کارگاه روانشناسی درمان روان رنجوری

نوع فایل
Mp3
حجم فایل
110 مگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

روان رنجوری از جمله مواردی است که در علم روانشناسی مورد مطالعه قرار می گیرد و روانشناسان زیادی در این زمینه مشغول به درمان می باشند. لازم به ذکر است که مفهوم آسیب شناسی روانی در روانشناسی شاخه های مختلفی را شامل می شود و از این رو روان درمانگران با رویکردهای مختلف اقدامات لازم را جهت درمان روان رنجوری به عمل می آورند.

همواره به این نکته توجه داشته باشید که سلامت روان مفهومی استاندارد بوده و اگر فردی با توجه به ملاک ها و معیارهایی که دارد در گروه خاصی از اختلالات قرار بگیرد لازم است تا درمان های روانی بر روی او اعمال شود. زیرا که در صورت بروز هرگونه مشکل روانی اگر شما نسب به آن ها بی تفاوت باشید فقط موجب می شود تا بعد از مدتی به صورت پیشرفته تری سر باز کند و در نتیجه سلامت روان شما را با آسیب های زیادی روبرو کند.

ما در این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی دیگر از کارگاه های روانشناسی با عنوان درمان روان رنجوری را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم تا هم به صورت کامل با روان رنجوری آشنا شوید و هم بتوانید روش ها و تکنیک های مختلف درمانی را در این زمینه فرا بگیرید.

آموزش درمان روان رنجوری

رویکردهای مختلف روان درمانی در خصوص اختلالات روانی اقدامات مختلفی را انجام می دهند. همواره به این نکته توجه داشته باشید که نوع آسیب روانی و شرایط مراجع تعیین می کند که شما از چه روش درمانی استفاده کنید.

روان رنجوری از جمله مواردی است که باعث می شود تا زندگی فرد به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و اگر شخص برای درمان مشکلاتی که دارد اقدامات لازم را انجام ندهد باعث می شود تا در بلند مدت گرفتار آسیب های فراوانی گردد. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آسیب شناسی روانی مراجعه فرمایید.

پکیج کامل آموزش درمان روان رنجوری

از این رو تصمیم داریم تا یکی از بهترین مجموعه های آموزشی با عنوان درمان روان رنجوری را در اختیار شما افراد علاقه مند به علم روانشناسی قرار دهیم تا به کمک آن بتوانید به صورت تخصصی و علمی اصول درمان روان رنجوری را یاد بگیرید.

روان رنجوری چیست؟

در رابطه با روان رنجوری (Neuroticism) تعاریف مختلفی وجود دارد که ممکن است ما خیلی در مورد آن شنیده باشید. به طور کلی اختلالات روانی در دو گروه روان رنجوری و روان پریشی قرار می گیرد. همانطور که از نام اختلالات روانپریشی مشخص است افرادی که گرفتار این نوع از آسیب هستند به طور کامل با واقعیت قطع ارتباط کرده اند و همین موضوع باعث می شود تا آنها رفتارهای عجیب و غریبی را از خودشان نشان دهند.

به عنوان مثال فردی که اسکیزوفرنی دارد افکار و باورهایی دارد که اگر برای چند دقیقه با او صحبت کنید متوجه می شود که او در این دنیا قرار ندارد و حرف های او به دلیل نوع آسیبی است که به روان وی وارد شده است. در مقابل لازم است به روان رنجوری اشاره کنیم که این نوع از اختلالات باعث نمی شود تا فرد با واقعیت قطع ارتباط کند. اما همین مشکلات و آسیب هایی که تحت عنوان روان رنجوری شناخته می شود باعث میگردد تا شخص زندگی ناشادی را تجربه کند.

به همین دلیل روان رنجوری یا نوروتیسیزم یا سرشت مضطرب یکی از صفات شخصیتی بنیادی است که با اضطراب، ترس، نگرانی، بدخلقی، یاس و ناامیدی، حسادت و احساس تنهایی شناخته می شود. در واقع افرادی که دچار روان رنجوری هستند توانایی مقابله با عوامل استرس زا را ندارند و موقعیت هایی که دارای شرایط کم تهدید هستند را به شدت آسیب زا تعبیر می کنند.

یکی از روانشناسان فرانسوی با نام پیر ژانه بر این باور است که روان رنجوری همان ضعف انرژی روانی است و تعریف آن عبارت است از ” ناتوانی در تحقق بخشیدن به رفتارهایی که در دنیای بیرون اثر می گذارند. زیرا انسانی که روان رنجور است وقت و زمان خودش را صرف کارهای کم ارزش می کند. در واقع این رفتارها درونی بوده و نکته مهمی که در این میان باید به آن اشاره شود این است که در روان رنجوری فرد به شدت برای تصمیم گیری دچار مشکل می شود.”

روانشناسان بر این باورند که لازم است احساسات و گذشته فرد به صورت عمیق مورد بررسی قرار بگیرید. زیرا ما به بررسی این موارد می توانیم متوجه شویم که چرا شخص روان رنجور به این صورت عمل می کند. همانطور که گفته افراد روان رنجور در ”انتخاب کردن” بسیار مشکل دارند و حتی برای یک تصمیم ساده نیز نمی توانند به خوبی انتخاب شان را انجام دهند. با توجه به مواردی که گفته شد متوجه می شویم که افراد روان رنجور دارای نوعی خشم و وسواس هستند و به همین دلیل شرایط خاص روانی بر آنها حادث می شود.

ارزیابی روان رنجوری

برای این که متوجه شویم فردی دچار روان رنجوری است باید از مصاحبه بالینی و تست های مختلف تشخیصی استفاده کنیم. در واقع این تست ها به ما کمک می کند تا بتوانیم به سرعت مشکل فرد را تشخیص دهیم و بدانیم که مراجع چقدر مستعد استرس روانی است.همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آسیب شناسی بر اساس کتاب DSM مراجعه نمایید.

به عبارت دیگر ما به کمک ابزارهای تشخیصی می توانیم سطح ثبات هیجان فرد را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم و همچنین تکانه های فرد نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. در این میان با دو گروه از افراد مواجه هستیم که عده ای از آنها دارای ثبات هستند و به همین دلیل مشاهده می کنیم که توانایی آنها در کنترل واکنش های احساسی و هیجانی دارای عالی است. در حالی که افراد روان رنجور در این زمینه به شدت مشکل دارند و همین موضوع باعث می شود تا فرد نسبت به هر موضوع ساده ای واکنش شدیدی را از خودش نشان دهد.

زمینه های مختلف روان رنجوری

تا به این جا متوجه شدیم که روان رنجوری چیست و چه ویژگی هایی دارد. حالا لازم است بیان کنیم که روان رنجوری دارای چه ابعاد و جنبه هایی می باشد. به طور کلی باید اشاره شود که روان رنجوری دارای ۶ جنبه می باشد که عبارت است از : پرخاشگری، اضطراب، خجالت زدگی، ناتوانی در کنترل وسوسه ها، افسردگی و آسیب پذیری از استرس ها. پس اگر شما چنین ویژگی هایی را در خود یا دیگران مشاهده می کنید باید به یک روانشناس مراجعه نمایید.

روان رنجوری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

هنگامی که عوامل ۵ گانه شخصیتی شامل موافق بودن، باز بودن، برن گرایی، وظیفه شناسی و روان رنجوری با دقت مورد بررسی قرار می گیرد می توانیم نگاه عمیق و دقیقی نسبت به نحوه تفکر و باورهای فرد داشته باشیم.

با توجه به مواردی که گفته شد باید بدانید که روان رنجوری یک بیماری نیست، بلکه یک ویژگی شخصیتی است. در واقع افرادی که دچار روان رنجوری هستند تمایل بیشتری به افسردگی دارند و بیشتر از سایر افراد احساس گناه، عصبانیت، حسادت و اضطراب می کنند. به عنوان مثال یک مشکل ساده مانند سرماخوردگی که برای بسیاری از افراد رخ می دهد برای آنها تبدیل به یک مشکل بزرگ شود و در نهایت آنها را دچار ناامیدی می کند.

به عبارت کلی افرادی که دچار روان رنجوری هستند همواره بر روی رفتارهای درونی شان تمرکز می کنند و صفات منفی روانی را در هر موضوعی از خودشان نشان می دهند. شایان ذکر است که روان رنجوری از دیدگاه روانشناسی و روانپزشکی یک نوع بیماری تلقی نمی شود اما با توجه به ویژگی هایی که در آن وجود دارد قطعا اگر ادامه دار باشد فرد دچار آسیب های روانی فراوانی می شود. از این رو لازم است تا اقدامات لازم درمانی به سرعت انجام شود.

اگر شما به روان درمانی علاقه مند هستید و می خواهید به صورت تخصصی با روان رنجوری آشنا شوید و بدانید که این افراد چه ویژگی های رفتاری دارند و چگونه می توانیم آنها را درمان کنیم، پیشنهاد می کنیم تا از این قسمت از فروشگاه برنا اندیشان کارگاه روانشناسی درمان روان رنجوری را دریافت نمایید.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.