تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی با توجه به مطالعات انجام شده

تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی با توجه به مطالعات انجام شده

برای همه ی ما واضح است که رژیم غذایی، ورزش کردن و خواب کافی و سالم برای سلامتی مفید بوده و به ما کمک می کند تا سلامتی خود را حفظ کنیم. در این قسمت از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی با توجه به مطالعات انجام شده را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم و اثرات مختلف آن ها را برایتان توضیح دهیم، پس اگر به موضوعات مربوط به سلامتی و تندرستی علاقه مند هستید تا انتهای مقاله تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی با توجه به مطالعات انجام شده

تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی بسیار مفید است و افراد با رعایت نکات اصولی در این باره می توانند سلامتی خود را تضمین کرده و از بسیاری از مشکلات و بیماری ها دور شوند.

رژیم غذایی، ورزش و خواب از ارکان سلامت روان هستند که در مطالعات این امور نشان داده شده است

غذاهای کلیدی

برای داشتن سلامت روان و رفاه مهم است که میوه و سبزیجات خام بخورید، از نظر جسمی تحرک داشته باشید و خواب مناسب و با کیفیت مناسبی داشته باشید.

یک مطالعه جدید نشان داد که قوی ترین پیش بینی کننده سلامت روان و رفاه، کیفیت خواب است.

با این حال اگر با سلامت روان خود دست و پنجه نرم می کنید مهم است که از پزشک خود کمک بگیرید.

بر اساس مطالعه اخیر دانشگاه اوتاگو نیوزیلند، بازگشت به اصول اصلی کلید بهداشت روان است. از 18-25 سالگی، با تمرکز بر روی خواب، فعالیت بدنی، رژیم غذایی و سلامت روان نتیجه گیری میشود که داشتن کیفیت خوب خواب، ورزش و خوردن میوه و سبزیجات خام بیشتر برای سلامت روان و رفاه بسیار مهم است.

علائم افسردگی در بزرگسالان جوانی که به طور متوسط 9/7 ساعت در شب می خوابند کمترین و احساس خوب بودن در افرادی که هشت ساعت در شب می خوابند بیشترین است.

محققان می گویند بعد از کیفیت خواب و مقدار خواب “فعالیت بدنی و رژیم غذایی از عوامل ثانویه هستند اما هنوز هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند”. شرکت کنندگان به سوالات مربوط به فعالیت بدنی (شامل ورزش، پیاده روی سریع یا دوچرخه سواری) و مصرف هفتگی میوه خام، سبزیجات خام، میوه های فرآوری شده (پخته، منجمد یا کنسرو شده) سبزیجات فرآوری شده، فست فود، شیرینی و جوش شیرین پاسخ دادند.

افزایش آگاهی در مورد اهمیت خواب با کیفیت خوب همراه با یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند سلامت روان را در میان بزرگسالان تقویت کند. می توان این موارد را به عنوان سه پایه سلامتی در نظر گرفت که هر یک به بهزیستی مطلوب در بزرگسالان کمک می کنند.

بیشترین میزان رفاه برای افرادی که 4.8 وعده میوه و سبزیجات خام در روز مصرف می کردند بیشترین میزان بود در حالی که کسانی که کمتر از دو وعده غذایی و همچنین بیش از هشت وعده غذا می خورند احساس رفاه را کاهش می دهند. با این حال عوامل رژیم غذایی علائم افسردگی را پیش بینی نمی کنند.

چه چیزی این مطالعه را مهم می کند؟

ویکام می گوید در حالی که تحقیقات قبلی به بررسی کیفیت و کمیت خواب، ورزش و خوردن بیشتر میوه ها و سبزیجات خام جدا از یکدیگر می پردازد مطالعه دانشگاه اوتاگو نشان می دهد که همه آنها برای پیش بینی شکوفایی در مقابل رنج در بزرگسالان جوان مهم هستند.

با این حال مطالعه جدید محدودیت های خود را دارد. ویکام می گوید : “این یافته ها فقط همبستگی است. ما خواب، فعالیت یا رژیم غذایی را برای آزمایش تغییرات آنها بر روی سلامت روان و رفاه دستکاری نکردیم.” “تحقیقات دیگر این کار را انجام داده و فواید مثبتی ثبت شده است. مطالعه ما نشان می دهد که یک مداخله “سلامت کامل” که اولویت خواب، ورزش و مصرف میوه و سبزیجات است می تواند گام منطقی بعدی در این تحقیق باشد. ”

وقتی زندگی شلوغ می شود خواب معمولاً یکی از اولین چیزهایی است که باید قربانی شود. اما این یک جز اساسی در سلامت روان و رفاه است. ویکام می گوید: “افزایش آگاهی در مورد اهمیت کیفیت خوب خواب، همراه با یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی منظم می تواند برای تقویت سلامت روان در میان بزرگسالان عمل کند.” “می توان این موارد را به عنوان سه رکن سلامت در نظر گرفت که هر یک به بهزیستی مطلوب در بزرگسالان کمک می کنند.”

برای تندرستی و سلامت خود چه کارهایی باید انجام دهیم

تاثیر رژیم غذایی ورزش و خواب بر سلامتی

راه های دیگر برای حفظ سلامت روان

اگر احساس می کنید کیفیت خواب و ورزش و عادت های غذایی شما کاملاً خوب است اما سلامت روان شما به اندازه دلخواه شما نیست آرون تندلر، MD، مدیر ارشد پزشکی BrainsWay، چند نکته  پیشنهاد می کند : “هر روز اهدافی را تعیین کنید که کنترل شما برای پایان دادن به آنها باشد.” “اینها می توانند شامل 10 دقیقه پیاده روی، شروع یکی از کتابهای مورد علاقه خود و یا حتی فقط مرتب کردن تختخواب باشد.”

دکتر تندلر همچنین توصیه می کند میزان مواجهه خود با رسانه ها را محدود کنید. او می گوید : “شب ها کانال های خبری را خاموش کنید و یک کاغذ بردارید ” و بر روی آن بنویسید “آنها می گویند که خنده بهترین دارو است” او اضافه می کند “در این حالت، این می تواند یک درمان عالی برای جلوگیری از شروع اضطراب یا سایر احساسات منفی باشد.”

برای مدیریت بهداشت روانی به عنوان یک فرد تنها کارهای زیادی می توانید انجام دهید بنابراین مهم است که به خاطر داشته باشید وقتی احساس خستگی شدید می کنید با عزیزان یا یک متخصص بهداشت روان ارتباط برقرار کنید.

گاهی اوقات انجام عکس آنچه که احساس می کنید در واقع می تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند برایتان بسیار مفید است. دکتر تندلر می گوید : “اگر دوست ندارید قدم بزنید، برعکس عمل کنید و از در خارج شوید.” “اگر تمایلی به حرف زدن ندارید به هر حال با یکی از دوستان خود تماس بگیرید. شما متعجب خواهید شد که انجام خلاف آنچه می خواهید می تواند حال شما را خوب کند و بعد از آن احساس موفقیت می کنید.”

با این حال ، اگر فکر می کنید که فقط نمی توانید با مشکلات بهداشت روان خود کنار بیایید مجبور نیستید به تنهایی مبارزه کنید. دکتر تندلر می گوید : “برای مدیریت بهداشت روانی به عنوان یک فرد تنها کارهای زیادی می توانید انجام دهید بنابراین مهم است که به خاطر داشته باشید وقتی احساس خستگی شدید می کنید با عزیزان یا یک متخصص بهداشت روان ارتباط برقرار کنید.”

برای کسانی که با اختلال افسردگی اساسی (MDD) زندگی می کنند هزاران درمان شخصی و موفق وجود دارد. دکتر تندلر توضیح می دهد : “بخشی از این فرآیند ریشه یابی علت است.” “گاهی اوقات به سادگی تغییر دارو است. برای افسردگی گزینه های زیادی از جمله مشاوره، داروهای ضد افسردگی و همچنین TMS، یک درمان غیر تهاجمی مورد تایید FDA با استفاده از یک میدان مغناطیسی برای دسترسی مستقیم به مناطق گسترده تر و عمیق تر مغز وجود دارد. اولین قدم در راه درمان این است که برای پیدا کردن راهی که برای شما مناسب است شروع کنید. “