استفاده سالم از شبکه های اجتماعی و معرفی تکنیک های نوین درمانی

استفاده سالم از شبکه های اجتماعی و معرفی تکنیک های نوین درمانی

شبکه های اجتماعی بخش از زندگی روزمره ما شده اند و چه بخواهیم و چه نخواهیم، این نرم افزارها وارد زندگی ما شده اند ولی نگران نباشید شما با استفاده از چند تکنیک می توانید استفاده سالم از شبکه های اجتماعی را فرا بگیرید. ما در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان استفاده سالم از شبکه های اجتماعی و معرفی تکنیک های نوین درمانی را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی روز قرار دهیم، پس اگر تمایل دارید که بدانید چگونه به صورت سالم از این شبکه های استفاده کنید تا انتهای مقاله استفاده سالم از شبکه های اجتماعی با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

استفاده سالم از شبکه های اجتماعی و معرفی تکنیک های نوین درمانی

یادگیری اصول و تکنیک های استفاده سالم از شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند تا بتوانید به صورت موثر وارد اینترنت شده و هرگز با چالش و مشکل مواجه نشوید.

۵ روش برای استفاده سالم از شبکه های اجتماعی

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، شبکه های اجتماعی وارد زندگی روزمره ما شده اند و همواره با ما خواهند بود. طی چند سال گذشته، شبکه های اجتماعی باعث ایجاد تغییرات عمیقی در نحوه ارتباط، تعامل و ایجاد روابط با یکدیگر شده اند.

مطالعات متعدد نشان داده است که استفاده طولانی مدت و مداوم از شبکه های اجتماعی ممکن است منجر به افزایش احساس تنهایی، کاهش استعداد اجتماعی، اعتماد به نفس ضعیف و ایجاد فشار در علائم اضطراب و افسردگی شود و با این حال بسیاری از گزارش ها و برخی مطالعات نشان می دهد که رسانه های اجتماعی همچنین می توانند به غنای زندگی اجتماعی فرد بیفزایند. مطمئناً اکنون بسیاری از ارتباطات افراد به صورت آنلاین برقرار می شود و گروه های پشتیبانی اجتماعی آنلاین راهی برای ارتباط با افراد همفکر در سراسر جهان به مردم ارائه می دهند.برای مطالعه بیشتر به مقاله درمان با شبکه های اجتماعی مراجعه نمایید.

چند راه حل برای داشتن رابطه سالم با شبکه های اجتماعی ارائه شده است

۱. قبل از ورود به سیستم سریعاً از نظر ذهنی چک کنید

قبل از ورود به شبکه اجتماعی مورد علاقه تان، از خود بپرسید که چرا این کار را انجام می دهید؟ آیا کنجکاو هستید که در آخرین پست خود چه تعداد لایک کسب کرده اید حتی اگر 30 دقیقه قبل آن را بررسی کرده باشید؟ آیا می خواهید از یک احساس منفی فرار کنید و امیدوارید که شبکه های اجتماعی به بی حس شدن ناراحتی کمک کنند؟

چگونه به صورت موثر و سالم از شبکه های اجتماعی استفاده نماییم

استفاده سالم از شبکه های اجتماعی

اگر متوجه شدید که می خواهید از رسانه های اجتماعی برای فرار از چیزی استفاده کنید دست نگه دارید و کار دیگری انجام دهید که در عوض به کاهش احساس ناراحت کننده در زندگی واقعی کمک می کند. با یکی از دوستان خود تماس بگیرید، اتاق خود را مرتب کنید یا برای کاری که می خواهید آخر هفته آینده انجام دهید، برنامه ریزی کنید. حتی یک تکنیک مبتنی بر شواهد را برای مدیریت و تحمل پریشانی مانند شرکت در فعالیت های ذهن آگاهی (نه فقط مراقبه، بلکه حتی کارهای فعال مانند پیاده روی با ذهن) یا تمرکز حواس خود برای آرامش (مانند حمام کردن با رایحه درمانی) امتحان کنید و یا گوش دادن به لیست پخش مورد علاقه خود.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله روانشناسی دیجیتال را مطالعه نمایید.

۲. محدودیت زمانی استفاده از شبکه های اجتماعی را مشخص کنید

تحقیقات نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از شبکه های اجتماعی نتایج منفی به همراه دارد. برای مثبت نگه داشتن رسانه های اجتماعی هر روز یک محدودیت زمانی تعیین کنید. با خود قراردادی ببندید که بیش از زمان معینی از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید (من یک ساعت یا کمتر توصیه می کنم) و تصمیم بگیرید که این زمان را در چند جلسه قرار دهید (به عنوان مثال دو جلسه 30 دقیقه ای) یک بار صبح هنگام بیدار شدن و یک بار قبل از شام). اگر در ابتدا تعیین مرزها برای شما دشوار است سعی کنید این جلسات را در تقویم خود تنظیم کنید و مانند جلسه یا قرار ملاقات خود را حفظ کنید. اگر کمی بیشتر به پشتیبانی نیاز دارید هر بار که جلسه را شروع می کنید یک تایمر تنظیم کنید وقتی تایمر خاموش شد به تعویق انداختن هشدار ساعت را ضربه نزنید. یک برنامه خروج آماده کنید (مانند مورد دیگری که باید در لیست کارهای خود بررسی کنید) و برای فعالیت بعدی بلافاصله به کار بپردازید.برای مطالعه بیشتر به مقاله آسیب های اینترنت مراجعه نمایید.

۳. برای الهام بخشیدن و قدردانی از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

به جای استفاده از رسانه های اجتماعی به صورت رضایت بخش تر سعی کنید از رسانه های اجتماعی به عنوان بازتاب بالاترین و مهمترین ارزش های خود استفاده کنید. ارزشها با اهداف متفاوت هستند از این نظر که نشان دهنده آنچه دوست دارید زندگی شما برای آن ایستاده باشد و همچنین نحوه دوست داشتن شما را به یاد می آورند. برخلاف اهداف، نمی توان آنها را از یک لیست بررسی کرد اما اغلب ایده ها یا مضامین هستند که قصد دارید آنها را برای مدت زمان طولانی دنبال کنید حتی ممکن است تا پایان عمر نمونه هایی از ارزش ها شامل صداقت، ماجراجویی، یادگیری، معنویت و جامعه است. پس از شناسایی مقادیر برتر خود (و اگر در این مورد به کمک نیاز دارید “مرتب سازی کارت ارزش ها”) سعی کنید پست های مشترک خود را حول این مقادیر متمرکز کنید. چیزی ارسال نکنید مگر اینکه عکس، زیرنویس یا فیلم مخفف یک یا چند مقدار از ارزش های شما باشد و اگر احساس واقعی بودن دارد در پست های خود ابراز قدردانی کنید. از رسانه های اجتماعی به عنوان وسیله ای برای قدردانی از چیزهایی که در زندگی شما به خوبی پیش می روند استفاده کنید.

۴. نسبت 10: 1 را برای استفاده روزانه از شبکه های اجتماعی دنبال کنید

برای فعالیت های IRL به فعالیت های شبکه های اجتماعی نسبت 10: 1 را دنبال کنید. برای هر 10 فعالیت زندگی واقعی (مانند قدم زدن، گرفتن یک قهوه در کافی شاپ مورد علاقه خود و شرکت در یک جلسه ناهار) یک فعالیت در شبکه های اجتماعی انجام دهید (مانند چک کردن از طریق پست های افرادی که در IG دنبال می کنید) رسانه های اجتماعی باید به جای ماده اصلی، نمک اضافی غذای شما باشند. همان قدر که می تواند دسترسی به شبکه های اجتماعی مفید و مهمی را فراهم کند، جایگزینی برای تعاملات زندگی واقعی نیست. هیچ حساسیتی برای تعامل رو در رو با افراد بدون کمک صفحه وجود ندارد. اگر فهمیدید که دستیابی به این تعادل دشوار است یک سرگرمی جدید را انتخاب کنید کارهای بیشتری را انجام دهید که در خارج از منزل درگیر شوید و از دوستان بپرسید که در اوقات فراغت شان چه کار می کنند.

۵. از وقفه های برنامه ریزی شده دستگاه استفاده کنید

حداقل هفته ای یک بار، یک استراحت در دستگاه خود داشته باشید که شامل دوری از تلفن، رایانه لوحی ، لپ تاپ و رایانه است من هر جایی بین 12 تا 24 ساعت را پیشنهاد می کنم. شاید سخت به نظر برسد اما به زودی خواهید دید که چسبیدن به یک دستگاه ارتباط دیجیتال 24/7 چقدر حیرت انگیز است و چقدر در فعالیت های روزمره هوشیارتر هستید وقتی وسیله ای وجود ندارد که شما را از لذت بردن منحرف کند یک ناهار با دوستان، یک فیلم با خانواده خود یا یک پیاده روی در پارک. این به میزان زیادی به لذت شما از فعالیت ها می افزاید به تقویت توجه و تمرکز کمک می کند و به احساس ارتباط عمیق تری با مردم و جهان اطراف شما کمک می کند.

دسته‌بندی‌ها