از دست دادن عشق و ازدواج با فرد مورد علاقه

از دست دادن عشق و ازدواج با فرد مورد علاقه

از دست دادن عشق و تجربه شکست عشقی از جمله مواردی است که بسیاری از افراد آن را در زندگی شان تجربه کرده اند. عده ای از این افراد می توانند به راحتی با این موضوع کنار بیایند و بعد از مدتی به سراغ فردی دیگر بروند و با او یک رابطه ایجاد نمایند.

اما مشکل از زمانی آغاز می شود که برخی از افراد به دلیل وابستگی های شدیدی که دارند نمی توانند خودشان را با شرایط سازگار کنند و گرفتار تنش و فشارهای روانی می شوند. لازم به ذکر است که از دست دادن عشق و یا تجربه شکست عشقی بسیار بهتر از یک ازدواج ناموفق است.

زیرا هنگامی که ازدواج های ناموفق را بررسی می کنیم متوجه می شویم که رابطه زوجین سالم و درست نبوده و آنها اصلا برای یکدیگر مناسب نبوده اند. با توجه به روشن بودن موضوع تشخیص چنین مواردی قبل از ازدواج کار آسانی نیست و هنگامی که دختر و پسر با یکدیگر ازدواج می کنند و زیر یک سقف می روند تازه با شخصیت های واقعی هم آشنا می شوند و مشکلات از همان جا آغاز می شود.

با توجه به اهمیت موضوع ازدواج و شناختی که قبل از زندگی مشترک باید وجود داشته باشد لازم آمد تا در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان مقاله ای کامل در خصوص از دست دادن عشق و تجربه شکست عشقی را در اختیار شما افراد علاقه مند به مجموعه مقالات روانشناسی قرار دهیم.

آیا می توانیم با فرد مورد علاقه مان ازدواج کنیم؟

ممکن است شما وارد یک رابطه عاطفی شده باشید اما فرد مورد نظرتان دارای خصوصیاتی است که باعث می شود تا امر ازدواج برای شما بسیار سخت باشد. در چنین شرایطی لازم است تا با خودتان کنار بیایید که آیا می توانید با او ازدواج کنید یا باید از فردی که به او علاقه دارید جدا شوید.

همواره به یاد داشته باشید که هدف از ازدواج رسیدن به آرامش و کمال است. از این رو اگر قرار باشد که شما با ازدواج کردن وارد شرایطی شوید که هرگز نتوانید آرامش تجربه کنید پس چه نیازی به آن ازدواج است.

لازم به یادآوری است که زوجین موفق در زندگی زناشویی دارای صمیمیت زیادی هستند و اگر بتوانند در زندگی بهترین رابطه را با یکدیگر داشته باشند می توانند ازدواج سالمی را برای خودشان رقم بزنند.

اگر فرد مورد علاقه تان دارای ویژگی های زیر باشد با او ازدواج نکنید

زمانی که شما تصمیم به ازدواج می گیرید باید بدانید که فرد مورد نظرتان در چه شرایطی می باشد. از این رو در ادامه به شما خصوصیات و ویژگی هایی را معرفی می کنیم که اگر در یک فرد وجود داشته باشد نمی تواند ازدواج موفق و سالمی داشته باشد. پیشنهاد می شود تا مقاله پیش بینی ازدواج اشتباه را مطالعه کنید.

اختلالات روانی

اگر فردی که با او در رابطه هستید از نظر روانی دارای اختلالات شخصیتی است باید بدانید که ازدواج با او مشکلات زیادی را به همراه دارد. چرا که اختلالات شخصیت موجب می شود تا فرد به شدت آسیب ببیند.

شایان ذکر است که برخی اختلالات روانی مانند اختلال دو قطبی، اسکیزوفرنی و سابقه بستری در بیمارستان بسیار مهم بوده و شما باید به این موارد توجه ویژه ای داشته باشید.

همواره به یاد داشته باشید که ترس از طرد شدن یک اختلال است و نباید هرگز آن را با عاشق بودن اشتباه بگیریم. افرادی که از طرد شدن به شدت ترس و هراس دارند همواره تلاش می کنند تا از طریق رفتارهای افراطی شان فرد مورد علاقه خود را نگه دارند.

به عنوان مثال از طریق محبت های افراطی و کنترل زیاد قصد دارند تا رابطه شان را حفظ کنند. بنابراین به یاد داشته باشید که این افراد نمی توانند برای ازدواج کردن مناسب باشند و اگر شما با این افراد وارد زندگی مشترک شوید خیلی زود با مشکلات فروانی روبرو خواهید شد و عرصه زندگی را برایتان تنگ می کنند. همچنین لازم است تا مقاله MBTI در ازدواج را مطالعه فرمایید.

سابقه خودکشی

فردی که قبلا سابقه خودکشی داشته یا برای رسیدن به شما اقدام به خودکشی کرده است نمی تواند در مقابل چالش ها و مشکلات زندگی قوی و مقام باشد. این افراد هرگز قادر نیستند تا در زمان مواجه شدن با مسائل مختلف آنها را حل کنند.

با چه فردی نباید ازدواج کنیم؟

تنها کاری که آنها برای مجاب کردن شما بلد هستند تا به وسیله آن از شکست عاطفی جلوگیری کنند این است که تهدید به خودکشی خودشان می کنند. همواره به یاد داشته باشید که اقدام یا تهدید به خودکشی بسیار خطرناک بوده و می تواند مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد کند.

پنهان کاری

از دیگر ویژگی هایی که اگر در فرد مورد علاقه تان وجود داشته باشد، شما باید در خصوص ازدواج با او تجدید نظر کنید پنهان کاری و دروغگویی است. از این رو اگر فرد مورد علاقه تان به شما دروغ می گوید یا موضوعی را از شما پنهان می کند باید بدانید که لازم است در رابطه با او تجدید نظر کنید.

پرخاشگری

فرد پرخاشگر، عصبی و بد دهن توانایی کنترل کردن خودش را ندارد و اگر شما با چنین فردی ازدواج کنید بعد از مدتی قطعا پشیمان می شوید. این افراد هنگامی که با شما بد رفتاری می کنند احساس گناه می کنند و در نتیجه از شما عذرخواهی می کند.

اما لازم است بدانید که ازدواج کردن با چنین فردی موجب می شود تا از نظر جسمی و روانی تحت خطر باشید. شایان ذکر است که وجود پرخاشگری موجب می شود تا صمیمیت تان بعد از ازدواج از بین برود.

کنترل گری

اگر می خواهید بدانید که یک رابطه ناسالم است باید بدانید که آیا در آن رابطه کنترل گری و حس مالکیت و حسادت وجود دارد یا خیر. اگر فردی دارای چنین ویژگی هایی باشد همواره تلاش می کند تا تمامی جنبه های زندگی شما را کنترل کند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه روانشناسی ازدواج موفق مراجعه نمایید.

چنین شخصی همواره شما را امر و نهی می کند و اگر با او وارد زندگی مشترک شوید قطعا آینده سختی را در پیش خواهید داشت. ممکن است او بهانه بیاورد که شما را دوست دارد اما تمامی رفتارهایش در جهت کنترل کردن شماست و شما هرگز نمی توانید زندگی سالمی را با او داشته باشید.

بی مسئولیتی

اگر فردی به خاطر شما از زندگی قبلی اش خارج شده است فرد بی مسئولیتی است و نباید به او اعتماد کنید. چنین فردی از تعهدات فرار می کند و نمی تواند مسئولیت کارها را بر عهده بگیرد. همچنین باید اشاره شود که هیچ تضمینی ندارد که او چنین کاری را با شما انجام ندهد.

بدبینی

فردی که سوء ظن و بدبینی دارد همواره شما را چک می کند و بهانه می آورد که چنین کارهایی را به خاطر دوست داشتن شما انجام می دهد.

به عنوان مثال بیان می کند که فرد با غیرتی است ولی همواره شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد. لازم است اشاره شود که بدبینی بیش از حد می تواند نشانه ای از اختلال شخصیت پارانوئید باشد که نیاز است تا فرد تحت درمان قرار بگیرد.

عدم وجود میل جنسی

وجود میل جنسی در رابطه زناشویی بسیار مهم است و اگر شما به فردی علاقه دارید ولی از نظر جنسی برای شما جذاب نیست نباید با او ازدواج کنید. چرا که اگر شما بخواهید با چنین فردی وارد زندگی مشترک شوید قطعا در زندگی دچار مشکلات فراوانی می شوید.

تفاوت های فرهنگی

تفاوت های فرهنگ، مذهبی و طبقاتی در گذر زمان باعث می شود تا اختلافات زناشویی افزایش پیدا کند و در نتیجه زوجین را از یکدیگر دور می کند.

اعتیاد

فردی که به مواد مخدر، الکل، قمار یا بازی های کامپیوتری اعتیاد دارد نیز برای ازدواج کردن مناسب نبوده و می تواند آسیب های فراوانی را به شما وارد کند. از این رو اگر فرد مورد نظرتان دارای چنین ویژگی هایی می باشد لازم است تا در مورد ازدواج با او تجدید نظر کنید.

عدم ارتباطات اجتماعی

فردی که هیچ دوست صمیمی ندارد و نمی تواند با سایر افراد روابط سالم و سازنده ای برقرار کند به این معناست که فرد مهارت تعاملات اجتماعی نداشته و نمی تواند با شما وارد رابطه صمیمی شود. برای مطالعه بیشتر به کارگاه روانشناسی مربی گری مهارت های زندگی مراجعه فرمایید.

از این رو همواره به یاد داشته باشید که قبل از ازدواج با فرد مورد علاقه تان به خوبی او را بشناسید و اگر او نمی تواند با دیگران رابطه سالم و سازنده ای داشته باشد قطعا با شما نیز به مشکل می خورد و ازدواج خوبی با یکدیگر نخواهید داشت.

چگونه رابطه با فرد مورد علاقه مان را تمام کنیم؟

از دست دادن عشق و تمام کردن رابطه با فرد مورد علاقه

در قسمت بالا ویژگی هایی را معرفی کردیم که اگر آنها در فرد مورد علاقه تان وجود داشته باشد لازم است تا با او ازدواج نکنید. اما انجام چنین کاری بسیار سخت است و بسیاری از افراد قطعا نمی توانند به راحتی از فردی که به او علاقه دارند جدا شوند. اما جدا شدن از یک رابطه نیازمند رعایت اصولی است که در ادامه تمامی آنها را به شما معرفی می کنیم.

بدون آنکه به او اطلاع دهید رابطه تان را با او سرد و محدود کنید. چرا که اگر شما بخواهید به صورت ناگهانی رابطه تان را با او قطع کنید قطعا هر دوی شما گرفتار آسیب های جدی روانی خواهید شد. زیرا او نیز به اندازه شما حق دارد تا در مورد ابعاد مختلف رابطه تان آگاه باشد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه درمان شکست عشقی مراجعه نمایید.

حتما یک جلسه دو نفره ترتیب دهید و در مورد مشکلاتی که وجود دارد با او صحبت کنید و تمامی حرف های که دارید را به صورت شفاف بیان کنید. همواره به یاد داشته باشید که صحبت کردن پشت تلفن و یا پیام دادن نمی تواند کار درستی باشد.

هرگز در هنگام صحبت کردن با او تلاش نکنید که او را متهم به انجام کاری کنید. یعنی با حرفهایتان نباید او را سرزنش کنید که او مقصر جدایی تان است. از این رو شما نباید علت جدایی تان را به گردن او بیندازید.

همواره مراقب باشید تا رابطه تان از طریق رفتارهای اشتباه و ناراحتی هایی که وجود دارد به پایان نرسد. چرا که غم جدایی از رابطه عاطفی بسیار سنگین است و شما نباید به وسیله حرفه های اشتباه تان کاری کنید که مشکلاتتان چند برابر شود.

نتیجه گیری

اگر شما قصد ازدواج دارید قبل از ورود به زندگی مشترک حتما یکدیگر را به خوبی بشناسید و از مشاوره ازدواج استفاده کنید. بسیاری از جوانان با معیارهای انتخاب همسر آشنا نیستند و نمی توانند انتخاب های درستی را انجام دهند.

یکی از بهترین گزینه هایی که باید به آن توجه کنید مشاوره قبل از ازدواج است که با مراجعه به روانشناس و انجام تست های روانشناختی می توانید از شخصیت یکدیگر به خوبی شناخت پیدا کنید و متوجه شوید که آیا شما دو نفری که به یکدیگر علاقه دارید از نظر شخصیتی نیز با هم سازگاری دارید؟ یا صرفا دچار یک عشق اشتباه شده اید.

اگر شما با فردی اشتباه وارد رابطه شوید بعد از مدتی دچار شکست عشقی می شوید و لازم است تا به روانشناس مراجعه کنید که بتوانید احساسات منفی را از خودتان دور کنید.

دسته‌بندی‌ها