آموزش مهربانی به کودکان و روش های همدلی و مهارت های زندگی

آموزش مهربانی به کودکان و روش های همدلی و مهارت های زندگی

مهربانی صفتی است که باید آن را در خود تقویت کنیم و اصولش را به فرزندانمان بیاموزیم، بسیار مهم است که والدین بدانند که لازم است تا با رفتارهای درست و اصولی مهربانی و همدلی را به فرزندانشان یاد دهند تا آن ها را برای زندگی سالم در جامعه آماده نمایند. در این قسمت از پایگاه علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان آموزش مهربانی به کودکان و روش های همدلی و مهارت های زندگی را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات علمی روانشناسی قرار دهیم. پس اگر تمایل دارید بدانید چگونه مهربانی را به فرزندان خود بیاموزید تا انتهای مقاله آموزش مهربانی به کودکان با گروه علمی برنا اندیشان همراه باشید.

آموزش مهربانی به کودکان و روش های همدلی و مهارت های زندگی

اصول آموزش مهربانی به کودکان موجب می شود تا فرزندانتان مهارت همدلی با سایرین را آموخته و به عنوان فردی با سلامت روان رشد کرده و آینده روانی اش تضمین شود.

راه هایی برای یاد دادن مهربانی به کودکان خود

آیا می توانی آنچه او پوشیده است باور کنی؟ فکر نمی کنی او چاق باشد؟ چرا کسی می خواهد با او دوست شود؟ او زشت است.

نظراتی از این قبیل یا بدتر از آن در میان کودکان یا حتی در بزرگسالان غیر معمول نیست ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که عکس ها و پست های آنلاین می توانند نظرات تقریباً فوری و ناشناس کاملی از غریبه ها و آشنایان را بدست آورند این واکنش ها می توانند بی ادبانه، آسیب زا و حتی مخرب باشند مهمتر از هر زمان دیگری این است که والدین به کودکان بیاموزند که با دیگران مهربان باشند.برای مطالعه بیشتر به کارگاه آموزش همدلی مراجعه نمایید.

چرا به مهربانی بیشتری احتیاج داریم؟

به نظر می رسد امروزه قضاوت درباره دیگران فعالیتی است که توسط افراد زیادی انجام می شود. ارسال نظر درباره افراد دیگر چه افراد مشهور و چه شهروندان عادی روزمره بسیار آسان است. نامهربانی چیز جدیدی نیست انسانها هزاران سال با یکدیگر بی رحمانه رفتار کرده اند اما امروزه سهولت، سرعت و گمنامی افراد می توانند قضاوتها و انتقادات را به دیگران منتقل کنند. کودکانی که پیشتاز فناوری و شبکه های اجتماعی هستند از آنچه در اطراف خود می بینند می آموزند.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله تفاوت همدلی و همدردی را مطالعه نمایید.

کودکان همچنین تمایل ندارند که تصویر بزرگتر را ببینند از آنجا که کودکان خردسال معمولاً به آنچه در مقابلشان است متمرکز می شوند و تمایل دارند خیلی جلوتر فکر نکنند ممکن است متوجه تأثیرات کامل رفتارهایی مانند پستی، طرد شدن یا قلدری در سایر بچه ها نشوند و بچه ها به طور طبیعی خودمحور هستند به این معنی که آنها همیشه قادر نیستند خود را به جای شخص دیگری بگذارند یا تلاش آگاهانه ای انجام دهند تا در مورد احساس دیگران احساس کنند اما این به این معنی نیست که بچه ها به طور طبیعی نامهربان هستند.

کودکان به سختی احساس همدردی با دیگران می کنند و می خواهند به آنها کمک کنند. والدین، ​​سرپرستان و معلمان می توانند از این غرایز طبیعی که همه ما با آنها به دنیا آمده ایم بهره بگیرند و بچه ها را تشویق می کنند که در زندگی روزمره خود مهربانی کنند.برای مطالعه بیشتر حتماً مقاله اصول همدلی با کودکان را مطالعه نمایید.

راه هایی که والدین می توانند مهربانی را در کودکان ترغیب کنند

برای پرورش مهربانی در کودکان سعی کنید برخی از این شیوه ها را در برنامه روزانه خود بگنجانید.

1. با دیگران مهربان برخورد کنید

کودکان خردسال در مورد تلاش برای قرار دادن خود در جای شخص دیگری به یادآوری نیاز دارند از فرزندتان بخواهید سعی کند قبل از گفتن چیزی در مورد شخصی به یاد داشته باشد و وقت بگذارد تا احساس کند اگر شخصی به او بگوید چه احساسی دارد اگر بفهمند کسی لباس آنها را مسخره می کند یا از آنها انتقاد می کند که چرا به اندازه کافی مسئله ریاضی را انجام نداده اند چه احساسی خواهند داشت؟ آیا آنها می خواهند کسی آنها را بخاطر تلاششان تحسین کند یا آنها را به خاطر انجام ندادن کار درست کنار بگذارد؟ آیا آنها می خواهند کسی از آنها بخاطر کاری که خوب انجام داده اند تعریف کند یا اینکه کسی آنها را مسخره کند؟ آموزش همدلی قسمت اصلی آموزش مهربانی به کودکان است.

2. فقط چیزهای مثبت بگویید

ضرب المثل درباره گفتن هیچ چیز اگر چیز خوبی در مورد شخصی برای گفتن ندارید درس خوبی در مورد مهربانی است که به کودکان می آموزد. به کودک خود بیاموزید که عادت کند فقط چیزهای مثبت بگوید از جمله مواردی که باعث می شود کسی به جای ناراحتی احساس خوبی داشته باشد. به آنها بیاموزید وقتی در مورد چیزی نظر منفی دارند زبان خود را نگه دارند به عنوان مثال اگر دوستشان از آنها سوال کند که آیا نقاشی را دوست داشتند یا دوست نداشتند می توانند چیز مثبتی در مورد آن پیدا کنند من از رنگهایی که استفاده کردید خوشم آمد، شما یک خانه بزرگ و خوب درست کردید یا موارد مشابه بسیار خوبی است. آنها نباید آنچه را که در این مورد دوست ندارند ذکر کنند. مثال دیگر: اگر یک همکلاسی در ورزش مهارت چندانی ندارد کودک شما می تواند او را برای تلاشش تشویق و ستایش کند.

3. استفاده از کلمات مهربانانه و همدلی

همچنین بهتر است بچه ها عادت داشته باشند که دوستانه رفتار کنند و چیزی خوب برای گفتن به کسی پیدا کنند (گفته می شود کودک باید اصول اولیه چگونگی محافظت از خود در برابر خطر غریبه ها و آشنایی را بداند و باید بداند چه کاری باید انجام دهد اگر هرگز گم نشده اند، این کار را انجام دهید) بگذارید فرزندتان ببیند شما به فرد صندوق دار در سوپرمارکت می گویید که یک روز خوب را سپری کند از یک پیشخدمت بخاطر خدمت رسانی به شما تشکر می کنیم یا از همسایگی به خاطر کار سختی که در باغشان انجام داده تعریف می کنیم.

تربیت فرزندان با مهربانی و همدلی

آموزش مهربانی به کودکان

الگوی خوبی باشید و سعی کنید با افرادی که در طول روز با آنها ارتباط دارید خوش برخورد باشید رفتاری را انجام دهید که می خواهید در فرزندتان مشاهده کنید.

4. استفاده از جملاتی مانند از شما متشکرم، لطفاً و موارد دیگر

آموزش رفتارهای خوب مانند احترام به دیگران، سلام و احوالپرسی صحیح با مردم و صحبت با مردم به شیوه ای مودبانه نیز از موارد مهم تربیت فرزند مهربان است و از آنجا که با فرزندان خود زندگی می کنید از مزایای داشتن افراد خوشایند و خوب در خانه رشد می کنید.

5. محافظت در برابر ضایع شدن

کودکان مهربان همچنین کودکانی هستند که خیرخواه هستند، می دانند والدینشان نمی توانند هر آنچه را که می خواهند برای آنها بخرند (و می فهمند چرا نباید هر آنچه را که می خواهند بدست آورند) و صبور، شکرگزار و دارای کنترل خود هستند. اگر می خواهید به بچه ها مهربانی بیاموزید، مطمئن شوید که بچه های خود را خراب نمی کنید

6. مراقب آزار و اذیت ها باشید

از طریق خطرات آزار و اذیت اینترنتی بسیار آگاه باشید هم با هوشیاری درمورد آنچه کودک شما در اینترنت می بیند و هم می خواند و همچنین با نگه داشتن برگه های نزدیک درباره آنچه که او می نویسد و به اشتراک می گذارد. در مورد آزار و اذیت و اینکه برای جلوگیری از آزار و اذیت چه کارهایی باید انجام دهید بیاموزید.

7. از نظر فرزند خود خوب باشید

حتی وقتی خسته و ناامید هستید سعی کنید به روشی مهربانانه با فرزندتان صحبت کنید با عشق با او رفتار کنید، وقتی خسته هستند از آنها حمایت کنید و مثل همیشه مهربان باشید.پیشنهاد می شود تا کارگاه فرزندپروری با رویکرد شفقت را مطالعه نمایید.

8. مهربانی مسری است

به همین ترتیب بچه هایی که ممکن است به طور طبیعی تمایل به قلدری دیگران نداشته باشند یا بد دهنی ممکن است وقتی دیگران این کار را می کنند به آنها بپیوندند اگر کودک شما بتواند مهربانی را مثال بزند ممکن است به گروه اجتماعی او نیز سرایت کند.

9. مهربان بودن باعث می شود بچه ها احساس خوبی داشته باشند

وقتی مهربانی را در فرزندتان تشویق کنید آنها نه تنها در مورد دنیایی که در آن زندگی می کنند بلکه در مورد خودشان نیز احساس بهتری خواهند داشت این همان چیزی است که در مورد پرورش یک کودک خوب و مهربان وجود دارد: نه تنها مهربانی فرزند شما و دیگران را بالا می برد بلکه به رشد یک فرد شاد و دوست داشتنی کمک می کند.

دسته‌بندی‌ها