آموزش ابراز علاقه در مردان و ایجاد رابطه

آموزش ابراز علاقه در مردان و ایجاد رابطه

چرا برخی از مردان احساساتشان را ابراز نمی کنند؟ این موضوع باعث شده تا برخی بر این باور باشند که به طور کلی مردان افراد بی احساسی هستند و هرگز به اندازه زنان نمی توانند احساساتشان را تجربه کنند. این در حالی است که هرگز چنین باوری درست نبوده و ریشه این باور پایه و اساس علمی ندارد.

به طور کلی باید بدانیم که مردان همواره کمتر در خصوص احساساتشان با دیگران صحبت می کنند که این موضوع دلایل متفاوتی دارد. اول از همه باید اشاره شود که جامعه متناسب با فرهنگی که در آن حاکم است هرگز مردان را تشویق نمی کند که احساساتشان را بروز دهند.

از طرف دیگر وقتی مردان احساساتی مانند عشق را تجربه می کنند و نمی توانند درمورد آن کاری انجام دهند تلاش می کنند که آن را از بین ببرند، زیرا به جز این کار راه حل دیگری به ذهنشان نمی رسد.

بنابراین باید اشاره شود که عدم ابراز علاقه در مردان دلایل گوناگونی دارد که در این قسمت از مجله علمی برنا اندیشان تصمیم داریم تا به صورت کامل آن را مورد بررسی قرار دهیم و با دلایل آن آشنا شویم.

ابراز علاقه در مردان و زنان

به طور کلی باید بدانیم که فرایند احساسات در مردان و زنان متفاوت است و روش های مدیریت آن نیز با یکدیگر فرق دارد. مثلا زنان هنگامی که ناراحت هستند بیشتر مایلند تا با یکی از اعضای خانواده یا دوستانشان گفتگو کنند و احساساتشان را بروز دهند. پیشنهاد می شود تا مقاله درمان شوهر بی احساس را مطالعه کنید.

آنها از این طریق در تلاش هستند تا از دیگران حمایت لازم و کافی را به دست آورند. این در حالی است که مردان معمولا احساساتشان را بروز نمی دهند و در هنگام عصبانیت و ناراحتی به غار تنهایی شان وارد می شوند و دوست ندارند کسی در آن زمان مزاحمشان شود.

در باور مردان این فکر وجود دارد که یک مرد باید به خودش متکی باشد و کمک گرفتن از دیگران به معنای وجود نقص و ضعف در فرد می باشد. از این رو مردان بر این باورند که آنها باید یار و یاور خانواده شان باشند و چنین رفتارهای کلیشه ای موجب می شود تا آنها خودشان را نترس و شجاع نشان دهند.

چرا برخی از مردان در ابراز علاقه دچار مشکل هستند؟

به همین دلیل مردان خودشان را تنها کسانی می داند که باید با سختی ها و ناملایمات روبرو شوند و در نتیجه از طریق عدم ابراز علاقه می خواهند به دیگران نشان دهند که ما افراد قوی و سختی هستیم.

تمام این ویژگی ها در جامعه بین افراد گردش می کند و رفتار مرد ایده آل را بر چنین مبنایی در نظر می گیرند. به عنوان مثال اگر فیلم هایی با مضامین مردان ایده آل را دیده باشید حتما مشاهده کرده اید که تصویری که آنها از یک مرد واقعی ارائه می دهند همواره خشن و به دور از احساسات و عواطف است.

همچنین در روند فرزندپروری نیز والدین با پسران خود به صورت سخت برخورد می کنند و هیجانات و عواطف را از آنها می گیرند. به این صورت که از همان دوران کودکی به پسرانشان می آموزند که یک مرد هرگز نباید گریه کند و اگر این کار را انجام دهد در واقع به دیگران میگوید که من فرد بسیار ضعیفی هستم. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله درمان حس تنفر در مردان را بخوانید.

چنین روندی موجب می شود تا آنها در بزرگسالی دارای این طرز فکر باشند که مردان هرگز نباید احساسات و عواطفی داشته باشند و به مرور زمان چنین رفتاری را در خودشان نهادینه می کنند و آن را به نسل بعدی منتقل می کنند.

عدم ابراز علاقه در مردان چه آسیب هایی دارد؟

گاهی اوقات ممکن است نتوانید احساسات خودتان را تشخیص دهید و یا کلماتی برای توصیف احساساتتان نداشته باشید، این موضوع امری کاملا طبیعی است و هر از چندگاهی ممکن است برای شما ایجاد شود. چون مردان نمی توانند در هنگام ناراحتی و ناامیدی با دیگران صحبت کنند همواره دچار احساس ناراحتی می شوند.

چرا که آنها فکر می کنند اگر در مورد احساسات ناخوشایند شان با دیگران صحبت کنند به این معناست که آنها افرادی ضعیف و دارای نقص هستند. به همین دلیل تمام فشارها را در خودشان ذخیره می کنند و روشی برای ابراز آنها ندارند و همین کار زمینه های ایجاد بسیاری از بیماری های جسمی و روانی را برای فرد فراهم می کند. در ادامه شما را با برخی از آسیب های ناشی از عدم ابراز علاقه مردان آشنا می کنیم.

  • احساس انزوا و تنهایی بیشتر و عدم دستیابی به پشتیبانی عزیزان
  • مشکلات سلامتی و ایجاد تنش های مزمن در بدن
  • روش های مقابله ای نامناسب و عدم رفع تعارضات عاطفی
  • ایجاد مشکلات روانی مانند اضطراب، بی خوابی و افسردگی

عدم ابراز علاقه در مردان چه دلایلی دارد؟

زمانی که ما در مورد احساسات صحبت می کنیم، به طور کلی ۲ جز اصلی در آن وجود دارد که عبارت است از تجربه و بیان. مردان بسیاری بر این باورند که به صورت کامل با احساسات و تجربیات درونی شان در ارتباط هستند و به راحتی می توانند با آنها رابطه برقرار کنند.

در این میان برخی از مردان بسیار گیج و مبهم هستند و عده ای نیز هرگز چیزی از احساسات درونی شان را تجربه نمی کنند. برای آموزش بیشتر به کارگاه آموزش احساسات و عواطف در رابطه مراجعه نمایید.

در جاهایی ممکن است یک مرد به صورت خیلی سخت زمین گیر شود و در چنین حالتی باز هم او به فرهنگی که در ذهنش وجود دارد احترام می گذارد و احساسات درونی اش را به شکلی که خودش می پسندد بیان می کند.

البته باید بیان شود که بسیاری از مردان مایل اند تا احساسات و عواطف شان را نادیده بگیرند و یا به صورت غیر واقعی آنها را نشان دهند. این موضوع موجب می شود تا هنگامی که در موقعیت های مربوط به ابراز علاقه قرار بگیرند دچار چالش های سختی شوند.

رشد عاطفی

هرگز نمی توان این موضوع را انکار کرد که تربیت دوران کودکی بر بزرگسالی فرد هیچ تاثیری ندارد. شایان ذکر است که بخشی از فرایندهای عاطفی دوران کودکی به دوران بزرگسالی منتقل می شود. در ابتدا دختر و پسر هیچ کنترلی بر روی رشد احساساتشان ندارند و صرفا با این شرایط بزرگ می شوند.

به عنوان مثال همواره کودکانی را در بیرون مشاهده می کنید که در حال گریه کردن هستند و از این که نسبت به آنها بی عدالتی صورت گرفته است ناراحت اند. همین فرایند ادامه پیدا می کند و کودک مسیر اصلی احساسات خودش را طی می کند و پردازش احساسات و عواطف در آنها انجام می شود.

در چنین حالتی با گذشت زمان کودکان یاد میگیرند که بتوانند بر احساسات و عواطف شان مسلط شوند که به آن مهارت کنترل احساسات گفته می شود. پیشنهاد می شود به کارگاه روانشناسی زوج درمانی مراجعه فرمایید.

اغلب کودکان بین ۶ الی ۱۰ سالگی به راحتی می توانند احساساتشان را خیلی بهتر از قبل تنظیم کنند. یعنی می توانند احساسات خودشان را تعدیل کنند و در زمان مناسبی آنها را ابراز کنند.

زمانی که پسر بچه ها بیش از اندازه احساساتشان را کنترل می کنند دچار خطا و اشتباه می شوند. در چنین وضعیتی شروع به سرکوب احساسات خود می کنند و به جای آنکه در زمان مناسبی احساساتشان را بروز دهند آن ها را نادیده می گیرند. در نهایت ظرفیت احساسات آنها از تمامی تجربیات گذشته و فعلی او انباشته می شود و آن را با خود به آینده حمل می کند.

کلیشه های اجتماعی

طبق الگوهایی که در جامعه برای مردان وجود دارد، همواره یک مرد را به صورت خشن، آلفا، قوی، فردگرا و غیر قابل ایراد گیر می دانند. تمامی این ویژگی ها نشان می دهد که از گذشته تا به امروز چه تغییراتی در خصوص باور نسبت به مردان صورت گرفته است.

در نتیجه تمامی این باورها در نسل فعلی ذخیره می شود و آنها آن را به نسل بعدی منتقل می کنند و از آن به عنوان یک الگوی مردانه یاد می شود.

همانطور که مشاهده می کنید در چنین الگویی هرگز جایی برای ابراز احساسات و عواطف وجود ندارد. چرا که از نظر تاریخی همواره چنین باوری وجود داشته است که اگر یک مرد تجربیات عاطفی خودش را آشکار کند به این معناست که او فردی ضعیف می باشد.

این در حالی که است که وضعیت ابراز احساسات در زمان کاملا مخالف مردان بوده و در فرایند تربیتی به دختران آموزش داده می شود که باید احساسات خودت را به خوبی بیان کنی و هرگز عواطفی که در خود می بینی را سرکوب نکن. با این وجود در خصوص زنان تبصره ای وجود دارد که شما نمی توانید هیجانات مربوط به خشم را آشکار کنید، چرا که این کار مخالف قوانین و هنجارهای جامعه است. همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله مردانگی سمی را مطالعه نمایید.

در نتیجه اگر مردان احساسات خودشان را ابراز کنند نشانه ی ضعف بوده و به همین دلیل مردان نیز از ترس قضاوت دیگران هرگز احساساتشان را نشان نمی دهند. به یاد داشته باشید که سرکوب احساسات می تواند به طور عجیبی سلامت روان انسان ها را با آسیب های مختلفی روبرو کند.

تاثیر پیام های فرهنگی

در جلسات درمانی که با مردان سروکار داریم همواره این موضوع را می شنویم که در سنین ۵ الی ۱۰ سالگی پیام هایی را از اطرافیان شنیده اند که همواره آنها را به عدم ابراز احساسات تشویق می کرده اند و آنها به این روند عادت کرده اند.

تمامی اتفاقاتی که در دوران کودکی برای فرد رخ می دهد باعث می شود تا در بزرگسالی نیز اثرات آن را مشاهده کند. به عنوان مثال تمام پیام هایی که از سمت افراد بزرگسال مانند والدین، معلمان، دوستان، کتاب ها، فیلم ها و … به فرد داده می شود می تواند بر سرنوشت فرد تاثیر داشته باشد.

زمانی که کودک بارها و بارها این پیام را از دیگران می شنود که مرد نباید گریه کند با شرایطی روبرو می شود که بر خود لازم می بیند احساسات درونی اش را سرکوب کند. مثلا وقتی پسر بچه ای در حال گریه کردن است مادرش به او می گوید که عزیزم تو که دختر نیستی اینقدر گریه می کنی، بیا من برایت فلان چیز را می خرم و تو گریه نکن.

همین کار موجب می شود تا فرد به این موضوع عادت کند و در نتیجه چنین رفتاری در او تقویت شود. به علاوه باید بدانیم که هرگونه پاسخ از سمت والدین در خصوص احساسات و هیجانات می تواند بر هویت جنسی فرزند نیز تاثیر بگذارد.

الگوسازی

زمانی که به خانواده افراد نگاه می کنیم متوجه می شویم که بسیاری از پسر بچه ها الگوی خوبی برای شکل گیری رفتار خود نداشته اند. اغلب پسران به پدران خود نگاه می کنند تا معنا و رفتار مرد بودن، پدر بودن و شوهر بودن را یاد بگیرند.

بیشتر پسرانی هم که از پدران شان الگو گرفته اند همواره بیان می کنند که هیچ گونه ابراز احساسات خاصی از سمت پدرانشان مشاهده نکرده اند و خیلی به ندرت دیده اند که پدرشان رفتارهای احساسی از خودش بروز داده باشد. همچنین برای آگاهی بیشتر به مقاله روش های تسخیر قلب زنان مراجعه کنید.

شایان ذکر است که بیشتر آن ها اعلام می کنند که رفتاری جز احساس خشم را از پدرشان ندیده اند و چون پدران هیچ گونه کار خاصی در مورد احساسات و عواطف نمی دانند نمی توانند آموزش خاصی به فرزندانشان بدهند و از این رو آنها نیز نمی توانند اصول و قواعد ابراز احساسات را به خوبی یاد بگیرند.

اتفاقات زندگی

رویدادهای مختلفی می تواند در زندگی انسان ها وجود داشته باشد که باعث شود فرد نتواند احساسات و عواطفش را به خوبی ابراز کند. زمانی که به مراجعات رواندرمانی توجه می کنید متوجه می شویم که بسیاری از مردان همواره داستان هایی را از خودشان بیان می کنند که در آن موضوعی وجود دارد که آنها را وادار می کند تا احساساتشان را سرکوب کنند.

عدم ابراز علاقه در مردان چه آسیب هایی با خود به همراه دارد؟

این حوادث همواره با افرادی مانند یک شخص نزدیک در خانواده یا یکی از دوستان در ارتباط است. یعنی در دوره ای از زندگی فرد به خاطر ابراز احساسات و عواطف شخصی خویش مورد سرزنش دیگران قرار گرفته است. به عنوان مثال همواره داستان هایی را از مردان می شنویم که به دلیل ابراز احساساتشان در مدرسه یا سایر موقعیت ها مورد تحقیر و سرزنش قرار گرفته اند.

بنابراین بعد از آن رویدادها باوری در شخص شکل گرفته است که آنها تصمیم می گیرند تا دیگر آن کار را انجام دهند. بنابراین در نظر داشته باشید که تمام این اتفاقات و حوادث دوران کودکی می تواند موجب سرکوب عواطف و احساسات انسان شود و در بزرگسالی به فرد آسیب های روانی زیادی را وارد می کند.

آموزش ابراز احساسات

همواره به مردان گفته می شود که باید با احساسات خودشان در تماس باشند. اما این موضوع خیلی واضح نیست نیاز به توضیح دارد و باید به صورت دقیق آموزش های لازم به مردان برای ابراز احساسات داده شود. راه حل اصلی آن است که مردان یاد بگیرند چگونه آسیب پذیر شوند و به صورت آزادانه احساسات خودشان را ابراز کنند.

اما چنین کاری در حرف آسان است و افراد نمی توانند به راحتی این کار را در عمل انجام دهند. البته ممکن است برخی افراد به راحتی بتوانند احساسات و عواطف شان را به خوبی ابراز کنند ولی در این بین افراد زیادی وجود دارند که این کار را خلاف اخلاق و رفتار مردانه می دانند و به همین دلیل هرگز اقدام به ابراز احساسات خودشان نمی کنند. همچنین پیشنهاد می شود تا به کارگاه آموزش اصول رابطه سالم مراجعه نمایید.

همین رفتار موجب می شود تا فرد نتواند به خوبی از احساسات درونی اش با خبر باشد و در نتیجه آسیب های روانی بسیاری به فرد وارد می شود.

یافتن سرگرمی های درمانی

یکی از روش هایی که به شما کمک می کند تا بتوانید احساسات خودتان را به راحتی بروز دهید استفاده از سرگرمی هایی است که شما را وادار می کند تا به راحتی این کار را انجام دهید. به عنوان مثال مردی که همواره در اضطراب و افسردگی به سر می برد به ناگاه متوجه می شود که اگر با سگ خانگی خودش به پیاده روی برود، احساس بهتری به دست می آورد.

در نهایت او سازمان Dudes & Dogs را احداث می کند و به مردان اجازه می دهد تا بتوانند در طبیعت دور هم جمع شوند و در مورد سلامت روان خود به بحث و گفتگو بپردازند. همچنین شما می تواند از روش هایی مانند آشپزی، مدیتیشن، موسیقی، ورزش و هنر نیز استفاده کنید تا به راحتی بتوانند احساسات و عواطف تان را بروز دهید.

مراجعه به روانشناس و درمانگر

در خصوص روان درمانی باید بدانیم که مردان خیلی کمتر از زنان برای درمان های روانی به روانشناس یا روانپزشک مراجعه می کنند. این موضوع به دلیل انگ و برچسب هایی است که جامعه به فرد نسب می دهد. اما باید بدانیم که مراجعه به روانشناس می تواند به شما کمک کند تا به خوبی اصول و قواعد سلامت روان را بشناسید.

بنابراین باید بدانیم که مراجعه به روانشناس می تواند یکی از روش های مناسب برای آموزش و یادگیری ابراز احساسات در مردان باشد. چرا که فرد درمانگر محیطی را برای مراجع ایجاد می کند که باعث می شود تا او بتواند بدون در نظر گرفتن نظر و قضاوت دیگران احساسات درونی اش را ابراز کند.

در نتیجه شما می توانید احساسات درونی تان را به خوبی بشناسید و درک کنید که در هر موقعیتی دارای چه احساسی هستید و در نتیجه به شکلی سالم به ابراز احساسات خود می پردازید. از این رو اگر شما از چنین مشکلی در رنج هستید لازم است تا در اولین فرصت به یک روانشناس یا روان درمانگر مراجعه کنید و از بروز سایر مشکلات روانی جلوگیری نمایید.

حمایت از احساسات جسمی

یکی از کارهایی که هر مردی باید آن را یاد بگیرد این است که کلمات را با آنچه احساس می کند بیان کند. برای این کار می توانید از روش طوفان فکری که تحت عنوان بارش فکری نیز از آن یاد می شود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که معنا دهی به کلمات و واژه یابی دقیقا مانند رانندگی نیاز به آموزش و تمرین دارد و هر چه شما در این کار بیشتر تمرین انجام دهید می توانید به نتیجه بهتری دست یابید.

از طرفی لازم است تا ریسک نشان دادن آسیب پذیری تان به افرادی که به شما احساس آرامش می دهند را بپذیرد و از این بابت هیچ نگرانی خاصی به خودتان راه ندهید. از طرفی به یاد داشته باشید که شما انسان هستید و ممکن است اشتباهات مختلفی از شما سر بزند که این موضوع نیز عادی است و شما صرفا باید اجازه انسان بودن به خودتان بدهید.

این کارها موجب می شود تا شما به دیگران نزدیک شوید و در نتیجه احساس آرامش در شما ایجاد می شود. از طرفی نیز لازم است به خودتان این اجازه را بدهید که اگر زمانی نیاز به کمک داشتید بتوانید به راحتی آن را با دیگران در میان بگذارید.

روش های غیر کلامی ابراز علاقه در مردان

افرادی که در دنیای پر از ریا و دروغ و تزویر کار می کنند اگر با موضوع عشق روبرو شوند دچار احساساتی از قبیل آسیب پذیری، ناتوانی و کودکانه بودن می کنند. اما با این وجود هنوز هم مردانی هستند که می توانند به صورت سالم عاشق شوند و به خوبی عشق خودشان را ابراز کنند.

در واقع عشق در دوران مختلف زندگی برای مردان اشکال متفاوتی دارد و زنان در این باره باید بسیار هوشیار باشند که آن مرد در کدام یک از دسته ها قرار می گیرد و عشق از نظر او دقیقا چه معنایی دارد. برای این کار زنان باید به رفتار کلی و صحبت های مرد توجه داشته باشند تا بفهمند مفهوم عشق از نظر آن مرد دقیقا چیست و به دنبال آن رفتاری مناسب با یکدیگر داشت باشند.

ابراز علاقه از طریق هدیه دادن

از دیگر روش های ابراز علاقه در مردان دادن هدیه در موقعیت های مختلف است که می تواند این کار را انجام دهد. مورد واضح هدیه شامل آنهایی است که در بسته و شکلات ها و گل ها به همراه یادداشت ارائه می شود. اما هدایای دیگری نیز وجود دارد که ممکن است برخی از زنان متوجه آنها نشوند.

از این نوع هدایا می تواند به وقت گذاشتن مرد برای زن نام برد که برخی مردان چنین کاری را نوعی هدیه در نظر می گیرند. چرا که وقتی آنها برای شما وقت می گذارند در واقع از وقتشان با سایر افراد مانند خانواده و دوستانشان می گذرند و ترجیح می دهند تا با شما باشند. این روش به شما این پیام را می دهد که آن مرد واقعا شما را دوست دارد و می خواهد با شما بماند.

بنابراین در نظر داشته باشید که شریک زندگی تان اگر وقتش را برای شما می گذارد تا به مسافرت یا گردش بروید و تمام برنامه های کاری اش را بر اساس شما برنامه ریزی می کند و شما را در اولویت زندگی اش قرار می دهد به این معناست که شما برایش مهم هستید و او می خواهد واقعا با شما بماند.

اگر چنین ویژگی هایی در مرد مورد علاقه شما وجود دارد باید به یاد داشته باشید که او نیز در حال ابراز احساس و علاقه به صورت غیر مستقیم به شما می باشد. این مردان می خواهند که از این طریق به دختر مورد علاقه شان نشان دهند که آنها واقعا عاشق هستند.

بنابراین انجام این کارها نیز نشانه دوست داشتن شما و اهمیت دادن به شما می باشد که باید متوجه چنین رفتارهایی از سمت مرد مورد علاقه تان باشید چرا که او این کارها را از روی عشق انجام می دهد و او انتظار دارد تا شما او را درک کنید و متوجه کارهایی که برایتان انجام می دهد باشید.

نمایش فیزیکی محبت

محبت و عشق ورزی اشکال گوناگونی دارد که باید به تمام ابعاد آن توجه داشته باشید. مثلا دست گرفتن و عشق ورزی از جمله شکل های مختلف محبت می باشد. در واقع بسیاری از مردان وجود دارند که می توانند به راحتی احساسات خودشان را در عشق ورزی ابراز کنند.

باید اشاره شود که بسیاری از مردان بعد از ورود به رابطه عشقی این احساس را دارند که شما نیز او را دوست داشته باشید، چرا که او واقعا ذهنش با شماست و شما را از صمیم قلب دوست دارد. نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره شود این است که تماس فیزیکی بهترین روش برای ابراز احساسات است اما در این میان باید بدانید که رابطه جنسی برای افراد مختلف معانی گوناگونی دارد که باید به این موضوع توجه داشته باشید.

چرا که مردان در رابطه عشقی برایشان خیلی عادی است که با شریک خود وارد رابطه جنسی شوند، زیرا آنها اغلب در رابطه خود به سرعت پیش می روند. اما این موضوع برای دختران بسیار فرق دارد و پسران باید به این موضوع احترام بگذارند. چرا که دختران در ابتدای رابطه به راحتی نمی توانند وارد رابطه جنسی شوند و این کار برای آنها بسیار دشوار است.

بسیاری از زنان به محبت و پیشنوازی و رابطه جنسی نیاز دارند و این کارها موجب می شود تا احساس کنند که فرد مقابل واقعا او را دوست دارد. برخی از زنان حتی نیاز دارند که به آنها کلمات عاشقانه بگویید و مردان باید چنین مواردی را به خوبی یاد بگیرند. از این رو مرد باید بداند وقتی با زنی در رابطه است به او توجه کند و به صورت عاشقانه احساساتش را به او ابراز کند.

مهم ترین موضوعی که مردان به وسیله آن سایر رفتارها را مخفی می کنند استفاده از رابطه جنسی است. زیرا اغلب مردان بر این باورند که اگر در رابطه جنسی به خوبی عمل کنند می توانند در سایر موارد نیز خیلی عالی باشند.

شایان ذکر است که اگر رابطه جنسی با بی میلی همراه باشد یا انجام نمی شود یا اگر انجام شود نشان می دهد که از نظر عشقی و عاطفی یک مشکل و درگیری وجود دارد.

آموزش تکنیک های ابراز احساسات و علاقه در مردان

بنابراین می توان بیان نمود که رابطه جنسی یا همان سکس نوعی فشار سنج بسیار حساس در رابطه است که می تواند به فرد بگوید در زندگی اش چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

نتیجه گیری

مهارت ابراز احساسات و عواطف در واقع موجب می شود تا ما خودمان را انسان در نظر بگیریم. یعنی زمانی که ما خوشحال هستیم باید بخندیم و لبخند بزنیم و از این طریق تمام هیجانات و احساسات خودمان را بشناسیم. یا مثلا زمانی که عصبانی هستیم بدنمان منقبض می شود و سطح صدایمان افزایش پیدا می کند.

از طرفی هنگامی که غمگین باشیم از طریق اشک ریختن تلاش می کنیم تا کمی سبک شویم و از طریق ابراز احساسات می توانیم مانع بروز مشکلات برای سلامت روان خود شویم.

اگر احساسات خودتان را سرکوب کنید گرفتار اختلالاتی مانند اضطراب و افسردگی می شوید و همین موضوع می تواند آمار مربوط به خودکشی را افزایش دهد.

در این باره تحقیقی انجام شده است که نشان می دهد در سال ۲۰۱۸ مردان حدود ۳.۵۶ برابر بیشتر از زنان دست به خودکشی زده اند. بنابراین باید توجه کنیم که مردان نسبت به این موضوع حساس هستند و سرکوب احساسات می تواند برایشان بسیار خطرناک باشد.

هر چه زمان بیشتر می گذرد مردان بیشتر یاد می گیرند که احساسات خودشان را سرکوب کنند و از این طریق وارد چرخه مردانگی سمی می شوند. اما شما باید از این چرخه خارج شوید و عادت های اشتباه و نادرست را از خودتان دور کنید.

چرا که زندگی بسیار کوتاه است و نباید خودمان را درگیر موضوعاتی کنیم که هیچ ارزشی ندارد. همواره به این موضوع توجه کنید که تمام انسان ها لایق دوست داشتن و عشق ورزی هستند و نباید به دلیل کارهای بیهوده فکرشان را به سمت افکار منفی سوق دهند.

دسته‌بندی‌ها