تاثیر مدرسه بر فرزندان و ارائه راهکارهای مفید برای زندگی سالم

تاثیر مدرسه بر فرزندان و ارائه راهکارهای مفید برای زندگی سالم

مدرسه جایی است که فرزندانتان بخش از زمانشان را در آنجا می گذرانند، این محیط تاثیر شگرفی بر آن ها گذاشته و باعث می شود تا شخصیت فرد در آن محیط شکل بگیرد. در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر مدرسه بر فرزندان و ارائه راهکارهای مفید برای زندگی سالم را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات آموزشی قرار دهیم پس اگر شما هم دوست دارید تا با مهارت های ویژه فرزندپروری آشنا شوید تا انتهای مقاله تاثیر مدرسه بر فرزندان با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر مدرسه بر فرزندان و ارائه راهکارهای مفید برای زندگی سالم

تاثیر مدرسه بر فرزندان آنقدر مهم است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم و با یادگیری مهارت های خاص فرزندپروری بتوانیم الگوی سالمی برای کودکان خود ایجاد نماییم.

چگونه بچه ها روز مدرسه را سپری می کنند؟ زمان و ساختار توصیه شده را درنظر بگیرید

بچه های امروزی بیشتر از هر زمان دیگری شلوغ هستند و وقت خود را بین مدرسه، فعالیت ها، تدریس خصوصی و وقت خانواده تقسیم می کنند. وقتی بچه ها به فعالیت های برنامه ریزی شده مشغول نیستند باید برای مشق شب، خواب و مراقبت شخصی وقت بگذارند.

آیا راهی وجود دارد که همه آن را متعادل کند و هنوز هم برخی از ساختارها را فراهم کند؟ مطمئناً فضاسازی برای اولویت ها فقط کمی برنامه ریزی نیاز دارد البته وقتی صحبت از مدیریت زمان می شود انعطاف پذیری نیز مهم است مواقعی پیش می آید که باید برای تأمین نیازهای فرزندتان کارهایی انجام دهید ببینید برنامه کودک شما هنگام انجام فعالیتهای کلیدی روزانه چگونه با دیگران مقایسه می شود.برای مطالعه و یادگیری بیشتر به کارگاه روانشناسی آموزش فرزندپروری مراجعه نمایید.

تاثیر مدرسه بر فرزندان

ممکن است به نظر برسد که فرزندان شما تمام وقت خود را در مدرسه می گذرانند طبق مرکز ملی آمار آموزش، دانش آموزان بسته به سن و کشوری که در آن زندگی می کنند ممکن است روزانه از سه تا هفت ساعت از وقتشان را در مدرسه بگذرانند.

این رقم شامل زمان حمل و نقل و همچنین قبل یا بعد از فعالیت های مدرسه نیست در نتیجه تعداد ساعاتی که کودکان در مدرسه می گذرانند می تواند به طور چشمگیری متفاوت باشد.

در مورد تعداد روزهای تحصیل در یک سال تحصیلی تغییرات بسیار کمتری وجود دارد بر اساس اعلامیه تعداد روزهای تحصیل در ایالت های مختلف از 160 روز در کلرادو تا 180 روز در هاوایی متغیر است.

این بدان معنی است که بچه ها حدود 185 روز یا بیشتر در سال در مدرسه نیستند که شامل آخر هفته و تعطیلات می شود در آن روزها بچه ها این فرصت را دارند که از طبیعت لذت ببرند وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانند و ورزش کنند.

انجام تکالیف

بچه ها هر روز چقدر باید وقت خود را به تکالیف اختصاص دهند؟ یک قاعده کلی در بین معلمان 10 دقیقه در هر کلاس است: 2 کلاس 30 دقیقه در روز برای کلاس سوم، 50 دقیقه برای کلاس پنجم و غیره.

این قانون برای دهه ها وجود داشته است اما زمانی که یک بررسی توسط هریس کوپر از دانشگاه دوک نشان داد که 10 دقیقه در هر سطح بهترین عمل است این قانون را به دست آورد این مقدار می تواند به طور چشمگیری بین کودکان متفاوت باشد.

زمان لازم برای انجام تکالیف در واقع به سیاست تکالیف مدرسه، فلسفه معلم و نوع دوره های تحصیلی کودک شما بستگی دارد. دانش آموزان دبیرستانی که دوره های AP را می گذرانند ممکن است زمان بیشتری را نسبت به دانش آموز در دوره های آموزش عمومی در تکالیف اختصاص دهند بعضی از مربیان تکالیف را تعیین نمی کنند مگر اینکه نیاز شدید به تمرین در خانه ببینند.برای مطالعه بیشتر به پکیج آموزش روانشناسی کودکان مراجعه نمایید.

در مدارسی که تأکید عملی زیادی دارند انتظار تکالیف کمتری را داشته باشید شما می توانید تکالیف بیشتری را در مدارسی که تمرکز آنها روی تمرین منظم است یا کلاسهایی را گذرانده اند انتظار داشته باشید جایی که بچه ها در خانه مطالب جدید را پوشش می دهند و در مدرسه که نظارت می شود مهارت های عملی را تمرین می کنند زمان دیگری که می توانید انتظار تکالیف بیشتری داشته باشید کلاسهای سطح پیشرفته است مانند کلاسهایی که اعتبار دوگانه را به دانش آموزان دبیرستان ارائه می دهند.

برای اینکه دانش آموز خود را در طول سال تحصیلی در وظیفه خود نگه دارید سعی کنید یک برنامه یا زمان مشخص را برای اتمام تکالیف تعیین کنید.

به کودک خود اجازه دهید در تصمیم گیری در مورد زمان وقوع این امر کمک کند انجام این کار به آنها احساس کنترل در روزشان می دهد و به احتمال زیاد در هنگام انجام تکالیف به نتایج مثبتی منجر می شود.

چگونه برای فرزندانمان سرگرمی های جذاب ایجاد کنیم؟

تاثیر مدرسه بر فرزندان

معاشرت با دیگران

کارشناسان اتفاق نظر دارند که کودکان در سن مدرسه باید دوستانی داشته باشند دوستان به کودکان کمک می کنند مهارت های اجتماعی مانند گوش دادن، به اشتراک گذاری و حل مسئله را یاد بگیرند. کودکان همچنین یاد می گیرند که چگونه از طریق روابط با کودکان دیگر احساسات خود را کنترل کنند.

تحقیقات زمان مشخصی را برای کودکان برای معاشرت با دوستان تعیین نمی کند کیفیت دوستی ها و اینکه کودک به طور کلی از اوقات اجتماعی خود راضی است یا نه مهمترین است کودکان یا نوجوانان ممکن است فقط  چند دوست داشته باشند.پیشنهاد می شود تا پکیج بازی های آموزشی کودکان را مشاهده نمایید.

تأثیر اجتماعی یادگیری از راه دور

همه گیری کرونا تأثیر مهمی در فعالیت اجتماعی کودکان داشت بیشتر والدین یافتن راهی برای گذراندن وقت بچه ها با هم و در عین حال رعایت نکات ایمنی برای کودکان چالش برانگیز است.

این ممکن است به معنای وجود خلا در زندگی اجتماعی فرزند شما باشد که باید رفع شود اکنون که بسیاری از محدودیت ها برداشته شده است به دنبال راه هایی برای تشویق اجتماعی شدن بیشتر در سال جاری باشید فرزند خود را تشویق کنید که یک فعالیت فوق برنامه جدید را امتحان کند (یا به فعالیتی که باید مکث کند برگردد) و به او کمک کنید تا با همدیگر برای دیدار با دوستان خود برنامه ریزی کند.

اگر احساس می کنید فرزندتان از داشتن دوستی با کیفیت بیشتر یا بهتر بهره مند می شود با پیشنهاد دادن به فرزندتان در باشگاه ها یا فعالیت هایی شرکت کنید که می تواند با دوستان جدیدشان ملاقات کند اگر کودک شما کمی خجالتی به نظر می رسد یا دوست دارد که به تمرین ملاقات با همسالان جدید خود بپردازد سعی کنید در مورد چگونگی دوست شدن به آنها آموزش دهید.

بودن در کنار والدین یا مراقبین

درمورد گذراندن وقت با کیفیت با فرزندان خود استرس نداشته باشید تحقیقات حاصل از یک مطالعه طولی در مقیاس بزرگ در مورد اثرات زمان با والدین در مقایسه با نتایج کودک و نوجوان دارای نتایج شگفت انگیزی است.

بزرگترین نتیجه این است که وقت گذراندن با والدینی که فشار روحی و بدخلقی دارد می تواند نتایج مثبت را کاهش دهد در حالی که زمان بیشتر فواید زیادی ندارد به همین دلیل مهم است که مراقب حال و هوای خانواده خود باشید.

اگر چه ما در آن طرف همه گیر هستیم و چیزهای زیادی برای انتظار وجود دارد اما مهم است که تشخیص دهیم این سال گذشته یا بیشتر برای همه سخت بوده است هدف خود را برای یافتن راه هایی برای خندیدن، رفع اضطراب، استرس زدایی در صورت امکان و کنار آمدن با احساس از دست دادن و اندوه خود قرار دهید با انجام این کار سلامت روان شما به عنوان یک خانواده بهتر می شود.

همچنین مهم این است که وقتی می خواهید در خانواده وقت بگذرانید زیاد به خود فشار نیاورید این مطالعه که در مجله ازدواج و خانواده منتشر شده است هیچ ارتباطی بین زمانی که والدین با کودکان 3 تا 11 ساله خود گذرانده اند و پیشرفت تحصیلی، رفتار و رفاه کودک را نشان نمی دهد. نوجوانان وقتی شش ساعت در هفته یا بیشتر وقت مثبت و درگیر با والدین دارند به مشکل کمتری برخورد می کنند.

این بدان معناست که والدین می توانند و باید آهی راحت بکشند این نتایج حاکی از این است که اول از خود مراقبت کنید و خود را به خاطر فرزندان خود فدا نکنید. اگر احساس کردید که درمورد پول استرس دارید می توانید ساعت های بیشتری را بدون احساس گناه به محل کار خود برگردید یا کار کنید.

همچنین در سالهای نوجوانی که مزایای آن بسیار ملموس تر است می توانید موقعیت بهتری برای گذران وقت با فرزندان خود داشته باشید فقط سعی کنید از زمان با هم بودن لذت ببرید هنوز دلیل آن این نیست که فرزند شما از داشتن توجه مثبت از شما بهره مند می شود.

خوابیدن

مدت زمانی که کودک برای خوابیدن نیاز دارد بسته به سن او متفاوت است اما هر کودکی، فارغ از سن و سالش به خواب کافی احتیاج دارد عدم خواب کافی با خواب رفتن در طول مدرسه یا به طور کلی از دست دادن مدرسه ارتباط دارد.

بعلاوه بچه هایی که خواب کافی برای صبح بیدار شدن ندارند و در یادگیری یا انجام کارهای مدرسه مشکل دارند اگر نگران این هستید که کودک شما به اندازه کافی خواب ندارد یاد بگیرید که چه علائمی را باید تماشا کنید و همچنین چه مراحلی را می توانید برای بهبود عادت های خواب او بردارید.

توصیه های خواب

طبق گفته انستیتوی ملی سلامت کودک و رشد انسانی زمان خواب توصیه شده برای کودکان در سنین مدرسه:

  • 10–13 ساعت هر شب برای کودکان 5 ساله
  • 9-12 ساعت هر شب برای کودکان 6 تا 12 ساله
  • حداقل 8 ساعت در هر شب برای بچه های 13 ساله و بالاتر

غذا خوردن

بیشتر متخصصان 20 تا 30 دقیقه برای خوردن یک وعده غذایی 8 و 10 تا 15 دقیقه برای خوردن یک میان وعده کوچک توصیه می کنند به خاطر داشته باشید که حتی بدن کودکان نیز به 20 دقیقه پس از غذا خوردن قبل از شروع احساس سیری نیاز دارد.

برای اطمینان از اینکه فرزندانتان وقت زیادی برای اتمام غذا بدون احساس عجله و تغذیه کافی دارند بر اهمیت وعده های غذایی خانواده تأکید کنید. این زمان نه تنها تغذیه مورد نیاز فرزندانتان را تأمین می کند بلکه در کنار هم به عنوان یک خانواده وقت ارزشمندی را به شما می دهد.

علاوه بر این وعده های غذایی منظم خانوادگی باعث تغذیه سالم و محافظت در برابر چاقی کودکان می شود اطمینان حاصل کنید که گزینه های سالمی را برای خانواده خود انتخاب می کنید و وسایل الکترونیکی خاموش و دور میز هستند زمان صرف غذا نیز زمان خوبی برای جبران آنچه در زندگی همه می گذرد و به عنوان یک خانواده با هم خندیدن است.

در طول وعده های غذایی به فرزندان خود اجازه دهید نگرانی های خود را در مورد مدرسه، ضررهای خود از بیماری همه گیر و موارد دیگر در میان بگذارند اما مکالمه را دلگرم نگه دارید و مکالمات سنگین یا احساسی را برای بعد ذخیره کنید شما نمی خواهید در زمان صرف غذا اضطراب خود را افزایش دهید کودکان ممکن است وعده های غذایی و غذایی خانواده را با استرس مرتبط کنند.

تحرک بدنی

طبق مراکز کنترل بیماری (CDC) کودکان باید روزانه 60 دقیقه فعالیت بدنی متوسط ​​تا شدید داشته باشند.

فعالیت بدنی که باید از فعالیت های هوازی، تقویت عضلات و تقویت استخوان تشکیل شود همچنین بر سلامت مغز کودک تأثیر مثبت دارد. مطالعات نشان داده است که ورزش شناخت و حافظه را بهبود می بخشد و همچنین عملکرد علمی را افزایش می دهد و علائم افسردگی را کاهش می دهد.

وقتی بچه ها روزانه ورزش می کنند این امر آنها را برای سلامتی در بزرگسالی نیز آماده می کند احتمال بروز بیماری های قلبی، چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد بعلاوه تحرک بدنی بسیار کاهش دهنده استرس است به بچه ها اجازه می دهد ذهن خود را از کارهای استرس زا کنار بگذارند و کار سرگرم کننده ای انجام دهند.

لذت بردن از طبیعت و فضای باز

بسیاری از کودکان در مقایسه با نسل های گذشته زمان بسیار بیشتری را در خانه می گذرانند مطالعات مختلف این افزایش در زمان داخلی را به چاقی و سایر موارد بهداشتی مرتبط دانسته اند.

اگرچه توجه به این نکته مهم است که برخی از این تأثیرات تحقیقات کافی برای گفتن مسلماً مقصر بودن فضای داخلی را ندارند اما منطقی است که زمان صرف شده در فضای باز و دور از صفحه نمایش برای کودکان و بزرگسالان خوب باشد.

برای چه مدت در فضای باز باید هدف بگیرید؟ فدراسیون ملی حیات وحش ایالات متحده حداقل روزی یک ساعت پیشنهاد می دهد این گروه حمایت از طبیعت حتی این مفهوم را در کمپین “Be Out There” خود قرار داده و آن را “یک ساعت سبز” نامیده است به همین ترتیب آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نیز 60 دقیقه بازی رایگان بدون ساختار در محیط داخلی یا خارج از منزل را توصیه می کند.

با بیرون بردن کودکان می توانید به کودکان خود در زمان فعالیت بدنی و طبیعت خود کمک کنید اگر ایده هایتان کم است سعی کنید در یک مسیر محلی طبیعت گردی کنید و یا یک باغ کوچک ظرف نگهداری کنید.

استفاده از وسایل الکترونیکی

برای سالها AAP توصیه های کاملاً سختگیرانه ای داشت که استفاده از هرگونه وسایل الکترونیکی را به چند ساعت در روز محدود می کند با این حال در اواخر سال 2016 دستورالعمل های جدیدی اعلام شد که بسیار سختگیرانه ترند. این رهنمودها در پاسخ به چگونگی استفاده امروز ما از رسانه ایجاد شده اند.

این تغییر به این دلیل به وجود آمد که الکترونیک و زمان نمایش تقریباً جنبه ای از زندگی در تمام قسمت های زندگی ما شده است کودکان در مدرسه از تبلت و کامپیوتر استفاده می کنند تلفن های همراه با پیام رسانی برای ارتباطات روزمره استفاده می شود و استفاده از اینترنت برای مشق شب بیش از اختیاری مورد نیاز است سپس پس از استفاده مورد نیاز کودک از رسانه الکترونیکی، تفریح ​​و اوقات فراغت باقی مانده است.

به طور کلی توصیه ها نشان می دهد که استفاده از رسانه های الکترونیکی برای سرگرمی باید به یک یا دو ساعت در روز محدود شود والدین باید اطمینان حاصل کنند که این سرگرمی از کیفیت بالایی برخوردار است و مناطق بدون صفحه (مانند میز شام خانوادگی) ایجاد می کنند بنابراین کودکان و نوجوانان یاد می گیرند بدون وسایل خود کار کنند انجام این کار نه تنها باعث آرامش و استرس زدایی می شود بلکه فضای لازم را برای خلاقیت به آنها می دهد.

مطمئناً در طول سال تحصیلی 2020-2021 ممکن است بچه ها فقط برای تحصیل باید مجبور باشند چند ساعت در روز آنلاین باشند اکنون که اوضاع به حالت عادی برگشته است یافتن تعادل بین استفاده از وسایل الکترونیکی برای مدرسه و معاشرت و سرگرمی اهمیت فزاینده ای پیدا می کند حتی ممکن است بخواهید چند روزی را صرف سم زدایی از فناوری در خانواده کنید.برای مطالعه بیشتر به مقاله تاثیر روانشناختی اینترنت مراجعه نمایید.

چگونه همه چیز را متناسب کنیم

رعایت همه این توصیه ها می تواند یک چالش باشد یکی از راه های مدیریت این است که یک یا چند فعالیت را با هم ترکیب کنید تا در مدت زمان کمتری کارهای بیشتری انجام دهید.

به عنوان مثال زمان خارج از منزل در طبیعت به دور از وسایل الکترونیکی می تواند با ورزش و حتی وقت با دوستان هم سن و سال ترکیب شود. در همین حال زمانی که کودک یا نوجوان به نامزدی با والدین نیاز دارد می تواند با خوردن شام با هم تأمین شود سی دقیقه در هر شب بیش از شش ساعت درگیر است تنها فعالیتی که نمی توانید با دیگران مخلوط کنید خواب است.

نکته کلیدی در تناسب در هر چیزی که کودک به آن نیاز دارد ایجاد یک برنامه روزانه یا روال سال تحصیلی است پیش برنامه ریزی یا زمانبندی همچنین می تواند استرس والدین را کاهش دهد و در نتیجه اوقاتی را که با کودک می گذرانید مثبت نگه دارد.

سخن پایانی در رابطه با تاثیر مدرسه بر فرزندان

همانطور که به چگونگی ساختار روز معمولی کودک خود فکر می کنید سعی کنید در برنامه ریزی های خود خیلی سخت گیر نباشید به استثنای خواب شما می توانید درمورد چگونگی گذران وقت فرزندان خود انعطاف پذیر باشید و کارهای روزمره خود را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

نکته اصلی این است که آنها در حال استراحت مناسب، حضور در مدرسه و انجام تکالیف خود هستند معاشرت، اوقات با خانواده، فعالیت بدنی، استفاده الکترونیکی و وعده های غذایی خانوادگی را می توان با گذشت روزها تطبیق داد.

دسته‌بندی‌ها