیقت مطالعه پس از مطالعه پریشانی عاطفی گسترده ای را در میان کودکان، نوجوانان و بزرگسالان پیدا کرده است.

طبق یک بررسی جامع در سال 2020  میزان بالای اضطراب، افسردگی و علائم پس از سانحه در میان کودکان شناسایی شد.

مطالعات نشان داده است که کودکان و نوجوانان بزرگتر و همچنین دختران علائم افسردگی بیشتری در دوران قرنطینه نسبت به کودکان و پسران دارند.

همانطور که در بالا اشاره شد دانشمندان نگرانند که دامنه کامل این آسیب فقط به افسردگی و سایر اختلالات بهداشت روان محدود نمی شود بلکه ممکن است عواقب ناشی از تجربه زندگی در یک بیماری همه گیر باعث حساسیت به این شرایط روانی در آینده شود.

پیشگیری و مقابله

بسیاری از کودکان در معرض ابتلا به افسردگی (و سایر شرایط بهداشت روانی) به دلیل مشاهده شیوع گسترده جهانی (و نزدیک به خانه) Covid-19 و زندگی در محدودیت های همه گیر برای والدین و مراقبان مراقبت از کودکان بسیار مهم است.

در اینجا چند استراتژی آورده شده است که ممکن است از افسردگی جلوگیری کرده و یا به کودکان مبتلا به افسردگی کمک کنند تا از پس آن برآیند:

احساس ضرر را تصدیق کنید

بچه ها به دلیل همه گیری همه چیز را از دست داده اند برای بسیاری از بچه ها تقریباً هر قسمت از زندگی آنها محدود شده است از دیدن دوستان و ورزش تا مدرسه رفتن یا رفتن به پارک. بسیاری از رویدادهای خاص نیز لغو شده اند از جمله جشن ها، مسابقات ورزشی، فارغ التحصیلی ها، مهمانی های تولد، دیدارهای خانوادگی، تعطیلات، اجتماعات و حتی گردش های ساده با پدربزرگ و مادربزرگ.

اما صحبت کردن در مورد غم و اندوه برای عزیزان از دست رفته (یا فقط تعداد زیادی از افراد در حال مرگ) و آنچه که آنها از دست داده اند از جمله جایگزینی اصلاح شده و یا خواب دیدن آنچه که قادر خواهند بود در آینده انجام شود می تواند به کودک شما کمک کند تا این فقدان را پردازش کند و احساس بهتری داشته باشد. به اشتراک گذاشتن غم و اندوه ساده به آنها اجازه می دهد احساس دیده شدن، ارزشمند بودن و کمتر تنها بودن کنند.

انعطاف پذیری و رشد آرامش

بیشتر بچه ها ذاتاً انعطاف پذیر، سازگار و قویتر از تصور ما هستند با این حال ما باید مهارت های مقابله ای آنها را تقویت کنیم تا این ویژگی ها را در آنها رشد دهیم، به خصوص در مواقع بحرانی زیرا هر بچه فقط چیزهای زیادی می تواند بردارد.

با کودک خود طوفان فکری داشته باشید که به او کمک می کند تا استرس را از بین ببرد و احساس آرامش کند و راهکارهایی که به شما کمک می کند را به اشتراک بگذارید کنار آمدن شامل کنار آمدن با احساسات دشوار و همچنین حواس پرتی است.

ایده هایی برای حواس پرتی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • فعالیت بدنی
  • انجام بازی های رومیزی
  • تماشای تلویزیون یا فیلم
  • شبکه های اجتماعی
  • کتاب خواندن
  • پخت و پز
  • پروژه های هنری
  • بازی با حیوان خانگی
  • صحبت کردن با دوستان

در حقیقت مطالعات نشان می دهد که استفاده از رسانه برای کودکان مضطرب بسیار مفید است مقابله با احساسات غیرمعمول اغلب با صحبت کردن انجام می شود اما همچنین ممکن است شامل ایجاد اهداف، لیست کارها برنامه های آینده باشد.

به قوانین پایبند باشید

کاملاً ثابت شده است که اکثر بچه ها وقتی ساختار، مرزها و قوانینی دارند بهترین عملکرد را دارند اگرچه حفظ این روال ها و احساس یک برنامه روزانه عادی در زمان قرنطینه چالش برانگیز است اما انجام این کار می تواند مفید باشد.

بنابراین حتی اگر فرزندتان در مدرسه مجازی تحصیل می کند از او بخواهید که بلند شود، صبحانه بخورد، لباس بپوشد و برای کلاس پشت میز بنشیند. زمان هایی را برای وعده های غذایی، فعالیت بدنی و تفریح ​​تعیین کنید.

علاوه بر این در ساعت خواب بخوابید، زمان تماشای تلویزیون را محدود کنید و به کودک خود بگویید که فعالیت ها، کارهای خانه و برنامه های اجتماعی را که قبلاً انجام می داد انجام دهد شاید لازم باشد آنها را در یک زندگی با مرکزیت خانه تطبیق دهید.

با این اوصاف شما همچنین می خواهید انعطاف پذیر باشید و کارهای روزمره خود را با آنچه برای کودک شما بهتر است تنظیم کنید برای هر روز هدف خود را دنبال کنید تا ریتمی را دنبال کنید که نشانه انتقال در طول روز است.

به گفته محققان بررسی سیستماتیک مطالعات همه گیری در مورد کودکان در سال 2020 روال تعاملات اجتماعی و دوستی از مهمترین عواملی است که در رشد روانشناختی طبیعی کودکان نقش دارد.

اجازه ندهید مدام در اتاقشان بمانند

گرچه داشتن حریم خصوصی و وقت برای بچه ها برای خودشان مهم است به خصوص وقتی وارد دوران بلوغ می شوند اما برای کودک شما سالم نیست که تمام وقت خود را در اتاق خواب خود بگذراند. در حالت ایده آل از آنها بخواهید که برای انجام تکالیف مدرسه، بازی کردن، تماشای فیلم و غذا خوردن با هم از اتاقهایشان بیرون بیایند. در صورت امکان به بیرون رفتن از خانواده بروید (ضمن رعایت فاصله اجتماعی و سایر قوانین ایمنی) آنها را نیز به بیرون از خانه برسانید.

اگر کودک شما در اتاقش است در نظر بگیرید که مرتباً متوقف شوید و او را چک کنید و یا بازی، نمایش تلویزیونی یا میان وعده را برای او بیاورید و در اتاق خود دور هم جمع شوید. در اصل اطمینان حاصل کنید که آنها مورد توجه قرار گرفته اند و به نیازهای آنها رسیدگی می شود به آنها بگویید که می خواهید وقت خود را با آنها بگذرانید و اینکه زندگی در طی همه گیری هر چند محدود است اما می تواند مربوط به ارتباط خانوادگی و سرگرمی باشد.

سازش را پیدا کنید

فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که از نظر سختگیری که برای شما مناسب است از نظر دستورالعمل های توصیه شده در مورد اقدامات محافظتی ویروس کرونا برای خانواده خود مناسب است. اگرچه رعایت همه پروتکل های مورد نیاز ویروس کرونا در منطقه محلی ضروری است اما شما همچنین می خواهید راه حل هایی را پیدا کنید که نیازهای اجتماعی و عاطفی کودک شما را در هرجایی که می توانید برطرف کنید.

مثلا:

اگر کودک شما ورزش را از دست می دهد چه تغییراتی می تواند در آنها ایجاد کند تا با خیال راحت در آن شرکت کنند؟

اگر فرزند شما مشتاق دیدن دوستان است راهی مطمئن برای این کار پیدا کنید.

اگر یادگیری مستقل موثر واقع نشود آیا آنها می توانند مدرسه را در یک غلاف انجام دهند؟

آیا دوستی از فرزند شما وجود دارد که بتواند در حباب خانواده شما باشد؟

آیا کودک شما می تواند با ماسک روی صورت با دوستان بیرون دیدار کند؟

آیا می توانید در زمان صفحه نمایش انعطاف بیشتری داشته باشید؟

با ایجاد تعاملات بین فردی و خارج از خانه برای محافظت از سلامت روانی کودک هدف شما ایجاد تعادل در محدود کردن احتمال قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا است (با در نظر داشتن خطرات بهداشتی و شغلی اعضای خانواده خود) گاهی اوقات فقط دیدن یک دوست برای گردش در اطراف بلوک یا تماس زوم ممکن است برای روحیه کودک شما معجزه کند.

نسبت به درجه اولویت بندی کنید

بیش از 90٪ دانش آموزان در سراسر جهان تحت تأثیر تعطیلی مدارس مربوط به بیماری همه گیر قرار گرفته اند متأسفانه تعداد کمی از کودکان با این تغییر از نظر تحصیلی یا عاطفی رشد می کنند. این ممکن است کمک کند که این اطلاعات را با کودکان خود به اشتراک بگذارید بنابراین آنها می دانند که آنها تنها در مبارزه با آموزش از راه دور تنها نیستند شاید نگاهشان به جای استفاده از آنچه که نمی تواند به حداکثر استفاده از آنچه اکنون مدرسه می تواند ارائه دهد تغییر جهت دهند.برای مطالعه بیشتر به مقاله ترس کودکان از بازگشایی مداس بعد از کرونا مراجعه نمایید.

آیا خواسته های آموزش آنلاین و یادگیری مستقل برای فرزند شما موثر نیست؟ با معلمان و مدیران مدارس آنها در مورد راه حل ها و هر گونه پشتیبانی که در دسترس است صحبت کنید از کودک خود حمایت کنید و بهزیستی، یادگیری، کاهش استرس و مشارکت او را در درجه اول قرار دهید.

یک تحقیق از شرکت Rand نشان داد که از هر پنج دانش آموز یک نفر حتی به کلاس نمی رود و 80٪ از معلمان نیز فرسودگی شغلی را گزارش می کنند.

هر کمکی که می توانید به کودک خود ارائه دهید اما به او و خودتان هم استراحت دهید چیزی که بسیاری از معلمان با آن موافقند زیرا حدود 40٪ از دادن نمره حروف در طی همه گیری تصمیم گرفته اند.

اگر خواسته های مدرسه بیش از حد است دریابید کدام وظایف را در اولویت قرار دهید و از چه مواردی می توانند بگذرند آنچه فرزندتان برای احتیاج دارد برای یادگیری و اعتماد به غرایز ما در مورد مقدار زیاد و بهترین موارد برای فرزندتان احترام بگذارید.

سرگرمی رسانه ای

والدین به درستی نگران اجازه دادن به بچه های خود در جریان پخش فیلم ها و بازی ها هستند اما گرچه مهم است که باید زمان نمایش را زیر نظر داشته باشید و اجازه ندهید فرزندتان بیش از حد مجاز عبور کند اما مهم است که به او رسانه های اجتماعی و سرگرمی بدهید در واقع مطالعات نشان می دهد که سرگرمی رسانه ای پادزهر موثری در بی حوصلگی، تحریک پذیری، تنهایی، ناامیدی و سایر علائم افسردگی است.

در حال حرکت (و خوابیدن)

یکی دیگر از مولفه های اصلی سلامت روان در کودکان ورزش کافی، هوای تازه و خواب است پیروی از یک رژیم غذایی سالم نیز کلیدی است.

پس از چند روز گیر افتادن در خانه می تواند حتی از نظر روحی و روانی سخت ترین کودک را خسته کند بنابراین سعی کنید آنها را به حرکت درآورید و تا آنجا که می توانید بیرون ببرید معمولاً هرچه فعالیت بدنی آنها بیشتر باشد خواب بهتری خواهند داشت.

مطالعات نشان داده است که ورزش منظم تر با بروز افسردگی کمتر و اضطراب کمتری همراه است متأسفانه محققان در حال مشاهده کاهش شدید فعالیت بدنی بچه ها هستند یک مطالعه ثابت کرد که درصد کودکانی که روزانه به طور متوسط ​​یک ساعت یا بیشتر ورزش می کنند از بیش از 50٪ به کمتر از 15٪ در طی همه گیری کاهش یافته است.

اکنون که بسیاری از فعالیت های دوستانه بچه ها، پارک ها و مشاغل تعطیل یا ساعات محدودی دارند گزینه های گردش و فعالیت بدنی محدود شده است علاوه بر این بسیاری از بچه ها به روش آنلاین درس می خوانند بنابراین ممکن است به ندرت حتی از خانه خارج شوند با تحریک بچه ها برای دویدن، دوچرخه سواری یا اسکوتر در اطراف بلو ، پیاده روی در محله و یا در ساعات خاموش به پارک های محلی بروید تا با خیال راحت بازی کنید این وضعیت را برطرف کنید.

وقت با کیفیت را با هم بگذرانید

با بیان نکته ای برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار فرزند خود، کودک خود را درگیر و هیجان زندگی روزمره خانوادگی خود کنید برخی ایده ها برای الهام بخشیدن به شما عبارتند از:

  • با آنها در مورد موضوعات مورد علاقه خود صحبت کنید
  • به آنها بیاموزید که غذاهای مورد علاقه خود را بپزند
  • یک باشگاه کتابخوانی خانوادگی راه اندازی کنید
  • ایجاد سنت های جدید خانوادگی (مانند شب شاد، شب ستارگان، بازی های برچسب داخل، شب هفتگی تاکو)
  • انتخاب نمایش های تلویزیونی یا مجموعه ای از فیلم ها را برای تماشای با هم انتخاب کنید

در حالی که با هم هستید نکته ای را بیان کنید تا واقعاً با آنها صحبت کنید اگر با هر یک از دوستان خود صحبت کرده اند آنچه را که در مورد پیش از این از دست داده اند و آنچه بعد از همه گیری منتظرند انجام دهند سوالات خود را بپرسید به اشتراک گذاشتن احساسات خود و مدل سازی اقدامات مقابله ای مثبت می تواند به کودک شما کمک کند تا در به اشتراک گذاشتن احساس راحتی کند.

اخبار را به اطلاعات مناسب سن محدود کنید

برای بچه ها مهم است که درک کنند ما در همه گیری بیماری هستیم و چگونه از بیمار شدن جلوگیری می کنیم اما شما همچنین نمی خواهید فرزند خود را با اطلاعات ترسناک بیش از حد بترسانید به خصوص اگر آنها خیلی کوچک هستند.

عدم اطمینان در مورد همه گیری، معیشت خانواده و آینده به طور قابل قبولی می تواند احساس رفاه کودک را خدشه دار کند. کنترل شنوایی روزانه مرگ و عفونت برای بزرگسالان دشوار است چه رسد به کودکانی که پس از آن ممکن است از بیمار شدن خود یا عزیزانشان احساس ترس کنند.

با هدف حفظ اطلاعات واقعی اما تا حد ممکن بی طرف باشید به دنبال روش های مناسب سن برای توضیح آنچه اتفاق می افتد بروید از معلمان آنها بخواهید که آیا در این زمینه به کمک نیاز دارید بر میزان استفاده از اینترنت کودکان خود نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که آنها با وسواس درمورد همه گیری نمی خوانند زیرا آنچه که با اطلاع رسانی شروع می شود به سرعت به یک رفع ناسالم تبدیل می شود.

توجه داشته باشید که محققان دریافته اند که ترس از سوال درمورد همه گیری نیز می تواند باعث ایجاد ناراحتی در کودکان شود بنابراین حتماً به کودکان اطلاع دهید که چه اتفاقی می افتد اما موارد مثبت را نیز مانند خبرهای خوب واکسن های موثر برجسته کنید.

برای درمان افسردگی کودکان در دوران کرونا از یک متخصص کمک بگیرید

اگر کودک شما در تلاش است و یا علائم یا نشانه هایی از افسردگی (یا هر بیماری روانی دیگر) را نشان می دهد هرچه سریعتر از آنها کمک بگیرید مداخله زود هنگام می تواند از شدت بیماری بکاهد.

منابع زیادی از جمله متخصص اطفال، معلمان، مدیر مدرسه، روانشناس مدرسه و مشاوران آنها وجود دارد صحبت با اعضای خانواده و دوستان نیز می تواند کمک کند.

به دنبال خدمات بهداشت روان باشید که به کودک ما در ایجاد مکانیزم های سالم مقابله در بحران کنونی کمک کند.

علاوه بر این کارشناسان بهداشت عمومی، مدیران مدارس، پزشکان، محققان و رهبران دولت به طور فزاینده ای در مورد افزایش ایده های خودکشی کودک و اقدام به خودکشی هشدار می دهند اغلب والدین متوجه نمی شوند که کودک آنها چه رنج هایی را متحمل شده است اقدامات خودآزاری که غالباً یک عمل تکان دهنده در لحظه ناامیدی و با مراقبت جدی است.

به کودک خود بگویید که سلامتی و ایمنی او (از جمله بهداشت روانی) شماره یک نگرانی شما است و مهمتر از همه اینکه آنها تنها نیستند به آنها یادآوری کنید که همه دنیا با هم در این بحران دست و پنجه نرم می کنند اما شما همیشه برای حمایت و دوست داشتن آنها هستید.

سخن پایانی در مورد افسردگی کودکان در دوران کرونا

با وجود بسیاری از موارد کنترل نشده و بسیاری ناشناخته ها در مورد هزینه های سلامت روان زندگی در یک بیماری همه گیر دشوار است که بفهمید چگونه می توانید به بهترین وجه از کودک خود در برابر افسردگی محافظت کنید با این حال اغلب اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به سادگی حضور داشته باشید و با نیازها و خلق و خوی کودک سازگار شوید زیرا حتی فقط توجه دقیق می تواند به شما کمک کند.

همانطور که گفته شد دقیقاً مانند هر شرایط بهداشت روانی شما نمی توانید کودک خود را کاملاً از افسردگی تلقیح کنید و اگر کسی به این بیماری مبتلا شود هیچ کس مقصر نیست به جای اینکه هرکدام از شما احساس گناه کنید بر ارائه حمایت مهربانانه و دلسوزانه و گرفتن هر گونه کمک مورد نیاز آنها تمرکز کنید.

دسته‌بندی‌ها