تاثیر کرونا بر سلامت روان و تغییراتی که در زندگی انسان ایجاد شده است

تاثیر کرونا بر سلامت روان و تغییراتی که در زندگی انسان ایجاد شده است

وقتی ویروس کرونا تمام جهان را درگیر خودش کرد بر تمامی جنبه های زندگی انسان ها اثرات مختلفی گذاشته که لازم است تا این ابعاد را به صورت کامل مورد مطالعه قرار دهیم. ما در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر کرونا بر سلامت روان و تغییراتی که در زندگی انسان ایجاد شده است را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید تا اثرات این ویروس بر زندگی انسان ها را بدانید تا انتهای مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر کرونا بر سلامت روان و تغییراتی که در زندگی انسان ایجاد شده است

در مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان ابعاد مختلف این تاثیر را مورد بررسی قرار داده و خواهیم گفت که چگونه می توان در این دوره به حفظ سلامت روان خود کمک کنیم.

چگونه COVID-19 نحوه مشاهده سلامت روان در مردم را تغییر داد

سفارشات در خانه، بیکاری، تنهایی، ضربه به اقتصاد، بالا رفتن میزان مرگ و میر، ماسک زدن و فاصله اجتماعی موضوع سال 2020 بوده است و به احتمال زیاد موضوع 2021 نیز خواهد بود. همه گیری COVID-19 ما را تغییر داده است جهان این زندگی و معیشتی را به خود اختصاص داده و نحوه کار، نحوه رفتن به مدرسه، تعامل ما با دیگران و نگاه ما به جهان را تغییر داده است.برای مطالعه بیشتر به مقاله بهداشت روان در دوران کرونا مراجعه نمایید.

ما در خانه مانده ایم، یاد گرفته ایم که از طریق تعاملات مجازی سازگار شویم و راهکارهای خلاقانه ای برای زمان خود پیدا کرده ایم. برخی از ما مهارت های جدیدی را آموخته ایم و مجبور شده ایم که درآمد خود را به شدت تغییر دهیم در حالی که دیگران برای تأمین هزینه های زندگی خود به تلاش خود ادامه می دهند. بسیاری از ما در طول این بیماری همه گیر با احساس تنهایی، افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم کرده ایم.

ما به عنوان راههای مقابله با احساسات خود به الکل، مواد مخدر و روابط ناسالم یا غذا و پرخوری روی آورده ایم. سلامت روان، اعتیاد، اختلالات خوردن، سوء استفاده در خانه و خودکشی در طی این همه گیری در حال افزایش است. صرف نظر از نظرات ما در مورد این بیماری همه گیر، اقتصاد یا سیاست های درگیر COVID-19 نحوه مشاهده سلامت روان را تغییر داده است.همچنین پیشنهاد می شود مقاله تاثیر کرونا بر سلامت روان زنان را بخوانید.

ارتباط گسترده از طریق اینترنت

هنگامی که COVID-19 آغاز شد جهان مجبور شد به سرعت خود را با آن سازگار کند. هر دو افرادی که به دنبال مراقبت های بهداشت روان و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشت روان هستند علی رغم تجربه کمی (یا عدم تجربه) با آن باید فوراً به درمان آنلاین یا درمان از راه دور مراجعه کنند.

قبل از همه گیری، مطالعات نشان داده بود که درمان آنلاین برای بسیاری از نگرانی های بهداشت روان موثر است اما این همه گیری اهمیت  راحتی و اثربخشی آن را تقویت کرده است.

به طور کلی درمان آنلاین شیوه تمرین بهداشت روان را تغییر داده است و به احتمال زیاد پس از غلبه بر این بیماری همه گیر همچنان ادامه خواهد یافت. سلامت روان، درمان اختلالات خوردن و خدمات درمان اعتیاد اکنون برای ما که به Wi-Fi دسترسی داریم بیشتر قابل دسترسی است.برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تنهایی در دوران کرونا را مطالعه بفرمایید.

ما می توانیم در هر ساعتی از شبانه روز به راحتی از خانه خود با یک درمانگر ارتباط برقرار کنیم. ما می توانیم به جای اینکه هفته ها منتظر قرار ملاقات بمانیم با یک تماس ویدئویی سریع یا گپ گفتگو کنیم و در مورد افزایش احساس اضطراب صحبت کنیم. قبل از دستیابی به علائم درمانی می توان بلافاصله به سلامت روان ما رسیدگی کرد چیزی که حتی پس از همه گیری نیز ادامه خواهد داشت.

ما روال های خودمراقبتی ایجاد کردیم

این روزها مرور اینترنت بدون مواجه شدن با مقاله ای که به مراقبت از خود در طی این بیماری همه گیر بپردازد تقریباً غیرممکن است. بسیاری از ما یاد گرفته ایم که بی حرکت باشیم، با تنها بودن مشکلی نداریم و در خانه می مانیم و راه هایی برای پرورش ذهن و بدن خود پیدا می کنیم.

شاید ما قبلاً هرگز به سلامت روان خود فکر نکرده باشیم یا احساسات خود را تأمل نکنیم اما این همه گیری بسیاری از ما را بر آن داشته است تا برای مراقبت عمیق تر از خود اقدامی انجام دهیم.برای مطالعه بیشتر حتماً مقاله روش های کاهش ترس از کرونا را مطالعه فرمایید.

چه بخواهیم برای خودمان غذا درست کنیم، چه در خانه ورزش کنیم یا از طریق سیستم عامل های مجازی با عزیزانمان ارتباط برقرار کنیم یا سرگرمی ها جدید را یاد بگیریم COVID-19 به ما این امکان را داده تا با احساسات و عواطف خود هماهنگ باشیم.

بیماری کرونا چه تاثیری بر روان انسان ها گذاشته است

تاثیر کرونا بر سلامت روان

به ما هدیه ای از زمان و سکون داده شده است که به ما امکان می دهد خودمراقبتی کنیم. امیدوارم با پایان یافتن این بیماری همه گیر ما بتوانیم به مراقبت از خود ادامه دهیم و از احساسات خود در طول روز اطلاعات کاملی ارائه دهیم.همچنین برای مطالعه بیشتر به مقاله ترس کودکان برای بازگشت به مدرسه بعد از کرونا را مطالعه نمایید.

ما فضای باز را در آغوش گرفتیم

به ما گفته شد که ما نمی توانیم سفر کنیم و باید از نظر اجتماعی فاصله بگیریم بنابراین مردم روش های خلاقانه ای برای استفاده از فضای بیرون خود پیدا کردند. چه دوچرخه سواری، پیاده روی، ماهیگیری یا پیاده روی باشد تعداد زیادی از مردم به بیرون از منزل (یا حیاط خانه خود) برای پاک کردن سر و یافتن آرامش فرار می کنند.

حضور در فضاهای کاملاً باز نه تنها به ما امکان می دهد از نظر اجتماعی فاصله بگیریم بلکه به ما امکان ارتباط با طبیعت را می دهد.

مکانیزم مقابله ای باورنکردنی

یادگیری روی آوردن به تجارب در فضای باز به عنوان مکانیزم مقابله ای سالم امری است که می توانیم بارها و بارها از آن استفاده کنیم در حالی که در سراسر بیماری همه گیر و فراتر از آن دچار استرس یا احساس ناامنی هستیم.

ما بهداشت روان را برچسبش کردیم

COVID-19 واقعاً بر سلامت روان ما تأثیر گذاشته است و بسیاری از افرادی که قبل از این همه گیری زندگی کامل و موفقی داشته اند تا حد زیادی متزلزل شده اند. افرادی که هرگز تصور نمی کردند دچار افسردگی یا اضطراب می شوند اکنون در حال یادگیری هستند که اختلالات بهداشت روانی می تواند هر کسی را در هر زمان تحت تأثیر قرار دهد.

ما در مورد بهداشت روان خود در رسانه های اجتماعی صحبت کرده ایم احساسات خود را به اشتراک می گذاریم و از درمان دفاع می کنیم. در نتیجه ما در حال شکستن کلاله بهداشت روان و اعتیاد هستیم.

این همه گیری ما را شکسته و به ما نشان داده است که همه ما در معرض ابتلا به افسردگی یا اختلال در مصرف مواد هستیم. امیدوارم که وقتی به “زندگی عادی” خود بازگشتیم بتوانیم به شناخت و مبارزه برای دستیابی به درمان های بهداشت روان ادامه دهیم.

سخن آخر

از آنجا که واکسن COVID-19 به طور گسترده در دسترس قرار می گیرد بسیاری از ما امیدواریم که این بیماری همه گیر به زودی پایان یابد اما هنوز باید به اثرات بهداشت روان توجه شود. ما باید در ادامه بررسی با خود و با یکدیگر برای دستیابی به درمان های بهداشت روان مبارزه کنیم و در زندگی روزمره خود به آرامش و مراقبت از خود برسیم.

دسته‌بندی‌ها