تاثیر رنگ لباس بر ذهن مخاطب هنگام قرار ملاقات

تاثیر رنگ لباس بر ذهن مخاطب هنگام قرار ملاقات

نوع لباس ما در اولین قرار بسیار مهم بوده و بر ذهن طرف مقابل بسیار اثرگذار است، باید بدانیم که چه لباسی و با چه رنگ را بر تن کنیم تا بتوانیم اثر مثبتی بر ذهن مخاطب خود بگذاریم. در این بخش از پایگاه دانش برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان تاثیر رنگ لباس بر ذهن مخاطب هنگام قرار ملاقات را در اختیار شما علاقه مندان به مجموعه مقالات علمی قرار دهیم. پس اگر به این نوع از مطالب علاقه مند هستید تا انتهای مقاله تاثیر رنگ لباس با برنا اندیشان همراه باشید.

تاثیر رنگ لباس بر ذهن مخاطب هنگام قرار ملاقات

تاثیر رنگ لباس بر ذهن طرف مقابل در قرارهای ملاقات بسیار مهم بوده و باید به این موضوع بسیار اهمیت دهیم تا بتوانیم به موفقیت های شغلی و فردی دست پیدا کنیم.

در اولین قرار چه بپوشیم؟

آیا ترجیح می دهیم هنگام ملاقات با یک شریک زندگی، رنگ های خاصی بپوشیم؟

در قرار اول چه بپوشیم؟ این مشکلی است که چنان چالشی می شود که شکایت از “داشتن چیزی برای پوشیدن” برای یک قرار ملاقات (علی رغم داشتن یک قفسه لباس به طول یک زمین تنیس) تبدیل به یک کلیشه شده است.

البته، ما باید چیزی بپوشیم که باعث جذابیت بیشتر ما شود. اما چی بپوشیم؟ خوشبختانه روانشناسان این موضوع را بررسی کرده اند. برخی آزمایشات (اما نه همه) نشان می دهد که زنان هنگام پوشیدن لباسهای قرمز، به جای آبی، سبز یا زرد، جذابیت بیشتری دارند. تأثیر مثبت رنگ قرمز در مردان کمتر مشهود است، شاید به این دلیل که مردان در ظاهر کمتر از زنان قضاوت می شوند، زیرا قرمز همچنین نشان دهنده پرخاشگری در مردان است، یا به دلیل اینکه رنگ های روشن کمتر از ویژگی های رسمی لباس مردان است (مردی با کت و شلوار قرمز می تواند به جای خوشتیپ عجیب و غریب دیده شود).برای کسب اطلاعات بیشتر به پکیج آشنایی با زبان بدن زنان مراجعه فرمایید.

حال، اگر لباس قرمز از جذابیت بیشتری برخوردار است، آیا افراد هنگام دیدار با شریک آینده اش برای اولین بار لباس قرمز می پوشند؟برای آشنایی کامل با این موضوع به مقاله روانشناسی رنگ ها مراجعه فرمایید.

در سال 2016، یک تیم دانشمند از آلمان و ایالات متحده آمریکا یک آزمایش مبتکرانه ای را بر روی گروهی از زنان داوطلب تحقیق انجام دادند. آنها از طریق پست الکترونیکی به هر زن جهت آزمایش خود، عکسی از دستیار تحقیق مرد را که می تواند در آنجا ملاقات کند، از طریق ایمیل ارسال کردند. برای نیمی از داوطلبان عکس یک مرد جذاب بود. برای نیمه دیگر، عکس مردی با جذابیت کمتر را فرستادند. داوطلبانی که فکر می کردند با این دستیار خوش چهره ملاقات می کنند بیشتر از داوطلبانی که فکر می کردند دستیار جذاب نیست، لباس قرمز پوشیدند.پیشنهاد می شود به کارگاه روانشناسی مردان مراجعه فرمایید.

با این حال، اخیراً دو روانشناس از دانشگاه لینکلن در انگلیس و دانشگاه تورنتو در کانادا اظهار داشتند که این آزمایش نمی تواند به این سوال پاسخ دهد. ملاقات داوطلب با یک دستیار تحقیق برخورد عاشقانه ای نیست. آیا زنان و مردان هنگام ملاقات با یکدیگر برای اولین قرار ملاقات واقعی، لباس قرمز می پوشند؟

خوشبختانه رابین کرامر و جریکا مالگرو به پایگاه داده ای از صدها قرار اول دسترسی داشتند که از همه آنها فیلم برداری شده بود. آنها در موقعیت منحصر به فردی نبودند، بقیه افراد در انگلیس نیز به آن دسترسی داشتند. این به این دلیل است که یک نمایش واقعی به نام “اولین قرارها” از سال 2013 در تلویزیون انگلیس پخش شده است. در این نمایش، عموم مردم قرار ملاقات دو سر کور در یک رستوران لندن پر از دوربین را تجربه می کنند. این طاقت فرسا و شگفت انگیز و ترسناک و دلچسب است و ظاهراً یک منبع غنی از اطلاعات است.برای کسب اطلاعات بیشتر به کارگاه آموزش جامع زبان بدن مراجعه فرمایید.

تاثیر رنگ ها بر ایجاد ذهنیت

تاثیر رنگ لباس بر ذهن

کرامر و مالگرو تیمی از دستیارهای تحقیقاتی داشتند (جذابیت ناشناخته است) فیلم هایی را در قرار 279 زن و 267 مرد بررسی کردند که میزان استفاده از رنگ قرمز، آبی و سیاه لباس آنها را ذکر کرده بود.

گزارش دهندگان همچنین به عنوان گروه کنترل خود عمل می کردند، یک روز قبل از قرار دو سر کور، هر کسی که در این نمایش ظاهر می شد به تنهایی مصاحبه می کرد. آنها برای این مصاحبه غیرعاشقانه چه لباس رنگی انتخاب کردند؟

نتایج این مطالعه نشان داد که قرار گذاران معمولاً بیش از رنگ آبی و قرمز از رنگ سیاه استفاده می کنند (جای تعجب نیست وقتی که تحقیقات قبلی نشان می دهد لباس سیاه شیک تر است). اما کرامر و مالگرو همچنین دریافتند که افراد در طول قرار ملاقات بیشتر در مصاحبه هایشان لباس با رنگ سیاه و قرمز بیشتری می پوشند. لباس آبی در مصاحبه ها و قرارها به همان اندازه معمول بود، بنابراین این طور نیست که مردم هنگام قرار ملاقات لباس های رنگارنگ تری بپوشند.برای کسب اطلاعات بیشتر به پکیج روانشناسی زیبایی مراجعه فرمایید.

هیچ تفاوتی از نظر جنسیتی وجود نداشت، زنان و مردان بیشتر در طول  قرار لباس قرمز و سیاه می پوشیدند.

اثر موقعیت (قرار ملاقات یا غیر قرار ملاقات) برای رنگ سیاه بیشتر از قرمز بود. کرامر و مالگرو حدس می زنند که این می تواند به این دلیل باشد که “هر دو رنگ سیاه و قرمز ممکن است جذابیت را افزایش دهد اما فقط [قرمز] با علاقه و قصد رابطه مرتبط است”. به عبارت دیگر، هنگام لباس پوشیدن برای قرار ملاقات دو. سر کور، ممکن است تمایلی به ارائه خود نداشته باشیم. این احتمال را ایجاد می کند که زن ها اگر از قبل جذاب بودن شریک زندگی خود را می دانند ممکن است بیشتر قرمز بپوشند. برای آزمایش این احتمال به داده های بیشتری نیاز خواهیم داشت.