فیلم آموزش جعبه لایتنر به صورت جامع

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
250 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

جعبه لایتنر چیست ؟ این سوالی است که برای خیلی از افراد ایجاد می شود و کنجکاو هستند که نحوه استفاده از جعبه لایتنر را بیاموزند. در این قسمت از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا فیلم آموزش جعبه لایتنر به صورت قدم به قدم را در اختیار شما علاقه مندان به تکنیک های یادگیری قرار دهیم.

فیلم آموزش جعبه لایتنر به صورت قدم به قدم

در فیلم آموزش کار با جعبه لایتنر شما علاقه مندان به فنون و تکنیک های یادگیری به صورت علمی نحوه کار با آن را یاد خواهید گرفت.

آموزش صفر تا صد جعبه لایتنر

دوره جامع آموزش کامل جعبه لایتنر

جعبه لایتنر چیست و چگونه کار می کند؟

جعبه لایتنر یک سیستم یادگیری قدرتمند برای حفظ اطلاعات از طریق فلش کارت است. علاوه بر این سیستمی است که با فناوری مدرن تقویت شده است. با استفاده از تلفن و رایانه به جای قلم و کاغذ ، کارایی یادگیری مبتنی بر فلش کارت واقعاً خود را نشان می دهد.

به هر حال مدت زمان ایجاد فلش کارت های دست ساز بزرگترین عیب این روش بود. با این حال راه حل های مدرنی مانند آنکی میتوانند، روند ایجاد صدها فلش کارت را به فرایندی سریع و آسان تبدیل می کند. این بدان معناست که سیستم لایتنر امروزه بیشتر از سال 1972 زمانی که روزنامه نگار آلمانی سباستین لایتنر آن را در کتاب خود به نام چگونه یاد بگیریم که یادبگیریم توضیح داد:

سیستم لایتنر چیست؟

سیستم لایتنر یک روش یادگیری است که از فلش کارت ها ، جعبه کارت ها و یک سیستم زمان بندی تکراری برای بهبود یادگیری و حفظ استفاده می کند. این سیستم برای اولویت بندی مواردی که نیاز به بازبینی دارند استفاده می شود و این یکی از اولین روش هایی بود که از تکرار فاصله استفاده کرد.

سباستین لایتنر این روش را در سال 1972 مطرح کرد. با این حال برخلاف سایر تکنیک های یادگیری قرن بیستم مانند یادگیری رایانه ای ، سیستم لایتنر با گذشت زمان بی اهمیت نشده است. در حقیقت کاملاً برعکس است. سیستم لایتنر شواهد فزاینده ای برای حمایت از روش های خود به دست آورده است. در حالی که سیستم لایتنر ابتکاری در نظر گرفته می شود این یکی از کارآمدترین روش ها برای اولویت بندی موارد یادگیری برای مرور است.

سیستم لایتنر برای چه مواردی قابل استفاده است؟

بسیاری از مردم استفاده از سیستم های لایتنر را بسیار فراتر از امتحانات و دانشگاه مورد استفاده قرار می دهند. از این گذشته ، نظریه پشت روش نسبتاً ساده است و به اندازه ای سازگار است که تقریباً با هر نوع اطلاعاتی مطابقت دارد یعنی تا زمانی که بتوانید بر اساس آن اطلاعات فلش کارت ایجاد کنید.

برای مثال Eden Full را در نظر بگیرید او موسس چندین شرکت است و در مقاله ای از WSJ سیستم فلش کارت شخصی خود را برای مدیریت دانش توضیح داد. هنگام انتظار در صف ها یا سوار شدن وسایل نقلیه عمومی او از سیستم شبیه لایتنر با فلش کارت های آنکی برای به خاطر سپردن نقل قول های به یاد ماندنی ایده های جدید و یا مطالعه عکس های مخاطبین تجاری استفاده می کند. از طریق این سیستم ، او راهی برای تقویت حافظه خود در هنگام حرکت یافت و از این سیستم برای تقویت روابط تجاری خود استفاده می کند.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش کامل روش های تقویت حافظه


یکی دیگر از نمونه های رایج سیستم لایتنر در فعالیت برنامه دولینگو است. دولینگو یک وب سایت آموزش زبان با بیش از 300 میلیون کاربر است و از نسخه سفارشی سیستم لایتنر برای آموزش بیش از 38 زبان به دانش آموزان خود استفاده می کند. در مورد دولینگو ، دانش آموزان باید لیستی از کلمات و عبارات به زبان های دیگر را به خاطر بیاورند و در صورت عدم انجام این کار ، این کلمات در لیست بازیافت می شوند تا زمانی که زبان آموز بتواند آنها را به درستی فراخوانی کند. در اصل این دقیقاً نحوه عملکرد یک جعبه معمولی لایتنر است.

فیلم آموزش سیستم لایتنر

آموزش 0 تا 100 جعبه لایتنر

سیستم لایتنر چگونه کار می کند؟

سیستم لایتنر بر اساس مجموعه ای از سه جعبه فلش کارت است. جعبه شماره 1 جایی است که همه کارت ها به طور پیش فرض در آن قرار دارند سپس هنگامی که شروع به بررسی فلش کارت ها می کنید بسته به اینکه آیا قادر بوده اید به اطلاعات نوشته شده روی کارت پاسخ دهید مکان آنها را نیز تغییر دهید.

تنظیم مجدد مداوم کارت ها جایی است که قدرت روش واقعاً خود را نشان می دهد. بسته به عملکرد زبان آموزان این سیستم توانایی افزایش یا کاهش فواصل زمانی یک کارت خاص را دارد. این باعث می شود که سخت ترین کارت ها اغلب مورد مطالعه قرار گیرند در حالی که کارت هایی که به راحتی فراخوانی می شوند کمتر مورد مطالعه قرار می گیرند.

این روش در استفاده از قدرت تکرار فاصله و تأکید بر کارت هایی که بیشترین توجه را می طلبد بسیار عالی است. هر جعبه فلش کارت در یک بازه تمرین خاص بررسی می شود و این منجر به یک برنامه آموزشی بهینه می شود. در حالی که سیستم اصلی سباستین لایتنر شامل استفاده از پنج جعبه است جایگزین مدرن تری که از سه جعبه به جای پنج جعبه استفاده می کند.

جعبه 1

شامل:

کارت های جدیدی که به تازگی به سیستم اضافه شده اند.

کارتهایی از جعبه 2 که به اشتباه پاسخ داده شده اند.

فاصله بین: هر روز

جعبه 1 که به عنوان “جعبه هر روزه” نیز شناخته می شود چیزی است که شما روزانه در حال مرور آن هستید. همه کارتهای تازه ایجاد شده به همراه کارتهایی که در کادر 2 به اشتباه پاسخ داده شده اند به طور خودکار وارد این کادر می شوند. با بازگشت مداوم به کادر 1 و مرور فلش کارت های داخل در نهایت سخت ترین حقایق و مفاهیمی را که نمی توانید در آنها حفظ کنید به خاطر می آورید.

برای آزمایش دانش خود در مورد هر کارت روی کارت را بگیرید و سعی کنید به سوالی که در قسمت جلویی نوشته اید پاسخ دهید. اگر توانستید به درستی به آن پاسخ دهید آن را به کادر 2 منتقل کنید. اگر نکته مهمی را از دست داده اید آن را در کادر 1. بگذارید.

جعبه 2

شامل:

کارتهایی از جعبه 1 که به درستی پاسخ داده شده اند.

کارتهایی از جعبه 3 که به اشتباه پاسخ داده شده اند.

فاصله بین: یک روز در میان

کادر 2 جایی است که شما می توانید هر فلش کارتی را که می توانستید از کادر 1 به درستی به آن پاسخ دهید تبلیغ کنید. ایده این است همانطور که توانستید این فلش کارت ها را به خاطر بسپارید دیگر نیازی به مرور روزانه آنها ندارید. در عوض شما باید فرکانس بازبینی را کاهش دهید و کارت ها را یک روز در میان مرور کنید. این به شما امکان می دهد زمان و انرژی بیشتری را به کارت هایی اختصاص دهید که با آنها مشکل دارید.

از طرف دیگر جعبه 2 جایی است که شما هرگونه فلش کارت از جعبه 3 را که نمی توانید به خاطر بیاورید پایین می آورید. بار دیگر منطق این امر این است که از آنجا که نتوانستید اطلاعات موجود در این فلش کارت ها را به خاطر بیاورید باید فرکانس بازبینی را از “یک بار در هفته” به “یک روز در میان” افزایش دهید.

اصول کار با جعبه لایتنر

اصول کار با سیستم لایتنر

جعبه 3

شامل:

کارتهایی از جعبه 2 که به درستی پاسخ داده شده اند.

کارتهایی از جعبه 3 که به درستی پاسخ داده شده اند (بدون تغییر).

فاصله زمانی: هفته ای یکبار

جعبه فلش کارت نهایی سیستم لایتنر جعبه 3 است. این جعبه ای است که شما کمتر از همه آن را باز می کنید و بررسی آن فقط یک بار در هفته انجام می شود. این کار به این منظور انجام می شود که شما مدت زمان غیر ضروری را صرف استفاده از تکرارهای فاصله دار بر روی مفاهیمی که قبلاً تسلط داشته اید نکنید.

پس از همه ، بهترین زمان برای یادگیری مواردی است که نمی توانید به خاطر بیاورید و این ایده اصلی در کل سیستم سباستین لایتنر است. دیدن جعبه 3 پر از کارت نشانه پیشرفت است و هنگامی که احساس کردید بر یک کارت مسلط شده اید می توانید آن کارت را برداشته و کنار آن قرار دهید.

اگرچه پاسخ صحیح به یک کارت از جعبه سوم تنها یکبار معمولاً نشانه تسلط نیست. قبل از قرار دادن کارت در کنار سعی کنید در پاسخ های خود انتقاد داشته باشید. پس از همه ، هنگام استفاده از این روش یادگیری ، شما هم در نقش یک آزمایش کننده و هم یک فرد آزمایش شده هستید.

ارتباط سیستم لایتنر با تکرار فاصله دار و فراخوانی فعال چگونه است؟

تکرار فاصله ای به مرور مطالب در فواصل منظم اشاره دارد و بخشی جدایی ناپذیر از کل سیستم لایتنر است. هر کادر در فاصله زمانی خاصی بررسی می شود و این بدان معناست که اگر از سیستم لایتنر استفاده می کنید در حال تمرین تکرار فاصله ای نیز هستید.

روش یادآوری فعال مطالعه به یادگیری از طریق خودآزمایی اشاره دارد و این بخش مهم دیگری از سیستم لایتنر است. فلش کارت ها طوری طراحی شده اند که به صورت خودگردان استفاده شوند و این بدان معناست که استفاده از سیستم لایتنر بدون فراخوانی فعال اساساً غیرممکن است. پس از همه سیستم لایتنر به طور کامل بر اساس آزمایش خود از طریق فلش کارت ساخته شده است.

در نتیجه سیستم لایتنر توانسته است نقاط قوت بسیاری از روشهای مطالعه برتر را ترکیب کند. اگر موضوعی را یاد می گیرید که می تواند به صورت فلش کارت تبدیل شود عاقلانه است که از سیستم لایتنر استفاده کنید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.