پکیج آموزش طراحی با خودکار به صورت کامل

نوع فایل
Mp4
حجم فایل
4 گیگابایت
دسته بندی
300,000 تومان

هنر بهترین موضوعی است که می توانیم ساعت ها در رابطه با آن گفتگو کرده و ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار دهیم. نقاشی انواع مختلفی دارد که یادگیری هر کدام محاسن خاصی دارد. یکی دیگر از انواع نقاشی ، طراحی با خودکار است که هنرمند با استفاده از خودکار زیباترین طرح ها را ایجاد می کند.

شاید شما هم چهره هایی را دیده باشید که با خودکار طراحی شده اند که بسیار زیبا بوده و خیلی به عکس واقعی شبیه هستند. ما در این بخش از فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان تصمیم داریم تا یکی از بهترین پکیج های آموزش هنر با عنوان پکیج آموزش طراحی با خودکار به صورت کامل را در اختیار شما علاقه مندان به هنر و نقاشی قرار دهیم تا بتوانید صفر تا 100 طراحی با خودکار را خیلی راحت فرا بگیرید.

پکیج آموزش طراحی با خودکار به صورت کامل

آموزش طراحی با خودکار به صورت جامع شما را با تمامی تکنیک های نقاشی با خودکار آشنا کرده و در پایان خودتان می توانید بهترین و زیباترین طرح ها را ایجاد نمایید.

آموزش طراحی با خودکار

مدرسان و اساتید، اکثر مواقع برای شروع طراحی، کار با انواع مداد را به هنرجویان توصیه می کنند. اما بعد از مدتی برای تغییر سبک و تکنیک ممکن است بسیاری از هنرجویان و هنرمندان به ابزارهای متنوع دیگری روی بیاورند. یکی از این ابزارهای متنوع، جوهر و قلم فلزی یا به طور کل ابزارهایی مانند خودکار که از جوهر برای طراحی استفاده میشود، می باشد.

از خصوصیات طراحی با جوهر کنتراست های قوی، وجود مرزهای دقیق و تمیز (به شرط کار با دقت) در کار می باشد که همین فاکتورها باعث جذابیت نتیجه نهایی اثر هنری خواهد بود. یکی دیگر از مزایای استفاده از جوهر و قلم در طراحی درک بسیار خوب و دقیق از خط در کار می باشد.

فیلم آموزش صفر تا ۱۰۰ نقاشی با خودکار

پکیج آموزش طراحی با خودکار

به طور کل این سبک از طراحی می تواند ترکیبی نیز باشد، مثلا ترکیب مداد گرافیت و جوهر تکنیکی نسبتا متداول است. یک تکنیک در طراحی  با جوهر که بسیار کاربردی است بدین صورت است که هنرمند طراح در ابتدا بامداد خشک شروع به طراحی و ایجاد تناسبات مناسب کرده و در ادامه کار را با جوهر پیش می برد.

پس از اتمام کار باجوهر و به پایان رسیدن طراحی و خشک شدن جوهر هنرمند با یک پاک کن نرم اقدام به پاک کردن آثار مداد کرده و طبیعتا جوهر در روی ساپورت باقی مانده و نتیجه یک کار با تناسبات مناسب و بدون اشتباه خواهد بود.

بسیاری از هنرجویان دارای این تصور می باشند که  امکانات استفاده از جوهر در آثار هنری محدود و کم می باشد. اما این تصور درستی نیست. زیرا در صورت تسلط و آشنایی مناسب با این متریال در خواهید یافت که امکانات وسیع و بسیار انعطاف پذیری را در اختیار هنرمند قرار خواهد داد.

در اینجا ما به شما توضیح خواهیم داد که نقطه آغازین و تمرینات ابتدایی در تکنیک جوهر و قلم چگونه می باشد. برخی از هنرمندان طراح معتقدند که بدست آوردن تنهای متنوع و گوناگون با استفاده از جوهر امری دشوار می باشد. برای اینکه در این تکنیک، تُنهایمان متنوع و نرم و تمیز باشند، میبایست کاملا بصورت لایه به لایه تُن گذاری انجام شود.


پیشنهاد ویژه : پکیج آموزش صفر تا ۱۰۰ نقاشی با رنگ روغن


تکنیک طراحی با جوهر بواسطه ابزارهایی مانند قلم فلزی، راپید و یا خودکار انجام میشود. اعمال سایه روشن و تنالیته بروشهایی از قبیل هاشور زدن، هاشورهای زاویه دار، خطوط تصادفی و لکه گذاری صورت میگیرد.

مختصری در مورد خودکار

خودکار نوک‌ساچمه‌ای یا به‌زبان عام، خودکار، گونه‌ای ابزار نوشتاری نوین یا گونه‌ای قلم است. خودکار دارای یک لوله درونی است همراه با رزانه (جوهر) چسبناکی که با چرخش ساچمه یا گوی کوچک فلزی (با ۰٫۷ تا ۱٫۶ میلی‌متر قطر) از جنس برنج، فولاد یا تنگستن کربید در نوک آن، در زمان استفاده پخش می‌شود.

«خودکار نوک‌ساچمه‌ای» را لاسلو بیرو، مخترع و روزنامه‌نگار اهل مجارستان، در سال ۱۹۳۱ میلادی اختراع کرد. او از برادرش که شیمی‌دان بود یاری گرفت و با تغییراتی کم در مرکب رزانه (جوهر)، کمی از غلظت آن کم کرد و چیزی همانند جوهر خودکار امروزی را ابداع نمود ولی با این حال هنوز هم این جوهر غلظت بالایی برای روان شدن در خودنویس داشت و لذا خودنویس را کنار گذاشت و به فکر قلم جدیدی افتاد که بتواند این جوهر غلیظ را که سریع هم خشک می‌شود به سطح کاغذ برساند.

بنابراین، با کمک برادر خود توانست یک ساختار جدید که ما امروز در فارسی به نام «خودکار» و در انگلیسی به نام ballpoint pen (قلم نوک‌ساچمه‌ای) می‌شناسیم، اختراع کند. ساختار خودکار بسیار ظریف اما در عین حال بسیار ساده است. خودکار از سه قسمت اصلی تشکیل شده‌است. ساچمه در نوک و محل برخورد با کاغذ، بدنهٔ نگه‌دارنده ساچمه، و نهایتا مخزن جوهر غلیظ.

یک خودکار خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خودکار نامناسب باعث درد مچ دست و انگشتان می‌شود. از ویژگی‌های یک خودکار خوب برای نوشتن‌های درازمدت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خودکارهای با سطح مقطع سه‌گوش از خودکارهای با سطح مقطع دایره‌ای بهترند.
  • خودکارهایی که دارای پوشش لاستیکی نرم هستند، باعث ناراحتی انگشتان نمی‌شوند.
  • افرادی که به هنگام نوشتن خودکار را زیاد فشار می‌دهند، معمولاً در انگشت اشاره خود احساس درد می‌کنند. در این صورت باید از خودکارها با پوشش لاستیکی ارتجاعی استفاده کنند.
  • خودکار خوب به گونه‌ای است که اندازه مناسب دارد و به راحتی در دست قرار می‌گیرد.

تاریخچه خودکار

اولین بار اختراع خودکار در سال ۱۸۸۸ میلادی بنام John J. Loud ثبت شد. او دباغ چرم بود و سعی داشت قلمی بسازد که بتواند روی چرم‌های دباغی شده خود چیزی بنویسد. کاری که خودنویس‌های آن زمان قادر به انجام آن نبودند.

لازلو بیرو مخترع مجارستانی، در سال ۱۹۳۱ میلادی خودکار نوک ساچمه‌ای را اختراع کرد.

نکات مهم برای یک طراحی خوب با خودکار

1. فشار دست در تمام قسمتهای طرح باید یکسان باشه و فشار دستتونو کم و زیاد نکنید

2. برای رسیدن به تیرگی در کارتون از فشار دست استفاده نکنید تیرگی هارو با تکرار لایه ها بدست بیارید نه با فشار آوردن به خودکار

3. برای اینکه کارتون لک نشه مرتب نوک خودکارتون رو با دستمال تمیز کنید

4. برای اینکه سایه هاتون شکل واقعی تری بگیره فشار دست رو کنترل  کنین و هاشور های ریز  و متراکم با فاصله ی کم در جهات مختلف بزنین تا بافت  کاغذ به خوبی پر بشه

5. حتما هر چند دقیقه ای که با خودکار کار میکنید نوک خودکارتون رو با دستمال کاغذی تمیز کنید که کارتون لک نشود

طراحی های زیبا با خودکار

فیلم آموزش طراحی با خودکار

6. هاشورها باید لطیف زده بشن و کنار هم که جهت هاشورها مشخص نباشه

7. فشار دست همه قسمتهای کار باید یکسان باشه

8. خودکارتون رو با زوایه  ۴۵ درجه دستتون بگیرید

9. دقت کنید نور کار رو حفظ کنید قسمتهایی که نور صد در صد خورده رو سفید بگذارید

10. بسیار با حوصله و آرامش و با دقت کار کنید

11. هنگام سایه زدن حرکت از تیرگی به روشنی رو خیلی لطیف و ملایم سایه بزنید طوری که مرز بین تیرگی و روشنی پیدا نباشد

12. برای طرح اولیه خودکار ابتدا با مدادرنگی آبی روشن طرح رو به صورت چشمی روی مقوا بکشید و بعد از اصلاح اشتباهات و اطمینان با خودکار روی آن کار کنید البته این روش رو دوستانی میتونن انجام بدن که طراحی خیلی خوبی دارن.

13. برای اینکه بافت مقوا پر بشه هاشورها ریز و پرتابی و کوتاه باشه و بصورت لایه ای کار کنید یعنی ابتدا عمودی و بعد افقی یا مورب تا محو بشه

14. از تیره به روشن سایه بزنید یعنی شروع کار از قسمت تیره و به تدریج به سمت روشن می رویم.

15. دستهاتون همیشه باید تمیز و خشک باشه تا طرح رو بر اثر عرق کردن و رطوب لک و خراب نکنه و بهتره یک کاغذ زیر دستتون بگذارید ترجیحا کاغذ پوستی


پیشنهاد ویژه : دوره آموزش جامع خوشنویسی با خودکار به صورت قدم به قدم


وسایل مورد نیاز برای آموزش طراحی با خودکار

1. خودکار

خودکار بیک بهترین و رایج ترین خودکار برای تکنیک نقاشی با خودکار است و بهتره حتما آن را تهیه کنید

از خودکارهای استدلر و مونامی که غلتک های مشابهی با خودکار بیک دارند میتوانید استفاده کنید و در کل خودکارهایی که غلطک روانی دارند توصیه نمی شود.

2. مقوا

بهترین مقوا برای تکنیک نقاشی با خودکار مقوا ایربراش است

مقوای فابریانو ۲۲۰ گرم هم مقوای خوبیه که میتونید ازش استفاده کنید

برای تمرینات اولیه ای که ارائه میشه از مقوا اشتنباخ استفاده کنید

تکنیک هاشور ساده با خودکار

از این تکنیک در جهت ایجاد تنها و کنتراست های گوناگون در اثر هنری استفاده می گردد. خطوط در این تکنیک اصولا در یک جهت معین و مشخص و در محلهای دقیق مورد استفاده قرار می گیرد. در تکنیک هاشور ساده معمولا خطوطی که برای هاشور استفاده می گردد یکدیگر را قطع نخواهند کرد. هاشور زنی می تواند به صورت خطوط موازی و یا منحنی مورد استفاده قرار گیرد.

خطوط به هم فشرده و نزدیک به هم نتیجه یک تن تیره را در برخواهد داشت و برای مشخص کردن نقاط تاریک و سایه های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. خطوطی که از یکدیگر فاصله دارند نتیجه فضای روشن تر را در بر خواهد داشت که از این روش برای نشان دادن نورها در اثر استفاده می گردد.

تکنیک هاشور زاویه دار با خودکار

اما در کنار این تکنیک تکنیک هاشورهای زاویه دار نیز وجود دارد که تقریبا شبیه همین تکنیک می باشد. تفاوت این تکنیک با تکنیک بالا در این می باشد که خطوط یکدیگر را قطع کرده و ایجاد تنالیته می کنند. مانند تکنیک هاشور ساده در این تکنیک نیز خطوط به هم فشرده ایجاد تیرگی بیشتر نموده و خطوط با فاصله ایجاد نقاط روشن خواهند کرد.

تکنیک هاشور تصادفی

تکنیک بعدی تکنیک هاشورهای تصادفی می باشد. در این تکنیک هنرمند با استفاده از حجم متنوع و گسترده ای از انواع خطوط اقدام به ایجاد تنالیته می نماید. شما به وسیله کنترل حجم خطوط می توانید اقدام به زیاد یا کم کردن تیرگی و روشنی در سطح کار نمایید. از طرف دیگر هنرمند با استفاده از این تکنیک می تواند اقدام به ایجاد بافتهای گوناگون و متنوع در اثر هنری نموده و حتی در برخی مواقع اقدام به جنسیت پردازی نیز نماید.

تکنیک نقطه گذاری

در این سبک طراح با استفاده از نقطه اقدام به ایجاد تنالیته در اثر هنری می نماید. طبیعتا تعداد زیاد و فشرده نقاط در یک محل نشان دهنده تیرگی و تنهای سنگین بوده و افکت سایه های سنگین را نشان خواهد داد. و برعکس فضای زیاد در میان نقاط، روشنایی و نور را در کار به نمایش خواهد گذاشت. این روش روشی بسیار وقت گیر و طولانی می باشد، اما از طرف دیگر نتیجه در اتمام کار بسیار رئال و پر کیفیت می باشد. بنابراین اگر وقت لازم و دقت کافی در این روش صرف شود شما خالق یک اثر زیبا و رئالیستی خواهید بود.

روش لکه گذاری

در این روش هنرمند طراح از قلم استفاده نمی نماید. بلکه ابزار مورد استفاده در این روش قلم مو می باشد. این تکنیک شباهت زیادی به نقاشی و یا نقاشی آبرنگ دارد. این روش با ترکیب آب و مرکب انجام می شود. بنابراین تنها و کنتراستهای متنوع با تنظیم مقدار آب با جوهر بدست می آید. اضافه کردن مقدار آب بیشتر، تنهای سبک تر و نور بیشتری را به هنرمند طراح خواهد داد و مقدار جوهر بیشتر و آب کمتر نتیجه تنهای سنگین تر و تیره تری را در بر خواهد داشت.

راهنمای خرید
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.